Går det mot et 2011 uten Ujah, Nosa og BBS?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

Går det mot et 2011 uten Ujah, Nosa og BBS?

Nosa vil bort:

- Jeg kom til Norge. Jeg har tatt utfordringen her, men nå trenger jeg en enda større utfordring enn det som finnes her. Så får vi se hva som skjer i Danmark, fortsetter han.

Ujah er ikke sikker på at han er her neste år:

Og fortsatt er han bare 19 år. Det lover godt for Lillestrøm. Spørsmålet er bare hvor lenge han blir værende der. For etter at han har sagt at målet er å bli toppscorer neste sesong, så legger han til:

– Hvis jeg spiller i Lillestrøm, da.

Bjørn BS sier følgende til papir-RB i dag, om PSV-interessen:

- Jeg ønsker alltid å bli bedre. Dette kan være riktig tidspunkt for meg å gjøre noe annet.
    Jeg tror vi spiller første serierunde 2011 uten hvert fall to av disse tre. Det er forsåvidt et forferdelig scenario det her, for enten mister vi våre tre beste (?) spillere, eller så har vi tre spillere på laget som er grinete og mener de er for gode for eliteserie-nivået.
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

Jeg ble fort veldig nervøs av dette. Om Nosa stikker, så greit. Men BBS og Ujah må vi beholde. Mister vi to av disse tre vil vi slite med å holde oss neste år.

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Bare bra at disse spillerne har ambisjoner. En kort gjennomgang:
      Ujha - kan fort bli solgt til en større klubb. Helt greit. Klar for større oppgaver.
      BBS - uheldig at vi ikke har signert ny avtale. Stagnert i sommer. Synes vi bør prøve å få solgt ham i vinter.
      Nosa - uferdig , men ikke i egne øyne. Genitrekk å ordne et lite opphold i FCK for ham - han trenger virkelig å få beina ned på jorda og se hva som skal til av holdninger og innsats i en større klubb. Håper han får dette på plass, hvis ikke kommer 10-er drakta i LSK til å være hyppig på benken.

Kommentar

• Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

Enig med deg Reka, ambisjoner må til for å bli en bra spiller. Men om vi mister flere av disse så vil vi ha vanskligheter med å fylle disse skoene.
        Ingen på benken nå som kna gå inn og fylle plassene og penger vet vi at vi ikke har.

Kommentar

• HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6110

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          Ingen på benken nå som kna gå inn og fylle plassene og penger vet vi at vi ikke har.
          Om en eller flere av disse går så har vi nok penger.

Kommentar

• Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

Opprinnelig skrevet av HSft
            Om en eller flere av disse går så har vi nok penger.
            Har vi det? Investorer som sitter på mye av rettighetene. Som en sa her, går Nosa for ti mill, så sitter vi igjen med rundt 2 mill. Så tipper jeg at 50% av dette går til gjeld og løpenede utgifter.

Kommentar

• O'bello
              Medlem
              Møteplager
              • Oct 2007
              • 72

Skandale for oss å miste en av disse, uansett hvem! Tre av de mest spennende spellera i TL, og jeg kan aldri i livet tenke meg at vi får særlig mye for disse unge og - tross alt - ubeskrevne blad. De er helt nødvendige i et Lillestrøm 2011, og hva faen skal vi sette inn på?!?! Det koster flesk å være et middelmådig lag også!

Gledet meg til en vinter hvor laget skulle modnes enda et hakk, og jeg nok en gang kunne bygge opp falske forhåpninger til en knallsesong, men nå ser jeg vinteren blir lang og mørk... faen svarte i heite, feite huleste, behold!
              Team Wenche Myhre

Kommentar

• Henrik
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2006
                • 2110

Godt at Nosa signerte en liten forlengelse av kontrakten før sesongen. Han har vært god i år, og dersom FCK ønsker han er det lite vi kan gjøre. Gutten er tross alt fra Afrika, man kan ikke forvente noen lojalitet utover en kontrakt.

BBS har kun en sesong igjen av kontrakten, det er utrolig kjedelig. Jeg håper man setter alle kluter inn på å forlenge!

