LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maurakanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2005
    • 641

Start har igjen Aalesund, Fredrikstad og viking borte. Hjemme har de igjen Brann, Odd og Tromsø. De må vinne 4 av disse samtidig som vi må tape resten. Jeg tviler på at så skjer. De som frykter nedrykk er ultra-pessimister.
    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7135

Sjekk nyopprettet tråd "Sesongavslutningen i Neglebiterligaen", maura...
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

Ingen tvil om at klubben har stilt seg selv i en dårlig situasjon, med salgene av Ujah, Nosa og tapene av både Søgård og Gislason på en gang. Ujah-salget var på sin plass både ut fra bud og klubb, Gislason gikk som forventet, mens de to store brølerne sett i ettertid var tapene av Nosa og Søgård.

Når man velger å selge Nosa idet halve sesongen er gått, til første og beste "bakgårdsklubb" som legger inn et ikke altfor imponerende godt bud, hva kommuniserer man av ambisjonsnivå da? Et sånt salg når man er i medaljekampen og man samtidig vet at det er ingen som kan overta rollen hans, ikke i nærheten en gang. Pluss på med at kontinuitetsbærer nummer en på midtbanen i Søgård blir borte, er det ikke annet enn komplett håpløst sett fra et rent sportslig ståsted. Det skulle ikke være mulig. Betydningen av de kan knapt overdrives, mener jeg. Tapet av de to kan i sum være større enn mange ønsker å tro - ikke minst i treningshverdagen og utenfor banen. Jeg vet ingenting om Berg og Nosa-saken, men Nosa var under kontrakt og burde spilt ut sesongen - minst.

Godt mulig økonomien er så totalt skakkjørt at det var tvingende nødvendig å få enda inn litt penger så fort som mulig, rent sportslig sett var uansett salget av Nosa ren idioti. En toppklubb med ambisjoner om å være nettopp det ville aldri funnet på å gjøre noe sånt. Aldri. LSK har uttalt at de vil bli topp seks og komme i toppen i Norge igjen. Ambisjonsnivået utad og valgene som er gjort, stemmer overhodet ikke overens med hverandre.

Ikke bare sportslig, men signalet det gir å bli svekket så drastisk i løpet av kort tid når ambisjonen er å gjøre Lillestrøm til et topplag igjen, blir nok tydelig oppfattet av både spillergruppen, publikum og sponsorer. Når spillet begynte å svikte like etter at Nosa og Søgård hadde dratt (seieren over S08), kan det ha en forsterkende effekt og i tillegg slå negativt ut over en ung spillegruppe. Produktet bestemmer interessen, ikke motsatt. Dersom LSK er en Tippeliga-klubb av godt kaliber, vil interessen være deretter. Det gir igjen større publikumstall, sponsorinteresse og hele den sirkelen. Jeg vet ikke hva forskjellen i inntekter ligger på for klubben i 10 000 hjemme mot vif kontra 8000, eller 2000 tilskuere mer mot RBK til fredag, men jeg vil anta det er en del.

Det er ikke sikkert det hadde lønt seg å selge Nosa i sommer for et rimelig dårlig bud og samtidig ikke gi Søgård kontrakt, hvis entusiasmen og interessen for LSK hadde vært betydelig større utover høsten hvis begge hadde blitt, og en bedre tabellplassering til slutt kunne gi flere millioner enn den 14. plassen vi i dag styrer mot vil gi.

Dette var to av våre desidert største profiler, som er med å gjøre "merkevaren" Lillestrøm attraktiv, som ble knipsa vekk - når allerede Ujah hadde dratt og vi hadde trengt profiler på laget mer enn noensinne. Det var tross alt bare 1,3 mill av overgangssummen som tilfalt klubben etter Nosa-salget, omtrent det noen plasser på tabellen utgjør i "pengebonus". Det går an å ha fullt fokus på å drive Sportsklubben Lillestrøm best mulig med en kortsiktig satsing som ikke står i konflikt med langsiktige ambisjoner. Der har klubben sviktet - mer enn det Berg har gjort så langt denne høsten. Klubben burde aldri solgt Nosa til første og beste klubb og tilbydd Søgård kontrakt allerde i august.

Kommentar

• Mic
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2004
          • 120

Hva må på plass før 2012 sesongen??

Jeg er stygt redd for at neste sesong kan bli kjemping i bunnstriden helt fra kamp nr 1.

