LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK N/B
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 830

    Opprinnelig skrevet av armykanari
    Altså jeg må bare spørre! Er det ingen som har litt store penger i pungen som er glad i LSK? Jeg mener, hvor i helvete kommer alle dissa investorene som kjøper spillere til Ræv!! blir så jævla oppgitt over de desperate maktjævla som tror de fortsatt er nordens konger. Kunne ikke vi fått en gjeng investorer som kunne hivet inn 15 mill for å invistere. Jeg må helt ærlig si at vis jeg hadde hatt 40 mill på bok så ville jeg garantert invistert 10 mill MINST! Og jeg skjønner at det ikke er alle som går rundt med sånne penger i lomma men det må da finnes noen... skal vedde på at hvis vi kunne fått inn 2-3 rutinerte spillere med klasse så hadde det blitt en sykt bra balanse mellom unge og rutinerte. Og med de ville unggutta fått ned skuldra litt så de kunne fått mere plass til og utvikle seg!
    Håper det aldri skjer, tar heller Adecco en en ny pengegalopp i LSK. Alt som er galt i fotball om dagen er pengenes feil. Dummeste som har skjedd var når investorer kom inn i fotballen.
    03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

    Nei til NFF!

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      Opprinnelig skrevet av LSK N/B
      Håper det aldri skjer, tar heller Adecco en en ny pengegalopp i LSK. Alt som er galt i fotball om dagen er pengenes feil. Dummeste som har skjedd var når investorer kom inn i fotballen.
      Sånn tankegang funker ikke.

      Når LSK begynte med profesjonelle fotballspillere så var det mange som ikke likte det, men de andre lagene var nødt å henge seg på ellers så ville de rykka ned.

      Samme er det med investorer desverre, å jobbe i mot the nå er for sent. UEFA har prøvd det med Chelsea og City, men de finner en vei uansett.
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2601

        Opprinnelig skrevet av Xavi
        Samme er det med investorer desverre, å jobbe i mot the nå er for sent. UEFA har prøvd det med Chelsea og City, men de finner en vei uansett.
        Dersom du sikter til Financial Fair Play, så hadde jeg kanskje ventet med å konkludere til de faktisk hadde iverksatt tiltaket.
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • LSK N/B
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 830

          Opprinnelig skrevet av Xavi
          Sånn tankegang funker ikke.

          Når LSK begynte med profesjonelle fotballspillere så var det mange som ikke likte det, men de andre lagene var nødt å henge seg på ellers så ville de rykka ned.

          Samme er det med investorer desverre, å jobbe i mot the nå er for sent. UEFA har prøvd det med Chelsea og City, men de finner en vei uansett.
          Ja jeg vet at investorer har kommet for å bli, men jeg håper det blir brukt minst mulig. Jeg tipper at en norsk klubb har blitt kjøpt av noen i løpet av de 5-10 neste årene. Håper det ikke er oss.
          03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

          Nei til NFF!

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            Veien videre: LSK anno 2012

            Sesongen er ødelagt. Blir verken bra eller ræva. Medaljemulighetene forsvant til Israel og Tyskland og vi har et lag som snart har Pampers som hovedsponsor.

            På tide å se fremover. Vi må nemlig gjøre det Berg starta med da han kom. Starte på nytt.

            Når man ser på dagens lagdeler er det kun det sentrale forsvaret og vingene som er godt nok forspent. Etter det kommer spissene der en holder topp tippeligaklasse og en fort kan gjøre det i løpet av ikke så lang tid. I tillegg er Ohi en god Björnerstatter. Vi mangler en som kan kjempe med Fredrik om bakromsplassen selv om Björn kan spille bakromsspiss også.

            Sentral midtbane har vi 2 spillere som har bra potensiale som har kontrakt neste år. Ruben og Bassey viser begge tendenser til kvalitet selv om begge har masse å gå på. Om Obi blir får vi se på, men håper at det kommer inn en midtbanegeneral a la Gislason.

            Keeperplassen er ok minus. Logi kan varte opp med fantomredninger og klovne det til rett etterpå. Fjeldstad er alt for uferdig for å være i nærheten av startplass. Skulle gjerne hatt inn en ny 1. keeper.

