LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ragnarrock
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 937

    Håpet Berg skulle få bli.. men, gjort er gjort,

    positiv utsikt; nå holder vel iallefall halve forum kjeft med sytinga si en liten stund....

    Så gjenstår det bare å jobbe med resten

    Desverre kommer jeg ikke til å klare å holde meg unna forum frem til nyår, hadde vært deilig riktignok.. deimot så skulle jeg gjerne hatt en ryktetråden app.. tipper det kommer til å bli mye artige rykter på både spiller og trener fronten, og for min del tror at det kommer til å bli VELDIG bra etterhvert!

    Åpner dette forresten opp for at judas kan bli i klubben? avhengig av hvem som kommer inn som hoved trener, skulle jeg likt å ha andré videree som trener for junior og Powell som rekrutt trener/spiller utvikler som jobber litt tettere på A-laget, tydelig at han har positiv effekt på de unge gutta der..
    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

    -RagnarRock-

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      Moderatormelding:
      Ønsker og diskusjon om ny hovedtrener tas i denne tråden: http://debatt.kfl.no/showthread.php?...-trener/page18. Innlegg flyttet.

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        Powell skjønner hva dette handler om. Jeg har trua!!
        Rekken med åtte kamper uten seier gjelder ikke lenger for den nye trenerduoen.
        – I våre hoder har vi ikke lenger åtte kamper uten seier. På søndag starter vi på null, sier Magnus Powell.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208

          Jeg er ekstremt happy med at både Bjarmann, Powell, Belsvik og Kåsene fortsetter, og med at Henning Berg sa til Powell og Belsvik at han ville bli forbanna hvis de ikke greip denne sjansen. Uten å ta fra Henning æren for det han har gjort og vært med på, så har resten av teamet kanskje størstedelen av ansvaret for alle de positive tendensene vi har sett de siste tre åra. Henning har naturligvis også litt av æren for det igjen, ved (dels) å ha valgt ut og (iallfall delvis....) delegert ansvar til Powell for ungdommen, Belsvik for angrep og spisser og Kåsene for fysisk trening og skadeforebygging (men hvem trente forsvaret??).

          At disse fortsetter, ser jeg som helt avgjørende for kontinuitet generelt, og for å fortsette å bygge på de mange, sterke og viktige positive trendene A-stallen, såvel som rekruttering til yngre aldersklasser, jeg tror vi alle er enige om også er en viktig og oppmuntrende del av bildet under Berg/Bjarmann-regimet.

          gilbert

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            Opprinnelig skrevet av gilbert
            Jeg er ekstremt happy med at både Bjarmann, Powell, Belsvik og Kåsene fortsetter, og med at Henning Berg sa til Powell og Belsvik at han ville bli forbanna hvis de ikke greip denne sjansen.
            Vil "å gripe sjansen" kunne tilsi en varig løsning, altså uten å hente en ny trener? Jeg er ikke nødvendigvis negativ til en sånn løsning, eventuelt at det hentes inn en managerlignende rolle igjen.

            Ny trener betyr ellers ofte ny assistent og egne ønsker for øvrige støttefunksjoner. I så fall kan det være flere som må pakke kofferten før ny sesong er igang, og kontinuiteten nullstilles.
            Vidar Evje

            Kommentar

            • Mynten
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 484

              Hva skjer nå med tanke på nye spillere? Regner med at det ikke skje noe som helst før ny trener på plass. Det ville vel vært rart om man signerer nye spillere før ny hovedtrener har startet i jobben. I følge Per M. skal ny trener forhåpentligvis være på plass før nyttår, og med tanke på nye spillere så er det lenge til.

              Dersom dette stemmer vil f.eks. Johan Andersson glippe.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                Får vi beholde det vi har bygd + en ny trener som kan få orden på det defensive og er villig til å slippe til Belsvik på det offensive så kan vi fort komme styrket ut av dette.

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  (men hvem trente forsvaret??)
                  Tydeligvis ingen.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    Opprinnelig skrevet av Mynten
                    Hva skjer nå med tanke på nye spillere? Regner med at det ikke skje noe som helst før ny trener på plass. Det ville vel vært rart om man signerer nye spillere før ny hovedtrener har startet i jobben. I følge Per M. skal ny trener forhåpentligvis være på plass før nyttår, og med tanke på nye spillere så er det lenge til. Dersom dette stemmer vil f.eks. Johan Andersson glippe.
                    I dagens RB sier Bjarmann (såvidt jeg husker uten å ha avisa foran meg) i en liten notis at spillerjakten fortsetter uavhengig av trenerskiftet. Møtet i sportslig utvalg forrige dagen drøfta ganske sikkert hva slags strategi en nå skal ha for hvilke posisjoner, spillertyper og konkrete spillere en nå leter etter. Det som ble sagt om dette fra Per Mathisen tidligere (to backer og fem-seks nye spillere også ellers), og "lekkasjene" i RB og siden, prøvespillerne vi veit om - alt dette ser ut til å fortsette med Bjarmann og sportslig utvalg i styringa, og sikkert i nær konsultasjon med Belsvik/Powell.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      En ting som irriterer meg, skal vi fortsette å leie ut LSK-Hallen til en TL-konkurrent? Nå er vi vel såpass på beina økonomisk at vi ikke trenger se Godset bruke hallen vår?

