Prøvespillere 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av Ginola
    Han gikk til FFK i august 2010. De brukte 3mnd på å finne ut at han ikke var god nok for FFK.
    Han var spillerberetiget i 10 kamper for FFK i 2010. Hvor mange kamper tror du han spilte?

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      Har en FFK-supporter på jobben som mener Risholt holder bra TL-nivå. I følge han var han spilte han bra i de kampene han fikk, og ble rask en publikumshit (her legger jeg nesten inn en orddelingsfeil så ikke ordet skal missforstås.).

      Tipper han gjør det bra hvis han kommer til oss. Søgård har vel aldri prestert uten å måtte kjempe for plassen?
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Ginola
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2010
        • 549

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Han var spillerberetiget i 10 kamper for FFK i 2010. Hvor mange kamper tror du han spilte?
        Han spilte 9 kamper og scoret 1 mål i Adecco-ligaen i høst...

        Kommentar

        • Kimito
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 2601

          Risholt vs. Sekour.

          Jeg ser at noen etterlyser logikk og synes det er kjipt å bruke penger på en spiller som ikke kan sies å være fremtidsrettet. De fleste argumentene har blitt fremført på forskjellig måter. Et poeng det er viktig å få med seg nå er at første- og andrevalget vårt smatt av gårde, og at de fleste overganger har skjedd. Vi har ikke råd, som Brann, til å smelle millioner på bordet. Dette vet alle.

          Noen tar HB-s beskrivelser av Sekour som bevis på at han er god nok, men jeg tror man bør ta slike beskrivelser med en klype salt. Det hadde ikke tjent noen dersom HB hadde sagt at han var dritdårlig.

          Så her kommer det avgjørende punktet, for meg. Jeg vet at Risholt ikke er tidenes norske midtbanespiller og at han ikke kommer til å banke på landslagsdøra i løpet av sesongen. Etter å ha lett litt rundt vet jeg også at han kjemper til siste slutt og at han scorer ett og annet mål. Noen hevder også at pasningsfoten hans er brukbar. Ett innlegg mente at han var lat, men jeg synes det er litt vanskelig å få det til å stemme siden det er kjempinga hans som blir trukket frem oftest som styrke. Jeg vet også at han har erfaring og at han vet hva som skal til. I tillegg håper jeg at det skal gå en faen i han, dersom han signerer. Med det mener jeg at han bestemmer seg for å vise resten av Norge at Roger Risholt ikke er en spiller ingen hadde bruk for. For å si det sånn; det er en forskjell på en topp motivert Gylfi Einarsson med flyt og en mislykket-i-utlandet-Gylfi som har begynt å bekymre seg om livet etter fotballen.

          Når det gjelder Sekour vet jeg ingenting annet enn at en spiller visstnok skal ha sagt at de ikke ble så imponert, i tillegg til HB-s kommentarer. Dette får mange til å gjøre denne feilslutningen tror jeg:

          Jeg vet at a) ikke er så god som jeg ønsker, men jeg vet ikke om b) ikke er så god som jeg ønsker. Jeg velger b).

          Når man da ikke vet hvor mye Sekour vil koste i lønn, om han i det hele tatt er bedre enn Risholt, så er det ikke sikkert valget er så enkelt. På toppen av det hele snakkes det om videresalgspotensiale og fremtiden, men da glemmer man én ting. Dersom Sekour ikke er en spiller man egentlig ville ha satset på, med mindre man er desperat, hvorfor satse på han bare fordi han er ung?

          Er det en kriseløsning så er det en kriseløsning. Dersom Risholt på kort sikt er tryggere sparkel for hullene i veggen enn Sekour, så er han det. Ferdig arbeid. Man kan ikke lukke øynene, krysse fingrene og bare håpe at Sekour blir et varp, dersom han ikke så sånn ut.

          Alternativ c), en eller annen dritgod midtbanespiller hadde vært å foretrekke, men er trolig enormt vanskelig å oppdrive akkurat nå. Tror neppe Bjarmann ikke tar telefonen dersom noen skulle ha et ordentlig tips.
          Ferdigskåra

          Kommentar

          • Ginola
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2010
            • 549

            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Ja, jeg fikk høre at Nørregaard får rundt 1.8 mill pr år i lønn for å signere en 3-årskontrakt med AGF. Det hadde ikke vært avskrekkende for 3 år siden, men vill vært en skandale idag. Så lenge han har det lønnsnivået, så er jeg selvfølgelig enig med deg i at han ikke var noe reelt alternativ.
            Bentley får 2 mill. i året i Brann

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Opprinnelig skrevet av Ginola
              Bentley får 2 mill. i året i Brann
              Trur ikke vi skal benchmarke lønnstrukturen i Brann for å si det mildt.

