LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Soo
    Medlem
    Møteplager
    • Apr 2004
    • 80

    Enig!!! Det er bare å begynne å se fremover

    Kommentar

    • Kanariz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 2507

      LSK seriemester 2012!

      Kommentar

      • MoBee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 958

        jinx

        Kommentar

        • Xavi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 1275

          Opprinnelig skrevet av G-Man
          Tross all negativiteten i det siste ser jeg mange grunner til å se lyst på de neste sesongene for Fugla:

          1) Tippeligakontrakten er etter alle solemerket sikret. Jeg tror vi får 4 poeng til, og det holder.
          2) Styreleder varsler mange (og betydelige) forsterkninger foran neste sesong.
          3) Tunge investorer varsler at det er økonomiske realiteter bak styrelederens ord.
          4) Vi starter etter alle solemerker sesongen med en ny trener, som jeg forutsetter klarer å engasjere alle i og rundt klubben langt bedre enn han vi har nå.
          5) Jeg så Småfugla i går spille fantastisk fotball. Hvilke talenter vi har!
          Enig med det meste her.

          Men punkt 4) ser jeg utelukkende på som negativt. Trenerbytte IGJEN vil drepe LSK.
          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
          Anders, Tidligere styremedlem KFL

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Opprinnelig skrevet av Xavi
            Enig med det meste her.

            Men punkt 4) ser jeg utelukkende på som negativt. Trenerbytte IGJEN vil drepe LSK.
            100% uenig. Trenere kommer og går, LSK består! Uansett hvordan vi vrir og vender på det, så blir fotballtrenere evalurert fortløpende og kontinuerlig. Om LSK kommer frem til at trenerbytte er det rette, så står jeg 100% bak det. Det jeg tror folket generelt reagerer på, det er medias håndtering av dette.

            Kommentar

            • Xavi
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 1275

              Går LSK konkurs på grunn av denne onde sirkelen så vil LSK så og si bli drept.

              Cooler heads prevail, og det eier ikke LSK for tiden.
              Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
              Anders, Tidligere styremedlem KFL

              Kommentar

              • *46*

                Jeg ser f**n ikke lyst på noe av dette. Bare tull om dagen!

                Kommentar

                • ragnarrock
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 937

                  nå er det jo syting og tendenser til at lillestrøm supportere blir en gruppe idioter som står på tribunen og skjærer seg selv i arma for å glemme smerten.

                  Om dere ikke har noe å bidra med i en av få tråder som blir forsøkt skapt (noe jeg antar grunnet navnet på tråden) som positiv, kan dere ikke bare syte videre i en av de 40 andre trådene, er ikke akkurat som at temaene som blir nevnt over her ikke er tatt opp i minst 4-5 andre?

                  hva gjelder punktene til trå starter.. så vil jeg trekke nr 5 frem

                  ung fugla, ja, faen så fett! Siden du så de, hvem av de har du troen på kan være med å bidra iløpet av de nærmeste åra?
                  *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                  -RagnarRock-

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    Problemene kommer jo da de gangene enkeltpersoner velger å ikke forholde seg til grunnfilosofien.
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      6) En trofast og relativt stor supporterskare som høylydt følger klubben til tross for en fire sesonger hvor man opplever en kamp på nedre halvdel.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3210

                        Småfuglene var en åpenbaring, det er sikkert. Hele laget imponerte med ro, overblikk og teknikk på høyt plan. Siden dette var første gang jeg så dem er det kanskje litt urettferdig å trekke frem navn, men ok - her er noen:

                        Bjerknes. Gutten har vist at han kan score mye mål. Noen har kritisert han for å være en "dukk opp"-spiss som bare scorer fra kort hold. Det er tullprat. Bjerknes er en spiss med stor arbeidsmoral som konstant var med langt tilbake og startet angrepene. Når Fugla gikk fort fremover (og det gjorde de ofte), så hadde han en fotballklokskap og et bevgelsesmønster som gang på gang gjorde at forsvarerne havna på etterskudd. Han også evnen til å forutse hvor ballen skulle havne.

                        Furseth. En vingspiller av høy klasse. Meget rask. Meget presis og med en fantastisk arbeidsmoral. Tok like mange løp hjem som fremover.

