Serieoppsettet 2011

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuggel
    Medlem
    Hoffnarr
    • Sep 2004
    • 46

Hør etter da, folkens. LSK har spilt 993 kamper totalt (ikke på rad) i øverste divisjon. Man må inkludere de 3 finalekampene i 59 og 60 (2 kamper i 59 pga omkamp), ettersom disse kampene var en del av seriespillet.

LSK spiller sin 1000. kamp i øverste divisjon hjemme mot Molde 16. mai. Ferdig snakka.

PS: Kvalik-kampene i 90 er IKKE inkludert i de 993, noe jeg mener er riktig. Men finalekampene i 59 og 60 må selvfølgelig være med. Serien besto av 2 avdelinger, der vinnerne av hver avdeling møttes i en finale. Disse var uten tvil å regne som seriekamper. Eller skal seriegullet fra 59 fjernes fra statistikken?

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 1470

01 Stabæk-LSK Søndag 20/3
      02 LSK-Brann Søndag 3/4
      03 RBK-LSK Søndag 10/4
      04 vif-LSK Søndag 17/4
      05 LSK-Haugesund Mandag 25/4

06 FFK-LSK Søndag 8/5
      07 LSK-Molde Mandag 16/5
      08 Sogndal-LSK Torsdag 19/5
      09 LSK-Start Søndag 22/5
      10 Sarpsborg-LSK Søndag 29/5

11 LSK-Odd Mandag 13/6
      12 Tromsø-LSK Torsdag 16/6
      13 LSK-Godset Søndag 19/6
      14 Aalesund-LSK Søndag 26/6
      15 LSK-Viking Søndag 3/7

16 Odd-LSK Søndag 17/7
      17 LSK-Tromsø Søndag 24/7
      18 Godset-LSK Søndag 31/7
      19 LSK-Sarpsborg Søndag 7/8
      20 Molde-LSK Søndag 21/8

21 LSK-Sogndal Søndag 28/8
      22 Haugesund-LSK Søndag 11/9
      23 LSK-vif Søndag 18/9
      24 Start-LSK Søndag 25/9
      25 LSK-RBK Søndag 2/10

26 LSK-Stabæk Søndag 16/10
      27 Viking-LSK Søndag 23/10
      28 LSK-Aalesund Søndag 30/10
      29 Brann-LSK Søndag 20/11
      30 LSK-Fredrikstad Søndag 27/11
      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

Jeg trekker tilbake det jeg sa. Synes det var et bra oppsett!

Kommentar

• jerven
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2007
          • 272

Bra oppsett.

Moro med jubileumskamp den 16. mai. Molde var vel også motstander i første kamp i toppserien.

Det blir en tøff start med flere sportslig gode lag i begynnelsen av sesongen.
          Det blir spennende å se hvilke underlag vi skal spille serieåpninga på. Gymsalen/Nadderud/Marienlyst/Ullevaal/Bislett osv.

Kommentar

• Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

Helt enig med Tony, og kanskje spesielt hvis vi sammenligner dette oppsettet med årets terminliste, som var en katastrofe. Dette oppsettet har bortimot alt. Komfortkanaris får innendørskampen i mars, vi får som mange er inne på hjemmekamp 16. mai og siste serierunde, og vi får en fin bortetur til Jugendbyen på sommeren.

Ellers minnes jeg 2005-sesongen da vi møtte søpla på Ullevål 18. september, og igjen tre dager senere i cupen. I 2011 møter vi igjen bydelslaget den 18. september. Tør vi håpe på en reprise av cupsemien? (dette kan for øvrig ses på som en søknad til Mykles lederverv i autistkanaris).
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

Om en protest mot mandags og fredagskamper skal legges merke til må den skje så det merkes. Kampene mellom LSK og VIF er utvilsomt de stemningsmessige høydepunktene i den norske sesongen - total stillhet i 2x45 minutter vil merkes.

Forøvrig er vel temaet det eneste KFL og klanen kan være enige om, og ha felles interesse i.

04 vif-LSK Søndag 17/4
              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Fuggel
                Medlem
                Hoffnarr
                • Sep 2004
                • 46

Opprinnelig skrevet av jerven
                Moro med jubileumskamp den 16. mai. Molde var vel også motstander i første kamp i toppserien.
                Molde var motstander i første kamp i 1975, men det er ikke så relevant egentlig. Det er LSK.no som roter - dette er ikke kamp 1000 på rad, men kamp 1000 totalt. Den første kampen i rekka på 1000 var borte mot Ranheim 3. august 1952!

Kommentar

• *46*

Fire "rundingsbøyer" i de fire første kampene borger for full pott

Kommentar

• HanseFrank
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Mar 2004
                    • 221

7/7

Ville vært artig med lørdagskamp 7/7 mot Sarpsborg, 60 år etter at Åråsen ble offisielt åpnet mot nettopp Sarpsborg.
                    HanseFrank
                    - på den andre siden...