Ønsker derfor å høre hva dere andre også mener må på plass foran neste sesong for å kunne kjempe iallefall om øvre halvdel, eller i beste fall 4 plass.

1) Keeper.. Vi burde ha en realistisk utfordrer til Logi. Logi på sitt beste er god, men han har noen kamper han faller igjennom.

2) Ny venstreback og høyreback. LKE forsvinner og det er det godt mulig Karim også gjør. Ingen av disse har uansett holdt mål i år. Er usikker på om Ringstad er stabil nok til å spille der fast.. Syntes han er litt for veik i duellene fortsatt. Iten skader så har vi etter min mening 3 gode stoppere.. (signer ny kontrakt med PSA nå!!!)

3) Vi må ha inn en ny sentral midtbanespiller med erfaring. Sorry ungutter, men her trengs det rutine.. Savner en kreativ og sterk midtbanespiller. Tror ikke det er verdt å bruke penger på vår leiesoldat fra Hønefoss.. Så skal jeg leve med at vi kan satse på Bolly og Knudzon på kantene om de holder seg skadefrie.

4) Vi trenger en ny spiss med erfaring og som har noen mål på CV. Det har vel blitt godt nok bevist de siste kampene at vi ikke kan bare ha ungutter der foran. Grunnen til at det fungerte bra med BBS og Ujah (ungutter i mine øyne) er at de spiller som MENN med stor M. Tøffe i duellene og har mye fysisk kraft. Det mangler våre andre unge spisser.. Selv om jeg tror lille bukken kan bli god på sikt.

Disse 4 punktene mener jeg det minimum må gjøres noe med om det skal fortsatt bli Eliteseriespill etter neste sesong..

Noen som har noen flere forslag??
          The dubble i 2014

Kommentar

• Oddis
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 2744

Alt vi trenger er en rik sjeik fra Dubai og 11 nye spillere..

Riktig så ille er det ikke, men troppen er allerede nå alt for, alt for tynn. Keeper, backer, sentrale midtbanespillere og 1-2 spisser ville gjort seg, men hvor realistisk er det egentlig at det skjer? 22 mann er vel egentlig en ganske normal størrelse på en tropp og det betyr at vi må ha 10 nye spillere minus antallet juniorer vi tar opp i stallen. Helst flere. Aller helst burde 5-6 av disse være rutinerte, og da skal man leite rimelig godt for å gjøre det billig.

Mitt råd til klubben er å sjekke bosman-spillere i andre klubber allerede nå, og gjøre fremstøt. Ellers er det for seint, og Fugla rykker ned i 2012.
            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

Klubben trenger nå, så fort som svint, en spiller som kan holde på ballen og ta kloke valg i det offensive. Uten en slik spiller trengs en god porsjon flaks kombinert med et par taktiske genistreker dersom ungdomslaget skal få igjen trua.
              Fugla mot nye høyder

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Opprinnelig skrevet av mooph
                Klubben trenger nå, så fort som svint, en spiller som kan holde på ballen og ta kloke valg i det offensive. Uten en slik spiller trengs en god porsjon flaks kombinert med et par taktiske genistreker dersom ungdomslaget skal få igjen trua.
                Det trengs mer enn en slik spiller hvis vi skal nå målene våre. Og skal vi ha noe håp er LSK nødt til å se andre steder enn bare til Afrika for å finne de typene vi må ha. Vi trenger ikke se lenger enn over Kjølen for å finne forholdsvis billige spillere med et mye bredere ferdighetsregister. Spillere som Ohi og Ruben viser at blant de unge vi allrede har er det store mangler på det som bare vil bli mer og mer viktig å inneha.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

Opprinnelig skrevet av Mic
                  Noen som har noen flere forslag??
                  5) Nytt styre
                  6) Ny trener
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                  Mr.Jordbakke

Kommentar

• holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

Mer penger?
                    Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2131

Som jeg skrev i en annen tråd:

Jeg satser på at ledelsen har lært av tidligere overforbruk og ikke betaler overpris for avdankede norske spillere. Det største problemet med troppen idag, er at vi ikke har noen på midtbanen som kan slå pasninger. Her burde det vært mulig å hente inn noen fra Allsvenskan, som er vesentlig mer pasningssikre enn norske spillere. Håper at man kan se til Sverige, Baltikum eller lignende for å hente inn de nødvendige spillerne med kvalitetene vi trenger, i stedet for at man henter inn avdankede spillere fra Tippeligaen/Adeccoligaen.
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Mic
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Nov 2004
                        • 120

