LSK - veien videre
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kjære julenisse...
I år ønsker vi oss:
- Ny keeper
- Ny høyreback
- En robust midtbanegeneral
- En skikkelig goalgetter
(- en mer kreativ markedsavdeling og gavmilde sponsorer er heller ikke å forakte)
Om du kunne hjulpet oss med dette, lover jeg å være snill resten av året!Kommentar
-
Jeg må si jeg er veldig bekymret for resten av sesongen. Det LSK leverer ute på gresset om dagen er fryktelig dårlig. Vi har ikke eget spill, og vi har ingen heller som har evnen til å gjøre noe med det. Dagens stall holder rett og slett ikke det nivået det er behov for. Jeg er helt overbevist om at vi kommer til å spille rævvafotball resten av sesongen, og at vi kommer til å bevege oss nærmere og nærmere bunnen av tabellen. Mangelen på offensiv kvalitet i midtbaneleddet er svært tydelig. Ingen av dagens midtbanespillere har gode offensive kvaliteter per i dag, og jeg har ingen tro på at det kommer til å bli særlig bedre denne sesongen.
LSK driver med ren risikosport nå med å hive utpå flest mulig unggutter. At det ikke ble tatt grep i sommervinduet synes jeg er rart.Kommentar
-
Sa det før årets sesong - man må ha erfarne spillere i hvert ledd på banen. Forsvaret har Kippe. Midtbanen hadde pr 1.1 Søgård. Angrep hadde en halvskadd Arild Gilbert. Pr d.d. har man igjen Kippe i forsvaret, Søgård er borte (samt Nosa og Gislason) og Gilbert er vel klar for oprasjonsbenken. Ujah var forventa - han var rett og slett for god til å et salg. All form for kontinuitet forsvant ut i sommervinduet!
Man har rett og slett solgt unna og latt kontinuitetsbærere få gå - det går som man kunne frykte, laget svikter. Man kan ikke bygge et lag rundt utelukkende unge spillere på tilnærmet junioralder. Flinke og flotte gutter, men det skal ikke være dels ansvar å bære laget gjennom en hel sesong - dem skal være krydder på biffen og ha erfarne spillere rundt seg. I hvertfall hvis man ønsker noe mer enn bare beholde plassen.
Det siste tviler jeg på enkelte ganger. Får en ekkel følelse av at bare man ikke rykker ned, så er ledelsen og trenere fornøyde. Og det er faktisk en jævla kjedelig tanke, men utelukkende passivitet og kun snakk om hvor lite penger man har (unnskyld uttrykket, men jeg får følelsen av offer-rollen er inntatt av B&B).Kommentar
-
Kanskje kunne det skjedd noe hvis smellen mot SIL hadde kommet før. Vakke mange dager igjen. Vi hadde mange kamper med noe som må kunne ses på som tur/flaks i juli/august.Kommentar
-
Det beste som kunne skjedd nå var om vi fikk Ujah tilbake på lån siden han tydeligvis ikke får spille og at Gisle endelig hadde sett lyset og signert en 3 årsavtale! jeg ber i kveld!Kommentar
-
Du kan be til du blir sår i håndflatene, lenge siden vår herre skuet ned på Åråsen, og tenkte han skulle velsigne oss med noe som helst.Her må nok de tilstedeværende ta de nødvendige tak som trengs, så for målet for år bli og komme foran søpla på tabelen. Noe jeg ville ha feiret som ett seriegull, med det spillet a-laget har vist i det siste.Kommentar
-
Høyrebacken kan fort Ruben gjøre til sin. Han har kvaliteter som kan gjøre han til en kvalitetsback både offensivt og defensivt. På spissplassen håper jeg veldig på at vi har mannen vi trenger i Kjellsrud allerede neste sesong. Han ser ut til å ha målteft, noe som er det viktigste en spiss kan ha. Gleder meg til å se han for a-laget.Kommentar
-
Kommentar
-
Synes LSK gjør altfor store utskiftninger om dagen. Det er selvfølgelig bra at enkelte spillere blir byttet ut, men vi mister all kontinuitet og kan fort bli som Start og andre lag som har skiftet for mye for fort. Laget minner mer og mer om et lappeteppe. Vi har nå kun Kippe og SP i gjen som kontinuitetsbærere og det er fryktelig skummelt. Det er ingen tyngde i laget, det er altfor ungt og ujevnt. Jeg er veldig spent på hvilke planer B&B har for neste sesong. Hente inn diverse Bosman spillere som ikke er gode nok for sine egne klubber, og unge Nigerianere? Unggutta våre har vært med noen år nå, men de er fremdeles ikke stabile nok, og heller ikek gode nok. På meg virker det som om andre klubber, som Viking og Godset, er flinkere til å hente "typer" og få dem til å blomstre. Ringstad og Tokstad er kanskje eksempler på spillere som ikke akkurat har blomstret i løpet av 3 år på Åråsen.
For neste sesong har jeg følgende håp:
- Ny keeper, eller i det minste en som utfordre Logi. Tror ikke Fjelstad får ny kontrakt. Berg har uttalt at han er for liten til å være keeper i TL, og er nok veldig skeptisk til å satse på han. Synd.
