Nyheter oktober 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5104

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kamp om Kongsvinger-spiller

Carl-Erik Torp er ønsket av Stabæk, men det varsles kamp om Kongsvingers midtbanestrateg.

Etter det TV 2 kjenner til har Stabæk denne uken vært i samtaler om å sikre seg Torp som som er bosmanspiller.

Men ikke bare bæringene har fått øynene opp for 26-åringen. Lillestrøm kom med et tilbud til Torp for tre uker siden, som han takket nei til.

- Uten å gå inn på hvilke klubber det gjelder kan jeg bekrefte at det er stor interesse rundt Torp nå, sier spillerens agent, Kent Karlsen.

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

Vålerengen vinner av Trekampen 2010.

Lillestrøm, Stabæk og Vålerenga skulle i løpet av sesongen 2010 utkjempe TREKAMPEN. Sammen utkjempet klubbene en uformell kamp om Osloregionen. Trekampen ble etablert for å skape et ekstra engasjement rundt klubbene og oppgjørene mellom de tre lagene i årets Tippeliga.

Vi gratulerer Vålerenga med en rimelig overlegen seier i Trekampen-serien.

Kamper Poeng Mål poeng Fair Play Totalt
      Vålerenga
      4 10 10 -6 14
      Stabæk
      4 5 5 -4 6 6
      Lillestrøm
      4 1 3 -5 -1 -1
      Vinneren av TREKAMPEN ble kåret ut i fra følgende kriterier basert på årets seks oppgjør mellom de tre klubbene:
      1. Resultat: Seier gir 3 poeng, uavgjort 1 poeng og tap gir 0 poeng.
      2. Underholdende fotball: Hvert mål laget scorer gir 1 poeng.
      3. Fair Play: Rødt kort (hvert kort) gir fratrekk på 2 poeng, Gult kort (hvert kort) gir fratrekk på 1 poeng.
      http://www.stabak.no/menn/article48281.ece
      Last edited by KrisB; 25.10.2010, 22:35.

Kommentar

• superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

Fra dagens RB:
        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

lsk.no

Fra lskzone:
          Opprinnelig skrevet av Emil B

Hjelp oss å fylle Åråsen
          - en siste gang før vinteren

Kjøp to billetter til 100,-

Årets siste hjemmekamp vil være med å avgjøre hvor LSK havner i Tippeligaen. Det betyr at din støtte vil hjelpe LSK så høyt som mulig på tabellen når Viking kommer på besøk på søndag klokka 18:00.
          Du får nå muligheten til å gjøre dette for en meget lav pris. Ved å vise fram kupongen som LSKZone sender deg på din mobil på G-Sport Lillestrøm eller På Sparket-kiosk på Åråsen, vil du kunne kjøpe to billetter til 100,-.

Ta med deg familie, slekt, venner, bekjente og naboer til Åråsen på søndag for å hjelpe laget ditt til tre nye poeng. Husk samtidig å farge Romerike i gult og svart.
          Trykk her for å gå videre til siden hvor du får tilsendt SMSen
          Frist: Lørdag klokka 16:00

Del øyeblikket - del drømmen! Lillestrøm Sportsklubb

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

lsk.no

Høibråten startet for Norge

Marius Høibråten var med fra start da det norske G15-landslaget tapte for Portugal.

Kommentar

• Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

Fra dagens papir-RB:

Fikk LSK-kontrakt

Åråsen: 15-åringen Marius Høibråten har signert en treårskontrakt med LSK.

Han blir med det den yngste spilleren med proffkontrakt på Åråsen.

Høibråten, som opprinnelig er fra Fetsund, er inne i sin andre sesong som LSK-spiller. Han ble tidligere i år tatt ut på det norske G-15-landslaget.

I de to første landskampene for 1995-årgangen i høst fikk Høibråten tillit både som midtstopper og kaptein.

- Marius har gjort det bra, og med denne kontrakten ønsker vi å gi ham muligheten til å utvikle seg som spiller her hos oss. Det er viktig for oss å gi lovende lokale spillere denne muligheten. Marius er den første spilleren i sin årgang som vi har skrevet kontrakt med, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

I årskullet over Høibråten signerte LSK to spillere på proffkontrakt i fjor. Det var Ohi Omoijuanfo, som nå er aktuell for en plass i a-lagsstallen, og John Raymond Haraldsen.

