LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    Investorene har vel sett at det "går ann" å tjene noen kroner og har derfor åpnet lommeboks(lov å håpe)...

    For min del var dette glimrende tidspunkt for Mathisen og komme ut med dette. Er såpass enkel person at dette får meg til å snu meg "litt" mot det negative. Geder meg bare til sesongen er over så vi kan se fremover igjen

    Kommentar

    • Pingu
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Mar 2010
      • 17

      Jeg håper LSK fortsetter med å satse på de unge.. Jeg skjønner ikke poenget med å hente inn gamle, middelmådige spillere uten utviklingspotensial og med høye lønnskrav.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3500

        Opprinnelig skrevet av Pingu
        Jeg håper LSK fortsetter med å satse på de unge.. Jeg skjønner ikke poenget med å hente inn gamle, middelmådige spillere uten utviklingspotensial og med høye lønnskrav.
        Jeg er enig med deg i det du sier, men jeg tror også at de beste unge spillerne utvikler seg bedre hvis de har noen etablerte spillere uten videresalgspotensiale rundt seg. I forsvaret har vi flust av de for øyeblikket, men fremover i banen er alt ansvaret lagt på unge skuldre, noe man har merket i motgangen.

        Kommentar

        • sten
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2005
          • 873

          Håper virkelig det skjer noe nå.Ser at flere her er pessimister og kan kanskje skjønne det litt, men vi får da være litt optimister da. klubber går vel ikke ut å sier vi skal hente så mange spillere hvis dem bare henter 3-4 middelsgode spillere

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Opprinnelig skrevet av sten
            klubber går vel ikke ut å sier vi skal hente så mange spillere hvis dem bare henter 3-4 middelsgode spillere
            Klubber går heller ikke ut og annonserer en ny, stor og unik sponsoravtale i media når realiteten er en dårligere avtale med en allerede eksisterende sponsor.

            Klubber går heller ikke ut og annonserer at man går for medaljeplass, for deretter å selge de beste spillerne uka etter.

            Klubber går heller ikke ut og hyller egne fans for deres innsats for laget, for deretter å overreagere med å utestenge helt sentrale pådrivere for en aktiv tribunekultur etter litt pyro.

            time will show...

            Kommentar

            • Mynten
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 484

              Må si at jeg har svært vanskelig med å stole på det Per M. sier. Hva er det som tilsier at klubben nå plutselig kan hoste opp penger til "overraskende" gode spillere? Hvis vi har så god råd hvorfor solgte vi da unna så mye i sommer og handlet inn det vi allerede har nok av, nemlig lovende unggutter? Hvordan kan Per M. si at vi vil bli overrasket over hvilke spillere vi kan hente, hva vet han om dette? Han har vel ikke oversikt over markedet?

              Bjarmann på sin side er svært mer nøktern i sine uttalelser. Vurdere å fornye Fjellstad, hente opp juniorer osv. er hans signaler. Ganske så forskjellig enn hva hans styreleder uttaler. Vet Per M. noe som ikke de ansatte vet?

              Samtidig blir jeg overrasket og skuffet hvis de først nå skjønner at det ikke går an å hevde seg i Tippeligaen med en gjeng unggutter. Måtte virkelig Gislason komme tilbake før de skjønte at en midtbane bestående av fjortiser ikke er god nok? Det synes jeg handler om manglende kunnskap og innsikt.

              Kommentar

              • Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2162

                [QUOTE=Mynten;478583]Må si at jeg har svært vanskelig med å stole på det Per M. sier. Hva er det som tilsier at klubben nå plutselig kan hoste opp penger til "overraskende" gode spillere?

                Per M er likanes kar og har gjordt utrolig mye bra for LSK.Men dette her er nok bare et utsagn for å prøve å få litt ro og posetivitet rundt klubben igjen.Nå er det så mye negativt/oppgitt stemning rundt laget,så han går selvfølgelig ut med disse lovnadene,for å overbevise sponsorer og sesongkortkjøpere til å bli med neste år også.
                Håper selvfølgelig på at det han sier ang nye spillere vil skje?men dette har jeg veldig veldig liten tro på ,desverre.

                Kommentar

                • Pasi Rasimus
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Feb 2010
                  • 226

                  Har sittet og håpet på denne karen, men 700000,- i året var tydeligvis for mye for LSK når gjaldt Håvard Storbæk. Gikk gratis til Haugesund i kveld da Odd kun ville gi ham reduksjon(-25%) i lønn videre. Er en stiv årslønn, men gutten er gratis, skrurn som Becks og har vært meget frisk denne tippeliga-høsten. Lurer på om Bjarmann noengang var i dialog med Storbæk...?
                  Last edited by Pasi Rasimus; 05.10.2011, 22:52.

