LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 1174

    "Om den offensive nysigneringen Nicolas Mezquida kan være løsningen på måltørken gjenstår å se, ifølge Belsvik. - Han begynner å komme inn i det nå. Han har vært ok på trening og ok i 3. divisjon. Når han blir mer husvarm så kan det bli bra, sier assistenttreneren.

    "
    spørs om han er her neste år.
    og det er litt det som er greia, spillere som blir signert med korttidskontrakter og forsvinner like fort ut igjen. da er det ikke noe rart at det svinger heller. quickfix alla nordtveit/tarik/gislason syns jeg da man bør la være, da er det bedre å satse på de vi har.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av kimmern
      "Om den offensive nysigneringen Nicolas Mezquida kan være løsningen på måltørken gjenstår å se, ifølge Belsvik. - Han begynner å komme inn i det nå. Han har vært ok på trening og ok i 3. divisjon. Når han blir mer husvarm så kan det bli bra, sier assistenttreneren.
      LOL, det er tillitserklæringen sin det!

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Tommy Berntsen som ny hovedtrener for juniorgutta! Ett betydelig navn i norsk fotball tar på seg oppgaven. Nå har han vel fint lite å vise til som trener, man jeg ser på dette med spenning. Bergdølmo beskrev jo selv mye av problemet for norsk fotball med sin uttalelse om at han hadde større ambisjoner enn å trene et juniorlag.

        Statusen må opp og vi må være i forkant her.

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Tommy Berntsen som ny hovedtrener for juniorgutta! Ett betydelig navn i norsk fotball tar på seg oppgaven. Nå har han vel fint lite å vise til som trener, man jeg ser på dette med spenning. Bergdølmo beskrev jo selv mye av problemet for norsk fotball med sin uttalelse om at han hadde større ambisjoner enn å trene et juniorlag.

          Statusen må opp og vi må være i forkant her.
          Du har et interessant poeng her. Å være juniortrener i Nederland for å ta et eksempel blir sett på som å være en stor ære. Det virker ikke slik i Norge.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Det virker ikke slik i Norge.
            Jeg tror vi med trygghet kan slå fast at det ikke er slik. Før nå, ihvertfall i LSK

            Kommentar

            • brisbane-kanaris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2006
              • 595

              Godt over 360 minutter siden sist vi putta. I mellomtiden har vi fått 7 i trynet. Ustrukturert defensivt og mangel på samhandling offensivt. Vi vinner noen dueller, men skjeldent noen medspillere klarer å snappe opp andreballen. Feilpasningene florerer og de få gangene pasningen havner hos en medspiller er det som regel en støttepasning.

              Neste er Start borte - kommer til å bli et bikkjeslagsmål uten like og jeg er redd Espen kommer til å gå seirende ut av midtbaneduellen. Deretter kommer Bart City på besøk. Tipper vi blir å finne nedi søla igjen.

              Eneste positive er at en ny sesong er igang igjen om ca. 6 måneder - da har vi hvertfall to nye backer.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3459

                Problemet med årets sesong er alle baklengsmålene. Med Essediri og LKE på vei ut blir det endringer, men jeg sliter med å forklare hva som er feil. SP og Kippe spiller brukbare kamper, individuelt. Summen av de to blir mindre enn karakterene de spiller seg til. Jeg kan ikke sette fingeren på hva som er feil, men vi slipper inn mye rare mål og alle kan ikke skyldes på backene.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Problemet med årets sesong er alle baklengsmålene. Med Essediri og LKE på vei ut blir det endringer, men jeg sliter med å forklare hva som er feil.
                  I de siste kampene ligger problemet i det offensive. For mye balltap grunnet unøyaktighet på vei fremover, motstandera får for ofte tak i ballen når forsvaret er i ubalanse. De får da litt for ofte angripe mot et forsvar hvor det mangler folk. Vi har ikke folk bak der (kanskje bortsett fra PSA i toppform) som er gode nok 1 mot 2 eller 1 mot 3.

