LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Det ligger an til storslakt i de bakerste ledd, kanskje bare Kippe og Ringstad står igjen fra det gamle.
    Det er vel derfor man henter inn Scheel og en nye høyre back?

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av *46*
      Det er vel derfor man henter inn Scheel og en nye høyre back?
      Ja, de er jo nye. Lurer på hva som skjer rundt Sbai også. Og hva blir Midtgardens definerte rolle, eller blir han bare poteten? Håper virkelig vi går for Hedenstad, at den etter ryktene kjølige holdningen til Andersson bunner i dette og at han allerede har andre planer for midtbanen. Noe fra svensk liga eller kanskje Farnerud? Har vært mistenkelig stille rundt karen.

      Og så er jo Mix også inne i ligninga.

      Kommentar

      • mats
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 621

        Magnus nevner i hvert fall en mann i hvert ledd. Kan vi tørre håpe på noe slikt:
        Sead
        Hedenstad/svensk 190 - Kippe - Isak - Stian/Sbahi
        -----Gissle - NY/MIX/Roger----
        ---NY --- BJØRN --- Bolly--
        ------- NY ----------

        Kommentar

        • mats
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 621

          Opprinnelig skrevet av KFL41
          Ser at det ble en niende og en syvende plass i hans to første sesonger ør de vant i hans tredje. De har som regel sluppet inn lite mål. Da de vant seriegull hadde de målorskjell 41-19. Kritikerne mener at han burde komme topp4 med det laget han har hatt til rådighet. I Norge er dette totalt mangelvare uansett hvilken klubb det er snakk om. Hverken rbk eller vif kommer til å spille e-cup neste sesong. Klarer Haglund å få oss til e-cup har han gjort jobben sin og mer til. Selv med tre forsterkninger til (høyre back, sentral midt og spiss) er jeg usikker på om laget er godt nok, men vi får se.
          Enig, men vil ha: H.back, H.kant. Sentral og Spiss...

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            Opprinnelig skrevet av mats
            Enig, men vil ha: H.back, H.kant. Sentral og Spiss...
            Har vi ikke bra nok dekning på hk? Bolly, Knudtzon, Solberg, Midtgarden og Fredrik kan spille der.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Har vi ikke bra nok dekning på hk? Bolly, Knudtzon, Solberg, Midtgarden og Fredrik kan spille der.
              Bra dekning har vi. Men tror vi kan trenge en ny offensiv spiller som er god med ballen og er en bra passningsspiller. Nå som vi trolig går over til 4231 så kan jeg tenke meg en spiller som kan spille både sentralt, og på høyre.

              Bolly - Bergmann - Gulbrandsen er en bra treer, men trolig ikke god nok til å heve oss til et helt annet nivå. Mest naturlig å hente en annen høyrekant.


              Personlig tror jeg Bolly er best på venstre.

              Om vi ser på stallen og ikke kun på førsteelveren så ser det jo tynnere ut til venstre enn til høyre.

              Kommentar

              • armykanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2009
                • 742

                Opprinnelig skrevet av HSft

                Bolly - Bergmann - Gulbrandsen er en bra treer, men trolig ikke god nok til å heve oss til et helt annet nivå. Mest naturlig å hente en annen høyrekant.

                .
                Det er utrolig hva litt selvtillit gjør med skrotten. Med noen erfarne gode spillere bak og med et mere stabilt forsvar, så tror jeg dette kan bli på godt Norsk Grisebra!! Jeg mener personlig at hvis Gulbrandsen bare får litt mer selvtillit på banen så kan han bli BRENNHET!!! Det er det ingen tvil om.

                Kommentar

                • kimmern
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 1174

                  fredrik må først og fremst finne ut selv hvor han skal spille, også må han få spille der. jeg har null tro på å flytte spiller rundt om og hit og dit i stadig nye posisjoner, det blir verken det ene eller det andre. tull mao. solberg har ikke imponert meg noe nevneverdig. bolly håper jeg er skadefri og erling håper jeg finner tilbake til vårformen. midtgarden vet jeg ikke hva står for enda. om det signeres en ny høyreving så blir nok det en bedre spiller enn det vi har pr nå.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3209

                    Det er vel ikke selvtillit Lille Bukken mangler. Problemet i høst er at han har blitt altfor alene på topp, og dermed litt for lett å ta ut eller avskjære. Tror absolutt han kan bli en hit med bedre trykk bakfra.

