Prøvespillere 2011

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Oddis
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 2744

Sentralt sett står vi vel dårligere med tanke på at Kiko dro. Han var ikke allverden stort sett, men kunne i allefall trå til når andre var ute av form, hadde karantene eller var skada. Hadde i det minste ok kvalitet utpå der. Jeg mener det var riktig å gi slipp på han, men det forutsetter at vi får inn en ny spiller i den posisjonen, og jeg håper som mange andre her at svaret er i en av de to på prøvespill nå. Og at den mannen det blir er det riktige.

Ja, jeg veit Kiko spilte mye kant, men det var sentralt han virkelig var best etter min mening.
    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

Opprinnelig skrevet av Oddis
      Sentralt sett står vi vel dårligere med tanke på at Kiko dro. Han var ikke allverden stort sett, men kunne i allefall trå til når andre var ute av form, hadde karantene eller var skada. Hadde i det minste ok kvalitet utpå der. Jeg mener det var riktig å gi slipp på han, men det forutsetter at vi får inn en ny spiller i den posisjonen, og jeg håper som mange andre her at svaret er i en av de to på prøvespill nå. Og at den mannen det blir er det riktige.

Ja, jeg veit Kiko spilte mye kant, men det var sentralt han virkelig var best etter min mening.
      Føler ikke det er noe stort problem. Kiko var proff, sto på og fanget opp mange baller på midten som han så gav fra seg for at andre kunne prøve å være kontruktive. Offensivt var han komplett verdiløs.

De skoene fyller Espen Søgård lett, og han gjør det for en brøkdel av lønna. Finnes ikke en jævligere spiller å møte i Norge for motspillere på offensiven og finnes ikke en lettere spiller for motstanderne å møte på defensiven...bortsett fra et og annet skudd etter Leo-løp da ;-)

Det vi trenger er en spilleintelligent, offensiv playmaker med skuddfot. En som kan bidra til å heve lagspillet, som kan bidra til offensiv struktur og som kan bidra med mål og målgivende i blant.

Hvordan skal LSK angripe i 2011, har vi noen spilleplan, finnes det en LSK-stil egentlig?
      LSK Norges beste lag

Kommentar

• Ginola
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2010
        • 549

Opprinnelig skrevet av lobolars
        Er det mulig med så mye syting og klaging.Nå tester HB midtbanespillere,og da er det galt.Det samme med kantspillere i sin tid.Nå må de som fortsatt lever i Fjørtoft/Nordlie tid besinne seg.Greit de har spillt dårlig,men det er ikke delt ut noen poeng i årets tippeliga.La nå gutta og trenerene være i fred,og vis at vi heller støtter dem.De som klager etter sponsor kan jo se forsiden på RB idag.Misnøye og atter misnøye.Tror dere det er det evt.sponsorer ønsker å se på forsiden av aviser.Nei slutt å drit i eget reir,og gi gutta våre sjansen
        Noen grunn til at du qouter mitt innlegg som eksempel på syting? Jeg er positiv til prøvespillerne

Kommentar

• Oddis
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 2744

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
          Føler ikke det er noe stort problem. Kiko var proff, sto på og fanget opp mange baller på midten som han så gav fra seg for at andre kunne prøve å være kontruktive. Offensivt var han komplett verdiløs.

De skoene fyller Espen Søgård lett, og han gjør det for en brøkdel av lønna. Finnes ikke en jævligere spiller å møte i Norge for motspillere på offensiven og finnes ikke en lettere spiller for motstanderne å møte på defensiven...bortsett fra et og annet skudd etter Leo-løp da ;-)

Det vi trenger er en spilleintelligent, offensiv playmaker med skuddfot. En som kan bidra til å heve lagspillet, som kan bidra til offensiv struktur og som kan bidra med mål og målgivende i blant.

Hvordan skal LSK angripe i 2011, har vi noen spilleplan, finnes det en LSK-stil egentlig?
          Jeg er enig i at Søgård kan fylle store deler av rollen Kiko hadde. Ingen tvil om det. Noe jeg tenker mer på er dekningen. Jo større dekning, desto sterkere tropp. Og jeg vil gjerne ha dekning av Ok kvalitet og oppover i det minste.