            Backene er en liten katastrofe. Ingen som i dag holder bra tippeliganivå, og det er vel kun Ringen som kommer til å gjøre det. Lasse er ferdig, det samme er kanskje Karim som takka nei til ny kontrakt. Her MÅ vi forsterke.

            Med materialet vi har i dag blir 1. laget seende slik ut:

            Logi

            Steinar-Kippe-Steffensen-Ringstad

            Erling-Ruben-Bassey-Bolly

            Björn-Fredrik

            Ingen tvil om at laget trenger forsterkninger selv om førstelaget er godt nok til å holde plassen i en 16 lagsserie.

            Så ønskelista blir: Ny keeper, 2 nye backer, ny sentral midtbanespiller, ny bakromspiss.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • *46*

              PSA har enda ikke fått ny kontrakt og bør vel således ikke regnes med.. Med de spillerne man har kontrakt 1.1.2012 pr nå, vil jeg tippe det ser noe slikt ut:

              Logi
              Ruben - Steinar - Frode - Stian
              Erling - Ohi - Bassey - Bolly
              Björn - Fredrik

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7104

                Ny høyreback kommer helt sikkert inn, og to midtbanespillere. Tipper vi også henter en spiss. Glem heller ikke at vi har Henrik Kjelsrud Johansen, som helt sikkert blir hentet permanent. Kan ikke se for meg noe annet.

                Da får vi:

                Logi

                XX - Pedersen - Kippe - Ringstad
                Knudtzon - Bassey - XX/Ruben - Bolly
                Björn
                Fredrik/Henrik

                Jeg skulle gjerne sett at vi testet Björn som midtbanespiller. Han har både tempoet, finessen og musklene til å bli en dominerende faktor der. Hvis vi ikke klarer å finne en skapende kraft som kan akkompagnere Bassey i vinter, håper jeg Björn får sjansen til å gjøre den plassen til sin. Midtbanen vi har per dags dato holder ikke mål.

                Blir heller ikke overrasket hvis Obiefule hentes inn permanent. Han kan bli nyttig, men har hittil fungert dårlig sammen med både Bassey og Ruben. Enten må Bassey dyrkes som lagets spilleopplegger, ellers må vi hente nye krefter. Obiefule/Ruben/Bassey i nåværende tilstand er ikke en midtbane jeg er komfortabel med å gå inn i 2012 med.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  Det er en Norsk midtbanespiller i Helsingborg som har sakt han vil hjem etter dette året, veit jeg banner i kirka nå men har vi noe valg???? Svelge kameler har jeg blitt god på ..Regner også med at Islendingen i Sundsvall kommer??? Obifule trenger vi ikke???

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5917

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Det er en Norsk midtbanespiller i Helsingborg som har sakt han vil hjem etter dette året, veit jeg banner i kirka nå men har vi noe valg????
                    Du tuller? Får være grenser for å svelge kameler også. Kan ikke tenke meg at han er aktuell heller.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      Gashi skal til FFK.

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                        Du tuller? Får være grenser for å svelge kameler også. Kan ikke tenke meg at han er aktuell heller.
                        Har du sett han i aksjon i år? Det har jeg gjort.... Tipper jeg sammenlagt har sett tre kamper (i tid) med han. Rivjern (typisk LSK-type), strør pass ingens bra og gjør generelt en god jobb. Regner i grunn med at han havner i FFK, men skulle gjerne sett han i LSK. Desuten vil han koste penger. Har et år igjen av kontrakta.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Det er en Norsk midtbanespiller i Helsingborg som har sakt han vil hjem etter dette året, veit jeg banner i kirka nå men har vi noe valg???? Svelge kameler har jeg blitt god på ..Regner også med at Islendingen i Sundsvall kommer??? Obifule trenger vi ikke???
                          Tviler sterkt på at Gashi har planer om å dra til LSK eller om at vi har planer om å lønne han. Er ikke akkurat noen favoritt i min bok heller for å si det mildt...

