Lillestrøm Sportsklubb - Viking, Åråsen søndag 31.10 kl 18:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

Opprinnelig skrevet av Mollari
    Vi er i skrivende stund det laget med minst antall tap etter RBK, sammen med et par andre lag. Så hvis vi kan få marginene ørlite grann med oss så er det ikke så mye som skal til før en haug med enpoengere blir til en haug med trepoengere. I mange av uavgjortkampene så har vi kommet tilbake etter å ha ligget under, og det viser jo en viss vilje til ikke å gi opp.
    Men det har hverken vært vilje eller evne til å gå for seieren i altfor mange av disse uavgjortkampene. Jeg registrerer at Berg mener vi har vært best i de fleste av ettpoengskampene, og det er ihvertfall jeg helt uenig i. Den mest atypiske kampen i så henseende var jo faktisk denne, hvor vi klarte å etablere et trykk i sluttminuttene.

For manglende trykk på motstanderen er akkurat det som har vært det gjennomgående problemet for LSK.

Kommentar

• Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

Opprinnelig skrevet av El Caco
      Når Berisha tar ned ballen, er samtlige fra LSK sin midtbane på feil side av HELE angrepsrekka til Viking (dvs 5vs4 i Viking sin favør) - i tillegg små løper Espen, Nosa og Mouehli hjemover. Helt på tryne.
      Jeg tror spillerne som meg forventa at det skulle bli blåst et frispark i situasjonen før. Man skal selvsagt alltid spille til fløyt går, men dette kan i alle fall vise at det var en missforståelse, ikke latskap.
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Yellow-not-jella
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2009
        • 1606

Korrektomundo.

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Men det har hverken vært vilje eller evne til å gå for seieren i altfor mange av disse uavgjortkampene. Jeg registrerer at Berg mener vi har vært best i de fleste av ettpoengskampene, og det er ihvertfall jeg helt uenig i. Den mest atypiske kampen i så henseende var jo faktisk denne, hvor vi klarte å etablere et trykk i sluttminuttene.

For manglende trykk på motstanderen er akkurat det som har vært det gjennomgående problemet for LSK.
        Du har nok rett ja. Hvis vi går igjennom u-kampene, vil jeg si vi kunne/burde vunnet b mot Viking og hj mot Odd/KIL. Men tapet var svært nære b mot Brann/Molde/TIL og hj mot Molde.

Dette hadde gitt 15 poeng istedet for 13.

Kommentar

• Seb.R
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 4159

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
          Du har nok rett ja. Hvis vi går igjennom u-kampene, vil jeg si vi kunne/burde vunnet b mot Viking og hj mot Odd/KIL. Men tapet var svært nære b mot Brann/Molde/TIL og hj mot Molde.

Dette hadde gitt 15 poeng istedet for 13.
          I Bergen snøt Skjerven oss for seieren. Selvom vi ble baktunge, hadde vi delvis kontroll.

Vi kan til og med ta med to tap som burde ha vært seiere. Snakker da selvfølgelig om Hønefoss borte og Søpla borte. Begge kamper totalt ruinert av hoveddommer.
          www.sebastianramsland.com
          www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

Opprinnelig skrevet av Seb.R
            I Bergen snøt Skjerven oss for seieren. Selvom vi ble baktunge, hadde vi delvis kontroll.

Vi kan til og med ta med to tap som burde ha vært seiere. Snakker da selvfølgelig om Hønefoss borte og Søpla borte. Begge kamper totalt ruinert av hoveddommer.
            Det er ikke så rent få poeng "NFF's fineste" har kostet oss i år igjen.
            Vi snakker tabellplassering og betydningsfulle tapte inntekter.

Noen bonuspoeng/gavepakker/dømming i vår favør har jeg slettes ikke registrert.
            Men altså mange åpenlyse tyverier på høylys dag. Virker som at forbundet og dommerne begynner å komme dithen, at de har veldig få skrupler igjen når LSK skal dømmes. De gjør som de vil, og i tilfelle noen lurte, så er det IKKE til vår klubbs beste. En intervjuundersøkelse fra noen år tilbake (det er de samme kamplederne som har makten i dag) viste at LSK ble ansett nokså negativt. Det er rimelig å anta at kreftsvulsten har forgreininger langt inn i forbundet, siden nettopp de samme folkene slikker ryggen til RBK, Brann og delvis også VIFs skitne, lutfattige rygg. I så måte, gratulere med en jobb vel gjort, klapp på skulderen (evt en susende kilevink på øret) - fordi dere har klart det igjen, NFF. Å undergå dere selv.