Ujah har vel en lengre kontrakt, og dersom det ikke kommer inn et atort bu så tror jeg han er her også ved starten av neste sesong.

Kommentar

• andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

Tror ikke vi skal frykte for at vi ikke vil ha midler til nye kjöp. Det er kanskje ikke astronomiske summer som ruller inn til LSK, men om vi skulle selge to av disse, ville det bety en ganske sexy avkastning for investorene. Investorer er investorer, og om de ser at det plutselig begynner å renne inn penger så kommer de garantert til å spytte inn nye kroner for å tjene enda mer. Tenk på at salg av to av disse burde ihvertfall generere 20 mill (potensiellt enda mer). Se det i sammenheng med hva vi har betalt for dem. Fabelaktig inntjening.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

Opprinnelig skrevet av hoyt
                    Jeg tror vi spiller første serierunde 2011 uten hvert fall to av disse tre. Det er forsåvidt et forferdelig scenario det her, for enten mister vi våre tre beste (?) spillere, eller så har vi tre spillere på laget som er grinete og mener de er for gode for eliteserie-nivået.
                    Det er isåfall ett godt tegn for potensiellt nye talenter som er aktuelle for klubben, at vi viser at veien ut til Europa er kortere igjennom oss, enn hvis man reiser til Trondheim der man mener at spillere bør bli til de er 29 år, før de tar steget ut.

Nosa tror jeg både han og vi er kan være tjent med at forsvinner.
                    Han har ett fantastisk talent, men virker litt utålmodig og lei i Norsk fotball, da tror jeg FCK kan være riktig steg videre, og det kan gi LSK mer penger i fremtiden, da de også kan kreve helt andre summer enn oss ved salg ut til større klubber. Videresalgsavtale kan være gull verdt her. En umotivert Nosa i LSK er ikke så utrolig god, og da kan man ende opp med en ny bosman overgang, slik som med Robert Koren. Det er ett veldig dårlig forhandlingskort neste gang vi skal gå til investorene etter penger til nye talentfulle spillere.

Anthony Ujah er rett og slett en utrolig god fotballspiller og det er for meg en gåte at folket på Valle slapp han videre til oss etter treningsoppholdet hos de. Det må være den mest komplette spissen LSK har hatt i min levetid, og gutten har akkurat fyllt 20 år!! Han virker også å ha helt andre holdninger enn sin gode venn Nosa, og det er selvfølgelig kun ett spørsmål om tid før han dunker inn mål i større ligaer enn den Norske. Her kan vi nok kanskje forvente litt mer penger også.

BBS er også utrolig talentfull, men har i mine øyne fremdeles en del å bevise i Norge før han hopper på første muligheten i utlandet. Han vil sannsynligvis ikke få allverdens med spilletid i en klubb som PSV med det første, og med Ujah på vei ut, kan ha kanskje ta det siste steget neste sesong. Jeg forstår selvfølgelig at LSK vil selge han hvis han ikke er interessert i å signere en ny kontrakt med oss, men jeg håper at LSK setter av litt ekstra midler for en slik kontrakt om en av, eller begge det overnevnte forsvinner.

Jeg synes uansett det er moro at spillere fra LSK gjør seg aktuelle for spill i utlandet igjen, og at B&B ser ut til å treffe bra på sine signeringer. Dette er sånn LSK bør drives som klubb, og salg av disse 3 kan åpne nye dører ift andre stortalenter som ser at LSK er en ett springbrett videre i karrieren, i tillegg til at investorer ikke sier nei når fremtidens Messi eller Ronaldo dukker opp i LSK hallen. Jeg er sikker på at vi vil finne løsninger for neste sesong også, men det er klart at veien frem til medaljer kan bli lang om man skal miste de beste spillerne sine før de fyller 21 år.

edit: Er forøvrig utrolig kjedelig at LSK ikke eier noe som helst i Ujah og BBS. Hvordan funker det ved ett salg? Vil LSK få noe tilbake for lønninger o'l?
                    Last edited by Totti21; 08.11.2010, 09:02. Begrunnelse: Tilleggsinfo

Kommentar

• trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7154

Nosa regner jeg som tapt. Får håpe vi enten får igjen nok for ham til at det lar seg investere i en god erstatter, eller at investorene får igjen nok til at de spytter i mer penger. At han tar nivået i FCK tror jeg ikke vi skal være urolige for. Ståle har fulgt ham lenge, og FCK sies å ha hatt folk på mange av våre kamper i høst. De vet hva han står for. Håper bare vi sikrer oss prosenter ved et eventuelt videresalg. FCK kan finne på å selge ham for 60 millioner om to år.

