Prøvespillere 2011

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

Opprinnelig skrevet av gullfuglen
    Fordi han er ung og en eminent ballspiller!
    Ehh. Litt voldsomt kanskje? Du har sett han spille mye eller?

Kommentar

• gullfuglen
      Medlem
      Hoffnarr
      • Oct 2010
      • 64

Opprinnelig skrevet av Emil B
      Ehh. Litt voldsomt kanskje? Du har sett han spille mye eller?
      Har ikke sett noe særlig av ham, men fyren er jo nødt til å være god. Bra CV og gode skussmål.

Kommentar

• norskpoker
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 399

Litt på siden, men får prøvespillere betalt lønn av klubben mens de er her? Jeg tviler sterkt på at det andre steder i næringslivet ville vært tillatt med ubetalt prøvetid uten garanti for jobb i etterkant.

Kommentar

• Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

Har ikke sett noe særlig av ham, men fyren er jo nødt til å være god. Bra CV og gode skussmål.
          Han har ifølge wikipedia spilt kun 30 kamper siden 2005. Litt tynt det. Tviler på at Youssef Sekour er den midtbanespilleren som hever laget.

Kommentar

• xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

Fordi han er ung og en eminent ballspiller!
            Da bør du virkelig gjøre en innsats for å overbevise Henning Berg, jeg tviler på at han og Bjarmann ser på Sekour som løsningen på våre problemer. Hans cv sier ingenting om hvor god han er, heller motsatt. Han ser ut som en spiller som har blitt vurdert som for dårlig i stort sett alle klubber han har spillt.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• *46*

Kjør på med ett års lang kontrakt til Risholt og match Gabrielsen så mye som mulig på midtbanen som innbytter. Pr d.d. den beste løsningen klubben kan få og den ligger rett foran nesa

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Opprinnelig skrevet av xeR
                Da bør du virkelig gjøre en innsats for å overbevise Henning Berg, jeg tviler på at han og Bjarmann ser på Sekour som løsningen på våre problemer. Hans cv sier ingenting om hvor god han er, heller motsatt. Han ser ut som en spiller som har blitt vurdert som for dårlig i stort sett alle klubber han har spillt.
                Med den tankerekka burde vi vel heller ikke gå for Risholt, som ikke har blitt tilbudt kontrakt av klubber på nivå nærmere norsk fotball enn de Sekour har prøvd seg på. Har egentlig glemt Sekour selv, jakten på ankeret kan etter alle solemerker avlyses enda en gang.

Gabrielsen kan muligens omskoleres, kanskje til og med Ohi kan ha en fremtid i denne posisjonen, Berg har lansert ham som en sentral midtbanespiller før. Søgård må i det minste føle presset, ellers kan vi like godt hive utpå en murblokk.

Kommentar

• HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6099

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Gabrielsen kan muligens omskoleres, kanskje til og med Ohi kan ha en fremtid i denne posisjonen, Berg har lansert ham som en sentral midtbanespiller før. Søgård må i det minste føle presset, ellers kan vi like godt hive utpå en murblokk.
                  Ohi gjorde noen ekstremt bra kamper sentralt på midten i fjor, men jeg ser ikke helt for meg at han kan ta den mest defensive rollen. Han forflyrrer seg litt for tregt synes jeg. Aller helst ville jeg sett sesay i den rollen av våre unge spillere. På 2. laget og juniorlaget var det som oftest Karlsen som hadde den.

Ohi kan nok gjøre en god jobb i Nosa sin rolle, der Gabrielsen spilte i går. Gabrielsen kan kanskje potensielt gjøre en god jobb i den mest defensive rollen, kunne vært moro å se.

Kommentar

• gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3218

Opprinnelig skrevet av xeR
                    Berg ser iallfall Sekour fortsatt som såpass interessant at han nå kommer tilbake for mer prøvespill, i følge dagens RB (papir). Men her sies også at en verken har valgt mellom Risholt eller Sekour eller kan signe noen av dem, forsløpig.

gilbert

Kommentar

• Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

Fatter ikke hva vi skal med denne Risholt. Vi har spennende unggutter i Tokstad og Gabrielsen som begge kan levere godt på sentral defensiv midtbane. Begge har fått kjent på nivået i to sesonger nå, fått noen innhopp, noen kamper fra start og bør være klare for å ta steget. Noen uker inn i sesongen er Søgård tilbake også.

For meg er dette klart; jeg godtar nedre halvdel med ungutter. Skulle vi havne i bunnstriden til sommerpausen så kan de være godt å ha noen kroner tilgjengelig for å låne en rutinert spiller eller to. Heller ikke Risholt er gratis. RBK hjemme en av få høydepunkt forige sesong. Ruben og Tokstad beit skikkelig bra fra seg, og det var entusiasme å spore fra publikum.

