Lillestrøm Sportsklubb - Viking, Åråsen søndag 31.10 kl 18:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

En "riktig" avslutning på sesongen. Dårlig førsteomgang, elendig tenning og tidvis miserabel fotball innledningsvis, avløst av en tildels brukbar 2. omgang, et klassisk mål av legenden mot Viking og spillerne som var gode i forrige kamp var dårlige nå (og omvendt). De to siste kampene sier alt om hvor variable vi har vært denne sesongen.

Neste år er alle ett år eldre og litt klokere....

Kommentar

• brisbane-kanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2006
      • 598

Opprinnelig skrevet av trigz
      Det samme gjelder de fleste av sutrekoppene som øser ut galle på dette forumet.
      Gode gud Trigz, nå får du gi deg. Hvis folk, meg inkludert, har lyst til å sutre på forumet etter å ha sett noe så bedritent som vi var vitne til igår, så må det faen meg være lov uten at du trenger å øse din sure galle på oss. En sånn bedreviter attitude er lite sjarmerende. Forøvrig et godt tips å holde seg unna kamptrådene etter en match vi har spilt ræva hvis du blir så voldsomt provosert av folk som påpeker det åpenbare. Det er vel bra at det fortsatt er et snev av engasjement blant supporterene?

Det vi var vitne til i går var bedritent. Skremmende å se hvor ujevne vi er. For en uke siden spilte vi en god kamp mot enga, for så å kollapse totalt foran hjemmepublikummet i siste matchen for året. To sesonger med Berg og har ennå til gode å se et klart mønster i spillet. En god match blir fulgt av en ræva og det hele er preget av bingo. Målsettingen "topp 6" røyk uansett hvordan du vrir og vender på det - marginalt eller ikke.
      Last edited by brisbane-kanaris; 01.11.2010, 20:29.

Kommentar

• KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
        Gode gud Trigz, nå får du gi deg. Hvis folk, meg inkludert, har lyst til å sutre på forumet etter å ha sett noe så bedritent som vi var vitne til igår, så må det faen meg være lov uten at du trenger å øse din sure galle på oss. En sånn bedreviter attitude er lite sjarmerende. Forøvrig et godt tips å holde seg unna kamptrådene etter en match vi har spilt ræva hvis du blir så voldsomt provosert av folk som påpeker det åpenbare. Det er vel bra at det fortsatt er et snev av engasjement blant supporterene?
        Så lenge sutringa kanaliseres mot at man ikke gidder å kjøpe sesongkort neste år, er jeg enig med Trigz. Det verste for klubben nå er en stor svikt i sesongkortsalg. Jeg stiller meg spørsmål om hvorfor folk som har støttet klubben i mange år, plutselig snur ryggen om. De skriver at de ikke vil fornye sesongkortet og med det påvirker andre til å ikke kjøpe sesongkort. Forrædere! Da prøver man virkelig å ødelegge for klubben. Dersom man ikke vil fornye sesongkortet til neste år, vær så snill å hold det for deg selv og ikke prøv å påvirke andre til å gjøre det samme. Det siste klubben trenger nå er at støttespillere vender dem ryggen og til og med påvirker andre til å gjøre det samme.

Trigz sitt angrep var først og fremst rettet mot en som trua med å la være å fornye sesongkort. Er selvsagt lov å komme med kritikk av en kamp, strategi eller hva som helst, men prøv i hvertfall å begrunne det fotballfaglig og ikke med oppgulp som gjør at klubben mister inntekter.

Har selv vært negativ i år, men jeg ble rett og slett lei av å være negativ. Ting blir så mye bedre av å la være å være grinete og lete etter negative ting hele tida. I hverfall ble jeg lei av det. Jeg ser etter de lyspunktene som trigz nevner samt de Henning nevner i rb-magasinet. Økonomisk hestekur hvor vi endrer fra en gammel og dyr spillerstall, til en yngre billigere stall med større potensial. I tillegg legges spillet om selv om man kanskje hadde fått bedre resultater med en mer primitiv spillestil. Noen av resultatene av klubbens arbeid, vil vi ikke se noe til før om et par år. Kanskje enda lenger. Tenker da på talentarbeidet som er lagt ned. Vi har tidvis spilt god fotball med unge spillere. Gled dere over det. Vårsesongen og kampene mot Brann og enga i høst gjør at jeg gleder meg til neste sesong.

Kommentar

• *46*

Har aldri vært innehaver av sesongkort, men jeg velger å gå mot eimen av negativitet og kommer til å kjøpe meg sesongkort! Det er på stadion det skjer, ikke hjemme i godstolen....