Enig i at vi ikke skal hente avdankede Norske spillere, selv om jeg ikke hadde sagt nei til f.eks J.A Riise om 2 år-- Men må da vel også være mulig å hente inn noen gamle stjerner som trolig hadde litt hjerte i klubben.. F.eks Heidar, Koren osv om 1 år eller 2.. Ikke at Mifsud hadde noe hjerte i klubben, men en våt drøm hadde vært å hentet han tilbake fra Malta.. Han er jo for god til Maltetisk serie. Gitt han en bra kontrakt og fått inn en som har både erfaring og målteft.. Ønskeliste av gamle spillere som hadde forsterket oss før 2012 sesongen hadde vært Høyre beck: Kristoffer Andersson (Spiller visstnok bra i Helsingborg som vant allesvenskan, men har vært litt ut og inn av laget i det siste) Venstre beck: Trollmannen Shane Steffanutto, Midtbane: Koren som vil revansjere seg og spille fast, Spiss: Heidar Helgusson som avslutter med 2 års kontrakt i LSK... Heaven.......
                        The dubble i 2014

Kommentar

• Boing
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 711

7: Alle de andre klubbene for like store og verre økonomiske problemer enn det LSK har.

Kommentar

• heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2131

Opprinnelig skrevet av Boing
                            7: Alle de andre klubbene for like store og verre økonomiske problemer enn det LSK har.
                            Den er vel nesten oppnådd allerede. Men de gir jo inntrykk av at alt går bra og klarer å få flere med på spleiselaget i stedet for å skremme de vekk.
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

Sitter med en våt drøm om Heidar og Bjørn på topp neste år... Heidar har jo sakt at han skal avslutte i Lsk.

Kommentar

• Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3501

Drømmer om Øyvind Hoås, en sentral midtbanespiller med kreativitet og evne til å score mål, 2 nye backer, en midtstopper under 35 år og Jon Knudsen.

Kommentar

• Ola
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1651

Med bakgrunn i teorien om 22-mannstroppen og dobbel dekning...

Dette er hva vi har:
                                  (1=førstevalg, 2=utfordrer)
                                  Målvakt
                                  1 Stefán Logi Magnússon (1-Keeper)

Forsvar
                                  2 Steinar Pedersen (1-HB)
                                  13 Frode Kippe (1-MS)
                                  23 Pål Steffen Andresen (1-MS)
                                  20 Stian Lunder Ringstad (1-VB)

Midtbane
                                  11 Erling Knudtzon (1-HM)
                                  17 Nicolay Tveten Solberg 2-HM)
                                  6 Effiom Otu Bassey (2-SM)
                                  28 Lunan Ruben Gabrielsen (2-SM)
                                  26 Mathis Gazoa Kippersund Bolly (1-VM)

Angrep
                                  8 Björn Bergmann Sigurðarson (1-S)
                                  16 Ohi Omoijuanfo (2-S)
                                  19 Fredrik Gulbrandsen 2-S)

Jeg tar med Steffensen, og tar ikke med Henrik Kjeldsrud. Det betyr at vi har 13 spillere og trenger følgende 9 for å fylle opp 22-mannstroppen med dobbel dekning:

- En god annenkeeper som kan spille kamper. Dette bør være mulig.
                                  - Full forsvarsrekke av utfordrere. Mitt tips er å hente islendinger og de beste 2-divisjonsspillerene på respektive plasser.
                                  - En venstre midtbane som kan utfordre Bolly om plassen.
                                  - Viktigst av alt. To stk etablerte sentral midtbane toppspillere, ballfordelende og kreative sjefer. Det er her pengene må puttes inn.
                                  - En toppspiss. Giftig og målgarantist.

Kommentar

• trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7135

Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Drømmer om Øyvind Hoås, en sentral midtbanespiller med kreativitet og evne til å score mål, 2 nye backer, en midtstopper under 35 år og Jon Knudsen.
                                    Jon Knudsen blir altså 38 år neste år...
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Spiller det egentlig noen rolle om en keeper er 32 eller 38? Man signer uansett for at de skal rett inn på laget, og man regner ikke med salgssum uansett.

Gjør meg ingenting med en 38-åring i mål.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Bare barnet i forhold til Reitmaier
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Raskolnikov
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1453

Kan vel virke som om alderen har begynt å tynge for Jon Knudsen. Fra førstevalg på landslaget til andrevalg i Stabæk (utdanket av Jan Kjell Larsen..).
                                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

Working...