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2601

                      Tilgi meg, men jeg liker å lage doble ellevere, mest for å tydeliggjøre hvor stallens største svakheter er:

                      4-2-3-1 (det jeg tror Haglund foretrekker)

                      Foreløpig prognose for 2012 (basert på spillere jeg er ganske sikker på at vi beholder):

                      Ramovic/Logi

                      Midtgarden/X -Scheel/Pedersen- Kippe/X - Ringstad/X

                      Gabrielsen/Bassey -Guy/X

                      Knudtzon/Solberg - BBS/Ohi - Bolly/X

                      Fredrik/Johansen


                      Så, hva kan vi utlede fra dette? I utgangspunktet ser det ut til at vi trenger flest forsvarere. Det er tre X-er der, noe som er ganske mange. Det betyr at vi bare har én reell forsvarer på innbytterbenken. På defensiv midtbane er vi greit forspent dersom Bassey faktisk passer der. Jeg har sett for lite av han til å vurdere det. Det jeg har sett av han har ikke vitnet om fugl eller fisk, men fordi man er ganske godt forspent på den offensive treeren, velger jeg å plassere han der. I den offensive treeren er vi vi faktisk godt forspent. Bare venstresiden, det evige problem, mangler en spiller (Bolly er heller ikke venstrebeint).

                      På midtspissplassen ser det i utgangspunktet bra ut. Det eneste problemet er at de to spillerne jeg har plassert der, har scoret fire mål totalt for Sportsklubben/i Eliteserien. Med den farta og innsatsen Gulbrandsen har, er det dessverre et svakhetstegn, til tross for at han fortsatt er ung. Jeg har flere ganger hevdet at avslutningsegenskaper er noe av det vanskeligste å lære seg, så han bør sette i gang umiddelbart. Kjelsrud har jeg riktignok forventninger til som målscorer, men også han er ung. I og med at noen av de tre bak knapt kan kalles målgarantister, tror jeg vi gjør lurt i ikke å overfokusere på at vi har slitt i forsvar denne sesongen. Etter at vi mistet Nosa, Ujah og BBS (skaden) har vi helt sluttet å score. Når det er sagt ser jeg riktignok målscorerpotensiale i noen av de som kan bekle rollene bak midtspissen.

                      Knudtzon: Nei, Solberg: Ja, BBS: Ja og nei, Ohi: Tja, Bolly: Oh yeah!

                      For å utdype. Knudtzon kommer aldri til å score mange mål. Det tror jeg alle ser. Solberg har, så vidt jeg husker scoret en del for Tønsberg, og, vel virker litt som typen. Når jeg sier både ja og nei til BBS, er det fordi han er så jævlig god. Han har målscorerpotensiale, men dessverre ikke ett som lever opp til resten av talentet, som er enormt. Når det gjelder Ohi så er han ung at jeg skal gi han mer tid. Han har en hel verktøykasse med egenskaper som han bare må lære å bruke riktig. Det er vanskelig å gjette fremtiden hans, men han hadde evnen til å score allerede i de første kampene han spilte. Det gir håp. Når det gjelder Bolly mener jeg at han kan bli en målscorer, men vi må nok nøye oss med oh-yeah-målene, som han flere ganger har vist at han kan komme opp med. Noen iskald avslutter tror jeg aldri han blir.

                      Så er det keeperplassen. Ramovic var glimrende for Tromsø. Jeg håper han blir like god igjen når han er sammen med sin tidligere keepertrener. Logi er en finfin andrekeeper, men med tanke på alderen hans og prestasjonene så langt, tror jeg aldri han kommer til å bli svaret for et lag som ønsker å hevde seg i Eliteserien. Dersom han tjener mye på den nåværende kontrakten har vi nok begynt å lete etter en yngre andrekeeper allerede.

