LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bibaboy
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 712

    Med dette ambisjonsnivået tar vi aldri medalje igjen.... At vi har vært og tildels er i vanskeligheter økonomisk sett er noe vi må leve med akkurat nå, men det snakkes jo om at vi har investorer som kan hjelpe oss og at klubben ikke har erstattet de som ble borte på en bedre måte enn de investeringene som er gjort er for meg ubegripelig. Det er en kjennsgjerning at tilskuerantallet på Åråsen stiger jo lenger opp på tabellen vi er og jo bedre fotball vi spiller.... Og jo flere tilskuere jo mer penger i kassa. Det klages over for lite tilskuere på Åråsen men for bare noen år tilabke var medalje og 4 plasser en selvfølge. I dag er vi sjeleglade hvis vi ikke rykker ned. Vi har blitt en middelmådighet i TL og ingen kan forvente at det kommer mange å ser på kampene. Slik er fotballen i Norge. Kanarifansen har vært de eneste som har levert varene i hele år. Men selv de kommer til å bli færre hvis LSK fortsetter med denne elendige satsningen.Jeg synes de fortjener mer enn dette. Håper og tror at dette ikke er begynnelsen på slutten for en stor æra i norsk fotball, men jeg har mine tvil.
    Fugla Forever

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5917

      Du hadde sjansen til å stille de spørsmålene til Henning, Torgeir og Per, men gjorde det ikke. Da er vel ikke svarene så interessante, da?
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Bibaboy
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 712

        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
        Du hadde sjansen til å stille de spørsmålene til Henning, Torgeir og Per, men gjorde det ikke. Da er vel ikke svarene så interessante, da?
        Godt poeng Stray Cat. Er av samme oppfatning som deg at det er lett å være en forumnisse som er tøff i kjeften under et nick. Hadde desverre ikke muligheten til å delta på det møte, og siden dette engang er et forum for de som har meninger rundt LSK så skriver jeg meninger her. Kan godt slutte med å bry meg men hva er da poenget med dette forumet?
        Fugla Forever

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Du hadde sjansen til å stille de spørsmålene til Henning, Torgeir og Per, men gjorde det ikke. Da er vel ikke svarene så interessante, da?
          Spørsmålet er om man ville blitt noe klokere eller om svaret vil vært en blåkopi av hva som er sagt tidligere?

          Kommentar

          • O'bello
            Medlem
            Møteplager
            • Oct 2007
            • 72

            Opprinnelig skrevet av Stray Cat
            Du hadde sjansen til å stille de spørsmålene til (...)?
            Hvilke spørsmål?
            Team Wenche Myhre

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5917

              Opprinnelig skrevet av O'bello
              Hvilke spørsmål?
              Det kan selvfølgelig være at Bibaboy sitter med fasit og at innlegget hans er en erklæring. Selv oppfatter jeg flere ting som spørsmål, enn det som uttrykkelig har fått et spørsmålstegn bak seg. Ut fra innlegget kan man da utlede f.eks følgende:

              - Hvorfor satser ikke LSK?
              - Har vi investorer som kan hjelpe til?
              - Hvorfor har ikke klubben erstattet de som ble borte på en bedre måte?
              - Hva gjøres for å bedre publikumsoppslutningen?

              Dette er spørsmål som både ble stilt og besvart, men det var jaggu ikke mange sjeler tilstede på medlemsmøtet for å høre svarene.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • Kanariz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 2507

                LSK setter det økonomiske foran det Sportslige. Det kan være lurt det, men den gjerrigste får svi til slutt, håper bare gutta bak veggene ser at vi må bruke penger før det kommer penger inn.