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
                    Har sittet og håpet på denne karen, men 700000,- i året var tydeligvis for mye for LSK når gjaldt Håvard Storbæk. Gikk gratis til Haugesund i kveld da Odd kun ville gi ham reduksjon(-25%) i lønn videre. Er en stiv årslønn, men gutten er gratis, skrurn som Becks og har vært meget frisk denne tippeliga-høsten. Lurer på om Bjarmann noengang var i dialog med Storbæk...?
                    Ta ikke helt av fordi han hadde et par bra kamper... Er nok av de spillere med et par bra kamper i TL som har fått en litt for fet lønnspose opp igjennom åra.

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1258

                      Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
                      Har sittet og håpet på denne karen, men 700000,- i året var tydeligvis for mye for LSK når gjaldt Håvard Storbæk. Gikk gratis til Haugesund i kveld da Odd kun ville gi ham reduksjon(-25%) i lønn videre. Er en stiv årslønn, men gutten er gratis, skrurn som Becks og har vært meget frisk denne tippeliga-høsten. Lurer på om Bjarmann noengang var i dialog med Storbæk...?
                      Selvsagt er dette for mye for en spiller som Håvard Storbæk. Han er ikke en spiller som ville hevet laget spesielt, og det ville vel vært litt rart om klubben etter 3 år med ekstreme lønnskutt skulle hive seg ut på ny lønnskarusell. Bra jobba til klubben etter min mening.

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        Storbæk er en Gylfi-historie av de sjeldne. Grå spiller som har fått en del spilletid uten å være bankers på laget i flere år, som blomstrer i Bosman-sesongen. Tror ikke vi har gått glipp av noe.

                        Kommentar

                        • perrern80
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 603

                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                          Jarl Andre?
                          Var på prøvespill året før han havnet i ham kam, spiller nå i sønderjyske, har ett år igjen av kontrakten og kunstner skatten. Var og så han i sommer. Dette er en defansiv potet som jeg gjerne hadde sett i gult og svart. Aldri skader, aldri noe multimedia tull og i tilegg en særs fryktet dødball fot. samtidig som han ikke koster allverden og brødfø.

                          Kommentar

                          • *46*

                            "Falmet, grått og sjarmløst"

                            Etter å ha lest dagens artikkel om LSK i Romerikes Blad (på papir), så får jeg en følelse av at RB er i ferd med å lade kanonen med skyts mot Henning Berg og få en slutt på hans tid på Åråsen. Det er flere punkter som nevnes:
                            • Innhold og kvalitet på treninger - Berg sitt ansvar
                            • Store faglige ressurser som Grodås, Bergdølmo og Johnsen har måttet vike plass for Powell og Berntsen (som begge har en fortid i LSK og som spillere under Berg i Lyn). Bergdølmo foreslått degradert etter kontraktsutløp og Johnsen degradert under tjenestetiden. Visst nok skal det ha vært faglig uenighet mellom Berg og de tre førstnevnte, men ingen ønsker å gå ut med sin historie i media.
                            • 3 år med plasseringer utenfor de topp 10 - ingen kommentarer behøvs vel for å utfylle dette...
                            • At Nosa forsvant for "vekslepenger" (husker ikke ordet Torvik brukte, men relativt synonymt) i stede for å ta tak i saken og beholde han i klubben og få han opp på et høyere nivå
                            • At man satset på Logi som slipper inn "alt av langskudd" (ja - det skrives faktisk så) og ikke Andre Hansen.
                            • At Berg tilnærmet er sportslig enerådene og utad ikke virker til å ha noen god kommunikasjon med Per Mathisen
                            Dette er de punktene jeg først og fremst husker best. Virker på meg som om RB/Torvik nå har bestemt seg for å legge press på Berg og LSK. Og de virker til å legge litt mer krutt i kommentarene for hver uke som går.

                            Man retter også litt kritikk mot Per Mathisen (og styret, selv om det ikke er nevnt spesifikt) at hans dobbeltrolle som styreleder og daglig leder på dugnad/kr 0,- i lønn ikke gir han noen god sparingspartner. LSK burde ansette en direktør som styrets leder kan "bryne" seg på.

                            Og så er det sedvanlige punktet om at LSK fremstår som grå og at ingen bryr seg - faktisk åpningen av kommentaren, men jeg finner det som minst viktig - i og med at det er kommentert opp og ned over en lang periode.

                            Dette er min oppfattning av hva kommentaren innholdt om Berg. Mye mulig jeg har noen småfeil og at jeg leser litt feil mellom linjene - si i fra hvis noe er riv ruskende galt. Gamle-petra har en sammefatting i nyhetstråden.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Jeg synes Berg bør få 2012 før man kan begynne å konkludere med noen verdens ting. Det har vært så mye dritt å rydde opp i, men nå har klubben i form av lovnader om flere spillerinnkjøp signalisert at vi har hodet over vannet igjen. Jeg ser ihvertfall uttalelsene som et tegn på at ting går bedre. Og en annen ting, finnes det egentlig alternativer til Berg? Jeg ser Kåre Ingebrigtsen kobles til Viking nå, men ser egentlig ingen der ute som vi realistisk kan hente inn. Så fisk opp alternativer eller hold kjeft, RB! Det nytter ikke å syte slik SV syter over oljen, når man selv ikke har noe alternativ som kan holde båten flytende. Har har sett Fjørtoft nevnt, men har han engang trenerkurs?

