LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Det som skuffer mest er at laget etter 3 år med samme trener tilsynelatende har spilt helt uten en plan. Baklengsmålene renner til tider inn og først når laget har ett par-tre kamper igjen blir det tatt grep for å tette igjen bakover. Sogndal til sammenligning lot forandringene komme alt på vårparten! Den andre kjepphesten er treningskultur og mangel på "trøkk" både på trening og i kamp, der noen tror man kan hvile seg gode så skjønner andre at det man gjør på trening må stå i stil til det man ønsker å oppnå i kampen! Troppen til Lillestrøm mangler kvalitet, men det er man vel etterhvert ikke akkurat alene om å innse. Penger har selvsagt noe å si her, men som vi ser i eliteserien i dag så er det flere lag som presterer tilsynelatende over evne i forhold til at forsterkningene "bare" var middelmådigheter.
    For fremtiden så ser jeg hvertfall en trener som allerede før han har begynt i sin nye jobb har påpekt det som er feil og som i følge dagens trenerteam er veldig inkluderende. Dette kan selvsagt ikke gå så mye verre, GUD (Ståle Solbakken) kan du være så snill å sjenke oss noen toppspillere og medaljer for neste sesong? :-)

    Kommentar

    • Pasi Rasimus
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Feb 2010
      • 226

      Med Søplas overgangsrot åpner det seg muligheter!

      Man skal jo egentlig ikke kose seg på bekostning av andres ulykke, men hohoho! HERLIG! Lurer på om VIFs omdømmefall kan bety opptur for LSK? Nordea kan komme til å "flytte fokus" over til Åråsen...?

      Kommentar

      • Joha
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 314

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Steffen Hjelmtvedt, Tidligere klubber: Hadeland FK, Gjøvik/Lyn
        Steffen Hjelmtvedt, Tidligere klubber: Hadeland FK, Gjøvik/Lyn Steffen Hjelmtvedt har alldri spillt for Hadeland FK men han har spillt for FK Toten samme som Ruben Gabrelsen de var utlånt fra fk toten til sk gjøvik lyn før de gikk til lsk
        Last edited by RSP; 04.12.2011, 13:28. Begrunnelse: Fjernet unødvendig quoting.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6082

          Opprinnelig skrevet av Joha
          Steffen Hjelmtvedt, Tidligere klubber: Hadeland FK, Gjøvik/Lyn Steffen Hjelmtvedt har alldri spillt for Hadeland FK men han har spillt for FK Toten samme som Ruben Gabrelsen de var utlånt fra fk toten til sk gjøvik lyn før de gikk til lsk
          ok, står hadeland på Lsk.no. http://www.lsk.no/no/sportslig/junio.../spillerstall/ . Men det høres mye mer riktig ut at han spilte for Toten, ettersom han er totning.



          Last edited by HSft; 04.12.2011, 13:37.

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            er det noen som veit hvor stor stall vi har per dags dato.Vi skal jo ha 21-22 spillere så er spendt på hvor mange nye som kommer inn.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              er det noen som veit hvor stor stall vi har per dags dato.Vi skal jo ha 21-22 spillere så er spendt på hvor mange nye som kommer inn.
              Stallen 2012 er slettet, men fra stallen 2011 ser vi følgende spillere:

              1 Stefán Logi Magnússon: 31 - 05.09.80 - 193/80 - 2013

              2 Steinar Pedersen: 36 - 06.06.75 - 181/75 - 2012
              13 Frode "Even" Kippe: 33 - 17.01.78 - 195/95 - 2012
              20 Stian Lunder Ringstad: 20 - 29.08.91 - 182/xx - 2013

              6 Effiom Otu Bassey: 19 - 24.06.92 - 184?/72? - 2014
              11 Erling Knudtzon: 23 - 15.12.1988 - 178/72 - 2012
              17 Nicolay Tveten Solberg: 20 - 19.07.91 - 180/68 - 2013
              26 Mathis Gazoa Kippersund Bolly: 21 - 14.11.1990 - 186/72 - 2013
              28 Lunan Ruben Gabrielsen: 19 - 10.03.92 - 186/83 - 2013

              8 Björn Bergmann Sigurðarson: 20 - 26.02.91 - 186/81 - 2013 - leggoperert, med igjen fra januar 2012?
              9 Henrik Kjelsrud Johansen: 18 - 22.03.93 - 1xx/xx - 2011 (leid/Raufoss; opsjon: 2014)
              16 Ohikhuaeme Anthony Omoijuanfo: 17 - 10.01.94 - 188/75 - 2013
              19 Fredrik Gulbrandsen: 19 - 10.09.92 - 175/75 - 2013


              12 Sead Ramovic: 32 - 14.03.79 - 190/88 - 2012 - keeper
              xx Isak Scheel: 21 - 19.06.90 - 187?/75? - 2014 - midtstopper/back
              xx Erik Midtgarden: 24 - 18.11.87 - 184/74 - 2013 - flere roller
              25 Guy Roger Toindouba: 23 - 14.04.88 - 186/78 - 2012 - midtbane
              Palmason


              18 spillere, 17 om ikke Kjelsrud blir med videre. En ekstra om Høibråten hentes opp.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Grønlund har blitt sitert på i Aftenposten at vi skal hente inn to til, høyest på ønskelista er visst "en stor og sterk spiss som passer i LSK-systemet". Jeg aner ikke hva han mener med det, eneste måte jeg tolker det på er at vi skal hente en spillertype som skal passe inn i en stil vi vel nettopp hentet Haglund for å få oss ut av. At vi skal bli mer spillende, og langt mindre langballer opp mot en targetspiss.