Vinteren 2010/2011 skal jeg fånyttes drømme om et forbund og en dommerstand som evner å behandle klubbene likt, utelukkende basert på sportslig grunnlag og uavhengig av sedvane, draktfarge og bankkonto. Et forbund som ikke bare snakker om å utestenge Anthony Annan, men som faktisk gjør det, før han biter av en uskyldig stakkar øret, eller det som verre er.

Da kanskje årets overlegent beste, mest effektive og målfarlige forsvarsspiller i eliteserien også får lov å ta på seg en landslagsdrakt igjen også. Jeg behøver ikke nevne navnet, dere vet alle meget godt hvem jeg snakker om.

(Fasit i tilfelle noen fra NFF kikker innom ved en feiltakelse og ikke vet svaret:se avataren. For forklaring på begrepet avatar: se wikipedia. For forklaring på hva wikipedia er: spør unga dine. Evt bare spør unga dine hva en avatar er. Evt. spør noen andres unger. Evt. gå og førtidspensjoner deg allerede)
            Last edited by Hamburg & Kanari; 02.11.2010, 14:48.
            LSK Norges beste lag

Kommentar

• Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

Du tar feil, det var ikke mye over tida i Bergen. Hvis du ser på de to siste kampene så fikk vi der flere minutter ekstra på å skåre. Det var Kippes fatale arm mot Gylfi som ødela mot Brr. Sjølsagt må frisparket tas når det først er gitt. V Moen er rå på frispark, vi trenger 40 forsøk før det løsner sånn noenlunde.

Eriksen satte seg i en kompromitterende situasjon mot Høns. Vi så bedre ut enn dem, burde fått poeng, men ikkno er gitt når det gjelder oss. Samme mann tok både mann og ball mot Mos forøvrig. Det nytter ikke å klage på dommern hele tida, ingen rakk å se Hæstads kvikke spark på en stk Kjepp før på reprisen. Sjøl der sleit folk med å se det. Hvordan klarte vi å sleppe inn to rotemål, endog miste konsen på slutten der. Det bør være fokus. Ikke dommergnål.

Husker forresten dommern hjalp oss i en kamp hvor Kiko fikk ta opp igjen AS sin svake straffe. Og eksempelvis straffa vi fikk i Sandefjord så jo kjøpt og betalt ut. Visste ikke vi hadde råd til sånt.

Alle tre situasjoner i vif-kampen er klare straffespark, det er jeg villig til å vedde på. Helt sikker på at Rune P er enig. Men hadde vif fått sin, hadde ikke vi fått Nosa sin kanskje. Hypotetisk så klart. Seff rødt på Mos der. Men Doffen sitt spark er det ingen andre lsk-spillere som ser heller.

Hamburg, titt på denne: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=197365

En annen ting er at Essediri sparker til han dansken på Viking i våres, inni feltet på nesten samme måte som Kippe på Ullevaal. Så har du da Eriksen som beiner inn i feltet med armen rett tel værs. Der va du smaaart Lasse. Hvor mange spillermøter skal til for å lære; Hold arma inntil kroppen!
              Last edited by Yellow-not-jella; 03.11.2010, 02:36.

Kommentar

• Seb.R
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 4159

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                Du tar feil, det var ikke mye over tida i Bergen. Hvis du ser på de to siste kampene så fikk vi der flere minutter ekstra på å skåre. Det var Kippes fatale arm mot Gylfi som ødela mot Brr. Sjølsagt må frisparket tas når det først er gitt. V Moen er rå på frispark, vi trenger 40 forsøk før det løsner sånn noenlunde.

Eriksen satte seg i en kompromitterende situasjon mot Høns. Vi så bedre ut enn dem, burde fått poeng, men ikkno er gitt når det gjelder oss. Samme mann tok både mann og ball mot Mos forøvrig. Det nytter ikke å klage på dommern hele tida, ingen rakk å se Hæstads kvikke spark på en stk Kjepp før på reprisen. Sjøl der sleit folk med å se det. Hvordan klarte vi å sleppe inn to rotemål, endog miste konsen på slutten der. Det bør være fokus. Ikke dommergnål.

Husker forresten dommern hjalp oss i en kamp hvor Kiko fikk ta opp igjen AS sin svake straffe. Og eksempelvis straffa vi fikk i Sandefjord så jo kjøpt og betalt ut. Visste ikke vi hadde råd til sånt.
                Helt uenig med deg.

