Prøvespillere 2011

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mynten
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 484

Ble ikke noe Skottland for Gislason. Investorer, kom på banen!

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Ginola
      Hadde klubben ansatt meg i 100% stilling og betalt meg like mye som Berg og Co skulle jeg fint klart å komme med bedre løsninger enn dette.
      Frivillig arbeide er viktig for klubben - spytt ut noen alternativer nå

Kommentar

• *46*

Mye er sagt om Roger Risholt, men en ting er sikkert - han engasjerer i hvertfall!

Kommentar

• Ginola
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2010
          • 549

Opprinnelig skrevet av *46*
          Frivillig arbeide er viktig for klubben - spytt ut noen alternativer nå
          Jason Morison som Aafk hentet fra Godset skulle jeg gjerne sett på laget vårt. Også Bangura, men det er som sagt forsent. Alternativt må det være mulig å hente noen på lån hvis vi ikke har penger til kjøp. Kenni Olsen i FC Nordsjælland som kunne vært et varp som Bosman, eller Jessen i Sønderjyske.

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

Måtte akkurat dobbelsjekke om jeg var kommet inn på riktig forum. Trodde et øyeblikk at jeg leste forumet til NIL Trysil eller LøvHam....
            Du er jo ikke så langt unna, vi spilte jo mot NIL Trysil - mener å huske at resultatet ble 1-1...

Kommentar

• GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

Opprinnelig skrevet av Totti21
              Alt handler om å finne rette spillertyper til sitt eget lag. Jeg tror f.eks ikke Xavi hadde hevet Stoke noe spesielt, men det er ikke fordi Xavi ikke er en fantastisk fotballspiller, men fordi Stoke spiller en type fotball som ikke utnytter hans ferdigheter. Jeg husker også at Nils Arne Eggen uttalte noe sånt som "Selv ikke Fernando Redondo kunne tatt fra Bent Skammelsrud en plass på midtbanen vår" mens han spilte for Real Madrid, og ble sett på som en av verdens beste stabiliserende midtbanespillere.
              Forskjellen på Åge Hareide og Drillo som landslagstrener er også at der Åge var opptatt av å bruke de 11 beste spillerne i landet samtidig, så er Drillo mer opptatt av å bruke den 11'ern som fungerer best sammen, selvom det betyr at moa starter på benken mens han banker inn mål i Norge og Tyskland.
              Jeg skulle selvfølgelig ønske at vi kunne hentet Hjalte Nørregaard eller Johan Arneng, men de fikk vi ikke. Da har jeg full tillit til at HB bruker tid på treningene til å se om Roger Risholt Sekour, eller noen andre har de ferdighetene som skal til for å stabilisere midtbanen vår.
              Igjen disse ekstreme eksemplene, akkurat som når Drillo prøver å drepe all debatt om stilart ved å si at Norge ikke kan spille som Barcelona og Brasil, som om det ikke fantes et enormt rom å finne noe i mellom norsk spillestil kontra spansk/brasiliansk. Drillo er først og fremst en usedvanlig dyktig pedagog, hele hans stil passer utmerka for et landslag av håndplukka spillere trofast til et utmattende system i en håndfull kamper i året. Når det kommer til klubbfotball og langt flere kamper er imidlertid Drillo en komplett fiasko. Derfor kan han trygt holdes utenfor denne diskusjonen.

Ettersom jeg fortsatt ikke har fått et svar fra deg etterlyser jeg igjen hva Risholt tilfører laget kontra Søgård.

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Ettersom jeg fortsatt ikke har fått et svar fra deg etterlyser jeg igjen hva Risholt tilfører laget kontra Søgård.
                En CV som er langt bedre enn Søgårds? Ferdigheter som er bedre enn Søgårds? Pasningsfot? Rutine som midtbaneanker og ikke bare ryddegutt? Kanskje viktigst: Ribbein som ikke er knekt?

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Opprinnelig skrevet av reka
                  En CV som er langt bedre enn Søgårds? Ferdigheter som er bedre enn Søgårds? Pasningsfot? Rutine som midtbaneanker og ikke bare ryddegutt? Kanskje viktigst: Ribbein som ikke er knekt?
                  Takk, men jeg vil helst høre fra Totti. Greit hvis han setter halen på riktig gris, og ikke fortsetter å finne andre syndebukker.

