LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • flisbyen
    Utestengt
    • Sep 2010
    • 305

    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
    Dagens papirutgave av Romerikes Blad har et intervju med LSK-formann Per Mathisen.
    Artikkelen handler mest om at han vil gjøre alt for at Stefan Gislason skal fortsette i klubben, men han sier også:

    - ... Vi er på jakt etter spillere, og skal forsterke etter sesongen.
    - Hvor mange nye?
    - I og med at både Lars Kristian Eriksen og Karim Essediri forsvinner, må vi ha to nye backer. Og vi skal ha ytterligere fire-fem eller kanskje seks til.
    - Men LSK kan ikke konkurrere om de beste navnene lenger?
    - Det er mange som vil bli overrasket over navnene når de nye kommer på plass, sier Per Mathisen.
    Mest overrasket er jeg igjen over at man ikke snakker sammen på Åråsen. Per M signaliserer sterkt at han vil ha Gislason med videre, men har ikke snakket med Berg om det. Hvordan er egentlig kommunikasjonen på Åråsen? Snakker ikke formann/direktør med treneren? Sitter ikke Per M i sportslig utvalg? Hva faen liksom, dette er en spiller som har vært på Åråsen i hele år, også har man ikke snakket sammen om å forlenge kontrakta hans? Synes det minner mer og mer om at formannen har bestemt seg for å kjøre uten dagens trener. Alle signaler tilsier det, også de små syrlige kommentarene han kom med under RB-videointervjuet.

    Kommentar

    • skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

      Som jeg ofte innleder innleggene med når det blir mye spekulasjoner, mulig du har rett og at du har en hinsides evne til å tolke mellom linjer. Jeg klarer ikke å se noe sted at Berg stiller seg avvisende til å ha med Gislason videre, eller at Berg og Mathisen ikke har noen form for dialog. Eller så har du fått vite noe av noen som mener de vet noe???

      Kommentar

      • flisbyen
        Utestengt
        • Sep 2010
        • 305

        Tolking basert på dagens intervju i RB, videointervju på rb.no, samt HBs klaging over manglende ressureser. Utfra dette klarer jeg virkelig ikke å se at de to har noen særlig god kommunikasjon. Hvis ikke en fotballsupporter på nett skal få tolke, så har han ingenting.

        Kommentar

        • Tittil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2009
          • 341

          [Marit Breivik uttalte for litt siden at hun mente at RBK rett og slett var for dårlig trent, hvor på kartet det setter oss bør være ganske innlysende når en ser hvordan kampen i går utviklet seg. Med tanke på kampbildet i går, treningsrapportene og våre siste seks tap på rad(!), så tror jeg mye av årsaken ligger her - altså treningene. Hvorvidt det skyldes trener, spillere, opplegg eller andre faktorer overlater jeg til dere som har mer peiling på dette (ihvertfall deg Folke) enn meg.[/QUOTE]

          Breivik har et poeng. Fotballspillere er ikke som andre toppidrettsutøvere.Har overvært flere LSK-treninger, og mindre intense treninger skal man lete lenge etter. Å trene kondisjon bør være den enkleste ting av verden. I annen omgamg mot RBK kom dette til syne, og det er ikke første gang i år. Forstår heller ikke hvorfor man ikke kan ha en ekstra økt et par dager i uka. Dette er jo heltidspillere, som klubben har til rådighet innenfor normal arbeidstid. Når det skorter både på kondisjon, ferdigheter og samhandling burde det vært mulig å trene mer på dette. Flere tippeligalag har 2 økter noen dager i uka: Siden Berg og Belsvik hele tiden snakker om at knallhardt arbeid er eneste vei å gå, er jo dette en mulighet også for LSK?

          Kommentar

          • Raskolnikov
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1453

            Jeg er generelt svært kritisk til hvordan fotballspillere trener og restituerer seg, LSK inkludert. Allikevel blir det for lettvint å kritisere manglende intensitet og mengde i treningen uten å ha litt nærmere kjennskap til hvordan treningen er lagt opp. Sier ikke at Tittil gjør det over, men en del ser ut til å tro at det alltid bare er å trene litt mer og litt hardere. Så enkelt er det ikke. Toppidrettsutøverne med flest treningstimer er gjerne de som har store mengde langkjøring. Så kan man jo spørre seg om en spiller som Mathis Bolly bør prioritere å bli bedre til å løpe i jevnt tempo i timesvis eller heller prioritere å få litt mer kjøtt på beina (forebygge skader) og trene hurtighet for å opprettholde/forbedre sin spisskompetanse.

            Generelt har jeg inntrykk av at manglende kvalitet er et større problem enn manglende kvantitet i treningen til fotballspillere. Virker forresten ikke som om Marit Breivik først og fremst tenker på kondisjon med sitt utspill:

            - Rosenborg tapte ikke mot Vålerenga fordi de ikke løp nok, men de hadde ikke god nok presisjon i hele kampen. I tillegg til det rent fysiske handler det om hvor mye tid spillerne bruker på visualisering og mental trening.

