Vålerengen Idretsforæning - Lillestrøm Sportsklubb, Ullevaal Lørdag 23.10 kl 17:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

Her er den siste statistikken som jeg fant fra 2007.

En oppdatering vil nok ikke gi noen bedre tall.
    Opprinnelig skrevet av heidar
    Jeg sakser denne fra en viss Mollari på VGD, som har bedre tid til å regne enn meg for tiden:

"At dommere generellt har noe imot LSK har jeg ingen tro på. At Tommy Skjerven misliker LSK sterkt er imidlertid ganske sikkert.

I perioden 1996 til 2007 har Skjerven dømt LSK i 26 kamper. 15 tap, 4 uavgjort og 7 seire. M.a.o. 57,7% tap, 15,4% uavgjort og 26,9% seire til LSK.

I samme periode har de øvrige dommerne dømt LSK i 260 kamper. 74 tap, 67 uavgjort og 119 seire. M.a.o. 28,5% tap, 25,8% uavgjort og 45,8% seire til LSK."

Skal vel heller ikke være noen umulighet og finne tidligere dommerskandaler av Skjerven:

Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!

Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

Aalesund fikk med seg sårt tiltrengte poeng da de slo Lillestrøm 1-0 på hjemmebane.

Ingen gode bevis selvfølgelig, bare fakta for å underbygge et argument. Jeg mener allikevel at en god dommer hadde valgt å gi Kippe en ekstra sjanse, siden han hadde fått gult kort kun minutter tidligere. Samtidig hadde en god dommer nøyd seg med gult kort til Riise for et øyeblikks frustrasjon. Utfallet av kampen på søndag, er at dommeren blir direkte avgjørende, og det mener jeg er trist. Skjønn er i mine øyne en mye viktigere kvalitet hos en god dommer, enn evnen til å følge regelboka til punkt og prikke uansett.

Kommentar

• Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4665

Andre gang denne sesongen at vi dominerer mot Søpla, men blir felt av personlige feil og manglende effektivitet. hadde Vålerenga noe mer å komme med enn de to måla idag? kommer ikke på én eneste sjanse utenom målene. de er så jævlig på flytbølgen at det blir kvalmt!

Skjerven har andre her allerede sagt nok om.

Kommentar

• antikris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 520

En ting er personlige feil, men hvor mange ganger skal vi felles av dommere? Jeg veit faen ikke om andre lag som opplever lignende. Når en spiller dytter eller slår skal de for faen få rødt kort, det har jo til og med Skjerven sagt selv (Kiko mot Stabæk).

Kommentar

• Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

Dommer kan brenne i helvete, han var banens dårligste... Fy faen er skuffa etter en god kamp men sitter med null...

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

Opprinnelig skrevet av antikris
            En ting er personlige feil, men hvor mange ganger skal vi felles av dommere? Jeg veit faen ikke om andre lag som opplever lignende. Når en spiller dytter eller slår skal de for faen få rødt kort, det har jo til og med Skjerven sagt selv (Kiko mot Stabæk).
            Idag taper vi for et lag som har to baller på mål og scorer på begge. Det faktum overskygger en dommer vi uansett veit hva vi får, eller rettere sagt ikke får av. Vi har initiativet mot slutten, men så kommer den fordømte utligninga som gir en mental kollaps blant alle i LSK, på og utenfor banen.

Vi har erkefienden på gaffelen, men gjør ikke engang et forsøk på å gå for seier. DET svir aller mest!

Kommentar

• MedlemNR35
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 905

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
              Tommy Skjerven, tusen takk NFF!!!:evil:
              Fikk plutselig en trang til og sitere meg selv før matchen. Maken til suppegjøk av en dommer skal vi lete lenge etter.

Kommentar

• Mollari
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Dec 2003
                • 135

Opprinnelig skrevet av KFL41
                Her er den siste statistikken som jeg fant fra 2007.

En oppdatering vil nok ikke gi noen bedre tall.
                Uten å ha sjekket så tror jeg nok vi har bikket 60% tap siden da.
                http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

Kommentar

• antikris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 520

Opprinnelig skrevet av GIFKanari

Vi har erkefienden på gaffelen, men gjør ikke engang et forsøk på å gå for seier. DET svir aller mest!