                              Eller synes jeg både Mathisen og Grønlund burde vært med på lasset som forsvant etter forrige sportslige nosedive. De er inngrodd

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                Opprinnelig skrevet av Mynten
                                Må si at jeg har svært vanskelig med å stole på det Per M. sier. Hva er det som tilsier at klubben nå plutselig kan hoste opp penger til "overraskende" gode spillere? Hvis vi har så god råd hvorfor solgte vi da unna så mye i sommer og handlet inn det vi allerede har nok av, nemlig lovende unggutter? Hvordan kan Per M. si at vi vil bli overrasket over hvilke spillere vi kan hente, hva vet han om dette? Han har vel ikke oversikt over markedet?
                                Det er vel en mulighet for at Per M. ser for seg at LSK får en ny økonomisk tilbakemelding fra NFF hvor man har havnet i gul sone, og således ikke lenger blir overvåket like strengt.
                                En annen mulighet er at han har hatt kontakt med investorer som er villige til å bidra.

                                Kort sagt: at han vet mer enn oss andre.
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Og en annen ting, finnes det egentlig alternativer til Berg? Jeg ser Kåre Ingebrigtsen kobles til Viking nå, men ser egentlig ingen der ute som vi realistisk kan hente inn. Så fisk opp alternativer eller hold kjeft, RB!
                                  Først og fremst - jeg er ikke noen tilhenger av Berg. Derimot finnes det plenty med mulige trenere hvis man ser litt utenfor Lillestrøm hvis man tenker seg litt om.

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5916

                                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                                    Det er vel en mulighet for at Per M. ser for seg at LSK får en ny økonomisk tilbakemelding fra NFF hvor man har havnet i gul sone, og således ikke lenger blir overvåket like strengt.
                                    En annen mulighet er at han har hatt kontakt med investorer som er villige til å bidra.

                                    Kort sagt: at han vet mer enn oss andre.
                                    Den tilbakemeldingen kommer ikke før i mars, selv om LSK vil vite at de har styring på økonomien og høyst sannsynlig vil være innenfor gul sone. Innti da må de vel forholde seg til den økonomiske handlingsplanen.
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • armykanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2009
                                      • 742

                                      Jeg satt nettopp og så et klipp med Danskenes Morten Olsen! Har aldri sett et intervju med han før, men han virker som en mann som snakker rett ifra levra og vet hva han snakker om. Han er jo snart jobbløs også! Mulig at jeg drømmer fælt her nå, men jeg tenker på måten alle snakker om hvordan danskene spiller fotball på, både i liga og på landslaget. altså mer spillenes og passningssikre lag. Det er jo det LSK trenger, for ikke snakke om norsk fotball. Du skal lete lenge etter en liga som spiller like mye hawaii fotball og lange passninger enn tippeligaen.... Nå er det kanskje litt å ta i og håpe på Morten Olsen, men kanskje en ung fremadstormende dansk trener. Uansett! jeg tror LSK hadde hatt godt av et litt kulturskifte når det gjelder trenerrollen.

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        Opprinnelig skrevet av armykanari
                                        Jeg satt nettopp og så et klipp med Danskenes Morten Olsen! Har aldri sett et intervju med han før, men han virker som en mann som snakker rett ifra levra og vet hva han snakker om. Han er jo snart jobbløs også! Mulig at jeg drømmer fælt her nå, men jeg tenker på måten alle snakker om hvordan danskene spiller fotball på, både i liga og på landslaget. altså mer spillenes og passningssikre lag. Det er jo det LSK trenger, for ikke snakke om norsk fotball. Du skal lete lenge etter en liga som spiller like mye hawaii fotball og lange passninger enn tippeligaen.... Nå er det kanskje litt å ta i og håpe på Morten Olsen, men kanskje en ung fremadstormende dansk trener. Uansett! jeg tror LSK hadde hatt godt av et litt kulturskifte når det gjelder trenerrollen.
                                        Vi forsøkte det kulturskiftet med en tysker for noen år siden. Det fungerte dårlig da laget "kun" leverte 4. Plasser...
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • glasgow
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2007
                                          • 1252

                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          Vi forsøkte det kulturskiftet med en tysker for noen år siden. Det fungerte dårlig da laget "kun" leverte 4. Plasser...
                                          Kan godt leve med "kun " 4.plasser en stund jeg. Og noen medaljer innimellom.

                                          Kommentar

                                          Working...