Kommentar

• Ellef
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Feb 2006
                    • 112

Dersom vi skal oppgradere Søgård kan vi like så godt ringe Sigurd Sollien, svare på noen spørsmål og få noe bedre enn Risholt... No offence Risholt, men du er gammel...
                    Wenche Myhre

Kommentar

• Ellef
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Feb 2006
                      • 112

Opprinnelig skrevet av glasgow
                      Ønsker og utfordre deg til og komme opp med et alternativ på en spiller som kan forsterke laget umiddelbart. Som har rutine og kjenner tippeligaen. Og som hever laget.

Roger Risholt kan uansett bekle midtbanen med en viss rutine. Vet ikke om han hever laget, men det blir jo ikke svakere heller.
                      Kan ikke si at jeg har fulgt altfor mye med på amrkedet, er tross alt vinter. Da går jeg på ski. En ting er sikkert, Risholt er ikke et langsiktig objekt. Og heller ei en publikums/sponsor magnet.
                      Wenche Myhre

Kommentar

• Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3501

Det har jeg ingen forutsetning for å vurdere ettersom jeg ikke har vært på treningene denne uken, men som jeg skriver har jeg full tillit til at trenerapparatet med Henning Berg i spissen er bedre egnet enn de fleste her inne til å ta den vurderingen. Henter de Risholt fremfor Sekour, så tror jeg det utelukkende er pga ferdigheter, med mindre Sekour kommer med ett sinnsykt lønnskrav.
                        Er ingen av de gode nok, så tipper jeg LSK leter videre etter bedre alternativer de neste ukene. Det er veldig positivt at vi faktisk tar en nøye vurdering av hver enkelt spiller, fremfor å kjøpe inn en ny Østerriker med god CV.

Som jeg også skriver tidligere, så skulle jeg helst sett Hjalte Nørregaard eller Johan Arneng i stallen til LSK, men disse har signert for andre klubber. Det jeg vet er at Roger Risholt var kaptein for Kongsvinger i fjor, og jeg mener at klubben vår er i mangel på ledertyper som kan gå foran i krigen.

Kommentar

• jerven
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 272

Opprinnelig skrevet av Ellef
                          Kan ikke si at jeg har fulgt altfor mye med på amrkedet, er tross alt vinter. Da går jeg på ski. En ting er sikkert, Risholt er ikke et langsiktig objekt. Og heller ei en publikums/sponsor magnet.
                          Her har vi helt forskjellig syn på hva som bør prioriteres. Mitt primærønske er at vi får inn en spiller som styrker midtbanen og laget denne sesongen. Det er helt avgjørende for tabellplasseringen vår.

Spilleren må gjerne være et langsiktig objekt og en publikums/sponsor magnet. Jeg ser at disse kravene kan være vanskelig å kombinere med krav om lav lønn og og rutine. Jeg syns derfor det er greit hvis klubben prioriterer å hente inn en spiller på kort kontrakt som styrker midtbanen i år.

Kommentar

• ragnarrock
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 937

Vil LSK vinne gull med Risholt sentralt på midten? -tvilsomt.
                            Vil vi forsterke troppen i den posisjonen kontra hva som er idag? -ja
                            Gir dette klubben tid til å lete videre etter den "perfekte" spilleren til rollen som kan hjelpe oss å få gull i senere år? -ja
                            Har vi råd til å kjøpe en bedre spiller fri fra en annen klubb? - Nei
                            Kan vi få det hvis vi sparer et års tid? - meget mulig

slike tanker får meg til å tenke at om Han viser seg god nok, så kan han fint få en kontrakt for et år eller to, men det er selvsagt ikke mannen som skal lede oss inn i fremtiden.
                            Forrøvrig er jeg sugen på Sokolowski i denne posisjonen for oss, nærmer seg vel at kontrakten hans med viking går ut?
                            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• Ginola
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2010
                              • 549

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                              Vil LSK vinne gull med Risholt sentralt på midten? -tvilsomt.
                              Vil vi forsterke troppen i den posisjonen kontra hva som er idag? -ja
                              Gir dette klubben tid til å lete videre etter den "perfekte" spilleren til rollen som kan hjelpe oss å få gull i senere år? -ja
                              Har vi råd til å kjøpe en bedre spiller fri fra en annen klubb? - Nei
                              Kan vi få det hvis vi sparer et års tid? - meget mulig