                Begynner å bli lei tåkepratet nå, istedenfor å komme med en haug av motstridende meldinger i media kan man like godt si "ingen kommentar". Vi trenger ihvertfall mer enn to spillere til for å nærme oss toppen, slik alle skjønt er enige om at er målet. Andre lag står tross alt heller ikke på stedet hvil.

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  Jeg tror Henrik får kontrakt men blir leid ut ,det samme kan fort skje med Solberg...Og så tror jeg på 3-4 nye spillere til.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Grønlund sa også i det intervjuet at vi hadde 20 spillere på kontrakt. Rimer ikke helt med de 18 det vises til lengre opp i tråden. Har dem helt glemt å offentliggjøre to signeringer?
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • Sultanen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2005
                      • 257

                      Med Marius Johnsen og Sundgot på lønningslisten blir det 20 på kontrakt.

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        Tips: Drit i hva Grønlund sier.

                        Det sier seg selv at det han sier ikke stemmer. Basert på uttalelser fra Bjarmann, Mathisen og Haglund skal det inn 5-6 spillere til. Høibråten og Kjelsrud Johansen kan bli blant disse, så hvis begge skal med i neste års stall, kommer det 3-4 spillere inn. 17 spillere er klare for neste år, vi skal ha 22-23 spillere. Kommer de to nevnte unggutta med i stallen, kommer vi til å hente 1-2 forsvarsspillere (minimum en back), en sentral midtbanespiller og en offensiv spiller (mellomromsspiller hvis Björn skal spille spiss, spiss hvis Björn skal spille i mellomrommet). Dersom Høibråten ikke blir en del av A-stallen må vi ha inn 2-3 forsvarsspillere, og hvis Henrik ikke blir med videre må vi ha inn en spiss til (evt to hvis Björn ikke skal spille spiss).

                        Kommentar

                        • barte
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Oct 2011
                          • 145

                          Alle skjønner vel at dette er tåkeprat fra Grønlund.vi kommer til å få inn venstre back,marius Høybråten,2 midtbane,1-2 spisser avhengig
                          av hva som skjer med Henrik!

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av barte
                            Alle skjønner vel at dette er tåkeprat fra Grønlund.vi kommer til å få inn venstre back,marius Høybråten,2 midtbane,1-2 spisser avhengig
                            av hva som skjer med Henrik!
                            Om klubben bruker penger på en venstreback før det kjøpes inn en høyreback så begynner jeg å lure.

                            Kommentar

                            • barte
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Oct 2011
                              • 145

                              Sikkert riktig det.men en som er venstre men og kan spille på høyre.tror midtgården er tiltenkt høyre Back.og ringstad venstre.men vi ha back up og på høyre har vi steinar ,ergo må vi ha venstre back!når det gjelder mb.så kommer nok diskerud!

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Opprinnelig skrevet av barte
                                Sikkert riktig det.men en som er venstre men og kan spille på høyre.tror midtgården er tiltenkt høyre Back.og ringstad venstre.men vi ha back up og på høyre har vi steinar ,ergo må vi ha venstre back!når det gjelder mb.så kommer nok diskerud!
                                Midtgården kan brukes litt over alt etter hva jeg har skjønt, samme gjelder SP (i back rekka), så jeg håper hvertfall klubben får inn en "rett inn på laget" høyreback, sentral midtbane og spiss.

                                Kommentar

                                • Poreto
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Nov 2011
                                  • 105

                                  Hmmm... Grønlund sa vel også en kantspiller? Veit om en som følger LSK ganske nært, han snakka om Santin fra København. Veit ikke hvor trolig dette er, men hadde jo vært sjukt! Derimot håper jeg da at vi får en knallsterk høyre back, 1-2 sentrale midtbanespillere avhengig av formasjon, og en kvalitetspiss. Da lukter det medalje neste år...

                                  Kommentar

                                  • Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

                                    Opprinnelig skrevet av Folke
                                    Om klubben bruker penger på en venstreback før det kjøpes inn en høyreback så begynner jeg å lure.
                                    Hvorfor det?

                                    Slik jeg ser det har vi Midtgarden og Pedersen som alternativer på høyrebacken, mens vi på venstrebackplassen kun har Ringstad som alternativ.
                                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                    Kommentar

                                    • barte
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Oct 2011
                                      • 145

                                      sikkert riktig det du sier men mer enn 3-4 spillere til kommer ikke!mener å ha gode informasjoner om hva som skjer.3-4 mann,2 signerer kommende uke.tirsdag er en god dag!

                                      Kommentar

                                      • Herman
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2010
                                        • 1101

                                        Tror ikke vi henter Andersson. Grunnen til det er at vi tydeligvis skal hente en spiss, noe som gjør at Bergmann tar den offensive midtbanerollen. Og tror ikke Andersson er tenkt en kantrolle, der har vi massevis av spillere nå.
                                        Twitter

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                          Hvorfor det?

                                          Slik jeg ser det har vi Midtgarden og Pedersen som alternativer på høyrebacken, mens vi på venstrebackplassen kun har Ringstad som alternativ.
                                          Fordi ingen av de to førstnevnte er i mine øyne veldig gode backer, mens Ringstad er på god vei til å kunne bli en veldig god back. Så la nå Ringstad få muligheten til å ta det siste steget opp på fast plass, mens klubben kan finne en etablert og god makker på motsatt side. Så kan både Midtgaarden og Pedersen brukes som reserver over hele fjøla...

                                          Kommentar

                                          Working...