                      Dersom man velger å operere med to, i utgangspunktet defensive midtbanespillere, tror jeg Lillestrøm vil ha to skikkelig gode i Gabrielsen og Guy (basert på rykter). Bassey er, som nevnt, en mer ukjent størrelse, så det er ikke godt å si om han kan gjøre en jobb der. Det er riktignok noe som tiltaler meg med å skulle lære en lynrask og sterk tenåring å være en defensiv midtbanespiller, dersom han ikke er så dyktig fremover. Dersom Bassey ikke kan gjøres om til en defensiv midtbanespiller, trenger vi trolig minst én (hint til alle de som vil ha tilbake Søgård).

                      Konklusjonen er, ikke overraskende, at stallen er altfor tynn. Haglunds ønske om å hente noen spiller rundt sånn ca. 27 (tolket ut fra at han ville han noen i sin beste spillealder) kan jeg støtte (selv om jeg ville satset på 24-25 år, sånn at man både vinner tid og kan forme dem sammen med andre). Det må likevel ikke gå for mye på bekostning av satsingen på unge. Den balansegangen blir vanskelig for en halvveis nyrik klubb som er fast bestemt på å klatre på tabellen.

                      Alt i alt er det sant at vi trenger forsterkninger i hvert ledd.

                      Prioriteten må være i forsvar, hvor vi trenger minst to (dersom vi lar Andresen gå uten å hente opp noen fra egen juniorstall). Vi trenger også minst én midtbanespiller. Diskerud spiller vel som en tilbaketrukken playmaker og ville således passe veldig godt med Guy (som jeg innbiller meg at er en murbrekker). I tillegg burde vi han en venstrebeint spiller til den ytterste posisjonen i leddet foran spissen. Det er også et veldig sterkt behov for en spiss som er en større målgarantist enn de nåværende. Både Gulbrandsen og Kjelsrud er unge. Førstnevnte bør kanskje omskoleres til kant. Dette leder til denne konklusjonen i viktighet, sånn jeg ser det:

                      1. prioritet: Forsvarer(e) (to burde være ønsket, men én kan være ung og lovende)
                      2. prioritet: En målscorer som spydspiss.
                      3. prioritet: Defensiv/sentral midtbane (alle de offensive midtbanespillerne er lette og kjappe, bortsett fra Björn, som er Björn og har alt).
                      4. prioritet: Venstre kantspiller med venstrebein.
                      Last edited by Kimito; 24.11.2011, 10:10.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Spent på nivået til Roger, usikker på om vi burde ha inn én eller to sentrale midtbanespillere. Høyreback, sentral midt og spiss er nok de tre viktigste posisjonene å forsterke.

                        Nå som Lustig er solgt så tror jeg det blir vanskelig å hente Hedenstad. Dermed er vel Diskerud den eneste aktuelle i tippeligaen på de tre plassene vi er mest avhengig av nye spillere. Er usikker på om Diskerud - Roger blir en god nok midtbane til å hevde seg i tippeligaen.

                        Kommentar

                        • maurakanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2005
                          • 638

                          Hvis vi skal spille 4-2-3-1, kan Gisle og Roger spille defensivt, og mix , Bjørn, Bolly de 3 foran.
                          VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                          Kommentar

                          • danny85
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2006
                            • 108

                            Jeg tenker i en 4-2-3-1 formasjon som følger:

                            Ramovic
                            Hedenstad?-Scheel-Kippe-Ringstad
                            Gislasson-?
                            Fredrik-Bjørn-Bolly
                            D.Elm?
                            ET LAND - ET LAG!
                            ----- FUGLA 4 LIFE -----