Selvfølgelig skal frisparket tas når det er blitt gitt. Men poenget er at det aldri burde ha vært noe frispark. Men Brann-kampen er selvfølgelig langt ifra det verste eksempelet på dømming imot oss i enkeltkamper i år.

Fellingen av Kippe er etter min mening meget lett å se. Når jeg ser det klokkeklart igjennom et kamera i et millisekund, bør en velplassert dommer se det enda klarere. Lasses takling er i siste liten, men helt grei. Med litt forståelse for fysikk ser man hvilken retning ballen triller videre, og hvordan Mos tryner i etterkant av Lasses inngripen. Mos innrømte selv etter kampen mot Søpla at han snubla i beina til Eriksen og at det var derfor han falt. Hæstad innrømte at han slapp billig unna - og at han burde ha vært utvist. Punktum.

Når det gjelder Sandefjord-kampen, så vant vi jo den kampen forholdsvis komfortabelt, selv med en straffebom. Liten vist i å ta opp i en diskusjon rundt avgjørende dommertaber.

Allikevel burde vi helt klart havnet lengre opp på tabellen på egenhånd.
                Vi kunne (burde?) vunnet mot Rosenborg borte. Vi burde vunnet mot Kongsvinger borte. Vi burde vunnet mot Viking borte. Litt kjipt at i alle disse tre kampene, så hadde Legenden desverre ikke dagen.

Med samme uttelling som for eks. Tromsø - så hadde vel sannsynligvis vi hatt bronseplassen istedet for dem?
                www.sebastianramsland.com
                www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2988

Helt uenig med deg.

Selvfølgelig skal frisparket tas når det er blitt gitt. Men poenget er at det aldri burde ha vært noe frispark. Men Brann-kampen er selvfølgelig langt ifra det verste eksempelet på dømming imot oss i enkeltkamper i år.
                  Mye av problemet i Brann kampen er vel at det ble lagt til latterlig mye i forhold til hvor mange stopp det var i spillet. Hvertfall det jeg reagerte mest på
                  I år så tar vi alt

Kommentar

• Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

Helt uenig med deg.

Fellingen av Kippe er etter min mening meget lett å se. Når jeg ser det klokkeklart igjennom et kamera i et millisekund, bør en velplassert dommer se det enda klarere. Lasses takling er i siste liten, men helt grei. Med litt forståelse for fysikk ser man hvilken retning ballen triller videre, og hvordan Mos tryner i etterkant av Lasses inngripen. Mos innrømte selv etter kampen mot Søpla at han snubla i beina til Eriksen og at det var derfor han falt. Hæstad innrømte at han slapp billig unna - og at han burde ha vært utvist. Punktum.

Når det gjelder Sandefjord-kampen, så vant vi jo den kampen forholdsvis komfortabelt, selv med en straffebom. Liten vist i å ta opp i en diskusjon rundt avgjørende dommertaber.

Allikevel burde vi helt klart havnet lengre opp på tabellen på egenhånd.
                    Vi kunne (burde?) vunnet mot Rosenborg borte. Vi burde vunnet mot Kongsvinger borte. Vi burde vunnet mot Viking borte. Litt kjipt at i alle disse tre kampene, så hadde Legenden desverre ikke dagen.

Med samme uttelling som for eks. Tromsø - så hadde vel sannsynligvis vi hatt bronseplassen istedet for dem?
                    Merkelig. Skulle man ikke få ta opp forskjellige situasjoner hvor vi også har hatt litt tur? Vi har mange av dem, hvis man bare ser etter. Husker Asker i fjor, fy faan så flaut. Burde vært i riksmedia. "Dommer kjøpt og betalt av storklubb?".

Man kan jo ikke gå i detalj med alle situasjoner, og rett og slett forske på alt som skjer og alle årsaker til det. Man kan være for og imot, og argumentere til man blir blå. Jeg syns du argumenterer på en dårlig måte, du trenger ikke komme her med no slags punktum for å få fram synspunktene dine. De er velkomne uansett. Finns få sikre ting i fotball, sjøl det å vite om hele ballen er over en linje virker vanskelig stundom.

Du mener altså at vi alltid er uheldig med dommern? Det ville ihvertfall jeg vært veldig tilbakeholden med å mene.