                          Skulàson er veldig interessant.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • armykanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 742

                            Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                            Håper det aldri skjer, tar heller Adecco en en ny pengegalopp i LSK. Alt som er galt i fotball om dagen er pengenes feil. Dummeste som har skjedd var når investorer kom inn i fotballen.
                            Selvfølgelig ville det blitt helt feil og kjøpe til seg et helt lag. Men som jeg sier ville det vært utrolig sunt for utviklingen til de unge spillerne vi har, hvis de kunne fått noen til å se opp til i alle ledd. å la alle de unge dra hele lasset som det ser ut som nå blir helt feil. Jeg er sikker på at det ikke er store nivåforskjeller mellom gulbrandsen og bakenga. Men han ene har scoret 3 og han andre har scoret 7. Og det har jo litt med spilletid å gjøre med det har mest med hvem han har rundt seg.

                            Kommentar

                            • LSK N/B
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 830

                              Opprinnelig skrevet av armykanari
                              Selvfølgelig ville det blitt helt feil og kjøpe til seg et helt lag. Men som jeg sier ville det vært utrolig sunt for utviklingen til de unge spillerne vi har, hvis de kunne fått noen til å se opp til i alle ledd. å la alle de unge dra hele lasset som det ser ut som nå blir helt feil. Jeg er sikker på at det ikke er store nivåforskjeller mellom gulbrandsen og bakenga. Men han ene har scoret 3 og han andre har scoret 7. Og det har jo litt med spilletid å gjøre med det har mest med hvem han har rundt seg.
                              Enig at vi trenger mer erfaring, men er redd for at vis vi bruker investorer for hardt blir vi helt avhengig av dem, som Molde er feks. tenkt om vi hadde eid spillerne vi har solgt de siste åra selv. Da hadde vi vært ferdig med den økonomiske krisen nå.
                              03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                              Nei til NFF!

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                Ser ikke helt forskjellen på det å sitte på sitt feite arsle (Jon Fredriksen anyone?) å se ditt bloddopede lag vinne pga. x ant. mill. man har pøst inn i klubben (indirekte kampfiksing) og regelrett kampfiksing. For meg er skillet der nokså diffust. Ser ikke helt hva som er tilfredstillelsen med dette, om ikke annet enn typisk norsk oppblåst selvgodhet. Vi vinner fordi vi er så fantastisk gode (hvisker i det stille: og har ræva full av spenn).

                                Som at Jens Stoltenberg tar i mot en båt til en halv mill av LO liksom ikke er korrupsjon (eller at AP tar imot 5 mill av LO før hver bidige valgkamp) mens at det amerikanske topppolitikere ("de der borte, liksom") driver med liksom skal være korrupsjon. Ser ikke forskjellen.


                                Norge og norsk dobbeltmoral i et bitte, ørlite puslete nøtteskall.
                                Vi nordmenn er jo av natur ikke korrupte, neeeei. Korrupsjon, se det finnes bare i utlandet, det. Eeeehhh...

                                Etterlyser et langt strengere regelverk fra NFF vedrørende økonomisk bloddoping av klubber.
                                Uten det kan de bare legge alt som heter fair-play diskusjon helt død.

                                For hvor spennende er det egentlig å se RBK mose Sogndal 7-0 for n'te gang. Kommer publikum da??
                                Og dersom man reduserer antall klubber, spisser ligaen, vil det hjelpe på skjevhetene? Selvfølgelig ikke. Kun marginalt. Da er det istedenfor Brann og LSK som blir grust av RBK. Og man tar vekk helgeunderholdningen fra et par regioner av landet som da faller utenfor "eliten". Denne snarveien som enkelte argumenterer for nå (Semb, KP Løken) vil absolutt ikke føre frem på lang sikt. Det er en blindvei, en dårlig, kortsiktig løsning.

                                Innfør lønnstak og draftingssystemer, samt vurder andre tiltak for å få en jevnere liga. Kutt ut de gjeldende fordelingsnøklene som gynner de største. Dette burde ha vært innlysende den gang RBK vant dritten 15x på rad. Etter maks. 6-7 ganger burde noen tatt hintet, og gjort noe. Men NFF er for sidrumpa og treige. Vær innovative for en gangs skyld, NFF. Og ikke gammelmodige og bakstreverske slik vi ser i dag. Se fremover, finn nye løsninger. For å lage et spennende produkt. Uforutsigbare kampresultater - jevne, spannende kamper - da kommer publikum tilbake. Å se RBK gruse Sogndal er det ingen som har lyst å se, ikke de nøytrale, ikke sogningene, og selv ikke selvgode trøndere gidder det. Det er rett og slett for jævla kjedelig. Ser jeg RBK på TV, skrur jeg av.
                                Last edited by Hamburg & Kanari; 21.09.2011, 13:54.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • Laksen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2004
                                  • 287

