LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 1229

    Ref nyhetstråden ser det ut som om det var noe i det Per Mathisen sa om ny satsning.

    Jeg sitter med en veldig ambivalent følelse. På den ene siden er jeg glad fordi klubben knyttes til gode fotballspillere, samtidig er jeg veldig bekymret for at klubben ikke skal tåle dette økonomisk.

    Er det flere som sitter med den samme følelsen? Kan noen berolige meg med at klubben har kontroll?

    Rune
    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      Les dagens rb folkens

      Kommentar

      • Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

        Opprinnelig skrevet av Rune
        Jeg sitter med en veldig ambivalent følelse. På den ene siden er jeg glad fordi klubben knyttes til gode fotballspillere, samtidig er jeg veldig bekymret for at klubben ikke skal tåle dette økonomisk.
        Dette kommer vel neppe som noen stor overraskelse, men klok av skade deler jeg din bekymring. Skulle klubben mot formodning ha kontroll er dette imidlertid prima nyheter!
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6082

          Opprinnelig skrevet av Rune
          Jeg sitter med en veldig ambivalent følelse. På den ene siden er jeg glad fordi klubben knyttes til gode fotballspillere, samtidig er jeg veldig bekymret for at klubben ikke skal tåle dette økonomisk.

          Er det flere som sitter med den samme følelsen? Kan noen berolige meg med at klubben har kontroll?
          Nå kjenner ikke jeg klubben fra innsiden, men jeg er ikke så veldig bekymret. Vi kommer nok ikke til å signere halvparten av spillerne vi linkes til, og utgiftene til eventuelle overgangssummer og sign on fee dekkes nok av investorer. Lønningsbudsjettet vårt har fått en del slingringsmonn siden forrige sesong ettersom vi har mista en del spillere med høye lønninger.

          en rask titt på skattelistene for 2009 gir følgende tall (disse er fort gale om spillerne har fått nye kontrakter eller lignende.)

          Essediri: 900 000 spart
          Søgård: 500 000 spart
          Johnsen: ca 500 000 spart (1.5 mil i lønn, litt mindre etter egen avtale, betaler kun frem til sommeren. )
          Eriksen: 800 000 spart
          Edwin: 400 000 spart
          Ujah: 400 000 spart
          Nosa: 400 000 spart
          PSA?: 500 000 spart

          Dermed kan vi fort ha slanka 4,4 mil av årets lønningsbudsjett.

          Et par gode navn inn kan også ha bra effekt på sesongkortsalget.

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            Unnskyld meg, men er det bare jeg som blir perpleks av RB artikkelen? Hvordan kan det plutselig sprute ut navn, når det tidligere knappt har värt spekulasjoner om andre enn Holmvik? Har Bjarmann värt på fylla med Svesengen? Eller er alt fyllefantasier fra Svesengen? Jeg så på twitter at han var på fotballtur i Tyskland i går, er det killepitsch og Jäger som har bidratt til artikkelen?
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • *46*

              Opprinnelig skrevet av HSft
              en rask titt på skattelistene for 2009 gir følgende tall (disse er fort gale om spillerne har fått nye kontrakter eller lignende.)
              Husk at dette er lønn på gamle kontrakter - Søgård og Essediri gikk ned i lønn til 2010 sesongen. Også at LSK si reelle kostnad liggere høyere. Dette er etter fradrag (feks gjeldsrenter) osv som gir alm. inntekt - LSK må også tenke på sosiale utgifter og arbeidsgiveravgift (14,1 %). Normalt kan man si at man minst må gange normal lønn med 1,2 for å få korrekte tall. Så den reelle kostnaden ligger langt høyere.

              Kommentar

              • Fridtjof
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2005
                • 2120

                Opprinnelig skrevet av *46*
                Husk at dette er lønn på gamle kontrakter - Søgård og Essediri gikk ned i lønn til 2010 sesongen. Også at LSK si reelle kostnad liggere høyere. Dette er etter fradrag (feks gjeldsrenter) osv som gir alm. inntekt - LSK må også tenke på sosiale utgifter og arbeidsgiveravgift (14,1 %). Normalt kan man si at man minst må gange normal lønn med 1,2 for å få korrekte tall. Så den reelle kostnaden ligger langt høyere.
                Men det gjelder vel både for de utgående og innkommende kontraktene, gjør det ikke? Med andre ord må vi legge på om lag 20 % på begge sidene av likhetstegnet, hvilket ikke utgjør noen reell forskjell.

                Jeg er økon00b...
                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Husk at dette er lønn på gamle kontrakter - Søgård og Essediri gikk ned i lønn til 2010 sesongen. Også at LSK si reelle kostnad liggere høyere. Dette er etter fradrag (feks gjeldsrenter) osv som gir alm. inntekt - LSK må også tenke på sosiale utgifter og arbeidsgiveravgift (14,1 %). Normalt kan man si at man minst må gange normal lønn med 1,2 for å få korrekte tall. Så den reelle kostnaden ligger langt høyere.
                  Riktig at Essediri og Søgård nok ligger lavere, men Nosa og Ujah ligger nok høyere ettersom disse fikk forbedra kontrakter.