Kommentar

• lobolars
            Medlem
            Hoffnarr
            • Mar 2010
            • 64

Sorry

Opprinnelig skrevet av Ginola
            Noen grunn til at du qouter mitt innlegg som eksempel på syting? Jeg er positiv til prøvespillerne
            Nei er ikke det,men ble så forbannet på alt det negative,så bare slo til på første og beste.Beklager det.Snakket forresten i går med faren til Stian,og han hadde sagt at han minste prøvespilleren (nigerianeren?) virket veldig bra.Håper de finner en god midtbanespiller.Vi må jo bare ha det.

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6099

Man trenger vel ikke alltid å kommentere innlegg man er uenig med. Noen ganger kan man kommentere innlegg man er enig med og komme med flere argumenter/meninger i samme retning.

Håper vi får se spillerne på fredag. Er det klart om denne kampen vises på tv eller ikke? Trua ikke rubin med å nekte å spille om de så et kamera? Eller blander jeg? Regner med at begge spillerne får en god del spilletid nå som søgård er ute.

Kommentar

• Ginola
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2010
                • 549

Opprinnelig skrevet av lobolars
                Nei er ikke det,men ble så forbannet på alt det negative,så bare slo til på første og beste.Beklager det.Snakket forresten i går med faren til Stian,og han hadde sagt at han minste prøvespilleren (nigerianeren?) virket veldig bra.Håper de finner en god midtbanespiller.Vi må jo bare ha det.
                Det høres lovende ut. håper han viser seg så god at berg og co ikke har råd til å ikke gi han kontrakt. Mener at han Nigerianeren ble frigitt av Panionios i Hellas når de fikk en ny president som ønsket å markere seg. Tror han sendte 8 spillere på dør. Får sende han en takk hvis han viser seg å være en spiller med de kvalitetene vi trenger.

Kommentar

• Ginola
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2010
                  • 549

Det høres lovende ut. håper han viser seg så god at berg og co ikke har råd til å ikke gi han kontrakt. Mener at han Nigerianeren ble frigitt av Panionios i Hellas når de fikk en ny president som ønsket å markere seg. Tror han sendte 8 spillere på dør. Får sende han en takk hvis han viser seg å være en spiller med de kvalitetene vi trenger.
                  Jeg er fortsatt nysgjerrig på prøvespillerne. Noen som vet hva som sies i korridorene og på kontoret til B&B?

Kommentar

• Ginola
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2010
                    • 549

Hvis det stemmer at Sekour blir med LSK tilbake til Norge begynner det å lukte overgang...

Kommentar

• glasgow
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 1252

Jeg er fortsatt nysgjerrig på prøvespillerne. Noen som vet hva som sies i korridorene og på kontoret til B&B?

I føle papirutgaven til RB hevet ikke Youssef Sekour midtbanen nevneverdig. Men det virker som Youssef skal bli med til Lillestrøm for videre evaluering.
                      Nå har vel ikke gutten den kamptreningen han burde heller.
                      Spennende og høre hva HB sier i oppsumeringen fra kampen i går.

Kommentar

• *46*

Youssef Sekour - hever han laget eller bidrar han "kun" til økt bredde? Vi må ha en som går i spissen, fungerer som en vegg foran forsvaret og fordele baller fremover. Vil han ikke bedre laget betraktelig - la være og spar penga. Prøv i stede å utvikle feks Ruben i den posisjonen.

Og med Youssef Sekour på midtbanen, vil man på midtbane og angrep ha en snittalder på ca 20 år slik det ser ut nå. Selv den største optimisten, må se at det blir for uerfarent og for lite pondus. Jeg synes alle sammen er dyktige spillere, men man må ha noen rundt dem med erfaring. "Sentrallinja" må bestå av erfarne spillere.