                      Kommentar

                      • mo-bjer58
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Nov 2010
                        • 73

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        I dagens RB sier Bjarmann (såvidt jeg husker uten å ha avisa foran meg) i en liten notis at spillerjakten fortsetter uavhengig av trenerskiftet. Møtet i sportslig utvalg forrige dagen drøfta ganske sikkert hva slags strategi en nå skal ha for hvilke posisjoner, spillertyper og konkrete spillere en nå leter etter. Det som ble sagt om dette fra Per Mathisen tidligere (to backer og fem-seks nye spillere også ellers), og "lekkasjene" i RB og siden, prøvespillerne vi veit om - alt dette ser ut til å fortsette med Bjarmann og sportslig utvalg i styringa, og sikkert i nær konsultasjon med Belsvik/Powell.

                        gilbert
                        Det er vel grunn til å tro at det kommer en snarlig avklaring rundt de som har kontrakter som går ut etter denne sesongen, og som ikke har fått nytt tilbud. Tenker på Andresen og Tokstad som er aktuelle i en tropp videre, og så blir det spennende å se om Gislason vil bli. Jeg synes ikke Obefule har vist nok til at det er noen grunn til å bruke penger på ham.

                        Kommentar

                        • 10theri
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2010
                          • 438

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          En ting som irriterer meg, skal vi fortsette å leie ut LSK-Hallen til en TL-konkurrent? Nå er vi vel såpass på beina økonomisk at vi ikke trenger se Godset bruke hallen vår?
                          penger tjent er vel penger tjent?
                          Heia Lillestrøm......

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av 10theri
                            penger tjent er vel penger tjent?
                            Fra Flisbyen ja, fra Godset nei

                            Kommentar

                            • armykanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 742

                              Opprinnelig skrevet av 10theri
                              penger tjent er vel penger tjent?
                              Altså snakker vi 10K, så Nei!!

                              Snakker vi 50K ++.... ok, greit da!

                              Kommentar

                              • 10theri
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2010
                                • 438

                                10k her og 10k der blir fort 20k det. Jeg ser ihvertfall ikke problemet så lenge det ikke går utover vårt eget lags treningstider ol.
                                Heia Lillestrøm......

                                Kommentar

                                • Yellow-not-jella
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2009
                                  • 1606

                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Tydeligvis ingen.
                                  Pøhh. Det var hb sjøl som hadde ansvaret for "forsvaret".

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                    Pøhh. Det var hb sjøl som hadde ansvaret for "forsvaret".
                                    Ja, det er vel helt i linje med oppfatningen om at Henning har skyld i alt dårlig som har skjedd de siste tre åra, og alt bra kan tilskrives enkeltspillere eller andre trenere.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3210

                                      For hundrede gang: Man revurderer IKKE forholdet til klubben uansett hvilken trener som kommer. Jo dårligere trener, jo mer trenger gutta vår støtte. Ja, så enkelt er det!!!

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Ser LSK.no hiver seg på det eneste klubben har igjen, rekken av år på øverste nivå. Kanskje på tide å rope et varsku om det er dette LSK har blitt redusert til å handle om, og det vi selv har blitt så altfor vant til?

                                        Kommentar

                                        • gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

                                          Vet ikke om dette er riktig tråd, men forsøker meg likevel:
                                          En ny trener må jobbe mye med hver enkelt spiller, både på det taktiske og mentale plan. Kan hende dette allerede er på skinner, men for en vanlig tribunesliter så virker det som en del opplagte ting synes vanskelig. Særlig for de unge.

                                          * Bolly har et fantastisk rykk med ballen i beina. Kanskje det beste i Norge. Men han velger i nesten 90 prosent av tilfellene å gå inn i banen, hvor det er mye trangere, i stedet for å gå rundt backen på utsiden. Det har han både fart og teknikk til, og da skaper han nesten alltid en god mulighet for oss. Har et godt skudd, mangler litt på innleggskvaliteten. En uslepen diamant som kan bli MEGET god med riktig coaching og støtte/tillit.
                                          * Lille-Bukken har en fart og et «rett på mål»-gen som gjør ham veldig uforutsigbar for motstanderen. Men her er førstetouchen og litt mer kynisme/klokskap i avslutningsøyeblikket de store utfordringene. Synes dessuten han bruker litt mye krefter på en del baller han aldri kan få noe ut av. Tett cocahing kreves. En herlig type!
                                          * Keeperen er nevnt, trenger ikke utdype det alle andre har skrevet.
                                          * Midtforsvaret kommer til å slite neste år, dersom det skal bestå av de samme spillerne. PSA er heller ikke et godt nok alternativ. Som Kippe og Steinar P, så er han en litt gammeldagse midtstoppere som er knallgod i duellene, men mangler mye annet som kreves av en moderne midtstopper. Minst en ny mann må inn.
                                          * Gislason må være med videre! I tillegg til egne kvaliteter, er han en perfekt mentor for Ruben. Sistnevnte har med all tydelighet bevist at han er KLART BEST som sentral midtbanespiller. Måtte Gud, eller hvilken som helst annen myndighetsperson, forby at han noen gang blir plassert på kanten igjen! Obiefule kan forresten dra tilbake til Hønefoss.

                                          Som alltid på denne tida så begynner jeg å få trua på neste sesong. Men som andre har vært inne på så er det livsfarlig om vi luller oss inn i «38 år på rad»-tåka. Grunnen til at vi overlever i år, kan til syvende og sist rett og slett være et resultat av det ikke er noe kvalikkplass.

                                          Mye er feil i LSK, både på det sportslige, administrative og organisatoriske plan. Det kan synes som det er stor slitasje på flere nivåer.
                                          Arbeidet med å rette på dette må starte NÅ!
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

                                          Kommentar

                                          Working...