Bjarmann forteller at LSK i utgangspunktet ønsker å signere ytterligere en 15-åring i løpet av høsten.

- Det er ikke noe klart, men vi håper å få inn en spiller til i denne årgangen, sier han.

Kommentar

• antikris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 520

Kippe og Søgård(!) skal spille i Roar Strand sin testemonial kamp:

(VG Nett) Roar Strand får sin testimonial-kamp etter 21 Rosenborg-sesonger i eliteserien. Alle motstanderne som er spurt har takket ja til å hylle veteranen.

(VG Nett) Roar Strand får sin testimonial-kamp etter 21 Rosenborg-sesonger i eliteserien. Alle motstanderne som er spurt har takket ja til å hylle veteranen.

Det betyr at følgende 20 eliteserietravere møter opp på Lerkendal den 11. november - for å møte dagens Rosenborg:

Keepere: Arni G. Arason (Odd) og Jon Knudsen (Stabæk).

Backer: Andreas Nordvik (Vålerenga), Tom Høgli (Tromsø) og Freddy dos Santos (Vålerenga).

Midtstoppere: Frode Kippe (LSK), Mika Koppinen (Tromsø) og Morten Fevang (Odd).

Midtbanespillere: Kristofer Hæstad (Vålerenga), Magne Hoseth (Molde), Daniel Berg Hestad (Molde), Jan Gunnar Solli (Brann)
                Espen Søgård (LSK), Fredrik Strømstad (Start) og Veigar Pall Gunnarson (Stabæk).

Spisser: Erik Nevland (Viking), Ole Martin Årst (Start), Tor Hogne Aarøy (AaFK) og Erik Huseklepp (Brann).

- Det kan bli en sentimental kveld. Jeg er nok av dem som lett blir rørt, innrømmer Strand overfor adressa.no.

- Det er stort for meg at alle har sagt ja. Og det var ingen enkel avgjørelse å ta ut 20 mann, med tanke på alle jeg har spilt med og mot opp gjennom årene. Men de som er tatt ut er med fordi jeg har et veldig godt forhold til dem, sier han.

Strand får med seg lagkameratene i årets RBK-stall til kampen, og det er han selv som har tatt ut bruttotroppen som skal stå på motsatt banehalvdel.

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

LSK.no

- Vil ha seriestart i april
                  Det er liten tvil på Åråsen. LSK ønsker ikke seriestart i mars. - Vil koste oss en halv million kroner bare på å få klar banen, sier LSK-leder Per Mathisen.

Kommentar

• Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

Hærverk: http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...k-3328479.html
                    Last edited by Petter Ø; 29.10.2010, 09:55. Begrunnelse: byttet ut mobillink

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

TV2 Sport

LSK-fansen: - Dette er belastende for klubben

Lillestrøm-fansen avviser at de står bak taggingen av VIF-brakka, men innrømmer at episoden er belastende for dem.

Stig Nygård
                      sny@tv2.no

Publisert 29.10.2010 11.01
                      Oppdatert 29.10.2010 11.01

Forholdet mellom Vålerengas og Lillestrøms supportere har aldri vært hjertelig, men verken Klanen eller Kanari-fansen tror det er ekte supportere som står bak taggingen på VIF-brakka.

