LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av Paddis
    Det kommer keeper fra start, 2 backer fra Sarpsborg og 1 stopper fra Strømmen. Lovende!
    Jøss! Hva spiste du til middag? Eller vet du noe vi andre ikke? Tror neppe på noen keeper fra Start - da er Logi minst like bra. Ødegaard er et godt alternativ og etter ryktene ha 2010 en god stopper for fremtiden i sine rekker, men det siste tviler jeg veldig på.

    Start må ta ti poeng på de siste fem kampene - hjemme mot Brann, borte mot FFK, hjemme mot Oss Grenland, borte mot Viking og hjemme mot Tromsø i siste kamp. På 25 spilte kamper har dem vunnet 6 kamper og spilt uavgjort i 3 kamper - dvs tapt 16 av 25 kamper. Og dem skal ikke tap mer enn 1 av de siste 5 kampene? Personlig tror jeg en snøball har større mulighet til å overleve i helvete.

    Muligens en liten digresjon, men det handler om veien videre og LSK sin eksistens i Tippeligaen. LSK kan gjøre det veldig enkelt - vinner dem mot Stabæk neste helg, så er det 98 % sikkert et nytt år i Tippeligaen og man kan starte med blanke ark igjen i mars måned (selv om jeg håper NFF drøyer til april....) sammen med 15 andre lag på 0 poeng.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      Kjenner jeg roet meg veldig ned etter Gislasons gjeninntreden. Og plutselig var også Bolly startklar. Det er alt som skal til for at vi skal begynne å plukke poeng igjen. Tror vi ror inn to greie seiere til i løpet av høsten. Om vi mot formodning ikke skulle gjøre det, så må Start fortsatt ansette en magiker i løpet av uka for å greie å redde seg.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Det eneste jeg vil ha fra havgapet er Barrantes, fortjener virkelig merkelappen "for god for Tippeligaen". Og han hadde jo passet utmerket inn i Mathisens utsagn om at vi vil bli "overrasket" over signeringene vi har i vente.

        Det er lov å drømme.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4387

          Opprinnelig skrevet av reka
          Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. En trener fra et lag med større ressurser som ligger lavere på tabellen enn oss? En fyr som ikke klarer å holde på kvalitetsspillerne fordi han skjeller dem ut? en fyr som driter seg loddrett ut i media med jevne mellomrom? Og i tillegg en midtbanespiller på 28 år med store svakheter taktisk, som i skrivende stund banker lompe etter lompe fra 40 meter mot startmålet fordi han hadde et heldig treff i første omgang? En spiller som foran SS-tribunen på Åråsen demonstrerte at han er en jævla idiot med tidenes ettersleng etter å ha blitt kledd av teknisk?


          Nei nei nei!
          Her var det mye rart, mildt sagt. For det første ligger de ett poeng foran oss med en kamp mindre spilt. De er i cupfinalen for andre år på kort tid. De kom seg "nesten" inn i gruppespillet i Europa League (smell i nederland tho'). De har i likhet med oss mista flere sentrale spillere. Lindegaard, Parr, Aarøy og Arneng er f.eks spillere som var svært sentrale i Ålesund i fjor. Disse er erstattet med kun unge spillere som Myklebust, Ulvestad, Grytebust osv. Så mye mer ressurser enn oss har de nok ikke. Når Rekdal tok over Aafk var de et bunnlag i Tippeligaen som med jevne mellomrom var nede i adecco. 4.plass i fjor, cupmestre i 2009, gode resultater i europacupen er fasiten etter at Rekdal tok over. Dårlig? Selv med en ganske svak høstsesong i år er det ganske mye bedre enn det Berg har fått til med oss hvertfall.
          ..................

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Opprinnelig skrevet av _Jonern
            Her var det mye rart, mildt sagt. For det første ligger de ett poeng foran oss med en kamp mindre spilt. De er i cupfinalen for andre år på kort tid. De kom seg "nesten" inn i gruppespillet i Europa League (smell i nederland tho'). De har i likhet med oss mista flere sentrale spillere. Lindegaard, Parr, Aarøy og Arneng er f.eks spillere som var svært sentrale i Ålesund i fjor. Disse er erstattet med kun unge spillere som Myklebust, Ulvestad, Grytebust osv. Så mye mer ressurser enn oss har de nok ikke. Når Rekdal tok over Aafk var de et bunnlag i Tippeligaen som med jevne mellomrom var nede i adecco. 4.plass i fjor, cupmestre i 2009, gode resultater i europacupen er fasiten etter at Rekdal tok over. Dårlig? Selv med en ganske svak høstsesong i år er det ganske mye bedre enn det Berg har fått til med oss hvertfall.
            Hæ? De har vaket under oss på tabellen en hel sesong frem til siste serierunde. Aafk var tippet over midten, endog til nær toppen av mange aviser før sesongen. Vi var tippet i bånn - Kort sagt. LSK har i løpet av sesongen solgt unna kvalitet, AAfk har beholdt hele troppen.

            Det er enkelt og greit ingen tvil om at Berg har prestert bedre enn Rekdal ut fra forutsetningene.

