LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Opprinnelig skrevet av LSK N/B
    Tror ikke det er et dårlig valg. Er en ok spiller på hele venstresiden. Han har også bra med erfaring. Sikker på at han blomstrer igjen når han kommer tilbake til siviliserte strøk.
    En OK spiller ja, det er problemet! Hvorfor skal vi hente OK etablerte spillere i det hele tatt??! De etablerte vi henter må LØFTE laget! Vi må være kloke og kreative og kvalitetsbevisst, nettopp fordi vi faen ikke har penger! Det er jo en del av hele poenget med å ha denne miksen av ungt og gammelt vi har, at de etablerte på ALLE måter går foran som et forbilde! Nei, er dette hva vi får servert kan vi like godt bruke en unggutt som Ringstad. Der Berg ofte tyr til floskelen "vi har ett ungt lag" så er sannheten nærmere det faktum at det etablerte vi har er langt under pari. De står ikke frem når de trengs! Selv Kippe har bare unntaksvis levert slik han må, opppe på fjorårsnivå.

    Holmvik var en reserve på et Stabæk som tok gull, han dro til en klubb som ville satse på ham og fikk en fantasikontrakt på kjøpet. Han var ikke noen ettertraktet spiller på den tida. Alt den overgangen viser er at Fjørtoft ikke hadde patent på hjernedøde signeringer. Berg sier selv han at hans filosofi går ut på å ha offensive backer, de er en viktig del av hele stilen vår. Da kan vi ikke nærmest videreføre det som allerede har vist seg ikke å duge.

    Mathisen sa vi ville bli overraska over navnene som ville dukke opp i samband med LSK 2012. Som andre allerede har påpekt sa det ingenting om vi ville bli positivt eller negativt overraska. Ett navn som Holmvik saboterer alle forventninger.

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Holmvik var en reserve på et Stabæk som tok gull, han dro til en klubb som ville satse på ham og fikk en fantasikontrakt på kjøpet. Han var ikke noen ettertraktet spiller på den tida.
      LOL. Holmvik spilte fast fram til gullet i praksis var sikra. Så skrev han under for Brann noen runder før slutt og ble benka. Og jo, han var ettertrakta. Han var den beste venstrebacken på VG-børsen, langt foran de andre gode venstrebackene det året, som Wallace Pereira på FFK (fantastisk det året, FFKs sølvsesong), Knut Olav Rindarøy, Trond Erik Bertelsen (Drillos førstevalg etter sesongen, mot Tyskland) og Erlend Hanstveit.

      Jeg er på ingen måte noen stor forkjemper for å hente Holmvik til LSK, men det er bare så sykt dust å påstå at Holmvik aldri har vært en god spiller. For det har han. Meget god, faktisk.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Opprinnelig skrevet av Lars
        LOL. Holmvik spilte fast fram til gullet i praksis var sikra. Så skrev han under for Brann noen runder før slutt og ble benka. Og jo, han var ettertrakta. Han var den beste venstrebacken på VG-børsen, langt foran de andre gode venstrebackene det året, som Wallace Pereira på FFK (fantastisk det året, FFKs sølvsesong), Knut Olav Rindarøy, Trond Erik Bertelsen (Drillos førstevalg etter sesongen, mot Tyskland) og Erlend Hanstveit.

        Jeg er på ingen måte noen stor forkjemper for å hente Holmvik til LSK, men det er bare så sykt dust å påstå at Holmvik aldri har vært en god spiller. For det har han. Meget god, faktisk.
        Greit, da husker jeg nok litt feil. Han spilte seg vel inn i gullsesongen. Noe av det som sitter igjen fra Nadderudtida og Stabæk er nemlig Bjørnviks mange innhopp. OK, han hadde en fin sesong i gullåret med Stabæk, som hadde Norges suverene offensiv som kjørte over all motstand og alt gikk på skinner. I Brann har han vært en rådyr flopp, som bergensere nå er glad for å bli kvitt. Og dette skal vi altså bygge ny entusiasme på.

        I stedet for å se sannheten at etablerte norske spillere i hovedsak ikke duger, og at de få som gjør det har vi ikke mulighet til å hente, så ser vi altså på bunnslammet istedenfor å se utenlands. På noe langt billigere og langt bedre, slik at spillere som Ringstad får noe å strekke seg etter. For Holmvik skal vel ha noe som ihvertfall ligner gammel lønn, såpass stolthet har han nok fortsatt.

        Har klubben egentlig lært noen ting av gamle fiaskoer?

