LSK - veien videre
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hvis det skjærer seg i Køln burde veien hjem være kort...Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Husker hvordan det gikk med Kongsvinger når dem rykket ned etter mange år i eliteserien. Halve laget var bosman spillere og ville plutslig ikke fortsette i KIL selv om mange av dem fikk tilbud om ny kontrakt.Dermed var det ikke så enkelt å fylle opp en hel stall.De gode spillerne forsvant og andre gode som fikk tilbud skjønte hvordan dette kunne ende- Tror det ville vært lurt av LSK å signert ett par rutinerte spillere fort. Tror ikke det er lurt å vente for lengeKommentar
-
Hvor mange poeng får vi i høst, på de siste 9 kamper?
Kan vi i det minste håpe på 3-3-3, og 43 points? Dette kan kanskje gi oss en åttende plass. Kjør debatt.Kommentar
-
Kommentar
-
pesimist/realist lettere optimist
Haugesund - Lillestrøm 2-0 0-0
Lillestrøm - Vålerenga 1-3 2-0
Start - Lillestrøm 1-2 0-4
Lillestrøm - Rosenborg 1-1 2-1
Lillestrøm - Stabæk 2-1 2-0
Viking - Lillestrøm 3-1 1-0
Lillestrøm - Aalesund 1-0 2-0
Brann - Lillestrøm 2-1 1-1
Lillestrøm - Fredrikstad 1-1 4-2
3-2-4 6-2-1
9-4-5
4-2-3 => 14pKommentar
-
pesimist/realist lettere optimist
Haugesund - Lillestrøm 2-0 0-0
Lillestrøm - Vålerenga 1-3 2-0
Start - Lillestrøm 1-2 0-4
Lillestrøm - Rosenborg 1-1 2-1
Lillestrøm - Stabæk 2-1 2-0
Viking - Lillestrøm 3-1 1-0
Lillestrøm - Aalesund 1-0 2-0
Brann - Lillestrøm 2-1 1-1
Lillestrøm - Fredrikstad 1-1 4-2
3-2-4 6-2-1
9-4-5
4-2-3 => 14p
Håper selvsagt klubben tar en god gammeldags høstjakt alla Erlandsen og klemmer på med max uttelling, men så lenge de vinner hjemmekampene så skal ikke jeg klage :-)Kommentar
-
Beklager avsporingen, men jeg ville bare kommentere denne siteringen.
Det å bli en toppklubb (klubb som kjemper i toppen) krever mye på mange områder som jeg ikke skal berører her. Men det er en ting jeg gjerne vil nevne, og det er den mentale innstillingen/fokus til spillere, ledere, supportere og miljøet rundt en klubb generelt.
Jeg mener at denne "bare vi slår vif" innstillingen er direkte ødeleggende for en videre progresjon på veien mot å bli en toppklubb. Det er også stor forskjell på en 12 og en 6 plass. Når du ligger på 12 plass er fokuset ofte rettet nedover på tabellen. Instillingen er av en karakter at det å overleve, "få nok poeng" osv blir hovedfokuset. Når det samlete fokus fra spillere, trenere, klubben forøvrig samt forventningene fra pressen, supportere, sponsorer osv er det samme så sier det seg selv at dette ikke bidrar til klatring på tabellen.
Hadde Espen Søgård lagt inn like mye innsats mot alle motstandere som han gjorde mot vif hadde han vært på landsen... Hadde laget samlet sett lagt inn samme innsats med samme innstilling mot lag som sandefjord, hønefoss og haugesund som mot vif hadde vi kunne kjempet i toppen....
takk for meg"Dere kan sitere meg på dette:
Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
FjøraKommentar
-
Beklager avsporingen, men jeg ville bare kommentere denne siteringen.
Det å bli en toppklubb (klubb som kjemper i toppen) krever mye på mange områder som jeg ikke skal berører her. Men det er en ting jeg gjerne vil nevne, og det er den mentale innstillingen/fokus til spillere, ledere, supportere og miljøet rundt en klubb generelt.
Jeg mener at denne "bare vi slår vif" innstillingen er direkte ødeleggende for en videre progresjon på veien mot å bli en toppklubb. Det er også stor forskjell på en 12 og en 6 plass. Når du ligger på 12 plass er fokuset ofte rettet nedover på tabellen. Instillingen er av en karakter at det å overleve, "få nok poeng" osv blir hovedfokuset. Når det samlete fokus fra spillere, trenere, klubben forøvrig samt forventningene fra pressen, supportere, sponsorer osv er det samme så sier det seg selv at dette ikke bidrar til klatring på tabellen.
Hadde Espen Søgård lagt inn like mye innsats mot alle motstandere som han gjorde mot vif hadde han vært på landsen... Hadde laget samlet sett lagt inn samme innsats med samme innstilling mot lag som sandefjord, hønefoss og haugesund som mot vif hadde vi kunne kjempet i toppen....
takk for meg
Jeg forlante mye mer da Fjøra og nordlie gikk amok med pengebingen, for da ble det satset hardt, men da det gikk slik det gjorde, så har jeg blitt mye mer nøktern og skeptisk tankegang.Kommentar
-
Kommentar
-
Klubben har jo ikke fått alle disse pengene. Det er nok lenge til du leser i avisen at "LSK kjøper ny spiller".. Blir nok en fremtid med spillere på lån, bosmanspillere og unge talenter til en lav sum betalt av investorer!Kommentar
-
Til LSKs styre: Vis regnskapet, for faen! Vis hva ambisjonene er bygd på, for det virker pill råttent! Mathisen og Grønlund, dere var med på å skakkjøre klubben med en hodeløs satsing, mann dere opp og vis oss sannheten!
For egentlig skulle dere faen ikke fått fortsette i utgangspunktet!Kommentar
-
Ergo blir det en fremtid med mindre og mindre folk på åråsen, som igjen betyr mindre og mindre penger. Vi er på feil vei, dessverre..
Kommentar
-
Det må nok minst 1-2 etablerte gode spillere inn på laget i året fremover for at det skal bli gøy å gå på åråsen, det sier seg selv at vi ikke kun kan belage oss på unge lovende talenter. De trenger jo noen toppspillere å sparre med også, for de eldste blir jo ikke bedre med tiden.Kommentar
-
Det må nok minst 1-2 etablerte gode spillere inn på laget i året fremover for at det skal bli gøy å gå på åråsen, det sier seg selv at vi ikke kun kan belage oss på unge lovende talenter. De trenger jo noen toppspillere å sparre med også, for de eldste blir jo ikke bedre med tiden.
Greit, vi dreit oss ut med pengerbruk i 2008, men det finnes en mellomting.
Kommentar
-
det er ingen tvil!! får vi ikke inn en midtbanespiller/playmaker av klasse er vi fucked!! vi vet vi har gode spisser og gode nok vinger. men vi trenger en som virkelig balanserer og kan glitre frem som Nosa til tider gjorde.Kommentar
-
Obi må ut og en ny general signeres. En som går rett inn og kan være på nivået til Nosa. En ny Koren hade ikke gjort noe.Kommentar
Kommentar