Kommentar

• trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7131

Tror du undervurderer hvor vanskelig det er å få på plass spillere midt i sesongen. Det er ikke så lett som man skulle tro. Tokstad har vel ennå ikke spilt Tippeliga på sentral midtbane for oss (og er et godt stykke unna elleveren), og Gabrielsen vurderes vel primært som forsvarsspiller.

Risholt kan gjøre en ok jobb for oss. Om han er noe bedre enn Søgård vet jeg ikke, og Sekour virker som et mer renskåret anker. I så fall velger jeg heller ham. Det eneste jeg er sikker på, er at noe MÅ gjøres før seriestart om to uker. Her og nå er vi for tynt besatt.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2602

Opprinnelig skrevet av Ola
                          Fatter ikke hva vi skal med denne Risholt. Vi har spennende unggutter i Tokstad og Gabrielsen som begge kan levere godt på sentral defensiv midtbane.

For meg er dette klart; jeg godtar nedre halvdel med ungutter. RBK hjemme en av få høydepunkt forige sesong. Ruben og Tokstad beit skikkelig bra fra seg, og det var entusiasme å spore fra publikum.
                          Si meg, er den eneste ambisjonen til Sportsklubben å stille med yngst mulig mannskap? Dersom vi har lyst til å gå Skeid-ruta, så kan vi fortsette å tenke sånn. Vi er allerede i nærheten av bristepunktet for hvor ungt man kan satse. Jeg er positiv til ungdomslinja, men svaret er ikke alltid å dytte innpå en ny unggutt.

Godtar du nedrykk med unggutter?

RBK hjemme var et mareritt siden det største forsvarstalentet, Ringstad, fikk en horribel skade, og ble erstattet av en lovende spiller som ikke var klar ennå. Se forsvarsspillet hans på 2:36, 3:03, 4:43, 5:28 og 5:43 http://www.youtube.com/watch?v=6282tU3MSas, før du legger for stor vekt på de fine offensive raidene hans.

Ellers er jeg positiv til at vi skal ta en ny titt på Sekour og at Sportsklubben har is i magen. Godt overveide avgjørelser er som regel bedre enn paniske.
                          Ferdigskåra

Kommentar

• lobolars
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Mar 2010
                            • 64

Utrolig

Opprinnelig skrevet av trigz
                            Tror du undervurderer hvor vanskelig det er å få på plass spillere midt i sesongen. Det er ikke så lett som man skulle tro. Tokstad har vel ennå ikke spilt Tippeliga på sentral midtbane for oss (og er et godt stykke unna elleveren), og Gabrielsen vurderes vel primært som forsvarsspiller.

Risholt kan gjøre en ok jobb for oss. Om han er noe bedre enn Søgård vet jeg ikke, og Sekour virker som et mer renskåret anker. I så fall velger jeg heller ham. Det eneste jeg er sikker på, er at noe MÅ gjøres før seriestart om to uker. Her og nå er vi for tynt besatt.
                            Herlig å se at Ruben finner seg til rette på midtbanen.Det er jo der han har spilt best også på aldersbestemte landslag.Tenk om Ringen og Tokstad hadde fått spille der de spilte på aldersbestemte landslag.Da kunne kantrollen og midtbanen vært løst for to år siden.Hvis de hadde fått 15-20 kamper å spillt dårlig som Knutzon har fått og enda fått tillitt hadde mye kunne vært anderledes.Nei HB har omskolert begge to,å så gir han f. i dem.
                            Og den som sier at det er talentutvikling bør jo kansje tenke seg om.Det som er synd er at dette blir lagt merke til rundt omkring i fotball Norge.Kun en taper på det.LSK

Kommentar

• Geirfugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 561

Opprinnelig skrevet av lobolars
                              Herlig å se at Ruben finner seg til rette på midtbanen.Det er jo der han har spilt best også på aldersbestemte landslag.Tenk om Ringen og Tokstad hadde fått spille der de spilte på aldersbestemte landslag.Da kunne kantrollen og midtbanen vært løst for to år siden.Hvis de hadde fått 15-20 kamper å spillt dårlig som Knutzon har fått og enda fått tillitt hadde mye kunne vært anderledes.Nei HB har omskolert begge to,å så gir han f. i dem.
                              Og den som sier at det er talentutvikling bør jo kansje tenke seg om.Det som er synd er at dette blir lagt merke til rundt omkring i fotball Norge.Kun en taper på det.LSK
                              Jeg kjenner ikke deg, så jeg vet ikke hvor gode kilder du har og hvor mye du har sett og hørt. Men jeg håper du har dekning for påstanden: "Det som er synd er at dette blir lagt merke til rundt omkring i fotball Norge". Kan du utdype dette? ev. si at du ikke har peiling? Takk