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          Jeg personlig håper LSK satser på Ringstad som venstre back. Jeg bare påpeker at din argumentasjon er mangelfull og delvis oppdiktet.

          Kommentar

          • tonkro
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2009
            • 349

            Hvis Holmvik er så forbaska god, hvorfor ender han opp som benkesliter i både Stabæk og Brann??? Hvis han var så utrolig god, hvorfor ville ikke Stabæk beholde han i 2008, og Brann nå????? Fordi han IKKE HOLDER MÅL! Jeg kjente Bjørnar godt, og vet at han hater LSK, sånn som de fleste andre som vokser opp på Oslo Øst. Ser virkelig INGEN grunn til å få han til LSK! Furtegutter som han kan dra til søpla, noe han sikkert kommer til å gjøre og...

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              Opprinnelig skrevet av tonkro
              Hvis han var så utrolig god, hvorfor ville ikke Stabæk beholde han i 2008...
              Rett skal være rett, Stabæk ga Holmvik er kontraktstilbud ganske tidlig i 2008. Ellers tommel opp til innlegget ditt.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av Lars
                Jeg personlig håper LSK satser på Ringstad som venstre back. Jeg bare påpeker at din argumentasjon er mangelfull og delvis oppdiktet.
                Intet er oppdiktet, han er en gedigen flopp i Bergen. At han spilte fast på et gullag for to år siden gjør vel egentlig bare argumentet for kjøp enda dårligere. Bare enda en av de norske statistene i TL, det kryr av dem og vi har altfor mange allerede. Bjarmann har selv sagt at vi har for mye stallfyll, da er det urkomisk at det første rykte vi får fra den varsla kjøpefesten er Holmvik.

                Vi trenger ikke 6-8 anonymiteter til, vi trenger 3-4 kvalitetsspillere.

                Kommentar

                • Oddis
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 2744

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Intet er oppdiktet, han er en gedigen flopp i Bergen. At han spilte fast på et gullag for to år siden gjør vel egentlig bare argumentet for kjøp enda dårligere. Bare enda en av de norske statistene i TL, det kryr av dem og vi har altfor mange allerede. Bjarmann har selv sagt at vi har for mye stallfyll, da er det urkomisk at det første rykte vi får fra den varsla kjøpefesten er Holmvik.

                  Vi trenger ikke 6-8 anonymiteter til, vi trenger 3-4 kvalitetsspillere.
                  Jeg vil mye heller ha en annonym spiller som virkelig jobber for laget enn en ekstraordinær spiller som skal gjøre alt på egenhånd. En jevn spiller som ofrer alt for laget er noe alle klubber trenger, og nå mangler vi 2-3 sånne typer.
                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Opprinnelig skrevet av Oddis
                    Jeg vil mye heller ha en annonym spiller som virkelig jobber for laget enn en ekstraordinær spiller som skal gjøre alt på egenhånd. En jevn spiller som ofrer alt for laget er noe alle klubber trenger, og nå mangler vi 2-3 sånne typer.
                    Men greia er jo at Holmvik ikke er jevnt god, han er jevnt dårlig. En "jevnt god" spiller er vel nettopp en kvalitetspiller, er det ikke?

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Veien videre er uten Berg håper jeg ..... Idag var det et stort arangemang i Lsk Hallen med alt som var av gamle spillere i Norge og til og med noen utenlanske stjernespillere.... En mann glimret med sitt fravær Henning Berg, altså her stilte alt som kunne krype og gå av gamle Lsk spillereogså deler av styret var på plass men neida Henning Berg tok seg ikke tid til og komme .... Forferdelig skuffende .......Sender en stor takk til alle andre som møtte opp for en fantastisk kveld og fantastisk pr for Lsk.

                      Kommentar

                      • skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Veien videre er uten Berg håper jeg ..... Idag var det et stort arangemang i Lsk Hallen med alt som var av gamle spillere i Norge og til og med noen utenlanske stjernespillere.... En mann glimret med sitt fravær Henning Berg, altså her stilte alt som kunne krype og gå av gamle Lsk spillereogså deler av styret var på plass men neida Henning Berg tok seg ikke tid til og komme .... Forferdelig skuffende .......Sender en stor takk til alle andre som møtte opp for en fantastisk kveld og fantastisk pr for Lsk.
                        Hadde dessverre ikke tid til å komme i dag selv heller. Går veien videre uten meg nå?

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Opprinnelig skrevet av skotten
                          Hadde dessverre ikke tid til å komme i dag selv heller. Går veien videre uten meg nå?
                          Skotten Du er med hehe.