slike tanker får meg til å tenke at om Han viser seg god nok, så kan han fint få en kontrakt for et år eller to, men det er selvsagt ikke mannen som skal lede oss inn i fremtiden.
                              Forrøvrig er jeg sugen på Sokolowski i denne posisjonen for oss, nærmer seg vel at kontrakten hans med viking går ut?
                              Du har en del gode poenger. Men det er pga LSK har vært så snusfornuftige de siste årene (jada, dert har vært nødvendig) at de også har blitt grå, kjedelige og uinteressante for den geneme hopen. Kjøper vi Risholt forsterker vi bare dette bildet. Ja, kanskje han kan forsterke (men bare kanskje) oss på kort sikt. Ja, kanskje han er bedre enn Søgård. Og ja vi har ikke råd til andre norske spillere. Men dæven døtte, det må da finnes en bøtte med Bosmannspilelre/lån rundt om i verden som er like gode eller bedre enn Risholt!?!?! Og som i tillegg har litt karisma, guts og fighter innstinkt. Norge er en bakgård.

Blir LSK gråere og kjedeligere nå så havner sesongkortet mitt på finn.no. Det er måte på hva en skal finne seg i.

Kommentar

• HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6099

Det jeg vet er at Roger Risholt var kaptein for Kongsvinger i fjor,
                                Spilte han ikke for Fredrikstad i fjor?

Kommentar

• Ginola
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2010
                                  • 549

Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Han gikk til FFK i august 2010. De brukte 3mnd på å finne ut at han ikke var god nok for FFK.

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Det har jeg ingen forutsetning for å vurdere ettersom jeg ikke har vært på treningene denne uken, men som jeg skriver har jeg full tillit til at trenerapparatet med Henning Berg i spissen er bedre egnet enn de fleste her inne til å ta den vurderingen. Henter de Risholt fremfor Sekour, så tror jeg det utelukkende er pga ferdigheter, med mindre Sekour kommer med ett sinnsykt lønnskrav.
                                    Er ingen av de gode nok, så tipper jeg LSK leter videre etter bedre alternativer de neste ukene. Det er veldig positivt at vi faktisk tar en nøye vurdering av hver enkelt spiller, fremfor å kjøpe inn en ny Østerriker med god CV.

Som jeg også skriver tidligere, så skulle jeg helst sett Hjalte Nørregaard eller Johan Arneng i stallen til LSK, men disse har signert for andre klubber. Det jeg vet er at Roger Risholt var kaptein for Kongsvinger i fjor, og jeg mener at klubben vår er i mangel på ledertyper som kan gå foran i krigen.
                                    Ikke vanskelig å være enig i dette, men akkurat Nørregaard hverken tror eller håper jeg var noe reelt alternativ. Han ville krevd en lønning klubben aldri kunne rettferdiggjort. Å finne spilleren vi trenger på midten er ekstremt vanskelig, men tida begynner faktisk å renne ut for Berg med tanke på hans målsetninger. En eventuell Risholt er ingen investering for fremtida og Dosso er ferdig i klubben.

Sekour er hjemme og mye tyder på at han vrakes. Vi har en ekstremt ubalansert tropp offensivt, en haug av spissemner, men ikke engang konkurranse på vårt svakeste punkt pr.nå.

Kommentar

• gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3218

Opprinnelig skrevet av Ginola
                                      LSK har vært så snusfornuftige de siste årene (jada, dert har vært nødvendig) at de også har blitt grå, kjedelige og uinteressante for den geneme hopen. ....Blir LSK gråere og kjedeligere nå så havner sesongkortet mitt på finn.no. Det er måte på hva en skal finne seg i.
                                      Jeg stusser litt på om du faktisk anser Nosa, Ujah og Bolly som grå og kjedelige? Disse tre har da vært relativt typiske og framtredende anskaffelser (innkjøp, spillerutvikling) under Berg/Bjarmann, og må vel regnes som sentrale spillere denne sesongen?

gilbert

Kommentar

• Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3501

Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Han gikk til FFK på sommeren pga anstrengt økonomi i KIL.

Kommentar

• Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3501

men akkurat Nørregaard hverken tror eller håper jeg var noe reelt alternativ. Han ville krevd en lønning klubben aldri kunne rettferdiggjort.
                                          Ja, jeg fikk høre at Nørregaard får rundt 1.8 mill pr år i lønn for å signere en 3-årskontrakt med AGF. Det hadde ikke vært avskrekkende for 3 år siden, men vill vært en skandale idag. Så lenge han har det lønnsnivået, så er jeg selvfølgelig enig med deg i at han ikke var noe reelt alternativ.

Kommentar

Working...