            Mental trening ja...
            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

            Kommentar

            • Ytre
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2008
              • 773

              Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
              Jeg er generelt svært kritisk til hvordan fotballspillere trener og restituerer seg, LSK inkludert. Allikevel blir det for lettvint å kritisere manglende intensitet og mengde i treningen uten å ha litt nærmere kjennskap til hvordan treningen er lagt opp. Sier ikke at Tittil gjør det over, men en del ser ut til å tro at det alltid bare er å trene litt mer og litt hardere. Så enkelt er det ikke. Toppidrettsutøverne med flest treningstimer er gjerne de som har store mengde langkjøring. Så kan man jo spørre seg om en spiller som Mathis Bolly bør prioritere å bli bedre til å løpe i jevnt tempo i timesvis eller heller prioritere å få litt mer kjøtt på beina (forebygge skader) og trene hurtighet for å opprettholde/forbedre sin spisskompetanse.

              Generelt har jeg inntrykk av at manglende kvalitet er et større problem enn manglende kvantitet i treningen til fotballspillere. Virker forresten ikke som om Marit Breivik først og fremst tenker på kondisjon med sitt utspill:

              - Rosenborg tapte ikke mot Vålerenga fordi de ikke løp nok, men de hadde ikke god nok presisjon i hele kampen. I tillegg til det rent fysiske handler det om hvor mye tid spillerne bruker på visualisering og mental trening.

              Mental trening ja...
              Har ikke med kondisjon å gjøre?

              Ett kjapt spørsmål, hvis spiller A har kondisjon god nok til å tåle 90 minutter på høy intensitet, og spiller B har kondisjon god nok til å tåle 60 minutter på høy intensitet, hvilken spiller tror du vil slå den mest presise pasningen under press etter 80 spilte minutter?
              I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

              Kommentar

              • Brækken
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jun 2007
                • 109

                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                - Men LSK kan ikke konkurrere om de beste navnene lenger?
                - Det er mange som vil bli overrasket over navnene når de nye kommer på plass, sier Per Mathisen.
                Hmmmm...
                Lurer på hva slags overraskelse Mathisen refererer til???
                Team Wenche Myhre

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Opprinnelig skrevet av Brækken
                  Hmmmm...
                  Lurer på hva slags overraskelse Mathisen refererer til???
                  Pessimisten i meg tenker Tottenham med en gang..
                  Drømmer om kongesigneringer hvert overgangsvindu men ender opp med en trøstesignering bare for å ha kjøpt noe...

                  Spent på hvor disse penga kommer fra, enten må vi ha fått inn en ny investor, eller så har de eksisterende investorene plutselig blitt veldig kjøpekåte igjen.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Raskolnikov
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1453

                    Opprinnelig skrevet av Ytre
                    Har ikke med kondisjon å gjøre?
                    Ikke først og fremst, nei. Skulle tro at spillere med for dårlig kondisjon ikke løp nok og at løsningen da ville ligget andre steder enn i visualisering og mental trening. Men mulig jeg leser Breivik feil.

                    Opprinnelig skrevet av Ytre
                    Ett kjapt spørsmål, hvis spiller A har kondisjon god nok til å tåle 90 minutter på høy intensitet, og spiller B har kondisjon god nok til å tåle 60 minutter på høy intensitet, hvilken spiller tror du vil slå den mest presise pasningen under press etter 80 spilte minutter?
                    Tror du Xavi har mest å lære av Northug eller omvendt? Vil man ikke i all toppidrett måtte prioritere hvilke kvaliteter man vil forbedre? Vil ikke det å prioritere en bestemt egenskap nødvendigvis føre til at andre kvaliteter blir mindre prioritert?

                    Nå håper jeg ikke du forstår meg slik at fotballspillere ikke trenger kondisjon. Det mener jeg ikke. Derimot er jeg usikker på om det er det som er akilleshælen til LSK.
                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Var ikke skiløperen Rønning med på noen RBK-treninger for en tid tilbake og uttalte at han aldri hadde trodd det skulle være så hardt? Han var rimelig pumpa etter en økt. Det handler vel mest om at det er annen type trening, og nettopp derfor så vanskelig å sammenligne. I Norge har vi jo en forkjærlighet for utholdenshetsidrettene også, og det reflekterer debatten rundt dette emnet.