            Ålesund har hatt adskillig bedre økonomi enn oss de siste årene, og feide inn 33 mill på salget av Lindegaard i fjor. Denne sesongen har også rekdal hatt millioner til rådighet uten å finne spillere gjennom sitt "nettverk".


            Det han har hentet har (med unntak av barrantes) blitt eller forblitt gråstein. Han har hentet talenter som Sylling Olsen, en fyr som er blitt grå i veivesendrakta, og estlenderen Sander Post som Aarøy-erstatter på treårskontrakt. Det var kremkjøpet sitt, gitt.... Lokale talenter som Petter Orry Larsen, Jonatan Tollås, Didrik Fløtre og Sverre Økeland har stått på stedet hvil.

            Og Cup'en? Ærlig talt, det er lotto. Den vant vi også med Nordlie.

            Rekdal evner kort sagt ikke å hente eller utvikle spillere. Vi husker søpla i -04 og -05, her snakker vi norges største handlejippo på Fredriksens regning: Sjelden har vel så mange navn vært samlet på ett sted - og verre flopper har vi knapt opplevd, Rune Lange og Tore André Flo må vel være tidenes dyreste norske bomkjøp. andre solide navn som Magne Hoseth og Stefan Iszhaki blomstret først opp igjen da de kom seg vekk fra VIF. Samtidig presterte søpla den verste destruktive fotballen av et topplag på mange, mange år. til sist måtte han gå. Selv gamle vif-helter sendte en spyttklyse etter ham
            - Latterlig dårlig
            VIF-legendene lar seg ikke imponere av Rekdals gyldne Enga-år.

            Nei takk, spar meg for å reise rundt og bli pissa på.
            Last edited by reka; 03.10.2011, 21:57.

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              Opprinnelig skrevet av Paddis
              Det kommer keeper fra start, 2 backer fra Sarpsborg og 1 stopper fra Strømmen. Lovende!
              Hvis vi henter Høie, blir jeg skuffet. Har nøyaktig de samme styrkene og svakhetene son Logi. God skuddstopper, men elendig i feltet. Fordelen er at det blir konkurranse og at de er jevngode.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4387

                Er det noe som er lotto så er det tipping av tabell før sesongstart, tror man skal ta det med en klype salt når det hvert eneste år er totale skivebom over hele fjøla. Jeg forholder meg kun til fakta. Til syvende og sist så er det resultater som gjelder. 2 cupfinaler, 4.plass i serien og godt europacup spill. Hva har Berg? En bronse første året i Lyn før hele dritten rakna og gikk konkurs. Rart at du ikke nevner signeringa av Lindegaard som kom gratis og gikk for 33 mill, eller Parr som ikke var noe som helst, ble solgt til england og fikk debut på landslaget. Bedre enn å signe Mads Dahm for å si det mildt.

                Men back to topic kanskje, dette har vel kanskje ikke så mye med veien videre for LSK.
                ..................

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Rart at du ikke nevner signeringa av Lindegaard som kom gratis og gikk for 33 mill, eller Parr som ikke var noe som helst, ble solgt til england og fikk debut på landslaget. Bedre enn å signe Mads Dahm for å si det mildt.
                  Bra humor. Reka nevner i innlegget sitt at salget av Lindegaard ga 33 millioner. Stor idrett og innlede den delen av inlegget med ordene "Rart at du ikke nevner..", särlig med tanke på at du selv velger å sammenligne signeringene av Lindegaard og Parr med Mads Dahm. Det må vel kunne kalles selektivt.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Noen fakta, mens vi er i gang: Lindegaard ble hentet til Aafk på lån i 6 måneder grunnet usikkerhet rundt keepersituasjonen, storspilte ikke og ble hentet tilbake til OB samme høst. Da hadde OB hentet Carrol, Lindegaard trodde han ikke ville få spilletid og krevde å bli solgt til Aafk.

                    Ikke akkurat Rekdal som spottet talentet der, får si...

                    Og Jonathan Parr: Vet du hvem som hentet ham fra Holmlia til eliteserien?

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      Norge er et lite badekar, fotballligaen er en "familie" preget av innavl og manglende evne til å tenke nytt.
                      Få inn flere spillere fra utlandet. Det er der vi kan finne gull. I Norge finner man mest gråstein, som likevel koster puck.
                      Tyske keepere har vist at de er de beste. For hver middels talenterte keeper i Norge finnes det hundre som har gått i hardere skole i Tyskland. Og hvis prosjekt Berg feiler i to år til, så få inn en utenlandsk trener også. Resirkulerte gamle norske travere alla Hareide, Nordlie m.fl. vil hvertfall ikke jeg se i trenerstolen på Åråsen. En brite hadde gjort seg bra. Joe Hooley 2.0. - make my day.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        Opprinnelig skrevet av general
                        Dette har du fra? Og dersom noe stemmer er jeg noe skuffa..
                        Desverre så var det kun skrevet ut ifra der mine forventninger ligger om dagen... På tide å se til Sverige, Danmark og selvfølgelig Island.