- Hærverk er vel ikke noe særlig stolt supportervirksomhet. Det er nesten som om jeg tror det er drittunger, sier talsmann for Klanen Espen Knutsen.
                      - Sånn skal ikke folk oppføre seg. Jeg har ikke fått noen indikasjoner på at det er noen fra Kanari-fansen som har gjort det. Jeg kan forsikre om at det ikke er noen bevisst politikk fra vår side og ingen har oppfordret til noe sånt, sier Vidar Evje i Kanari-fansen.
                      Evje skjønner at mistanken faller på dem ettersom VIF-brakka er nedtagget med LSK-symboler.
                      - Det er klart at en sånn sak er generelt belastende for LSK og alle rundt klubben, sier han.
                      Skulle det vise seg at det er medlemmer av supporterklubben som står bak hærverket, regner han med det vil komme represalier overfor de skyldige.
                      - Hvis noen navngitte personer blir identifisert som gjerningsmenn, så regner jeg med at det blir tatt tak i og de blir bedt om å ordne opp for seg. Folk som bedriver regelrett hærverk må ta det som et personlig ansvar. Utestengelse fra fansen og slike ting har jeg egentlig ikke noen idé om. Det blir en teoretisk problemstilling. Men vi vil være helt tydelig på at det er en uønsket oppførsel. Vi har også statutter som vil åpne for en sanksjon. Personer som dette setter kanarifansen i vanry, sier Evje.

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 1470

Papir-rb

Hansen er sykmeldt
                        LSK-keeper André Hansen er sykmeldt.
                        Det var grunnen til at keeperen verken var på benken mot Vålerenga eller spilte andrelagets opprykkskamp mot Hasle/Løren forrige helg. Hansen som neste sesong skal spille for Odd, ble ikke sykmeldt av LSKs lege.– Vi forholder oss til at André er sykmeldt, sier LSK-fysioterapeut Geir Kåsene. LSK har dispensasjon for å bruke Rino Johnsen på benken.

"Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2004
                          • 1470

Papir-rb

Bytter ut Diadora

– Vi har inngått tidenes største utstyrsavtale med Legea. Avtalen gir oss også mulighet til å inngå egne avtaler med egne leverandører når det gjelder sko, baller og keeperhansker. Det er historisk i norsk toppfotball, så vidt vi vet. Totalt gir avtalen oss rundt 30 millioner kroner på fem sesonger, sier Robert Lauritsen markedsdirektør i LSK. Bytte av utstyrsleverandør medfører også at LSK vil starte egen butikk sammen med italienske Legea.
                          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

lsk.no

LSK-TV: Nosa: - Skal gi alt for fansen

Nosa gleder seg til møtet med Viking på søndag og håper så mange som mulig vil støtte LSK i sesongens siste hjemmekamp.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

lsk.no

LSK-TV: Berg: Vil fortsette det gode spillet

Etter det gode spillet mot VIF har Henning Berg stor tro på at LSK kommer til å gjøre en god kamp mot Viking på søndag.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

groruddalen.no

Et spennende keepertalent

Kay Grue Thorsen
                                Publisert: 29.10.10 kl. 21:00

Høybråten-gutten Rino Lund Johnsen (18) blir beskrevet som et spennende keepertalent i Lillestrøm. Kan Høybråten få sin andre tippeliga­keeper om noen år?

– Rino er et spennende keepertalent. Han har gjort sakene sine meget bra for oss etter at han kom til klubben, sier André Bergdølmo som er trener for Lillestrøms rekruttlag.

Lund Johnsen, som startet sin karriere i HSIL, kom til Lillestrøm etter noen år i Lyn. Da vestkantklubben gikk konkurs tidligere i sommer ble han invitert opp på Åråsen.
                                – Magnus Powell tok kontakt og inviterte meg opp. Etter en kort stund fikk jeg et tilbud og skrev under. Det passet bra siden Lillestrøm er favorittlaget mitt i Norge, sier hovedpersonen selv.

Rino Lund Johnsen legger ikke skjul på at han har lyst til å satse på fotballen.
                                – Jeg har alltid hatt lyst til å leve av fotball. Målet er jo å bli god nok. Jeg er fremdeles ung, og skal spille juniorfotball til neste sesong. For min del er det bare å fortsette å trene og gi 100 prosent. Da kan mye skje, tipper han.

I LSK høster han mye skryt.
                                – Rino er en reaksjonssterk keeper med fin energi i spillet sitt. I de siste kampene har han vært spesielt god, og gjort flere redninger som vi i trenerteamet har lagt merke til. Han har rett og slett vært en matchvinner, sier André Bergdølmo.