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2163

                  Opprinnelig skrevet av Kanariz
                  LSK setter det økonomiske foran det Sportslige. Det kan være lurt det, men den gjerrigste får svi til slutt, håper bare gutta bak veggene ser at vi må bruke penger før det kommer penger inn.
                  Ja det må alltid investeres,før mann vil få avkastning.Skjønner forsåvidt at i år hadde vi ikke hatt så mange andre muligheter enn å selge,for å holde hodet over vannet.Men vi får bare håpe at neste sesong slipper vi å selge,og heller forsterke laget ? Vi har p.d.d 12 spillere på kontrakt neste sesong.Da sier det selv,at vi må investere.Så får vi bare vente og se hvilke grep som blir gjordt,men en ting er iallefall ganske sikkert.Hvis vi ikke får inn minimum 1 spiller i hver lagdel som er god nok til å gå inn rett inn på 1-elleveren,så vil vi rykke ned.Dette sier jeg ikke for å være negativ og ta ta alle sorger på forskudd,men er bare realist.

                  Kommentar

                  • fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1507

                    Ser at RBK får 15ekstra mill til å skaffe gode spillere....
                    Blir trist av å se alle penga som RBK, bydelslaget og MFK får kasta etter seg. Gudene vet vi kunne trengt en snill onkel som betalte ut all gjelda vår slik at vi kunne få satset litt igjen...
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

                    Kommentar

                    • Lillestrøm Kirke
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 1470

                      Opprinnelig skrevet av fjacob82
                      Ser at RBK får 15ekstra mill til å skaffe gode spillere....
                      Blir trist av å se alle penga som RBK, bydelslaget og MFK får kasta etter seg. Gudene vet vi kunne trengt en snill onkel som betalte ut all gjelda vår slik at vi kunne få satset litt igjen...
                      Vi har vel tilsvarende investeringsselskap:
                      Få oversikt over regnskapstall, offisielle roller, aksjonærer, adresser m.m. for alle bedrifter som leverer årsregnskap til Brønnøysundregistrene
                      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3501

                        Opprinnelig skrevet av Kanariz
                        LSK setter det økonomiske foran det Sportslige. Det kan være lurt det, men den gjerrigste får svi til slutt, håper bare gutta bak veggene ser at vi må bruke penger før det kommer penger inn.
                        Tja, Lyn og Stabæk er gode eksempler på klubber som satte det sportslige foran det økonomiske uten at det har lønnet seg på lang sikt. Tromsø er i faresonen år etter år, og det er bare ett spørsmål om tid før de ryker på en smell. Til og med RBK må snart kutte det meste av satsning da alt av penger fra CL er borte, og tilskuertallene er rekordlave. Molde har nå alle tiders mulighet til å skaffe seg ett stort forsprang på resten av lagene i Norge, og den muligheten tror jeg de tar.
                        LSK har ale muligheter til å kjempe om medaljer, samtidig som man har ett sunt forhold til sin egen økonomi, nettopp fordi de fleste lagene vi konkurrerer mot er i samme båt, eller er i ferd med å havne der.
                        Uansett, det viktigste for meg er at LSK beholder logoen sin, og statusen som Tippeligalag.

                        Kommentar

                        • kimmern
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2005
                          • 1174

                          nok en sesong i dass, årets viktigste kamp ble tap nok engang.
                          det er nødt for å skje ting iløpet av vinteren på overgangsfronten eller så skjønner jeg ingenting.

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3501

                            Opprinnelig skrevet av kimmern
                            nok en sesong i dass, årets viktigste kamp ble tap nok engang.
                            det er nødt for å skje ting iløpet av vinteren på overgangsfronten eller så skjønner jeg ingenting.
                            Hvem skal betale? Vi trenger etablerte spillere, men det er ikke akkurat det en investor er ute etter. De er ute etter unge spillere som vi kan selge videre når de blir gode, mens det klubben trenger mest av alt er etablerte, gode spillere uten videresalgspotensiale, som kan bidra til kontinuitet. Heldigvis tror jeg at spillere som Ruben Gabrielsen, Fredrik Gulbrandsen og Mathis Bolly kan bli slike spillere på lang sikt. Men, tror dessverre ikke at vi kan regne med mange spillere som umiddelbart styrker oss iløpet av vinteren, med mindre det er noen bosman spillere som ikke er aktuelle for RBK, vif, Molde, Viking eller Brann som er ledige på markedet.