(Mulig det etter hvert ble feil tråd, men intensjonen var en mening rundt prøvespillere - mod for bare flytte det hvis man lekreste et for galt....)

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Opprinnelig skrevet av *46*
                          Youssef Sekour - hever han laget eller bidrar han "kun" til økt bredde? Vi må ha en som går i spissen, fungerer som en vegg foran forsvaret og fordele baller fremover. Vil han ikke bedre laget betraktelig - la være og spar penga. Prøv i stede å utvikle feks Ruben i den posisjonen.

Og med Youssef Sekour på midtbanen, vil man på midtbane og angrep ha en snittalder på ca 20 år slik det ser ut nå. Selv den største optimisten, må se at det blir for uerfarent og for lite pondus. Jeg synes alle sammen er dyktige spillere, men man må ha noen rundt dem med erfaring. "Sentrallinja" må bestå av erfarne spillere.

(Mulig det etter hvert ble feil tråd, men intensjonen var en mening rundt prøvespillere - mod for bare flytte det hvis man lekreste et for galt....)
                          Problemet er jo at å finne den spilleren som er så god at han umiddelbart hever laget omtrent er som å finne nåla i høystakken. Så gode spillere havner som regel ikke her i utgangspunktet. Jeg kan på stående fot bare komme på en spiller det som har kommet til Norge og direkte hevet laget sitt betraktelig på egenhånd, Marek Sapara i RBK.

Det er opplest og vedtatt at utlendinger kommer til Norge med en bratt læringskurve, i så henseende har vi vært veldig flinke med våre innkjøp på dette området, og det skal Berg & co ha all mulig kred for. Med unntak av Dosso, skrevet i beste mening forøvrig, har alle kommet inn og bidratt umiddelbart. Og da tar jeg med Edwin også, hvis noen skulle tro noe annet, som bidro med viktige mål i sin første sesong for deretter å bli satt på uriasposten billettmerket venstrekant. Som nå forhåpentligvis ikke lenger er akkurat det, om så ikke ved Edwins bidrag.

Derfor føler jeg meg også trygg på at Sekour enten blir kjøpt eller vraket etter grundig og god evaluering av klubben. Det som ihvertfall blir sagt er at han oppfyller alle kriterier for kjøp. Ser man tegn på at han med tid kan bli en viktig spiller bør man helt klart kjøpe da også.

Vi bygger fortsatt for fremtida.
                          Last edited by GIFKanari; 20.02.2011, 13:53.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

Ref nyhetstråden er spissen Oke Akpoveta (19) fra Warri Wolves på prøvespill. Tidligere vært i Aafk og ODD på prøve.

Hadde vi vært i en annen økonomisk situasjon burde vi nesten fått til en samarbeidsavtale med Warri Wolves. Virker som at det komme mange gode talenter til klubben.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Ginola
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2010
                              • 549

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              Ref nyhetstråden er spissen Oke Akpoveta (19) fra Warri Wolves på prøvespill. Tidligere vært i Aafk og ODD på prøve.

Hadde vi vært i en annen økonomisk situasjon burde vi nesten fått til en samarbeidsavtale med Warri Wolves. Virker som at det komme mange gode talenter til klubben.
                              Sant. Kanskje det er noe klubben også har i tankene? Agenten deres,Aneke, burde vi i allefall ha et nært forhold til.

Ellers kan vi glede oss over eller deppe over at Roger Risholt (som ingen andre vil ha) er på trening for å vurderes opp mot Sekour denne uka. Risholt er helt ok, men ikke mer enn det. Trist at det skal være så dårlig stilt med klubben vår at det er 31årige avdanka spillere vi vurderer for å FORSTERKE laget vårt.

Kommentar

• Oddis
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 2744

Sant. Kanskje det er noe klubben også har i tankene? Agenten deres,Aneke, burde vi i allefall ha et nært forhold til.