                        Kommentar

                        • general
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 1150

                          Så pesisimistisk syn har jeg ikke på situasjonen enda! Men skuffelsen blir stor om vi legger oss på en så veik transfer linje, spesielt om PM er sitert ordrett i rb. Slik jeg ser det, er det en stor sjanse for at vi er fucked om vi ikke signer i alle fall 4 spillere av kvalitet som vil klasifiseres som høy i forhold til dagens stall. Men det kan jeg ikke se at mitt lsk klarer av.. Ville vært for mye for langt, og Gud forby om noe slikt skulle hende..
                          Seriegull 2016!!!

                          Kommentar

                          • kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1174

                            er det så lurt å gå ut å si at man vil hente så mange nye?

                            slik jeg leser det så er man allerede i dialog med flere. spørsmålet er vel om det er så lurt å gå ut å si sånn istednefor å ta det internt..(som jeg er tilhenger av)

                            Kommentar

                            • Hexaphim
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 2786

                              Opprinnelig skrevet av kimmern
                              er det så lurt å gå ut å si at man vil hente så mange nye?

                              slik jeg leser det så er man allerede i dialog med flere. spørsmålet er vel om det er så lurt å gå ut å si sånn istednefor å ta det internt..(som jeg er tilhenger av)
                              Vanligvis ville nok det vært lurt, men akkurat nå er stemningen og entusiasmen rundt laget såpass laber at jeg tenker fans og sponsorer trenger å høre at ledelsen ikke har gitt opp å drive Tippeligaklubb.

                              Kommentar

                              • Pasi Rasimus
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Feb 2010
                                • 226

                                Opprinnelig skrevet av kimmern
                                er det så lurt å gå ut å si at man vil hente så mange nye?
                                For meg virker det som om han smører litt godt på (2 backer + 4 - 5 - kanskje 6 stk) pga. dårlig samvittighet (ref. generell stemning, kfl-brev, RB-kritikk, osv). Om det skal hentes 2 backer + opptil 6 mann og vi vil bli overrasket over hvor store navn Per skal dra opp av hatten, så lurer jeg på hvor de var i sommer når gullgutta ble borte? 1. fordi de etterlot seg et emormt sportslig vakum. 2. Nye spillere ville da fått 6 mnd på å "aklimatisere seg" ifht 2012-sesongen. 3. Produktet LSK kunne vært mye mer salgsbart (vi luktet på medalje før høsten) enn det er nå ifht sponsor, spillere, alt. Mulig de ikke fant de rette spillerne i sommer, men den bortforklaringen blir for tynn. Det var vel ikke noen bombe at Tony og Ujah skulle ut på sikt? Generell regel: Forberedelser er 80% av jobben. Så om man nå skal "splash the cash", så spør jeg hva som ble gjort på kontoret i sommer?

                                Kommentar

                                • Lillestrøm Kirke
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 1470

                                  Opprinnelig skrevet av kimmern
                                  er det så lurt å gå ut å si at man vil hente så mange nye?

                                  slik jeg leser det så er man allerede i dialog med flere. spørsmålet er vel om det er så lurt å gå ut å si sånn istednefor å ta det internt..(som jeg er tilhenger av)
                                  Hvis det er sånn at bare 12 stk har kontrakt 1/1-12, så sier det seg selv at vi må ha inn 8 nye (eller resigneringer) for å får en tropp på 20-mann.
                                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    Lettere skeptisk til at klubben setter seg selv i en posisjon hvor så mange nye hentes, det blir vanskeligere med kontinuitet når en stadig vekk må foreta "generasjons skifter".
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av mooph
                                      Lettere skeptisk til at klubben setter seg selv i en posisjon hvor så mange nye hentes, det blir vanskeligere med kontinuitet når en stadig vekk må foreta "generasjons skifter".
                                      Hvem av årets eller 2010 (eller 2009 for den saks skyld) ønsker du at skulle vært med videre? Selv ser jeg ingen av de som har gått eller kommer til å gå som Bosman spillere som noe stort savn eller vanskelig å erstatte. Økonomien vintere 2011 tilsa ingen større forsterkninger (som vinteren 2010).

                                      Under forutsettninger om at PSA resigneres.

                                      Kommentar

                                      • mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Hvem av årets eller 2010 (eller 2009 for den saks skyld) ønsker du at skulle vært med videre?
                                        Jeg er skeptisk til antallet nye som behøves før 2012 uten at jeg svært gjerne vil beholde noen av de vi mister.
                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Økonomien vintere 2011 tilsa ingen større forsterkninger (som vinteren 2010).
                                        Dette er vel egentlig årsaken til "problemet", det burde vært økonomi til å hente spillere over flere vinduer istedenfor å skaffe alle over en relativt kort periode. Slikt kan bli smått "panisk", men jeg håper selvfølgelig PM&Co har stålkontroll.
                                        Fugla mot nye høyder

                                        Kommentar

                                        • tonkro
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2009
                                          • 350

                                          Så hva har skjedd siden vi plutselig har råd til å hente så mange, nye spillere? Er det pga. bedre økonomi i klubben, eller har det kommet investorer på banen som er villig til å punge ut?

                                          Kommentar

                                          Working...