LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mats
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 621

    Opprinnelig skrevet av Ginola
    Nå som Hagelund ser ut til å bli vår nye trener, så lukter det vel at Andersson velger oss også...
    Får vi Shbi og Anderson - samt Hagelund, kan de se lovende ut.
    I tillegg trenger vi en toppscorrer! BBS- Henrik og Fredrik - pluss en til!

    Nico tippe jeg blir leid ut til 1 div. Tokstad er nok ferdig, samme er fjelstad.

    I tillegg har vi noen gode jr

    NB! da forventes det at Gisse blir med videre!

    Kommentar

    • tonkro
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2009
      • 347

      Opprinnelig skrevet av Ginola
      Nå som Hagelund ser ut til å bli vår nye trener, så lukter det vel at Andersson velger oss også...
      Det er lov å håpe, men etter å ha lest denne er jeg absolutt ikke sikker...

      Johan Andersson ble aldri en del av en Rosenborg-pakke for Veigar Páll Gunnarsson, men Stabæk-spilleren avslører at han fremdeles snakker med trønderne om en overgang.

      Kommentar

      • Mynten
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 484

        Virker som Bjarmann & co har kjørt taktikken med å hente potetene og bredden i stallen nå mens vi er trenerløs, så får vi håpe at de etablerte toppene kommer når treneren er på plass.

        Scheel er potet i forsvaret som kan bekle både stopper og back. Roger kan vel bekle flere posisjoner på midten og Midtgarden høres ut som poteten som kan spille overalt.

        Mener fortsatt at vi må få inn et par-tre etablerte spillere skal vi kunne hevdes oss (forutsetter at Gislasson blir med videre). Andersson er en slik type. I tillegg bør keeperplassen forsterkes. En spiss med litt erfaring hadde også gjort seg. Vi har vel ennå ikke begynt å bruke av pengene til Per B., så her bør det være rom for noen virkelige heite navn.

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          Med ny trener på plass etterhvert vil også spillere komme inn.
          Han vil ta med seg spilletyper som han mener passer vårt system. Jeg personlig liker svenske spillere og håper det bulker inn noen kjente fra Allsvenskan.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Opprinnelig skrevet av tonkro
            Det er lov å håpe, men etter å ha lest denne er jeg absolutt ikke sikker...

            http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...g-3634435.html
            Må vel kunne være realister og se at vi her bare er med for å presse opp betingelsene. Vi kan ikke konkurrere med RBK om denne spilleren.

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              Han har sagt han helst vil bli boende i Oslo området og det taler godt. Lønnen er det sannsynlig ikke LSK som skal betale så her kan vi faktisk være med et stykke i forhandlingene. Har trua:-)

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2601

                Opprinnelig skrevet av Paddis
                Lønnen er det sannsynlig ikke LSK som skal betale så her kan vi faktisk være med et stykke i forhandlingene.
                Er det sant? Ingenting gleder meg mer enn at investorer tar risikoen ved kjøp av etablerte halvstjerner (da er det jo sponsing). Det gjør meg i så fall mye mindre bekymret for klubbens fremtid.
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  Forventer det når Berg sier han skal hjelpe LSK med å satse igjen.
                  Hvor mye tjener han i Stabæk og hvor mye forventer han eventuelt å få i fremtiden??

                  Kommentar

                  • Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2601

                    Opprinnelig skrevet av Paddis
                    Forventer det når Berg sier han skal hjelpe LSK med å satse igjen.
                    Hvor mye tjener han i Stabæk og hvor mye forventer han eventuelt å få i fremtiden??
                    Vel, jeg er ikke helt sikker. Håper det, men mener å huske at LSK tok lønna selv sist Berg kom med penger, og at det var en del av problemet vi rotet oss opp i. Håper jeg husker feil eller at premissene er endret denne gangen.
                    Ferdigskåra

                    Kommentar

                    • Kanariz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 2507

                      Det er så DEILIG at LSK nevnes i nesten alle spilleroverganger nå i høst. Virker som gutta virkelig mener alvor nå.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av Kanariz
                        Det er så DEILIG at LSK nevnes i nesten alle spilleroverganger nå i høst. Virker som gutta virkelig mener alvor nå.
                        Evt at spillerne bruker LSK (som har sagt de skal satse) som ett pressmiddel ovenfor andre klubber.. Skrur nok opp lønna vesentlig at flere klubber er i bilde! Men lov å håpe på at klubben faktisk sikrer seg noen forsterkninger av det kaliberet vi har hørt snakk om!

                        Kommentar

                        • Kanariz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 2507

                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Evt at spillerne bruker LSK (som har sagt de skal satse) som ett pressmiddel ovenfor andre klubber.. Skrur nok opp lønna vesentlig at flere klubber er i bilde! Men lov å håpe på at klubben faktisk sikrer seg noen forsterkninger av det kaliberet vi har hørt snakk om!
                          Ja du sier noe der… Men vi får ha trua.. Jo flere spillere LSK er i kontakt med, jo bedre signaler gir det utad. Er det noe vi trenger nå er det å bygge opp et rykte om at klubben er villig til å satse igjen. Jeg har trua.