Ellers kan vi glede oss over eller deppe over at Roger Risholt (som ingen andre vil ha) er på trening for å vurderes opp mot Sekour denne uka. Risholt er helt ok, men ikke mer enn det. Trist at det skal være så dårlig stilt med klubben vår at det er 31årige avdanka spillere vi vurderer for å FORSTERKE laget vårt.
                                Når han måles opp mot Sekour betyr jo bare det at klubben vil se på flere alternativer. Og det er det absolutt ingen ting i veien med. Det er rett og slett drit positivt faktisk.
                                Hvis Risholt skal vise seg å være bedre enn Sekour er det vel bedre å signere han i stedet for en fransk-marokkaner, som ingen her har sett?
                                Folk skriker hele tiden etter rutine på midten, og nå kan det hende vi finner det. Hvem veit? Kanskje Risholt passer veldig bra i Berg sin måte å spille fotball på? Svaret får vi jo uansett ikke før etter noen kamper hvis han evt skal bli signert.

Kommentar

• Ginola
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2010
                                  • 549

Opprinnelig skrevet av Oddis
                                  Når han måles opp mot Sekour betyr jo bare det at klubben vil se på flere alternativer. Og det er det absolutt ingen ting i veien med. Det er rett og slett drit positivt faktisk.
                                  Hvis Risholt skal vise seg å være bedre enn Sekour er det vel bedre å signere han i stedet for en fransk-marokkaner, som ingen her har sett?
                                  Folk skriker hele tiden etter rutine på midten, og nå kan det hende vi finner det. Hvem veit? Kanskje Risholt passer veldig bra i Berg sin måte å spille fotball på? Svaret får vi jo uansett ikke før etter noen kamper hvis han evt skal bli signert.
                                  Joda, det er veldig positivt at klubben tester forskjellige spillere. Men jeg synes uansett at det sier mye om nivået vårt når vi tester en 31 år gammel spiller som ikke er god nok for Kongsvinger eller FFK eller 3 div i Tyskland. Beklager, men jeg synes det er trist. Risholt skal være mye bedre enn Sekour hvis de skulle signere han. Nesten 10 års forskjell i alder har mye å si.

Ærlig talt, hvem her inne ser for seg at LSK etablerer seg som et topplag i norsk fotball med Roger Risholt og Espen Søgaård sentralt (når Nosa blir solgt)?!?! Nå er jeg veldig negativ, men Risholt er ikke mer enn stallfyll.

Kommentar

• Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3501

Jeg var ikke veldig positivt når vi hentet inn en 30 år gammel Arne Vidar Moen før 2001 sesongen, men det viste seg å være ett sjakktrekk. Roger Risholt kan være akkurat det vi trenger, og jeg har full tillit til at HB tar en god vurdering av han på treningene fremover, og at hvis han tilbys kontrakt, så er det fordi man mener at dette er en mann som skal heve oss, og at han er en bedre spiller enn Sekour pr dd.
                                    Vi har nok av unge spillere og talenter med utviklingspotensiale i 11'ern nå, slik at erfarne spillere som Roger Risholt er akkurat det vi trenger for å piske Nosa Igiebor til innsats når vi tar i mot Brann til kamp med snø på tribunene.

Kommentar

• Ginola
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2010
                                      • 549

Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Jeg var ikke veldig positivt når vi hentet inn en 30 år gammel Arne Vidar Moen før 2001 sesongen, men det viste seg å være ett sjakktrekk. Roger Risholt kan være akkurat det vi trenger, og jeg har full tillit til at HB tar en god vurdering av han på treningene fremover, og at hvis han tilbys kontrakt, så er det fordi man mener at dette er en mann som skal heve oss, og at han er en bedre spiller enn Sekour pr dd.
                                      Vi har nok av unge spillere og talenter med utviklingspotensiale i 11'ern nå, slik at erfarne spillere som Roger Risholt er akkurat det vi trenger for å piske Nosa Igiebor til innsats når vi tar i mot Brann til kamp med snø på tribunene.
                                      Synes du ikke at det er litt skremmende at denne mannen http://no.wikipedia.org/wiki/Roger_Risholt blir vurdert i forhold til å HEVE laget vårt? Jeg sier ikke at Roger Risholt ikke kan bidra og spille noen gode kamper, og jeg tror det er stor fare for at Berg kan finne på å signere han. Tipper han er bedre enn Søgård.