                      Kommentar

                      • Tittil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2009
                        • 341

                        (Generelt har jeg inntrykk av at manglende kvalitet er et større problem enn manglende kvantitet i treningen til fotballspillere. Virker forresten ikke som om Marit Breivik først og fremst tenker på kondisjon med sitt utspill:

                        - Rosenborg tapte ikke mot Vålerenga fordi de ikke løp nok, men de hadde ikke god nok presisjon i hele kampen. I tillegg til det rent fysiske handler det om hvor mye tid spillerne bruker på visualisering og mental trening. )

                        Jeg er helt enig at man må differensiere treninger etter hver enkelts spiller spesielle behov. Men gjør de det i LSK? Og ikke minst mental trening MÅ til. Grunnlaget for suksess ligger i hodet. Gjelsten uttalte i en avis i går, "at du blir aldri bedre målene du setter deg". Når målet til LSK i år er å bli nr 6, og det gjentas tilstrekkelig antall ganger vil spillerne ubevisst føle seg som underdogs når de møter f.eks Molde, RBK eller VIF. De ønsker jo alle å vinne gull, og tør å si det. LSK kommer ikke videre hvis de ikke tør å sette seg "hårete" mål og stolt slå seg på brystkassen og si at vi vil bli best. Denne kulturen må tilbake i klubben. Hvorfor har landslaget og RBK vunnet over langt "bedre lag". Så enkelt og så vanskelig: Eggen og Drillo har fått spillerne til å tro at det er mulig. Tro kan flytte fjell! Når har Berg lagt denne læresetningen til grunn?


                        Mental trening ja...[/QUOTE]

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          Sånn rent generelt er vel den største utfordringen med unge spillere at det går hett i toppen lenge før det blir tomt i kroppen.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • Oldtimer
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2011
                            • 316

                            Ser i vg at gjelsten stiller opp om nødvendig.
                            Har ikke lsk muligheten til å skape litt entusiasme i dstriktet med noen i eller utenfor som vil kasate bort penger?
                            Oldtimer
                            Sorry Mathisen. ikke peanøtter fra ÅMV (glad for dem forøvrig)

                            Kommentar

                            • Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

                              Veien videre må nok bli og hente Rekdal fra Ålesund og be han ta med Michael Barrantes. Da trur jeg vi vil sparke bra fra oss neste år.

                              Kommentar

                              • *46*

                                Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                Veien videre må nok bli og hente Rekdal fra Ålesund og be han ta med Michael Barrantes. Da trur jeg vi vil sparke bra fra oss neste år.
                                Han ba på sine knær live på tv i 2008 om å få lov til å ta over LSK....

                                Kommentar

                                • Ytre
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2008
                                  • 773

                                  Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                  Ikke først og fremst, nei. Skulle tro at spillere med for dårlig kondisjon ikke løp nok og at løsningen da ville ligget andre steder enn i visualisering og mental trening. Men mulig jeg leser Breivik feil.



                                  Tror du Xavi har mest å lære av Northug eller omvendt? Vil man ikke i all toppidrett måtte prioritere hvilke kvaliteter man vil forbedre? Vil ikke det å prioritere en bestemt egenskap nødvendigvis føre til at andre kvaliteter blir mindre prioritert?

                                  Nå håper jeg ikke du forstår meg slik at fotballspillere ikke trenger kondisjon. Det mener jeg ikke. Derimot er jeg usikker på om det er det som er akilleshælen til LSK.
                                  Hva har Northug med dette å gjøre?

                                  Kondisjon handler ikke bare om det å orke mest, i fotballsammenheng er en like viktig effekt av god kondisjon at man klarer å holde et nesten like høyt presisjonsnivå mot slutten av kampen som i starten av kampen.
                                  I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                    Veien videre må nok bli og hente Rekdal fra Ålesund og be han ta med Michael Barrantes. Da trur jeg vi vil sparke bra fra oss neste år.
                                    Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. En trener fra et lag med større ressurser som ligger lavere på tabellen enn oss? En fyr som ikke klarer å holde på kvalitetsspillerne fordi han skjeller dem ut? en fyr som driter seg loddrett ut i media med jevne mellomrom? Og i tillegg en midtbanespiller på 28 år med store svakheter taktisk, som i skrivende stund banker lompe etter lompe fra 40 meter mot startmålet fordi han hadde et heldig treff i første omgang? En spiller som foran SS-tribunen på Åråsen demonstrerte at han er en jævla idiot med tidenes ettersleng etter å ha blitt kledd av teknisk?


                                    Nei nei nei!

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      Opprinnelig skrevet av kimmern
                                      1 keeper, 2 backer, 1 stopper.. det er en start.. tror det dog ikke før jeg får se det...viktigst av alt er det å beholde gislason, om man så må ofre nye kjøp.
                                      Det kommer keeper fra start, 2 backer fra Sarpsborg og 1 stopper fra Strømmen. Lovende!

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Opprinnelig skrevet av Paddis
                                        Det kommer keeper fra start
                                        Gud, nei.

                                        Skal man hente fra Start, så bør Stokkelien være et alternativ. Er litt Arild over ham.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • general
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2004
                                          • 1150

                                          Opprinnelig skrevet av Paddis
                                          Det kommer keeper fra start, 2 backer fra Sarpsborg og 1 stopper fra Strømmen. Lovende!
                                          Dette har du fra? Og dersom noe stemmer er jeg noe skuffa..
                                          Seriegull 2016!!!

                                          Kommentar

                                          Working...