                                  Spennende ide. Tanken på å utgjevne ligaene ved å la de lagene med dårligest forutsetning få velge først er god, men det er et godt poeng de beskriver på wikipedia, der en i fotball ofte utvikler unge spillere via egne akademier, og derfor tror jeg ikke klubbene vil se med blide øyne på å gi bort spillere som de har brukt store ressurser på. Ser for meg at situasjonen er annerledes i USA der spillere kommer fra colleger og ikke fra klubbenes egne akademier.

                                  Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

                                  Kommentar

                                  • detvarvondtdet
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 398

                                    Veien videre ja-- Om det er noe hold i alt snakket om at "Om ikke Nosa ble solgt så hadde Berg gått" samt allt snakke om dagen om at Erlandsen igjen er aktuell, så blir det spennende å se hva som skjer ved sesongslutt.
                                    "Dere kan sitere meg på dette:
                                    Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                    Fjøra

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                      Du tuller? Får være grenser for å svelge kameler også. Kan ikke tenke meg at han er aktuell heller.
                                      12725.jpg
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        Moderatormelding:
                                        Det har vist seg vanskelig å holde de to trådene: "Veien videre i 2011" og "Veien videre i 2012" fra hverandre. Trådene derfor slått sammen under ny tittel, slik at vi får en løpende tråd for diskusjon omkring fremtiden for klubben vår.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Papirutgaven av Romerikes blad torsdag og fredag denne uka

                                          Sett under ett, to merkelige oppslag i avisa...

                                          På torsdag snakker Berg ut. Jeg vil gå så langt som å si at han nærmest kapitulerer på veien av LSK som som toppklubb i Norge. LSK mangler økonomi og muskler til å kunne konkurere med nær sagt alle klubber. Odd kunne gi Lasse bedre vilkår enn LSK. Brann ga Nordkvelle bedre betingelse enn LSK kunne gi. Haugesund ga Bangura bedre betingelser enn hva LSK kunne tilby. FFK ga Tarik bedre betingelser enn hva LSK kunne tilby han. Slik jeg forsto det, mente Berg at Start, Viking, Odd, Haugesund, Brann, Molde, VIF, Godset, FFK, Molde, AAFK, RBK og Tromsø - samtlige hadde bedre økonomiske muskler enn LSK og man kan ikke konkurere med dem på overgangsmarkedet. Dvs kun Sogndal og S08 man kan konkurere med. Etablerte spillere kunne man bare glemme. Adecco var et mulig marked sammen med unge spillere. Enkelt og greit - han drar frem bøtta med kaldt vann og kaster det rett i ansiktet på dem som håper at man kan se noen nye etablerte spillere i stallen til året. Man må ta til takke med det ingen andre vil ha....

                                          I dag, fredag, er det Per Mathisen som snakker ut i Romerikes Blad. Noe som i grunn minner mest om brannslokkning etter Berg sin svartmaling fra torsdag. Han betrygget om at det er ikke så dårlig stilt som Berg legger det frem. LSK skal satse også i fremtiden. RB påpeker mangelen på spillere i gruppen 22-30 (ca årstall, husker ikke nøyaktig) og Mathisen sier at det jobbes med det. Beklagelivis husker jeg ikke mer av denne artikkelen, da den ble lest igjennom i full fart i lunsjen rett etter torsdagens artikkel. Mener uansett at dette ikke er langt unna sannheten av de som sto på trykk.

                                          En av dagene sto det at snittlønnen på spillere i LSK i dag ligger på ca kr 500 000,-.

                                          Det som forundrer meg, er at man har så vidt forskjellige syn på den økonomsike tilstanden mellom trener og styrets leder. Som tilhenger blir jeg i hvertfall depresiv av artikkelen med Berg (som om jeg ikke var det fra før...). Og det gir i hvertfall ikke drahjelp til markedsavdelingen sin uhyre viktige jobb som skal gjøre i høst på både bedrifts og privatmarkedet. Ei heller flere solgt billetter til neste hjemmekamp.

                                          Flere som leste disse to saken og kan utfylle meg? Andre meninger?

                                          Kommentar

                                          Working...