Nja.. Syns da vi var ganske aggressive etter scoringen, og hadde bla en stor mulighet med Ujah. På det tidspunktet øynet jeg faktisk seier. Men siste 5 min inkl overtid var slappe og da taper vi. (pluss at det jævla møkkalaget har noe så inn i helvetes mye flaks også da...)

Kommentar

• Xavi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 1275

Ser noen klare punkter på som bidrar at vi taper.

• Vålerenga er i flytsonen og har vært det lenge, noe du ser når de klarer å score på det absolutt lille de skaper.
                    • Hirschfeldt hadde virkelig dagen, noe som igjen er tegn på et lag i flytsonen.
                    • Dommern sier seg selv, elendig.

Skremmende lik kampen ifjor bare motsatt, hvor keepern dems stopper alt og de scorer på slutten.

Men lyspunktet er at vi spiller bra fotball, slutt med håpløse langpasninger, bra possession, vi mangler bare effektiviteten foran mål. Fortetter vi med dette spillet her ser jeg ingen grunn for at ikke vi kjemper i toppen neste år.

Vi styrte store deler av kampen mot det laget som tar sølv, og på bortebane.
                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                      Fikk plutselig en trang til og sitere meg selv før matchen. Maken til suppegjøk av en dommer skal vi lete lenge etter.
                      Ditto. Normalt er jeg lei alle som skylder på eksterne faktorer, men skjerven er et definitivt unntak.

Heldigvis var også undertegnede en av de som annonserte dette før kampen:

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Heller det. Tar jeg ikke feil er Skjerven den som har kostet oss mest poeng.

Var vel et klokt hode her som lagde en statistikk i fjor eller noe om dommere og poeng.

Nå er jeg ikke de som pleier å skylde på dommer, men Skjerven er for jævlig. Med eller uten forkledning.
                      Kan LSK nå være så snill å levere et saklig brev til NFF? Skjerven sin negative dømming er lett å påvise som statistisk signifikant og ingen tilfeldighet.

Skjerven og NFF må gå!
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1289

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Idag taper vi for et lag som har to baller på mål og scorer på begge. Det faktum overskygger en dommer vi uansett veit hva vi får, eller rettere sagt ikke får av. Vi har initiativet mot slutten, men så kommer den fordømte utligninga som gir en mental kollaps blant alle i LSK, på og utenfor banen.

Du må virkelig ha inntatt litt for mye tidlig på lørdagskvelden.
                        Ok vi kan drite i dommeren men da står vi igjen med en åv årets beste prestasjoner spillemessig. Forskjellen på disse to lagene er minimal og det lover godt for fremtiden.
                        Dessuten har jeg forstått at mange her har vært likegyldig den siste tiden.
                        Kanskje godt for dere å kjenne hvor likegyldige dere egentlig er.

Kommentar

• Stan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 1094

Opprinnelig skrevet av Dole
                          Jeg gidder ikke å henge meg opp i dommeren i dag. Tvert i mot gleder jeg meg heller over at vi spiller en overraskende god kamp, og er helt på høyde med Vålerenga.

Mange gode spillere i dag, men spesielt gleder det meg å se hvilken enorm innstas BBS legger ned. Det er ikke få meter den gutten løper i dag.

Med litt mer muskler på Bolly, mer erfaring for Ujah og BBS - og skuddtrening gjennom vinteren for Nosa og Søgård, så tror jeg dette kan bli bra til neste sesong
                          Enig med det meste du sier her, men hva i all verden skal vi med Espen Søgård neste sesong????

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                            Du må virkelig ha inntatt litt for mye tidlig på lørdagskvelden.
                            Ok vi kan drite i dommeren men da står vi igjen med en åv årets beste prestasjoner spillemessig. Forskjellen på disse to lagene er minimal og det lover godt for fremtiden.
                            Dessuten har jeg forstått at mange her har vært likegyldig den siste tiden.
                            Kanskje godt for dere å kjenne hvor likegyldige dere egentlig er.
                            Jeg har vel heller ikke sagt noe annet enn at vi gjorde en god kamp, har jeg? Men igjen sitter man igjen med en følelse av at Berg ikke tør å vinne. Vi møtte erkefienden på en god dag og fikk til og med enda mer hjelp da de to vi på forhånd visste ville skape mest trøbbel for oss måtte ut.