                  Dersom du teller opp trur jeg det er veldig få mål imot hvor gutta bak er i balanse, bortsett fra høye baller i boksen som kanskje Logi burde ha plukka (slikt skaper kaos).
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Det positive med salgene/manglende forsterkninger og BBS sin skade er at nå får unggutta våre plenty av spilletid uten press av nedrykkspøkelse. Hadde vært fint om Berg kunne brukt spillere som også skal være her neste år, dvs ut med Karim og LKE og inn med Bassey og PSA (PSA har riktignok ikke kontrakt neste år, men det bør han få).

                    Unggutta tok ansvaret igår, noe som gjorde gårsdagens kamp til en spillemessig liten opptur ut fra forventningene. Nå håper jeg gutta fortsetter å gi jernet selv om det ikke er VIF vi møter.

                    Kommentar

                    • Bukkenbruse
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 515

                      Opprinnelig skrevet av krogen
                      Søgård, anyone? Fasit etter at han forsvant: 4 0-0-4 0-7 0
                      Jeg er ganske sikker på at Søgård ikke har noe med dette å gjøre. Svaret er Nosa, som forsvant akkurat samtidig. I siste kampen til begge gikk Søgård ut til pause med 0-0 hjemme mot Sarpsborg. Nosa kom inn og det endte 3-1. Etter at Nosa forsvant har det blitt 0 mål og DET er ikke tilfeldig.

                      Kommentar

                      • fjacob82
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 1507

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Problemet med årets sesong er alle baklengsmålene. Med Essediri og LKE på vei ut blir det endringer, men jeg sliter med å forklare hva som er feil. SP og Kippe spiller brukbare kamper, individuelt. Summen av de to blir mindre enn karakterene de spiller seg til. Jeg kan ikke sette fingeren på hva som er feil, men vi slipper inn mye rare mål og alle kan ikke skyldes på backene.
                        På venstresiden regner jeg med at Stian tar over. Men hvem skal bekle høyreback rollen? Pedersen og PSA inn i midten? Burde kunne fungere det sånn noenlunde, men må jo si at jeg skulle ønske vi kunne få inn en høyreback av Christoffer Andersson kvalitet...
                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                        *Brasseberget*

                        Kommentar

                        • Fuglamannen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2011
                          • 543

                          Good old days!

                          Kommentar

                          • Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1602

                            Opprinnelig skrevet av krogen
                            Søgård, anyone? Fasit etter at han forsvant: 4 0-0-4 0-7 0
                            Det er vel omtrent samme statistikk som Søgård har med sin nåværende klubb

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Bartene legger igjen lista sportslig nå, helt jævlig hvor overlegne de er for tida. Og snart skal de møte landets dårligste forsvarsfemmer. Hva med et lite nettmøte igjen Berg, for å gi oss troen tilbake på at du har ambisjoner med dette laget. For de beste konkurrentene bedriver en annen sport, kvalitetsforskjellen er enorm.
                              Last edited by GIFKanari; 20.09.2011, 07:32.

                              Kommentar

                              • Mynten
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 484

                                Vi er i skikkelig trøbbel om dagen, og har heller ikke spillerne som kan løfte oss opp. Heldigvis er Start og Sarpsborg så dårlig at vi med all sannsynlighet ikke rykker ned. I neste kamp mot Start må målet være å unngå å tape.

                                Når ledelsen bevisst kun satser på tenåringer, og selger unna alt av offensiv slagkraft må det gå som det gjør nå. Dersom ledelsen hadde forventet noe annet blir jeg skuffet, redd og bekymret over deres vurderingsevner.

                                Resten av kampene får vi bruke som oppkjøring for 2012. Det betyr å bruke spillere vi vet vi skal ha med oss neste år i start-elleveren. Jeg skjønne bla. ikke hvorfor Mezquida ikke får prøve seg litt mot Vålerenga. Han er hos LSK på lån for å se om han er god nok for et evt. kjøp etter sesongen. Den beste måten å få sett dette på må da være gjennom matching på det høyeste nivået som LSK kan tilby?? Å la han spille i 3. divisjon gir ingen indikasjoner på hvor god han er.