- Backer. Jeg er ikke glad i Karim, men håper nesten at han blir som backup. To nye backer må inn. Jeg stoler ikke på at Ringen blir noen åpenbaring på VB. for meg virker han litt tafatt. Spillere med pondus og noen år på backen hadde vært greit her.
- En kreativ midtbanespiller må inn. Disse vokser ikke på trær og vi har heller ikke penger til å kjøpe noen. Alt vi kan håpe på er en nigerianer som blomstrer asap og ikek trenger en hel sesong på å bli god. Dette er den plasse hvor det er mest prekært. I dag er det ingen som klarer å styre midtbanen for oss, og åpne motstanderen sin forsvar. Bolly og EK, evt Solberg, på kantene bør være bra nok.
- Spiss må også inn. Helst to. Også her trenger vi mer rutine og pondus. Bukken er foreløpig for lett og for heit i avslutningene. Men han blir nok god på sikt.Kommentar
-
Jeg er ikke helt oppdatert på regler relatert til låneopphold osv, så hva gjelder egentlig? Kan du låne hvem som helst, når som helst?
Isåfall syns jeg vi skal sikte oss inn på låneavtaler på Ujah (som nevnt ovenfor), og Koren... *sikle,sikle*
DET hadde vært noe det!Kommentar
-
Kommentar
-
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Jeg aner faktisk ikke hvor han har blitt av. Trodde han skulle til en klubb i emiratene elelr østen, men det er blitt helt stille. Andre som vet hvor han er?Kommentar
-
Personlig synes jeg LSK fremstår som et av TL aller dårligste lag om dagen. Det var bare et tidsspørsmål før dette måtte skje når vi selger absolutt alt av kreativitet. Det er tydelig at ambisjonsnivået er på et lavmål. Vi selger alt vi har av gode spillere mens andre lag forsterker stallene sine. Kampen mot Sogndal var av aller værste sort og kampen mot Haugesund var ikke stort bedre. Jeg skjønner veldig godt at folk ikke møter opp på Åråsen for å se dette laget spille fotball. At man på Åråsen er overrasket over det lave tilskuerantallet skjønner jeg ingenting av. Vi spilte god fotball på vårparten og strålende fotball i enkeltkamper. Etter salget av Ujah og Nosa er det absolutt ingen drivkraft igjen offensivt. Er økonomien så dårlig som ambisjonsnivået tilsier så er det kanskje på tide å stikke fingeren i jorda og vurdere om vi kanskje bør satse Adecco istede....
Det er synd å si det men jeg har aldri vært så likeglad til sportsklubben som jeg er nå. Og jeg er definitivt ikke alene. Det viser tilskuertallene. blir spennende å se hvor mange som dukker opp for å se at vi nok en gang bli slått av erkefienden i vår egen såkalt "lekegrind".
Slik vi spiller nå og med den stallen vi har bør vi være strålende fornøyd med å få 3-6 poeng på de gjenstående kampene. De som har abisjoner om noe særlig mer kommer til å bli veldig skuffet.Fugla ForeverKommentar
-
Personlig synes jeg LSK fremstår som et av TL aller dårligste lag om dagen. Det var bare et tidsspørsmål før dette måtte skje når vi selger absolutt alt av kreativitet. Det er tydelig at ambisjonsnivået er på et lavmål. Vi selger alt vi har av gode spillere mens andre lag forsterker stallene sine. Kampen mot Sogndal var av aller værste sort og kampen mot Haugesund var ikke stort bedre. Jeg skjønner veldig godt at folk ikke møter opp på Åråsen for å se dette laget spille fotball. At man på Åråsen er overrasket over det lave tilskuerantallet skjønner jeg ingenting av. Vi spilte god fotball på vårparten og strålende fotball i enkeltkamper. Etter salget av Ujah og Nosa er det absolutt ingen drivkraft igjen offensivt. Er økonomien så dårlig som ambisjonsnivået tilsier så er det kanskje på tide å stikke fingeren i jorda og vurdere om vi kanskje bør satse Adecco istede....
Det er synd å si det men jeg har aldri vært så likeglad til sportsklubben som jeg er nå. Og jeg er definitivt ikke alene. Det viser tilskuertallene. blir spennende å se hvor mange som dukker opp for å se at vi nok en gang bli slått av erkefienden i vår egen såkalt "lekegrind".
Slik vi spiller nå og med den stallen vi har bør vi være strålende fornøyd med å få 3-6 poeng på de gjenstående kampene. De som har abisjoner om noe særlig mer kommer til å bli veldig skuffet.Kommentar
-
Men en ting er jeg jævlig positiv over, og det er KFL/UFC.
De siste årene har Lillestrøm til tider spilt laber fotball og havnet under midten av tabellen. Tilskuertallet daler og det er masse drit om lsk i media osv osv.. MEN, jeg har ikke sett noen tall på hvor mange som er på KFL feltet, men for meg så virker det som at det har holdt seg ganske stabilt, og det er MEGET bra!
Kommentar
Kommentar