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            Opprinnelig skrevet av Kanariz
                            Jeg har trua.
                            Det er godt å se de positive vibbene spre seg igjen på forumet.
                            Men jeg venter med å selge noe skinn før bjørnen er grundig skutt, skinnet ferdig garvet, og kjøttet plassert i fryseren.
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              Er vel på tide å roe seg ned litt. Ingen vet hvor mye penger som er stilt til disposisjon eller hvordan de skal benyttes. Berg har ikke forpliktet seg, og vi kan godt ende opp med at han kun investerer i salgsobjekter. Mao. at LSK igjen blir sittende med lønnsutgiftene på eventuelle nysigneringer.

                              Foreløpig har vi ikke signert en eneste klassespiller som vi vet vil heve laget. Vi har ikke engang fornyet med Gislasson. Vi har fått inn noen billige unggutter som vil trenge tid. That's it.

                              Ny trener ser ut til å bli en kar som kun har trent en enkelt klubb på øverste nivå og dette kun i Sverige. Attpåtil kan man stille spørsmål ved om resultatene hans er en konsekvens av trenergjerningen eller en god sportsdirektør som har gitt ham gode spillere (bl.a. mange hjemvendte proffer i ren søpla-stil). Ikke er det noen er inne som kan vise til at han har noe spesielt godt grep om talentutvikling heller, noe som vil være alfa og omega for LSK. Stort sett har han vel jobbet med etablerte svenske spillere, så hans evne til å håndtere flerkulturelle LSK med mange nye afrikanere som skal lære europeisk fotball kan man vel også stille spørsmål ved.

                              Alt i alt en trener som er mer spennende enn alternativene fra tippeligaen, men som ikke er noe soleklart bedre valg.

                              Er jo selvfølgelig hyggelig å se at vi er koblet til kjente navn fra tippeligaen, men vi er fortsatt en klubb som ikke er noen medaljekandidat eller garantist for spill i europa neste sesong. Vår antatt nye trener er et ukjent blad for de aller fleste og har forsatt mye å bevise. Vårt eneste konkurransefortrinn i forhold til andre tippeligaklubber ligger éne og alene i å tilby spillerne de beste økonomiske betingelsene, noe vi har brent oss kraftig på før.

                              Kommentar

                              • KFL109
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1958

                                Opprinnelig skrevet av Leif A
                                Men jeg venter med å selge noe skinn før bjørnen er grundig skutt, skinnet ferdig garvet, og kjøttet plassert i fryseren.
                                Godt du ikke er eldre enn 45...

                                Er enig i at det ikke er noe skinn å selge ennå, men det er tross alt hyggelig at jaktlaget har starta med å pusse børsene.
                                Vidar Evje

                                Kommentar

                                • runarM
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 565

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Er vel på tide å roe seg ned litt.
                                  Snarer tvert i mot! Dette er vår priviligerte tid avsatt til å være hodeløst optimistiske, jazze opp alt av nysigneringer og velte oss rundt i idiotiske drømmer om den nye gullalderen til vi ikke vet hvilket bein vi skal stå på. Så kan vi gradvis synke ned til den sedvanlige pessimistiske, bekymrede og dommedagsprofeterende forumbruker med addeccoliga-angst når det nærmer seg seriestart, klubben begynner å fucke opp ting i hytt og pine, men med sesongkortene i boks. Hysj nå Henning.
                                  runarM

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    Roger er blitt omtalt som en box til box spiller og bør nok ikke brukes som defensiv spiller ved siden av en mer offensiv spiller. Ruben kan nok brukes i den defensive rollen. Om mix blir hentet bør han brukes ved siden av en defensiv spiller, og Andersson bør vurderes på de tre offensive midtbaneplassene.

                                    Dermed vil Anderson, mix, Ruben og Roger kun ha 3 spillere som er egnet for de to defensive rollene på midten og kun en av disse vil være egnet som den mest defensive.

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Beklager avsporing, men kan vi ikke dra til Nederland å hente en spiller som heter Ruud så vi får : Roger-Ruud på midtbanen?
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • Roll75
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 834

                                        Det er jo gøy at det svinger litt da! Da blir nedturene større men også oppturene. Lev litt i nuet!! Jeg kan ikke skjønne annet enn at vi gjør et solid byks oppover neste år.

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          Andersson er ikke et alternativ på sentral midtbane. Kant, hengende spiss, offensiv midtbane kan han fint bekle, men han kan ikke regnes som särlig aktuell for en av de to sentrale posisjonene dypere på midtbanen. Med Gislason, Ruben, Kai Roger + en til (gjerne Diskerud) har vi bra dekning.
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...