                  Arbeidsgiveravgift og lignende er en faktor som vil være den samme i årets budsjett som neste års budsjett, så den er ikke så sentral for å se hvilke rom vi har i budsjettet for nye spillere.

                  Kommentar

                  • ragnarrock
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 937

                    lukter som en artikkel fylt av navn som har blitt sluppet av strategiske årsaker.
                    De fleste av disse har en ivrig forum bruker lest før. Det har vært såpass mye mas om satsning/ikke satsning den siste tiden, klubben kjøper seg tid med å gi ut såpass mye navn. Skal vel sies at det er RB og ikke klubben som offentliggjør de. Men alle rykter stammer fra et sted.

                    Sannsynligheten for at vi klarer å dra iland halvparten av disse spillerne er vel 50/50, men om vi skulle klare å sikre oss denne listen, så ser fremtiden gul ut!

                    Håper spesielt på
                    Vegard Eggen Hedenstad
                    Isak Scheel
                    Martin Rønning Ovenstad
                    Ari Freyr Skulason

                    klarer man og å plusse på noen storvokste afrikanere, svensker og en langhåret kiosk med med amerikansk statsborgerskap..
                    oooh, akkurat den gladsaken jeg trengte etter en tung helg

                    lenge leve optimisme
                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                    -RagnarRock-

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7101

                      Glem heller ikke at gjelda er redusert med X millioner. Alle som har huslån skjønner at det gir større handlingsrom.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                        Martin Rønning Ovenstad
                        Har i to år prøvd å overbevise Bjarmann, E. Johnsen og talentspeider Torkildsen om at dette er framtida på sentral midtbane. Hadde vært kult om det ble en overgang nå. Minst like stort talent som Ohi (samme kull), selv om det skal sies at jeg ikke har sett Martin spille i år.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6082

                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          Har i to år prøvd å overbevise Bjarmann, E. Johnsen og talentspeider Torkildsen om at dette er framtida på sentral midtbane. Hadde vært kult om det ble en overgang nå. Minst like stort talent som Ohi (samme kull), selv om det skal sies at jeg ikke har sett Martin spille i år.
                          Så han i en kamp i år, da spilte han venstreving. Imponerte ikke voldsomt, men er jo meget ung. Magefølelsen har sansen for denne karen.

                          Kommentar

                          • Herman
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 1101

                            Ny keeper
                            Hedenstad - Scheel - Kippe - Ringstad
                            Andersson - Gislason - Skulason - Bolly
                            Gulbrandsen - Bergmann

                            Hehe, lov å drømme i hvert fall.
                            Twitter

                            Kommentar

                            • Rune
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 1229

                              Opprinnelig skrevet av Herman
                              Ny keeper
                              Hedenstad - Scheel - Kippe - Ringstad
                              Andersson - Gislason - Skulason - Bolly
                              Gulbrandsen - Bergmann

                              Hehe, lov å drømme i hvert fall.
                              Jeg merker at jeg er skeptisk til Andersson. Det er en signering som gir skikkelige 2008-vibber. Dyr i drift (antageligvis) og stort sett skadet *Grøss*.
                              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                              Kommentar

                              • Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

                                Kanskje, men han er også noe vi har manglet en stund nå. En midtbanespiller som faktisk scorer MYE mål.
                                Twitter

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Så han i en kamp i år, da spilte han venstreving. Imponerte ikke voldsomt, men er jo meget ung. Magefølelsen har sansen for denne karen.
                                  For meg er han først og fremst en god ball-/pasningsspiller, og bør sånn sett spille sentralt. Bra overblikk, kreativ, målfarlig. Bevegelig, god løpskapasitet, bra driv med ballen. Litt Koren, egentlig...

                                  Kommentar

                                  • Pingu
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Mar 2010
                                    • 17

                                    Jeg merker at jeg er litt bekymra for at de potensielle spillerkjøpene kommer til å gå utover ungdomssatsinga..

                                    Kommentar

                                    • Rune
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2008
                                      • 1229

                                      Opprinnelig skrevet av Herman
                                      Kanskje, men han er også noe vi har manglet en stund nå. En midtbanespiller som faktisk scorer MYE mål.
                                      Akkurat samme argumentasjon som ble brukt da vi hentet Simen Brenne.

                                      LSK har ekstremt dårlige erfaringer med å hente såkalte etablerte spillere (fra andre tippeligaklubber). Jeg tror nesten vi må helt tilbake til 1996 for å finne en slik signering som kan betegnes som vellykket.
                                      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7101

                                        Opprinnelig skrevet av Herman
                                        Kanskje, men han er også noe vi har manglet en stund nå. En midtbanespiller som faktisk scorer MYE mål.
                                        Banens beste på lørdag. Han og Farnerud var de eneste som løp framover på Stabæk. Glimrende dødballer.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • aguado
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 448

                                          Spennende med en spiller som kan ta dødballer.

                                          Kommentar

                                          Working...