Kommentar

• trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7154

Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
            En sånn bedreviter attitude er lite sjarmerende. Forøvrig et godt tips å holde seg unna kamptrådene etter en match vi har spilt ræva hvis du blir så voldsomt provosert av folk som påpeker det åpenbare. Det er vel bra at det fortsatt er et snev av engasjement blant supporterene?
            Bedreviter meg i ræva, du har jo ikke engang lest hva jeg skrev. Når ble det engasjement å kunngjøre at en ikke gidder mer, ikke kommer til å fornye sesongkort og ikke bryr seg om LSK mer? Klovn.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• 10.09.50
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1410

KFL41 og trigz har reist den viktigste debatten av dem alle. Sannheten er at LSK lever av forventninger. LSK lever av håp. LSK lever av drømmer. Det er fint med debatt, diskusjon og uenighet. Det er rom for kritikk, synsing og til og med sutring. Men sannheten er at det konstante gnålet enkelte bedriver, her inne og på gata, er ødeleggende over tid . Den monotone jamringen om hvor ubegripelig tjukke i huet alle på Åråsen er, hvor komplett ubrukelige alt og alle forbundet med LSK er, den kveler forventningene, håpet og drømmene LSK er avhengig av.

Det er på tide å våkne og lukte kaffen, karer. Og jenter. LSK er blakk. LSK har ryggen mot veggen og trenger cash. Det er på tide å erkjenne at det å være fotballsupporter, det er å støtte. Og det er å bla opp. Vi har ingen rik onkel. LSK er et spleiselag, og det er der vi kan trå til. Hvis man er misfornøyd med tingenes tilstand, er ikke løsningen ikke å kjøpe årskort. Løsningen er å kjøpe to, tre, fire, så mange man har råd til. Løsningen er å ta med naboen, broren hans og resten av tunet. Løsningen er å kjøpe drakt, pølse, skjerf og cola. LSK trenger oss nå. LSK er inne i sin vanskeligste kamp noensinne. Den er ikke mot Rosenborg, Vålerengen eller 2010. Det er kampen mot likegyldigheten. Skal vi vinne den, må drømmene skapes igjen. Første skritt er å kjøpe årskort.

Sitter du der og tenker at nå er jeg lei, nå gidder jeg faen ikke mer, jeg kommer ikke tilbake før LSK er tilbake i toppen, skal du vite dette: Hvis alle tenker som deg, er LSK ferdig.

Kommentar

• Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

Tar selvkritikk. Skulle ikke luftet det her.

Kommentar

• *46*

Jeg pleier å si at de eneste supporterene som ikke har forstått og kjemt hva å støtte et lag betyr, er de som holder med RBK - som knapt har møtt en eneste motbakke av en vis lengde. Fotball er lidelse, frustrasjon, bitterhet, glede, galskap og alle for touretts syndrom i forskjellige styrker. Personlig er jeg en grinbiter og sytekop, men stort sett bare under kamp og de påfølgende 8-12 timene for skuffelsen har lagt seg og håpet er tilbake.

Det å sitte her inne å syte og spre sure oppstøt, kommer man ingen vei med. Konstruktiv debatt med flere aspekter har ingen noe vondt av, men ensidig negativt fokus ganger ingen.

Løft opp hode og se fremover - jeg tror 2011 blir en meget bra sesong!

Et lite PS: i nærheten av der jeg og gamlingen pleier å sitte på SS (nei, jeg er ikke noen ungkalv - har derimot sans for å ta en tur på kamp sammen med fattern på snart 62 år og vi har det veldig gøy!), er det noen som syter og klager veldig til tider. I hver pause de siste kampene har temaet vært å kutte ut sesongkort til neste sesong. Fatter skulle ha meg med på veddemål om dem kommer tilbake med sesongkort neste år også? Ble aldri noe av... Vi har begge klokketro på at alle sammen er på samme sete også neste sesong!

Kommentar

• Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

Opprinnelig skrevet av *46*

Et lite PS: i nærheten av der jeg og gamlingen pleier å sitte på SS (nei, jeg er ikke noen ungkalv - har derimot sans for å ta en tur på kamp sammen med fattern på snart 62 år og vi har det veldig gøy!), er det noen som syter og klager veldig til tider. I hver pause de siste kampene har temaet vært å kutte ut sesongkort til neste sesong. Fatter skulle ha meg med på veddemål om dem kommer tilbake med sesongkort neste år også? Ble aldri noe av... Vi har begge klokketro på at alle sammen er på samme sete også neste sesong!
                    Er vel ikke dere som sitter foran meg og fra tid til annen snur dere og ber meg dempe meg og ser rart på meg når engasjementet er på topp?

Kommentar

• Mollari
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Dec 2003
                      • 135

Vi er i skrivende stund det laget med minst antall tap etter RBK, sammen med et par andre lag. Så hvis vi kan få marginene ørlite grann med oss så er det ikke så mye som skal til før en haug med enpoengere blir til en haug med trepoengere. I mange av uavgjortkampene så har vi kommet tilbake etter å ha ligget under, og det viser jo en viss vilje til ikke å gi opp.
                      http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

Kommentar

• Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

Opprinnelig skrevet av Mollari
                        Vi er i skrivende stund det laget med minst antall tap etter RBK, sammen med et par andre lag. Så hvis vi kan få marginene ørlite grann med oss så er det ikke så mye som skal til før en haug med enpoengere blir til en haug med trepoengere. I mange av uavgjortkampene så har vi kommet tilbake etter å ha ligget under, og det viser jo en viss vilje til ikke å gi opp.
                        Noen som husker Molde sin sesong i 2008? de hadde 10 uavgjorte, da i 14-lags serie. Da også var det mye snakk om små marginer og endringer så kunne Molde bli ett topplag. Hvordan gikk det i 2009? Sier ikke at det nødvendigvis skjer med oss også, men det er bare små justeringer som kan gjøre oss til ett bra lag i 2011.