                                Hvorfor lar vi ikke Bassey få ny sjanse etter kampen mot FKH? Han var absolutt ikke av de dårligste, han innehar noen offensive egenskaper og han skal faktisk spille for oss også i 2012. Hva har vi å tape på å bruke han? Ingenting, spør du meg. Ren feilvurdering av HB å ikke la han starte. På den andre side er det fint for HB å ikke bruke han så mye i år, da kan han neste sesong skylde på han han er ny, ikke har spilt så mye, må tilvenne seg nivået bla bla dersom LSK gjør nok en dårlig sesong.

                                HB og TB skuffer meg mer og mer med tanke på spillerlogistikken, men mulig de har noe stort på gang. Når de f.eks. vurderer Linnes til å ikke være god nok for LSK gleder jeg meg til å se den klassebacken de skal hente inn.

                                Kommentar

                                • krogen
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2009
                                  • 228

                                  Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                  Jeg er ganske sikker på at Søgård ikke har noe med dette å gjøre. Svaret er Nosa, som forsvant akkurat samtidig. I siste kampen til begge gikk Søgård ut til pause med 0-0 hjemme mot Sarpsborg. Nosa kom inn og det endte 3-1. Etter at Nosa forsvant har det blitt 0 mål og DET er ikke tilfeldig.
                                  Jeg er selvfølgelig enig i at tapet av Nosa har hatt mer å si for LSKs evne til å score mål. Samtidig var det en kjent sak at LSK med Søgård kapret adskillig flere poeng enn LSK uten Søgård. Tallmaterialet er så stort (mange sesonger) at det heller ikke er tilfeldig. Nok om det. Dette er tråden for veien videre. Jeg fant bare ingen Søgård-tråd.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7104

                                    Apropos om Espen kunne gjort noe fra eller til, lurer jeg på hvor mange som så RBK-Start i går.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      Opprinnelig skrevet av Mynten
                                      Jeg skjønne bla. ikke hvorfor Mezquida ikke får prøve seg litt mot Vålerenga. Han er hos LSK på lån for å se om han er god nok for et evt. kjøp etter sesongen.
                                      Fyren er så kjeks at han er helt krumkake, og bør vel få debutere i en kamp som er LITT mindre fysisk. Når det gjelder Bassey tror jeg berg var engstelig for at han ville ryke ut på kort - han var vel litt vel ute av kontroll mot fiskerne. Våre andre importer rett fra afrika har jo ofte trengt litt tilvenning før de har lagt lista i korrekt høyde, vi husker jo hvor mange frispark ujah og nosa lagde de første 6 månedene. Uansett: Berg forventet nok en kamp med saftige dueller og sene taklinger, det ble en kamp med saftige dueller og sene taklinger og jeg synes at Berg dyttet utpå de 11 som passet best til en slik kamp fysisk og mentalt.

                                      Kommentar

                                      • Ginola
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2010
                                        • 549

                                        Bassey starter garantert mot Start iom at Obiefule er ute. Så da får vi se...

                                        Kommentar

                                        • armykanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2009
                                          • 742

                                          Altså jeg må bare spørre! Er det ingen som har litt store penger i pungen som er glad i LSK? Jeg mener, hvor i helvete kommer alle dissa investorene som kjøper spillere til Ræv!! blir så jævla oppgitt over de desperate maktjævla som tror de fortsatt er nordens konger. Kunne ikke vi fått en gjeng investorer som kunne hivet inn 15 mill for å invistere. Jeg må helt ærlig si at vis jeg hadde hatt 40 mill på bok så ville jeg garantert invistert 10 mill MINST! Og jeg skjønner at det ikke er alle som går rundt med sånne penger i lomma men det må da finnes noen... skal vedde på at hvis vi kunne fått inn 2-3 rutinerte spillere med klasse så hadde det blitt en sykt bra balanse mellom unge og rutinerte. Og med de ville unggutta fått ned skuldra litt så de kunne fått mere plass til og utvikle seg!

                                          Kommentar

                                          Working...