                            Kommentar

                            • krogen
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2009
                              • 228

                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              det klubben trenger mest av alt er etablerte, gode spillere uten videresalgspotensiale, som kan bidra til kontinuitet
                              Søgård, anyone? Fasit etter at han forsvant: 4 0-0-4 0-7 0

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av krogen
                                Søgård, anyone? Fasit etter at han forsvant: 4 0-0-4 0-7 0
                                Søgård har nok hatt sitt å si, men akkurat i går sto det jo ikke på innsatsen. Nei, i går merket vi igjen fraværet av Nosa og Ujah. Sammen med Björn dannet de en kvartett man sjelden har sett i norsk fotball, gutta bak vår vanvittige effektivitet og evne til å skape noe ut av ingenting. Nå sitter Björn igjen aleine og må nærmest begynne helt på nytt. Han har vært helt ute av det i det siste, har begynt å lufte frustrasjon over måten vi spiller på og kan fort forsvinne hvis han føler han ikke utvikler seg videre. Men vi ser jo hvordan også andre lag har solgt seg vekk fra medaljer, som Stabæk. Vi er nok nærmere Stabæks situasjon enn noen tør innrømme.

                                Neste år bør bli et år der man legger ambisjonene på hylla og prøver å skape et lag som ikke må selge unna før det har noe å vise til. Vi må finne unge, norske/nordiske talenter med basisferdigheter. Det kan ikke være slik at nigerianere skal stå for alt "krydderet", spillere som alle veit bare bruker Norge som en mellomstasjon er ikke noe å bygge lag på.

                                For dette året kan man ikke repetere, da er interessen borte.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av kimmern
                                  det er nødt for å skje ting iløpet av vinteren på overgangsfronten eller så skjønner jeg ingenting.
                                  Man kan jo starte med å se hva som er status for 2011:

                                  Inn vinter:
                                  - Nico Solberg. Ung og lovende. Jeg har trua på han, men må få litt tid på seg.
                                  - Alexander Nadj. Forsvant like fort som han kom. Positive sider ved han var et utsende som kunne skremme vannet av motstanderen og virket til å være en hyggelig fyr, var dog et meget usikkert kort som keeper. Rakk ca 15 min for a-laget før han forsvant. Er ute av klubben.
                                  - Stefan Gislason. Korttidskontrakt som ikke endte i noe mer enn, nettopp korttidskontrakt. Meget habil midtbanespiller målt mot konkuransen og hva han presterte. Er ute av klubben.
                                  - Youssef Sekour spilte ca like lenge som Alexander Nadj i løpet av sitt 1/2 år i klubben, før han ble skada. Er ute av klubben.

                                  Ut vinter:
                                  - Kiko, Dahm og Sadeh fikk ikke fornyet kontrakt. Andre Hansen hoppa på tilbud fra ODD Grenland - delte meninger om det var noe klokt å la han gå (VIF sympatisør - korrekt å la han gå etter min mening). Dosso sin kontrakt ble terminert.

                                  Sum: Fem spillere ut - ingen av dem er vel spesielt savna. Fire spillere inn, hvor av kun to av dem fortsatt er i klubben.

                                  Sommer inn:
                                  - Effiom Otu Bassey. Lovende ung midtbanespillere fra Nigeria. Virker ikke til å være "ferdig vare" enda.
                                  - Henrik Kjellsrud Johansen. Meget lovende ung kar fra Gjøvik som er spiss. Er dessverre skadet og skal/er oppereres. Innleid med oppsjon på kjøp og ferdigforhandlet 3-års kontrakt.
                                  - Paul Obifule. Leid inn fra Hønefoss ut sesongen 2011 og spiller på midtbanen. Varma benken i Hønefoss, men glimter til innimellom for LSK. Kun lån.
                                  - Nicolás Mezquida. Innleid fra en klubb Uruguay (ut 2011) og er vel egentlig midtbanespiller etter hva jeg har forstått. Har spilt noen få minutter for a-laget hittil. Lånet er etter hva jeg har forstått graits og dekker over noe av det som virket som panikk (min personlige mening). Kun lån ut 2011.