BBS' reisetrang skjønner jeg mindre av. I motsetning til mange på forumet syns jeg ikke han har hatt en spesielt god sesong i det hele tatt. Han jobber steinhardt, det skal han ha, men er ineffektiv med kula, og er umoden i avgjørende situasjoner. Trist hvis han går, for potensialet er ubestridelig, men jeg syns ikke det ville representert noe stort kvalitetstap for oss sånn som han har fremstått i år. Han har holdt nivået, men ikke så veldig mye mer.

Ujah skrev fireårskontrakt med LSK da han kom, og hvis han skal selges, tipper jeg kjøperen må ut med minimum 15 millioner. Av disse tre er det Ujah jeg helst vil slippe å miste. Han er en av de råeste spisstalentene jeg har sett i LSK noensinne.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• ON
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3639

Bare positivt at de har ambisjoner, og at vi kan få muligheten til å selge til utlandet igjen, av samme årsaker som Totti beskriver i innlegget på forrige side.

Det jeg er mer bekymra for er om vi får "skambud" / lave bud, vis et slikt bud på f.eks Nosa fra FCK bli avslått tror jeg ikke at Nosa akkurat vil takle det på en flott måte...Fyren er utrolig talentfull men virker til å tro at han allerede er god nok for Barcelona.

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Helt enig i rekas betraktninger av de tre. Nosa er enda for uferdig til å hives inn i et CL-lag. Ståle er sikkert helt klar over hoftefestesyndromet, men spørsmålet er om han tåler å se det live i eget lag på trening Det som er synd er at vi kanskje må gi slipp på en spiller vi aldri har fått utnytta skikkelig.

Sigurardson har stagnert, en personlig favoritt som har langt igjen. Forsvinner han så er det til en klubb som uansett har hatt ham lenge i kikkerten og virkelig ønsker ham. Det er fint lite i år som har gjort ham til et salgsobjekt. Og igjen sitter jeg med følelsen av at vi ikke heller her har fått ut alt av en spiller. Altfor ofte misbrukt som target for mer eller mindre presise snøballer.

Det jeg frykter mest er at ballspillerne er de som kontinuerlig forsvinner og som gjør det vanskelig for oss å ta et endelig oppgjør med egen spillestil. En ny sesong for spillere i sentrale roller uten kreative gen i kroppen.

Kommentar

• Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3501

Opprinnelig skrevet av ON
                            Det jeg er mer bekymra for er om vi får "skambud" / lave bud, vis et slikt bud på f.eks Nosa fra FCK bli avslått tror jeg ikke at Nosa akkurat vil takle det på en flott måte...Fyren er utrolig talentfull men virker til å tro at han allerede er god nok for Barcelona.
                            Da får vi forklare han at vi bare venter på at Barcelona skal legge inn bud. :-)

Kommentar

• Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

Bare trist om alle disse forsvinner, hvordan skal vi kunne være noe annet enn grå om vi kvitter oss med potensielle profiler lenge før de har blomstret? Se på Lukaku; gutten har en far som har forstått noe. Han blir ikke bedre av å spille fem kamper i året for Real, han blir bedre av å spille 40 i året for Anderlecht! Dette må jo også BBS forstå, han kommer ikke til å få spille i PSV!

Utvikle dere, så kan dere dra når dere er klare. Utrolig dårlig start på dagen å se disse innleggene.
                              Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• *46*

Hvis Nosa har trøbbel med å takle Henning Berg, hva gjør han da med en hissig Ståle Solbakken som ligger på grensa til at "hjelpe starten" til hjertet slår inn?