                            Kommentar

                            • Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

                              Når det er sagt, med visshet om at vi begynner å nærme oss OT her, hva er egentlig muligheten for å gi kontrakter med den hensikt å låne ut? Både Fjeldstad og Rustadbakken har klart potensiale, etter mitt skjønn, de trenger nok bare et år eller to til. Større klubbe i Europa synes å holde på på denne måten, er det utelukket for oss? Nå har vi i tillegg to åpenbare samarbeidsklubber i Adeccoligaen, og det håper jeg klubben vurderer å utnytte.
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                Dette var vel en av Bergs store kjepphester. Sisteårs juniorer skulle ut om de ikke var i nærheten av a-laget. For å gi plass til nye, går jeg ut i fra. Ingen av dem er vel videre dyre, så da er det vel like greit å la dem bli. Vi trenger et andrelag i andrediv, og det blir vanskeligere når laget består av ungfoler og a-lagsreserver. Greit å ha et par solide noenogtjueåringer også.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Dette var vel en av Bergs store kjepphester. Sisteårs juniorer skulle ut om de ikke var i nærheten av a-laget. For å gi plass til nye, går jeg ut i fra. Ingen av dem er vel videre dyre, så da er det vel like greit å la dem bli. Vi trenger et andrelag i andrediv, og det blir vanskeligere når laget består av ungfoler og a-lagsreserver. Greit å ha et par solide noenogtjueåringer også.
                                  Tja, om vi henter spillere til førsteelveren så styrker vi automatisk laget nedover også. MAn kan f.eks se at G16 laget plutselig begynte å tape kamper og ble langt dårligere når Ujah, Nadj og Nosa forsvant. Dette som følge av at Bjerknes og Christensen bl.a. ble fast inventar for juniorlaget.

                                  Sisteårs juniorene våre uten kontrakt videre er følgende:

                                  Andreas Fjeldstad, Tidligere klubber: Rælingen
                                  Steffen Hjelmtvedt, Tidligere klubber: Hadeland FK, Gjøvik/Lyn
                                  Simen Rustadbakken, Tidligere klubber: Gjerdrum, Skedsmo
                                  Didrik Mostue, Tidligere klubber: Gjerdrum, Skedsmo
                                  Marius Amundsen, Tidligere klubber:
                                  Sondre Jakobsen, Tidligere klubber: Medkila, Harstad
                                  Shina Michael Babajide, Tidligere klubber: Holmlia
                                  Aleksander Tanfi, Tidligere klubber: Brandbu, Lyn

                                  Og de mest aktuelle for kontrakt må være Amundsen, Hjelmtvedt og Rustadbakken.

                                  Om vi henter Gislason og en annen sentral midtbanespiller så har vi Trolig Bassey, Roger, Ruben, Ohi, Ghaedamini og Furseth tilgjengelig for 3. div laget. Dette er så godt at det ikke er noe poeng i å ha med Rustadbakken videre. Da er det bedre å la han utvikle seg i Ull/kisa eller en annen lokal klubb.

                                  Om det ikke signeres noen ny venstreback så ser jeg gjerne at Hjelmtvedt blir. Bak Ringstad har vi Kolbjørnsrud og Pedersen som backup. Pedersen vil trolig ikke spille venstreback på 3. div-laget. Peder Kristiansen blir nok på G16 ett år til.

                                  Amundsen sin plass avhenger også av hvilke signeringer vi gjør. Pedersen og Høibråten får nok mange kamper i 3. div, men bak dem er det vel noe tynt? Pedersen blir nok brukt som backup i hele forsvarsrekka og vil ikke væære tilgjengelig for 3. div så ofte. Tror vi godt kunne hatt med Amundsen ett år til om vi ikke gjør flere signeringer sentralt i forsvaret.

                                  Om Logi blir så er det ingen plass på 3. div-laget for Fjeldstad

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    Tillat meg å bøye meg i støvet.

                                    Enhver forumist burde vite bedre enn å utfordre Gilberts visdom.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • sten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2005
                                      • 873

                                      Lurer litt på hvordan laget hadde klart seg i adeccoligaen slik vi har prestert i høst? Nå ønsker jeg bare hele klubben lykke til med sesongen 2012

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av sten
                                        Lurer litt på hvordan laget hadde klart seg i adeccoligaen slik vi har prestert i høst? Nå ønsker jeg bare hele klubben lykke til med sesongen 2012
                                        Laget ble rundspilt av Ull/Kisa, som vant sin avdeling i 2. divisjon, så tror neppe det hadde blitt en god sesong i adeccoligaen heller!

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          To mål holder oss unna og for andre gang havne på det som en gang var kvalikplassen. Gislason, som ikke finner seg arbeid noe annet sted, fremstår for LSK-supportere som guds gave til fotballen. Norsk fotball er i en nattsvart blindgate, og LSK fremstår dessverre som en av hovedeksemplene man kan peke på. Et ferdighetsmessig komiteater.

                                          Frels oss, Haglund!

                                          Kommentar

                                          Working...