Knallhard vinter?
                                André Bergdølmo mener likevel ikke at Lund Johnsen er ferdig utviklet enda.
                                – Det er klart han kommer til å bli en god keeper, men hvor god er for tidlig å si. Ettersom han er så ung har han mye å jobbe med på flere punkter. Det skal bli spennende å se hvordan han takler vinteren med tøff trening. Han har nok godt av å løfte noen tonn gjennom vinteren og bygge seg opp, sier Bergdølmo.
                                – Tror du han kan nå langt?
                                – Med rett trening og innstilling så tror jeg det. Han er som sagt et spennende keepertalent, sier Bergdølmo.
                                Rino Lund Johnsen føler selv han utvikler seg godt hos «Fugla».
                                – Jeg trives utrolig godt på Åråsen. Det er et meget bra treningsmiljø her, og jeg føler jeg får utvikling og tilbakemelding hele veien. Det er bare å fortsette å gi 100 prosent, sier han.

Tippeligakeeper nummer 2?
                                Om Rino Lund Johnsen skulle klare å komme seg inn i A-laget til Lillestrøm vil han bli tippeligakeeper nummer to fra Høybråten.
                                Fra før av har Høybråten Stabæk og landslagets Jon Knudsen. Lund Johnsen innrømmer at Knudsen er et forbilde.
                                – Ja, klart han er det, men han er ikke favorittkeeperen. Det er Maarten Stekelenburg fra Ajax og Nederland, ler han.

Kjemper mot Hasle/Løren
                                Rino Lund Johnsen sto i mål for Lillestrøm 2 da de tapte 0-1 mot Hasle/Løren i den første kvalikkampen til 2. divisjon på søndag. Selv om han selv dro fram flere mesterlige redninger var han skuffet over tapet.
                                – Jeg syntes vi tapte ufortjent. Vi hadde mer enn nok sjanser til å vinne kampen.

Også trener André Bergdølmo var skuffet.
                                – 0-1 reflekterer ikke kampbildet, men Hasle/Løren scoret ett mål. Det er viktig for å vinne fotballkamper.
                                – Ble du overrasket over Hasle/Løren?
                                – Nei, jeg ble mer overrasket over våre egne prestasjoner som ikke var bra nok, sier han.

Både Bergdølmo og Lund Johnsen tror på et tøft returmøte.
                                – Ja, det kommer til å bli en hard kamp. Jeg tror heldigvis vi er bedre forberedt, sier Lund Johnsen.
                                – Det kommer til å bli spennende. Vi må uansett opp flere hakk på alt i forhold til hva vi presterte. Så får vi se hvor det bærer, sier Bergdølmo.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

Bergdølmo: - Viktig for klubben

Kun seier er godt nok for rekruttene i dagens skjebnekamp mot Hasle-Løren. LSK.NO følger kampen LIVE med radio, webkamera, liveoppdatering og livechat.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

LSK-TV: Logi: - Skal gi alt og mye mer

Det er ingen tvil, Stefan Logi Magnusson er klar for å gi alt og mye mer i sesongens siste hjemmekamp mot Viking på søndag.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Vesterålen Online

Ti år siden forrige LSK-skalp

Her ser du sammendraget av kampen mellom Viking og Lillestrøm 5. april.

Publisert: 30.10.2010 kl. 10:19 , endret: 30.10.2010 kl. 11:24

De færreste forventer Viking-seier på Åråsen søndag, og med god grunn: Siden 2000 har det blitt åtte tap og én uavgjort. Poenget kom i fjor, da Håkon Skogseid kriget inn utligningen.

På Viking stadion i vår ble det også poengdeling, etter dramatiske sluttminutter. Da reddet keeper Rune Almenning Jarstein straffe og poeng. Se høydepunktene i videoen øverst i saken!