                          Kommentar

                          • Frode Thai
                            KFL styremedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 380

                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Veien videre er uten Berg håper jeg ..... Idag var det et stort arangemang i Lsk Hallen med alt som var av gamle spillere i Norge og til og med noen utenlanske stjernespillere.... En mann glimret med sitt fravær Henning Berg, altså her stilte alt som kunne krype og gå av gamle Lsk spillereogså deler av styret var på plass men neida Henning Berg tok seg ikke tid til og komme .... Forferdelig skuffende .......Sender en stor takk til alle andre som møtte opp for en fantastisk kveld og fantastisk pr for Lsk.
                            Er helt enig med deg, at det er flott at så mange stiller opp på nevnte arrangement.
                            Men det å henge ut Henning Berg for at han ikke stilte opp i dag synes jeg blir smålig av en så lang mann som deg.
                            Det er sikkert en god grunn til at han ikke var tilstede i dag, om det ikke er det, så har alle behov for en pust i bakken av og til, samtidig la det ikke en demper på arrangementet at han ikke var tilstede.
                            Om du savner han så mye... får du heller stikke bortom treningene til uken..
                            Last edited by Frode Thai; 09.10.2011, 07:46. Begrunnelse: leif..
                            Frode Johansen
                            styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              Opprinnelig skrevet av Frode Thai
                              Er helt enig med deg, at det er flott at så mange stiller opp på nevnte arrangement.
                              Men det å henge ut Henning Berg for at han ikke stilte opp i dag synes jeg blir smålig av en så lang mann som deg.
                              Det er sikkert en god grunn til at han ikke var tilstede i dag, om det ikke er det, så har alle behov for en pust i bakken av og til, samtidig la det ikke en demper på arrangementet at han ikke var tilstede.
                              Om du savner han så mye... får du heller stikke bortom treningene til uken..
                              Det sier noe om engasjementet dersom han sjeldent er med på andre ting enn egne treninger og kamper.

                              Kommentar

                              • Frode Thai
                                KFL styremedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 380

                                "Sjeldent er med på andre ting enn egne treninger og kamper", vel... jeg har møtt og sett Henning på svært maaaange arrangement, så dette får jeg dog ikke til å stemme. Grunnen til at han ikke var tilstede i helgen ser jeg på som lovlig fravær.
                                Frode Johansen
                                styremedlem KFL

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Opprinnelig skrevet av Frode Thai
                                  "Sjeldent er med på andre ting enn egne treninger og kamper", vel... jeg har møtt og sett Henning på svært maaaange arrangement, så dette får jeg dog ikke til å stemme. Grunnen til at han ikke var tilstede i helgen ser jeg på som lovlig fravær.
                                  Han hadde sikkert sine grunner til ikke og være der , men jeg synes det er rart da alt som kunne krype og gå av gamle spillere var tilstede.....Så om han hadde andre planer så er det helt greit..

                                  Kommentar

                                  • Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

                                    Blir det ikke gull neste år så blir det aldri gull!

                                    Kommentar

                                    • ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2506

                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Han hadde sikkert sine grunner til ikke og være der , men jeg synes det er rart da alt som kunne krype og gå av gamle spillere var tilstede
                                      Jeg aner ikke hvorfor Henning Berg ikke kom på turneringa i går, men siden Jan Åge Fjørtoft var sentral i arrangementet, hadde jeg blitt overrasket om han hadde dukket opp:
                                      Fjørtoft ut mot Henning Berg
                                      Full ordkrig mellom Berg og Fjørtoft

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Han hadde sikkert sine grunner til ikke og være der , men jeg synes det er rart da alt som kunne krype og gå av gamle spillere var tilstede.....Så om han hadde andre planer så er det helt greit..
                                        Berg satt sikkert på http://www.bobil.no/

                                        Pokker til en klovn. Hvor mye jobber han egentlig? 2-3 timer daglig?
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          Berg satt sikkert på http://www.bobil.no/Pokker til en klovn. Hvor mye jobber han egentlig? 2-3 timer daglig?
                                          Bla bla bla....Skjønner ikke helt hva du har i mot bobil og boblejakke Benny.

                                          Når man ser på medaljeoversikten i Tippeligaen de siste 30 årene er det åpenbart at bobil og boblejakke slår hipsterbarter med kvasiurbane kaffe-latte vaner hva angår medaljefangst.

                                          Ta deg et par boller, om du da ikke heller mer mot mer kontintale vaner.

                                          Frihet for bobil og boblejakke!
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...