Kommentar

• Boudewijn
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jul 2007
                      • 207

Søndag 27. november blir en flott dag i Lillestrøm. Først julegrantenning i Storgata, deretter tusle bort på Åråsen for å se Fugla banke FFK. Det blir en ny opplevelse.
                      Byråkratkanaris

Kommentar

• Fuggel
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Sep 2004
                        • 46

Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                        Ville vært artig med lørdagskamp 7/7 mot Sarpsborg, 60 år etter at Åråsen ble offisielt åpnet mot nettopp Sarpsborg.
                        LSK skal spille mot Sarpsborg 7/8, ikke 8/7. Så det hjelper ikke å flytte kampen en dag fram - kampen er uansett en måned for sen. 7/7 er en torsdag i fotballferien.

Kommentar

• HanseFrank
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Mar 2004
                          • 221

Opprinnelig skrevet av Fuggel
                          LSK skal spille mot Sarpsborg 7/8, ikke 8/7. Så det hjelper ikke å flytte kampen en dag fram - kampen er uansett en måned for sen. 7/7 er en torsdag i fotballferien.
                          Oups, gikk litt for fort i den svingen. Jaja, får feire med å feie over Viking i stedet da, om enn 4 dager på forskudd.

Alt i alt er dette oppsettet uansett mer LSKvennlig enn jeg har sett på mange år.
                          HanseFrank
                          - på den andre siden...

Kommentar

• ulfpulf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2511

Opprinnelig skrevet av Fuggel
                            Molde var motstander i første kamp i 1975, men det er ikke så relevant egentlig.
                            Første kamp i 1975 gikk mot Start på Åråsen. Molde var motstander i første BORTEkamp, i andre serierunde.
                            Du har vel rett i at det ikke er så relevant egentlig, men vi kan jo prøve å holde fakta riktige.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                              Du har vel rett i at det ikke er så relevant egentlig, men vi kan jo prøve å holde fakta riktige.
                              Arne Scheie - er det deg? Fikk bare inn et "par" analoge hendelser mellom han og Bredesen fra hoppsendingene her nå....

Des mer jeg tenker over det, jo bedre er oppsettet. Kort vei første runde, et lag som har fått økt engasjement rundt seg 16 mai og det alltid entusiastiske FFK i siste runden (de er mange og er flinke til å mobilisere i hvertfall).

Kommentar

• MobBoss
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 900

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                Tidenes motsigelse. Utenom det tommel opp
                                Hvorfor mener du det?
                                Hva har NSA fått til de siste årene?

Invicta

Ingen er større en klubben

Kommentar

• Petter Ø
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3008

Opprinnelig skrevet av MobBoss
                                  Hvorfor mener du det?
                                  Å samle supporterNorge er jo hele tanken bak NSA. Det er bedre å ta tak i det verktøyet vi har i stedet for å melde oss ut for å starte på nytt.

Opprinnelig skrevet av MobBoss
                                  Hva har NSA fått til de siste årene?
                                  Det har mer med at det har tidligere blitt nedprioritert av supporteklubbene og stemt inn folk som vil diskutere pølser og dofasiliteter.

KFL fikk inn sin kandidat i fjor(Skinke). Etter at han og Mikkel Kjelstrup i kl**** kom inn har det blitt mer riktig fokus virker det som på meg.

Jeg er helt enig i at de har en lang vei å gå for å få gjennomslag for mer supporterpolitisk agenda, men jeg tror NSA er veien å gå i fremtiden. Hvis vi får inn en talsmann med litt trøkk i og de blir mer synlig både i media og for supporterne. Mindre papir og mer action!
                                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Fuggel
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Sep 2004
                                    • 46

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                    Første kamp i 1975 gikk mot Start på Åråsen. Molde var motstander i første BORTEkamp, i andre serierunde.
                                    Du har selvfølgelig rett i det. Jeg antok noe ukritisk at det som sto i innlegget til jerven stemte. Uansett, ettersom dette ikke er kamp nr. 1000 på rad, så spiller det ingen rolle hvem vi møtte i første kamp i 1975.

Fun fact: Molde-kampen i 2. serierunde i 75 var kanskje ikke den første kampen etter opprykket i 74, men den ga den første scoringen. Tore Kordahl var mannen som sørget for den, og det ble også hans eneste på toppnivå for LSK.

Kommentar

• Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

Tromsø borte på en torsdag? Antar det er himmelspretten.
                                      Hvis det stemmer har vi vel tilogmed hatt flaks med den kampen.

Men en skal vel ikke juble før tv-selskapene har sagt sitt...
                                      Knurr...

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 1470

Opprinnelig skrevet av Leif A

Himmelspretten er 2 juni.
                                        Norge 2011– Kalender med merkedager. Kalender for 2011. Skriv ut kalender for hvilket som helst år eller måned(er).
                                        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• Rovfugl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 3672

Opprinnelig skrevet av Leif A

for meg ser dette ut som en helt vanlig torsdag....... det er i så fall helt idiotisk!!!
                                          DØ FOR FUGLA!!!
                                          http://www.fluefiskebloggen.no
                                          LSK er min religion
                                          Ujah er min gud

Kommentar

Working...