Her er mer statistikk før kampen (Kilde: Inforstrada):
                                      • Lagene møtes for 68. gang i øverste serie i Norge. LSK har vunnet 28, Viking 18 og det har endt uavgjort 21 ganger.
                                      • På Åråsen har Lillestrøm et klart overtak med 19-8-6 og 71-33 på 33 møter.
                                      • Dette blir et møte mellom de to lagene i Tippeligaen som scorer mest på headinger- begge lag har 14 mål med hodet denne sesongen.
                                      • Kampens dommer, Svein-Erik Edvartsen, har delt ut 41 gule på sine 14 kamper denne sesongen. Det gir det nest høyeste snittet av TL-dommerne med 2,9 kort/kamp. Kun Ken Henry Johnsen har høyere snitt med 3,4 kort/kamp.
                                      • LSK har flest uavgjorte kamper i Tippeligaen denne sesongen med 12. Et lag har aldri spilt mer enn 12 uavgjorte kamper i løpet av én sesong på øverste nivå i Norge. Viking var det siste laget som hadde 12 uavgjort (2004). Før det Vålerenga (2002), Brann (1992) og Haugar (1981).
                                      • Lillestrøm har scoret i sine 11 siste kamper i Tippeligaen siden 0-0 mot Tromsø borte den 19. juli. I starten av sesongen scoret LSK kun i 3 av sine 8 første TL-matcher.
                                      • Frode Kippe har spilt samtlige 2520 minutter denne sesongen, som eneste LSK-spiller. Kippe har fått 2 gule kort denne sesongen- han har aldri tidligere spilt en hel sesong i Tippeligaen uten karantene.
                                      • Viking har sluppet inn mål i sine 9 siste kamper i Tippeligaen siden 0-0 hjemme mot Sandefjord den 1. august.
                                      • Erik Nevland har scoret i 6 av 10 TL-kamper etter at han debuterte for Viking mot Sandefjord den 1. august.
                                      • Følgende spillere må stå over neste kamp ved ny advarsel: Indridi Sigurdsson og Martin Fillo (4 gule), Rune Almenning Jarstein, Trond Erik Bertelsen, Alexander Ødegaard, Håkon Skogseid, Andre Danielsen og Birkir Bjarnason (2 gule).

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

RB

Foto: Roar Grønstad

Nytt år i 3. divisjon

(Hasle-Løren – LSK 2 4-2). LSK-rekruttene skuffet i 2. divisjons-kvalifiseringen.

Sindre Preststulen
                                        Publisert 30.10.2010 kl 14:58 Oppdatert 30.10.2010 kl 17:09

Lillestrøm 2 hadde et vanskelig utgangspunkt foran lørdagens andre kvalifiseringskamp mot hovedstadslaget Hasle-Løren. Gultrøyene lå under 1-0 etter første oppgjør i LSK-hallen, og de var langt unna å true Hasle-Løren i lørdagens kamp.
                                        André Bergdølmo og Magnus Powells mannskap fikk en marerittstart på kampen da hjemelaget tok ledelsen allerede etter fire minutter, og noe bedre ble det ikke da Hasle-Løren doblet ledelsen drøye 20 minutter ut i omgangen.

God LSK-periode
                                        Etter hjemmlagets andre scoring to tok imidlertid LSK tak i kampen og skapte flere farlige målsjanser, og det var derfor ikke ufortjent da Ohi Omoijuanfo reduserte for romerikingene elleve minutter før pause.
                                        2. omgang skulle imidlertid ikke vise seg å bli noe bedre enn hva de første 45 minuttene hadde vært, og da Adrian Thun utnyttet en grov feil i LSKs bakre rekker og satte inn 3-1 ni minutter ut i 2. omgang var håpet i realiteten ute for LSK. Bedre ble det ikke av at Pål Steffen Andresen satte ballen i eget mål noen minutter senere, og selv Omoijuanfo satte inn et trøstemål like før slutt ble det kun mager trøst på en svart dag for rekruttlaget som må belage seg på et nytt år på nivå fire.

VI FULGTE KAMPEN LIVE!

Kommentar

• lskgogo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2010
                                          • 633

Lyspunktet
                                          16 år gamle Ohi Omoijuanfu var lyspunktet i en ellers skuffende forestilling av LSK-rekruttene.
                                          [I]
                                          Av Håkon Sveen

Last edited by Håkon Henriksen; 31.10.2010, 09:09.
                                          Tar seg en pause til mars 2012..

Kommentar

Working...