Poenget mitt er at jeg synes det er trist at vi er i en situasjon hvor vi det hele tatt må vurdere Roger Risholt. Det er det samme som å rope ut at VI HAR IKKE AMBISJONER. En klubb med ambisjoner vurderer ikke en spiller som ikke får spille i tysk 3 div eller er god nok for stallen til en nyopprykket TL-klubb. Er dette en potensiell signering som vil skape entusiasme? Vil publikum strømme til billettluka for å kjøpe sesonngkort? Det LSK nå sier til publikum og potensielle sponsorer er at vi skal være en middelhavsfarer uten karisma og ambisjoner. Kan du tenke deg en mer grå og kjedelig signering enn Roger Risholt? Vi sparer oss til fant og Addecco-liga med slike signeringer. Vi er LSK, ikke Kongsvinger, Hønefoss eller Nybergsund.

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Så det er Nosa som er kjernen til alt ondt i LSK? Du verden, jeg som trodde han hadde mer fotball i seg enn samtlige andre i klubben. Joda, det er nok lett å ta ham på holdninga, den kan drive den mest sindige fra vettet, men nå er det engang slik at han nærmest aleine står bak den lille flik av kreativitet i laget. Innsats er det andre som lever på, som Søgård, er det ikke ham du bør ta? Er det ikke han som figurerer som vært defensive anker pr.nu? Eller kvier du deg for å ta Mr. LSK? For hva skal eventuelt Risholt få ut av Nosa som Søgård ikke klarer?

Og sammenligninga med Moen blir også dårlig, han var en no nonsense forsvarsspiller som alle visste hva sto for. Nå leiter vi etter det defensive midtbaneankeret som også har ferdighetene til å bidra til å gjøre andre bedre. Et pasningssikkert rivjern som er dus med ballen. Det blir noe ganske annet, og er virkelig Risholt den mannen, den desperate kontraktsløse karen ingen andre ser ut til å ville ha?

Sekour på den andre siden har altså pasningsfot, teknikk og løpskraft. Alt i følge Berg selv. Han har erfaring fra et høyere nivå enn norsk fotball, 23 år om noen dager.

Kjøpe begge?

Kommentar

• Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3501

Synes du ikke at det er litt skremmende at denne mannen http://no.wikipedia.org/wiki/Roger_Risholt blir vurdert i forhold til å HEVE laget vårt? Jeg sier ikke at Roger Risholt ikke kan bidra og spille noen gode kamper, og jeg tror det er stor fare for at Berg kan finne på å signere han. Tipper han er bedre enn Søgård.
                                          Alt handler om å finne rette spillertyper til sitt eget lag. Jeg tror f.eks ikke Xavi hadde hevet Stoke noe spesielt, men det er ikke fordi Xavi ikke er en fantastisk fotballspiller, men fordi Stoke spiller en type fotball som ikke utnytter hans ferdigheter. Jeg husker også at Nils Arne Eggen uttalte noe sånt som "Selv ikke Fernando Redondo kunne tatt fra Bent Skammelsrud en plass på midtbanen vår" mens han spilte for Real Madrid, og ble sett på som en av verdens beste stabiliserende midtbanespillere.
                                          Forskjellen på Åge Hareide og Drillo som landslagstrener er også at der Åge var opptatt av å bruke de 11 beste spillerne i landet samtidig, så er Drillo mer opptatt av å bruke den 11'ern som fungerer best sammen, selvom det betyr at moa starter på benken mens han banker inn mål i Norge og Tyskland.
                                          Jeg skulle selvfølgelig ønske at vi kunne hentet Hjalte Nørregaard eller Johan Arneng, men de fikk vi ikke. Da har jeg full tillit til at HB bruker tid på treningene til å se om Roger Risholt Sekour, eller noen andre har de ferdighetene som skal til for å stabilisere midtbanen vår.

Kommentar

Working...