                                  Sommer ut:
                                  - Ujah. Sannsynligvis den beste angriperen i TL 2011. Fikk en pen sum penger for han.
                                  - Nosa. Kreativ spiller som også (dessverre) var kreativ og frisk i media om sin trener og klubb. Fikk dårlig betalt ut i fra potensiale.
                                  - Søgård. Selve toppen av kransekaka som beviser at kontinuitet, klubbspiller og at symbolet "å blø for drakta" ikke er verdsatt lengre. Fikk ikke tilbud om ny kontrakt, men fikk i stede gå gratis til en konkurent.
                                  - Sekour, Gislason og Nadj er kommentert under "inn vinter", men forsvant i sommer.

                                  Sum sommer: 3 etablerte spillere på kontrakt ut (4 relativt faste i startoppstillinga ut - inkl Gislason). Inn kommer 3 stk på lån (oppsjon og ferdigforhandlet kontrakt på en) samt en på fast kontrakt.

                                  Totalt har 11 spillere forsvunnet og 8 har kommet inn (3 stk på langtidskontrakt, 2 på kortidskontrakt og 3 stk innleide for en kort periode (dog oppsjon på kjøp på Johansen). Av de som forsvant spilte tilnærmet fast på laget, er det 5 stk som har forsvunnet. Av de som kom inn i løpet av året er det pr d.d. kun Gislason og Obifule som har spilt fast på laget - av disse er Gislason borte og Obifule kun på lån. Litt kort tide enda siden vinduet i sommer stengte, men Bassey har starta en kamp (3 kamper siden vinduet stengte).

                                  Legg til at pr dags dato har LSK 14 spillere med kontrakt pr 1.1.2012 (12 disponible - Sundgot og Johnsen er skadet). Det må skje undere på overgangsmarkedet i vinter.

                                  Noen som ønsker å rulle terning over hvor gode LSK har vært på overgangsmarkedet i år?

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    En ting er dyktigheten på overgangsmarkedet, enn annen er den vanvittige gjennomtrekken av spillere. Kan man bygge noe nytt og slagkraftig på antitesen av trygghet og kontinuitet?

                                    Kommentar

                                    • Pasi Rasimus
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Feb 2010
                                      • 226

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Vi må finne unge, norske/nordiske talenter med basisferdigheter. Det kan ikke være slik at nigerianere skal stå for alt "krydderet", spillere som alle veit bare bruker Norge som en mellomstasjon er ikke noe å bygge lag på.
                                      Hva med Solberg? Synes han viste i oppkjøringen at han hadde touch, kreativitet og blikk for spillet. Har han virkelig spilt så dårlig på rekrutt? Han bærer jo kun saftflasker for a-laget...

                                      Kommentar

                                      • Boing
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2005
                                        • 711

                                        Helt ærlig så er jeg rett og slett snart møkk lei hvordan ledere har styrt klubben og deres handlinger og uttalelser. Etter rbk så spørs det om jeg gidder å dra på LSK kamper mer i år. Takket være dem som styrer og steller i LSK. Det er ikke spillerne sin feil.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
                                          Hva med Solberg? Synes han viste i oppkjøringen at han hadde touch, kreativitet og blikk for spillet. Har han virkelig spilt så dårlig på rekrutt? Han bærer jo kun saftflasker for a-laget...
                                          Jeg er også en Solberg-fan og han viste mye bra i oppkjøringa. Kanskje trenger han dette året på å venne seg til nivået, men synes det er rart at han ikke har fått flere muligheter til å vise seg frem. I likhet med Ohi er han nok også best i en spissrolle.

                                          Kommentar

                                          Working...