                        Høibråten. Fantastisk til å lese spillet og bryte foran motstanderne. Meget presis pasningsfot. Traff medspillere med langpasninger gang på gang.

                        Babajde. Et vanvittig rykk, Stor toppfart. Litt overivrig, med vanvittig potensiale. Minner en hel del om Ohi.

                        En annen som kom innpå kjenner jeg ikke navnet til. Han var så liten at du ikke så låra mellom strømpene og shortsen, men dribla, rykka og passa på høyt nivå.

                        Messi gjorde mye bra, men briljerte ikke i forhold til de andre. Det tar jeg som et godt tegn!

                        Hele forsvarsrekka var en åpenbaring. Der flere av de vi i dag har på A-laget rygger, nøler og snur ræva til, så var det en helt annen sak med Småfugla. Når Hamkam kom fremover var det øyeblikkelig minst en mann som gikk på, en mann som gikk i sikring og to som avskar pasningsalternativene. I tillegg kom to mann stormende fra midtbanen og stjal ballen fra dem. Hver eneste gang!!!

                        Kort sagt: Summen av ferdigheter her var utrolig imponerende. Jeg så minst 4-5 spillere som har potensiale til å være A-lags spillere i løpet av 2-4 år. Med tanke på hva som har skjedd med Ohi og lillebukken stikker jeg frem hodet og sier at to av dem med videre utvikling i vinter bør kunne være aktuelle for en debut allerede neste år.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6082

                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                          En annen som kom innpå kjenner jeg ikke navnet til. Han var så liten at du ikke så låra mellom strømpene og shortsen, men dribla, rykka og passa på høyt nivå.
                          Jon Raymond Haraldsen, 94-model. Syke ferdigheter, men manglende fysikk og evne til å involvere seg selv. Stort talent, men har vistnok stagnert en god del i det siste. Herja på g-16.

                          Babajde har jeg ikke helt troa på (ekstrem fart, lite annet), men resten av de du nevner er spillere det blir spennende å følge.

                          Kommentar

                          • fjacob82
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 1507

                            7) Sponsorer som forplikter seg til LSK til 2013, og gir økt økonomisk handlefrihet. Bra jobba av markedsavdelingen!

                            Synes forøvrig det er positivt at Per Berg og investorgruppa igjen er aktive og vil bidra.
                            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                            *Brasseberget*

                            Kommentar

                            • fjacob82
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 1507

                              Opprinnelig skrevet av G-Man

                              Bjerknes. Gutten har vist at han kan score mye mål. Noen har kritisert han for å være en "dukk opp"-spiss som bare scorer fra kort hold. Det er tullprat. Bjerknes er en spiss med stor arbeidsmoral som konstant var med langt tilbake og startet angrepene. Når Fugla gikk fort fremover (og det gjorde de ofte), så hadde han en fotballklokskap og et bevgelsesmønster som gang på gang gjorde at forsvarerne havna på etterskudd. Han også evnen til å forutse hvor ballen skulle havne.
                              Når ble det negativt å være dukk-opp spiss? Brattbakk, Beslvik, Sundgot og Solskjær for den del. :-) Viser bare prov på god fotball forståelse. Jeg har trua! :-)


                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Hele forsvarsrekka var en åpenbaring. Der flere av de vi i dag har på A-laget rygger, nøler og snur ræva til, så var det en helt annen sak med Småfugla. Når Hamkam kom fremover var det øyeblikkelig minst en mann som gikk på, en mann som gikk i sikring og to som avskar pasningsalternativene. I tillegg kom to mann stormende fra midtbanen og stjal ballen fra dem. Hver eneste gang!!!
                              Sånn går det når man blir trent av to av norges bedre forsvarsspillere gjennom tidene. Johnsen har alltid stått med brøstkasse fremme og stått støtt når motstander kommer, og Bergdølmo var en rimelig god forsvarsspiller på sitt beste.

                              Eneste som er litt merkelig er at en av Norges beste forsvarsspillere gjennom tidene (HB) ikke har klart å videreformidlet hva som trengs for å lukke kassa. Men de er en helt annen sak.