Denne kampen skrek etter flere LSK'ere med større individuelle ferdigheter, men vi tør altså ikke ta sjansen. Forholdene var ypperlige for en frisk Fredrik, bare en god involvering kunne vippet kampen til vår fordel. Så kan Berg snakke så mye om ørsmå marginer som han bare vil, statistikken og poengfangsten viser at han ikke gir rom for at pendelen oftere kan vippe over på vår side.

Kommentar

• Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

Jeg kommer til å forfatte et brev til NFF som blant annet skal inneholde statistikken og flere referanser til kamper avgjort av Skjerven. Jeg kommer så til å gjøre et forsøk på å samle inn underskrifter, for så å naturlig nok sende det inn. Skjerven skal ha dømt sin siste kamp med oss nå. Hver eneste kamp han er involvert i har han en negativ innvirkning på kampresultatet i vår disfavør, og nå(eller strengt tatt for LENGE siden) er det rett og slett for mye. Det er mulig det er underbevist, men det er hevet over enhver tvil at Skjerven ikke dømmer objektivt når vi er på banen.

Kudos til gutta som var suverent bedre enn Norges beste lag de siste seks månedene.

Hvorfor er det aldri landslagspause når man har fotball så langt opp i halsen at man har mest lyst til å blåse huet av seg?
                              Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• LSK N/B
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 830

God kamp. Ser at gutta kjemper. Enklere å svelge tapet da. Nosa er god. Kippe er konge. Kjenner troen på 2011 er litt på vei tilbake

Med en ok dommer tror jeg vi hadde vunnet kampen, da Enga hadde spilt med 10 mann i store deler av kampen, og avsluttet med 9
                                03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!

Kommentar

• Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

Rolig gutter. *ittetangen er gone for good.
                                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

Er det egentlig lov å spille to kamper for samme klubb på én dag? Hvis det ikke er lov er jeg gladelig smålig nok til å fryde meg over en levert klage.
                                    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• fjacob82
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 1509

Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                      God kamp. Ser at gutta kjemper. Enklere å svelge tapet da. Nosa er god. Kippe er konge. Kjenner troen på 2011 er litt på vei tilbake

Med en ok dommer tror jeg vi hadde vunnet kampen, da Enga hadde spilt med 10 mann i store deler av kampen, og avsluttet med 9
                                      Enig med du.
                                      Med en så god bortekamp mot søpla, så blir det fornying av sesongkort. Vi blei bortdømt, rett og slett. Det tror jeg alle som så kampen er enig i.
                                      Tror mye ligger til rette for en god 2011. Nosa, Ujah, BBS, og en Bolly som har kapret den vanskelige venstrekanten.

Kan for øvrig legge til at jeg satte veldig pris på Bolly sin gest når han gikk forbi oss på ullevål. Bolly er LSK gutt..

Skjerven kan umulig få lov til å fortsette å dømme på topp etter dette? Hvordan kan det være greit å dytte to LSK spillere og få gult, mens Mohueli får direkte rødt for noe som var ingenting?

Og ja, enig i at man kunne byttet innpå noen på slutten. F.eks. Sundgot (god på hue), og Fredrik.

Uansett, jeg klarer ikke å bli så forbanna som jeg pleier da jeg rett og slett synes vi spilte ut søpla, samtidig som vi helt klart sang ut ullevål...
                                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                      *Brasseberget*

Kommentar

• fjacob82
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 1509

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Er det egentlig lov å spille to kamper for samme klubb på én dag? Hvis det ikke er lov er jeg gladelig smålig nok til å fryde meg over en levert klage.
                                        Er vel ihvertfall noe man burde sjekke opp?
                                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                        *Brasseberget*

Kommentar

• Boing
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2005
                                          • 711

Da var vi hjemme igjen, etter en "lang" tur hjem igjen.

Synes spillerne og KFL kan klappe seg selv på skulderen å si att vi prøvde og gjorde allt vi kunne for å vinne kampen på banen og tribunen.

Jeg mener vi seiret på begge steder, selv om ikke resultatet tilsier det.

Så igjen, bra kamp folkens, men desverre så beviser denne kampen att fotball ikke er rettferdig.

Kommentar

Working...