Kommentar

• KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

I 1. omgang syntes jeg det blir for lange avstander mellom spillerne på midtbanen. Det blir en og en istedet for sammen som et lag. Det er ikke lett å spille til hverandre når det er 20 meter mellom hver spiller. I tillegg var det stor avstand mellom Ujah og BBS. Det blir ingen link mellom disse spillerne når den andre ikke hjelper til. Se på samarbeidet mellom Sørum og Djurdjic i Haugesund. Det er aldri lang avstand mellom dem. Eneste gangene det kan være lang avstand er når den ene av dem går i bakrom. I 2. omgang var det langt bedre og vi skapte flere gode sjanser. Vi skapte nok til å vinne kampen.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                            Er vel ikke dere som sitter foran meg og fra tid til annen snur dere og ber meg dempe meg og ser rart på meg når engasjementet er på topp?
                            Nei. Aldri bedt noen om å dempe seg

Kommentar

• Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

Sund-gutta er henh.vis 24 og snart 28 år gamle. Hva har vi? Ungt, raskt og rett fram, samt gammalt og trææægt.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

Næh, Dajm'en vakke så aller verst i går. Verre med S.Pedersen, hva fikk han til offensivt fra v-back posisjon? Det var nada. Han har mista mye form og touch. Sliter i tillegg med start-farten.

Kommentar

• ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2511

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                  Sund-gutta er henh.vis 24 og snart 28 år gamle. Hva har vi? Ungt, raskt og rett fram, samt gammalt og trææægt.
                                  Noen ganger blir det du skriver så hipt at jeg ikke skjønner hva du mener. De fem bokstavene det koster deg å skrive Haugesund- i stedet for Sund- hadde gjort innlegget ditt mye mer lettlest.

Ellers er jeg uenig med deg. Vi har ungt, raskt og med et ubegrenset potensial, samt erfarent, klokt og legendarisk. Når spisssene våre blir mer samspilte, kommer de til å bøtte inn mål.

Kommentar

• andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                    Noen ganger blir det du skriver så hipt at jeg ikke skjønner hva du mener. De fem bokstavene det koster deg å skrive Haugesund- i stedet for Sund- hadde gjort innlegget ditt mye mer lettlest.

Ellers er jeg uenig med deg. Vi har ungt, raskt og med et ubegrenset potensial, samt erfarent, klokt og legendarisk. Når spisssene våre blir mer samspilte, kommer de til å bøtte inn mål.
                                    Enig, Ujah er vel Tippeligaens mest effektive bortsett fra Moa. Han har putta like mange som Sörum og flere enn Djurdjic. Uten at jeg har undersökt det så gjetter jeg på at Sörum og Djurdjic har värt mer eller mindre bankers på FKH, Ujah hadde en lengre periode uten förstelagsspill.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Enig, Ujah er vel Tippeligaens mest effektive bortsett fra Moa. Han har putta like mange som Sörum og flere enn Djurdjic. Uten at jeg har undersökt det så gjetter jeg på at Sörum og Djurdjic har värt mer eller mindre bankers på FKH, Ujah hadde en lengre periode uten förstelagsspill.
                                      Han var det tideliger i sosongen, men ligger på 9. plass nå etter en liten måltørke de siste kampene:

Snittmål pr kamp:

1Moa Vålerenga0,75.
                                      2Baye Djiby Fall Molde0,56.
                                      3Kayke Tromsø 0,56
                                      4Rade Prica Rosenborg0,55
                                      5Erik Nevland Viking0,55
                                      6Petter Vaagan Moen Brann0,54
                                      7Ole Martin Årst Start0,50
                                      8Steffen Iversen Rosenborg0,48
                                      9Anthony Ujah Lillestrøm0,48

Trur han lå på 0,56 tidligere i år.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• El Caco
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2009
                                        • 2286

Opprinnelig skrevet av KFL41
                                        I 1. omgang syntes jeg det blir for lange avstander mellom spillerne på midtbanen.
                                        Det la jeg godt merke til igår når jeg 0-1 målet til Viking i reprise. Når Berisha tar ned ballen, er samtlige fra LSK sin midtbane på feil side av HELE angrepsrekka til Viking (dvs 5vs4 i Viking sin favør) - i tillegg små løper Espen, Nosa og Mouehli hjemover. Helt på tryne.
                                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• 10.09.50
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1410

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                          Han var det tideliger i sosongen, men ligger på 9. plass nå etter en liten måltørke de siste kampene:
                                          Forrige måling - den han var nr. 2 på - var antall minutter spilt per mål. Ujah har såpass mange innhopp at han antakelig kommer bedre ut på den statistikken. Han har nok falt på den også, men neppe så langt som til niende plass.

Kommentar

Working...