BBS - burde skriv nye kontrakt og utvikle seg her i LSK videre her i minst et år til. Han vil kun ende opp som benkvarmer i en utelandsk klubb hvis han forsvinner nå. Om et eller to år, er han et mer ferdig produkt.

Ujah - den av spillerene som har kommet lengst. Etter min erfaring med spillere fra den verdensdelen han kommer fra (ut fra tv og annen media), har jeg ikke sett en spiller med liknende disiplin tidligere. Han er gjennomført profesjonell og meget voksen for alderen. Sjelden du ser hoftetak og hoderisting fra denne gutten med unntak over egne avsluttninger. Bli et år til, putt + 20 mål i tippeligaen neste år og da kommer det nok noen storklubber og banker på døra til Bjarmann - og han er da fortsatt 21 år og 2 år igjen av kontrakta. Helt klart den spilleren LSK kan få mest penger for.

Kommentar

• Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Bare trist om alle disse forsvinner, hvordan skal vi kunne være noe annet enn grå om vi kvitter oss med potensielle profiler lenge før de har blomstret? Se på Lukaku; gutten har en far som har forstått noe. Han blir ikke bedre av å spille fem kamper i året for Real, han blir bedre av å spille 40 i året for Anderlecht! Dette må jo også BBS forstå, han kommer ikke til å få spille i PSV!

Utvikle dere, så kan dere dra når dere er klare. Utrolig dårlig start på dagen å se disse innleggene.
                                  Helt enig med deg, men så lenge spillerne selv VIL bort så er ikke klubben tjent med å ha dem her. Skulle ønske alle tre hadde såpass is i magan at de selv gikk ut i media og sa at de ikke hadde hastverk med å dra ut i den store verden før de hadde spilt seg "for gode" for eliteserien!
                                  Kjempe fint at spillere har ambisjoner, men det skremmer meg å lese i media at enkelte syntes de har spilt seg inn på verdens beste fotballag etter en sesong helt på det jevne!

NB! Tipper nok Nosa får smake hverdagen etter en trening med FCK!

Kommentar

• Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

LSK selger uansett alle de får bud på, selv små bud blir nok akseptert. Klubben MÅ ha inn penger, så enkelt er det vel bare.

Men får håpe at klubben drar mest mulig ut av dette, samt at de skriver gode avtaler som sikrer gode prosenter ved videresalg.
                                    BBS og Nosa er begge spillere som nok kommer til å utvikle seg mye de neste årene og vil nok fort være verdt mange ganger mer enn de er i dag om 1-3 år.
                                    Ujah er i mine øyne alt verdt store penger, 14 mål av en tenåring i sin første sesong er vel noe av det største vi har sett i norsk fotball på mange år. Han har spilt mye mindre enn de fleste konkurrentene, på ett dårlige fotballag! Utrolig at han ikke får mer skryt fra media og såkalte fotballeksperter for sine prestasjoner! Denne gutten kan klubben lett forlange en god slump med penger for, han har tross alt flere år igjen av kontrakten sin også!

Kommentar

• *46*

Mest bekymret blir jeg hvis Kippe forsvinner til Belgia. Da er det tynt i bakre rekker.

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Men det er LSKs fremtid som klubb, enten vi liker det eller ikke. Forsvinner alle disse tre kan jeg heller ikke forstå annet enn at det er et solid spark i ræva til Berg med tanke på å matche våre yngste a-lagsspillere langt flittigere enn han har gjort i år. Nå blir han tvunget til å tenke laguttak som en farmerklubb. Og ta opp fra junioravdelinga. Når man gang på gang er vitne til et lag der de etablerte svikter så har jeg like ofte spurt meg selv om vi egentlig taper noe på å slippe til ungdommen i de tilsynelatende konkurransefrie etablertes roller. Vår ustabilitet og ofte begredelige prestasjoner henger på de som faktisk skal være de som går foran. Og kun Kippe kan gå med hevet hode i den gjengen.

En Sesay istedenfor Sadeh som allerede hadde brukt opp sine muligheter, hadde vært et sunnhetstegn fra Berg, men vi fikk aldri se ham. Men det var jo en logisk oppfølging i Bergs bok etter bruken av eks-LSK'er Kiko i forrige kamp.

Kommentar

Working...