                              Mange av Småfugla spiser nok snart ved de store fuglas bord, og er stor talenter!
                              Last edited by fjacob82; 21.10.2011, 07:45. Begrunnelse: skriveleif
                              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                              *Brasseberget*

                              Kommentar

                              • Pingu
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Mar 2010
                                • 17

                                Opprinnelig skrevet av Leif A
                                Problemene kommer jo da de gangene enkeltpersoner velger å ikke forholde seg til grunnfilosofien.
                                Sant det...

                                Avslutningsvis ble det minnet om LSKs verdier:
                                - Generøs – Være en åpen og inkluderende klubb. Rause, tolerante og med stor grad av ydmykhet.
                                - Uredd – Vi skal være offensive og utradisjonelle. Tørre å utfordre i situasjoner som krever det.
                                - Lojal – Være tro mot avtaler, våre omgivelser, hverandre og vår egen historie.
                                - Leken – Være kreative og nyskapende, ha humør og prøve ut nye ideer.

                                Kommentar

                                • Ginola
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2010
                                  • 549

                                  Hehe, ja, hva i all verden er galt med å være en "dukk opp" spiss! jeg har to ord til dere: GARY LINEKER!

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    Når Fugla gikk fort fremover (og det gjorde de ofte), så hadde han en fotballklokskap og et bevgelsesmønster som gang på gang gjorde at forsvarerne havna på etterskudd. Han også evnen til å forutse hvor ballen skulle havne.
                                    Det er vel dette folk legger i "dukk opp"-spiss. Det er ikke ment som kritikk mot han når man påpeker at han er en "dukk opp"-spiss.

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    Bjerknes. Gutten har vist at han kan score mye mål. Noen har kritisert han for å være en "dukk opp"-spiss som bare scorer fra kort hold. Det er tullprat.
                                    Hvor mange av de 4 målene hans mot Ham-kam kom fra utenfor 16? Hvor mange kom fra innenfor 5-meteren?

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3210

                                      For å presisere: Jeg har aldri ment at det er noe negativt i å være en "dukk opp" spiss - tvert i mot. Men Bjerknes er mer enn det. Jeg ble imponert over unge Bjerknes fordi han i større grad enn flere kjente "dukk opp" spisser deltok i oppbyggingen av angrepet. Derfor ble også scoringene hans ulike (og den trusselen han representerer desto større). Legg til at han tok kloke valg i forhold til når han skulle avslutte selv og når han skulle sende ballen videre, og vi har et talent som er mye nærmere A-laget enn jeg har fått inntrykk av når han har blitt beskrevet her inne tidligere.

                                      Kommentar

                                      • egil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1119

                                        Opprinnelig skrevet av Ginola
                                        Hehe, ja, hva i all verden er galt med å være en "dukk opp" spiss! jeg har to ord til dere: GARY LINEKER!
                                        Eller enda mer ekstrem, Ian Rush....
                                        KFL - medlem nr 23

                                        Kommentar

                                        • Tittil
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2009
                                          • 341

                                          Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                          Når ble det negativt å være dukk-opp spiss? Brattbakk, Beslvik, Sundgot og Solskjær for den del. :-) Viser bare prov på god fotball forståelse. Jeg har trua! :-)



                                          Sånn går det når man blir trent av to av norges bedre forsvarsspillere gjennom tidene. Johnsen har alltid stått med brøstkasse fremme og stått støtt når motstander kommer, og Bergdølmo var en rimelig god forsvarsspiller på sitt beste.

                                          Eneste som er litt merkelig er at en av Norges beste forsvarsspillere gjennom tidene (HB) ikke har klart å videreformidlet hva som trengs for å lukke kassa. Men de er en helt annen sak.

                                          Mange av Småfugla spiser nok snart ved de store fuglas bord, og er stor talenter!
                                          Bergdølmo var en komplett venstreback som har hatt stor suksess med juniorlaget. Derfor er det jo en flott guest av klubben å tilby han nedrykk til assistentrener, fordi han jobbet i Viasat på si. For meg kunne Henning Berg gjerne hatt 80% stilling i NRK hvis han klarte å levere varene som trener. Snakk om evne til å svelge kameler

                                          Kommentar

                                          Working...