Jeg kan fysikk bedre enn de fleste, og ser at Lasse treffer ball med høyre, men hans venstre lander oppå Mos sine legger. Dommer står helt fritt til å dømme ifølge både regler og tradisjon. Hvis det er sånn som mange her mener, at Skjervy er partisk, så hadde han muligheten der. I rettferdighetens lys var det flott at han ikke dømte der, siden han IKKE FIKK MED SEG Hæstads spark mot Frode. Det kan ikke være sånn at han skal dømme fordi hedersmannen Kippe sier det. Selv om vi umiddelbart føler det svært sannsynlig at han ble tatt. Fakta er at selv H.Thoresen klarte ikke oppfatte fellingen på to repriser på tv. Da er det litt vanskelig for en dommer også. Det var en grusom effektiv måte å takle på. Dessuten skyter ikke Frode ofte med høyra, og har ikke kontroll. Gadd vite hvor ballen hadde havna hvis han hadde fått skutt... Itillegg kan man lett argumentere at Nosa faller litt enkelt, som vanlig. Strandbergs v. kne treffer Nosa i høyre legg mens han er i steget, hvorpå Nosa ikke prøver å stå på sitt venstre ben når han tar neste steg. Kan fint dømmes, men hvorfor gjør ikke Tommy det da? Fordi det ikke er en dunderklar felling.

At fellingen av FK er lett å se, får stå for din regning. Sku likt å se deg som dommer.
                    Må bare si du har et supersonisk syn, og hyller deg for det. Du burde melde deg for optisk forskning. Du var på stadion, og var ekstremt fokusert, noe også Tommy S burde vært. Men han er ikke, som oss, opptatt av at LSK skal få alle avgjørelser for. Du har sikkert fotballforståelse, men også gule briller. Nødvendigvis.

Poenget mitt er egentlig at hvis vi legger Kippe-Hæstad til side, er det ikke så mye å klage på i vif-kampen. Vi slipper inn to på u-fokus, og må følgelig skåre tre. Hva syns du om Eriksens forsøk på å få andre utvist, er det ærefullt? Hva med Essediri som går helt unødvendig i oppløsning på slutten, og til slutt driter seg ut med målgivende til Bengt S? Han er jammen proff, husker han fikk to kamper karantene etter Hamar-08. Nosa var også, mer forståelig, i opprør. Logi prøvde stramme han opp, men nytteløst. Uten fokus på slutten, taper vi.

Brannkampen er noe for seg, der har du en kjepphest. Det ble sikkert lagt til for mye tid, men det er Kippe som ødelegger. Likevel har det blitt lagt til mye tid i de siste to kampene våre eksempelvis, men vi utnytter det ikke. Kanskje fordi Esse og Nosa m.fler har "proffe" raserianfall. (har seff sansen for gode spillere som spiller fast sånn ellers).

Vi hadde flaks med offsideavgjørelser i Trondheim og spesielt i Tromsø. Ujah skårer fra klar offside hjemme mot rbk, men der sku også Kippe hatt straffe på slutten, rett ska vær rett. Borte mot rbk har dem den klart største målsjansen, mens Nosa feilaktig får gult. Skandale at den ikke ble strøket. Men syns vi har flaks hjemme mot Odd mhp dobbelstraffa. Og hva med at Skjerven ikke dømmer gult på Kippe borte mot Viking, der han holder igjen U.Andersen.

Når det gjelder dine/mine beregninger ang disse 13 uavgjort-kampene, så blir det jo veldig subjektivt. Jeg heller mer mot GIF enn Henning B der. Dine påstander om at vi burde vunnet borte mot rbk og KIL følger jeg ikke, en stor sjanse mot KIL, de hadde en større en. Viking, enig. Hva du mener med å sammenligne oss med Tromsø i år, det forstår jeg heller ikke. Vi har rotet dette bort selv. Det er ikke flaks som gjør at TIL er der oppe, det er effektiv spillestil som gjør det. Kynisk. Som HB ikke vil at vi skal gjøre, selv om BennyLem med flere poengterer nettopp kynismen, nemlig å legge seg bakpå for å safe inn 3p, innbyttepolicy mm. TIL og LSK er vel like kyniske tenker jeg, men de har mer erfarne spillere. Eventuelt smartere/sleipere trenere og spillere. Hva veit jeg. All honnør til Tromsø. Bæsj til oss. Vi havna jo på supportermøte med ledelsen, det sier jo f meg sitt.

Avslutningsvis vil jeg bare si takk for sesongen. Moroa ble dessverre ødelagt b mot Høns og hj mot KIL. Vi falt mest for eget grep dessverre (hold arma nede neste gang jåla!). Mener jeg.:neutral:

Kommentar

Working...