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                                Jeg kjenner ikke deg, så jeg vet ikke hvor gode kilder du har og hvor mye du har sett og hørt. Men jeg håper du har dekning for påstanden: "Det som er synd er at dette blir lagt merke til rundt omkring i fotball Norge". Kan du utdype dette? ev. si at du ikke har peiling? Takk
                                I grunn ikke mye å bry seg om. Lobolars har 29 innlegg om noen få spillere, med Ringstad som sin favoritt. Hadde jeg visst bedre, ville jeg ikke kalt han for ett troll

Spøk til side - ikke veldig vanskelig å se at din innlegg ikke er spesielt balansert lobolars. Handler kun om de samme hver gang og det er kun disse som det snakkes varmt om, mens konkurentene omtales i en litt kjøligere tone for å si det enkelt...

Kommentar

• lobolars
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Mar 2010
                                  • 64

Mere enn nok peiling.

Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                                  Først vil jeg si at grunnen til at jeg er fan av Ringen er at jeg er fra Nes.Har fulgt den gutten i mange år,og han går for å være utrolig lojal og ha gode holdninger.Tokstad og Ringen har vært på aldersbestemte landslag t.o.m G19,og møtt bedre spillere enn de noen vil gjøre i eliteserien.Det var som HØYRE MIDT og VENSTREKANT.Det har de spillt i alle år.Ringen var ranket som en av de ti største talentene i 2008.[Som VENSTRE KANTSPILLER. Hvorfor i all verden skal HB da omskolere dem for så å ikke satse på dem.Men som halve stallen ellers,så går også kontrakten ut i år for de ovennevnte.Blir spennende å se hva de gjør selv om det vel sier seg selv.Talentutvikling?Tenk,,,,,

Kommentar

• Kimito
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 2602

Ringen [...] går for å være utrolig lojal og ha gode holdninger.

Blir spennende å se hva de gjør selv om det vel sier seg selv.

Tenk,,,,,
                                    Ferdigskåra

Kommentar

• *46*

Først vil jeg si at grunnen til at jeg er fan av Ringen er at jeg er fra Nes.Har fulgt den gutten i mange år,og han går for å være utrolig lojal og ha gode holdninger.Tokstad og Ringen har vært på aldersbestemte landslag t.o.m G19,og møtt bedre spillere enn de noen vil gjøre i eliteserien.Det var som HØYRE MIDT og VENSTREKANT.Det har de spillt i alle år.Ringen var ranket som en av de ti største talentene i 2008.[Som VENSTRE KANTSPILLER. Hvorfor i all verden skal HB da omskolere dem for så å ikke satse på dem.Men som halve stallen ellers,så går også kontrakten ut i år for de ovennevnte.Blir spennende å se hva de gjør selv om det vel sier seg selv.Talentutvikling?Tenk,,,,,
                                      Du glemmer vel en ørliten detalj som at Bolly er blitt ganske så god på venstre kant.....

Kommentar

• OppsalKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2008
                                        • 1881

Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Du glemmer vel en ørliten detalj som at Bolly er blitt ganske så god på venstre kant.....
                                        Erm... mot "begrenset" eller "ikke optimal" motstand.

Å bli konge mot Strømmen eller Nybergsund Trysil i en treningskamp er en ting. Å bli minst like god mot Ræv på Lerkendal eller mot Søpla i en ordentlig kamp er noe annet.
                                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• S-kill
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Jan 2010
                                          • 79

Greit at Ringstad har spilt kant "i alle år", men jeg har større tro på trenerapparatet i LSK og de vurderingene som gjøres der daglig enn på tilsvarende beslutningstakere både på korte landslagssamlinger og i Haga eller Eidsvold Turn.

Ringstad har alt som kreves for å bli en strålende offensiv back (det er han allerede). Han kommer til å være fast i elleveren når han presterer stabilt bedre enn Lasse (eller Bolly). Den jobben må gjøre selv.

Tokstad har jeg ikke så store formeninger om, men synes det et riktig at lagets behov prioriteres foran enkeltspillerens. Unggutta utvikler seg fort og bør være i stand til å fylle de rollene de drilles inn i - der fugla trenger dem. Det tror jeg Tokstad er i stand til også.

I tillegg til disse har vi Ruben, Bolly, Nico og Ohi, m.fl. Samme om det er X eller Y som spiller vil "tilhengerne" til de som benkes være misfornøyd. Mot Strømmen så vi både Ruben og Nico vise seg frem i "nye" roller for fugla og gjøre en fin figur.

Forresten, jeg synes ikke ræva motstand skal ta noe av glansen bort fra innsatsen til Bolly. Om det holder mot bart og søpla får vi se tidsnok.

Kommentar

Working...