              Hvis du ser på skattelistene dems fra i fjor ser du et eksempel på hvordan å ikke drive en fotballklubb.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Ginola
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2010
                • 549

                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Jeg stusser litt på om du faktisk anser Nosa, Ujah og Bolly som grå og kjedelige? Disse tre har da vært relativt typiske og framtredende anskaffelser (innkjøp, spillerutvikling) under Berg/Bjarmann, og må vel regnes som sentrale spillere denne sesongen?

                gilbert
                De er absolutt sentrale spillere for oss. Jeg har ikke sagt at jeg anser Ujah, Nosa og Bolly som grå og kjedelige. Men av disse er det kun Ujah som er en profil som er interessant utenfor LSK og som foreløpig er den eneste som skaper overskrifter for klubben, for eksempel "kåringen" i går av det AP mente var de beste utlendingene i Norge. Nosa ble ikke nevnt, men jeg håper han tar et par steg i år. Poenget er at kluben generelt blitt mindre interessant for andre enn oss som er over snittet interessert i LSK. Det mangler profiler. Publikumsnedgangen de siste sesongen viser dette ganske tydelig.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  Opprinnelig skrevet av Ginola
                  De er absolutt sentrale spillere for oss. Jeg har ikke sagt at jeg anser Ujah, Nosa og Bolly som grå og kjedelige. Men av disse er det kun Ujah som er en profil som er interessant utenfor LSK og som foreløpig er den eneste som skaper overskrifter for klubben, for eksempel "kåringen" i går av det AP mente var de beste utlendingene i Norge. Nosa ble ikke nevnt, men jeg håper han tar et par steg i år. Poenget er at kluben generelt blitt mindre interessant for andre enn oss som er over snittet interessert i LSK. Det mangler profiler. Publikumsnedgangen de siste sesongen viser dette ganske tydelig.
                  Nosa var på benken på kåringa.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Du har noen gode poenger, Kimito.

                    Berg sa mye av det samme om Sekour som han sa om Gamboa i fjor. Gamboa ble vraket og det ser ut som om Sekour får samme skjebne. Mitt poeng er at det er unge spillere vi som klubb skal leve av i fremtida. Foredle de for videresalg. Det er dette som skal gjøre at vi kan følge med i toppen. Å hente etablerte spillere er uaktuelt økonomisk, om de ikke er i en situasjon lignende Risholts.

                    Klubben har famlet i blinde rundt midtbaneanker-problemet i åresvis nå, man klarte kunststykket å kvitte seg med den spilleren som fylte rollen best. Ja, det er vanskelig å finne en slik spiller, men nå synes jeg det er i ferd med å få parodiske dimensjoner.

                    Nå må man finne noe og virkelig satse på det!

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2601

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Berg sa mye av det samme om Sekour som han sa om Gamboa i fjor.
                      Som sagt, jeg legger ikke for mye vekt på hva som ble sagt om Sekour. Jeg kan si at Victoria Beckham har en slank figur og rene trekk. Det samme kan jeg si om Scarlett Johansson. Én av dem hadde gitt meg mareritt. Den andre ikke.
                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Mitt poeng er at det er unge spillere vi som klubb skal leve av i fremtida.
                      Joda, men der er vi flinke allerede, nettopp fordi vi er målbevisste i hva slags ungt vi satser på. Brann satset en gang på Daniel Moen Hansen, som ikke dominerer i Adeccoligaen ennå. Uten sammenlikning for øvrig, kan det også være dyrt å signere relativt ungt, halvmerittert og dårlig
                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Nå må man finne noe og virkelig satse på det!
                      Ja, det hadde vært fint, men i motsetning til på FM, går tiden ubønnhørlig videre mens man leter. Det er under en måned til seriestart. Jeg skjønner og deler frustrasjonen over at vi ikke har fått tak i noen som får oss til å drømme frem mot seriestart, men sånn det står nå, er jeg klar til å gi Risholt en sjanse.

                      Hvem vet, kanskje det til og med blir moro.
                      Last edited by Kimito; 25.02.2011, 12:10.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av Kimito
                        Som sagt, jeg legger ikke for mye vekt på hva som ble sagt om Sekour. Jeg kan si at Victoria Beckham har en slank figur og rene trekk. Det samme kan jeg si om Scarlett Johansson. Én av dem hadde gitt meg mareritt. Den andre ikke.Joda, men der er vi flinke allerede, nettopp fordi vi er målbevisste i hva slags ungt vi satser på. Brann satset en gang på Daniel Moen Hansen, som ikke dominerer i Adeccoligaen ennå. Uten sammenlikning for øvrig, kan det også være dyrt å signere relativt ungt, halvmerittert og dårligJa, det hadde vært fint, men i motsetning til på FM, går tiden ubønnhørlig videre mens man leter. Det er under en måned til seriestart. Jeg skjønner og deler frustrasjonen over at vi ikke har fått tak i noen som får oss til å drømme frem mot seriestart, men sånn det står nå, er jeg klar til å gi Risholt en sjanse.

                        Hvem vet, kanskje det til og med blir moro.
                        Helt enig, fru Beckham er et fælt stykke kvinnfolk. Men for å snakke om LSK mener jeg det er helt unødvendig av Berg å omtale potensielle kjøp i så rosende ordlag, det går liksom helt på tvers av arbeidsmetodene man ellers dyrker. Og det skaper bare unødvendige forventninger. På den andre enden av skalaen har jeg merket meg hvor kritisk Berg har vært i sin omtale av Dosso i media, noe som også går på tvers av det som allment sees på som god personalpolitikk, og som jeg trodde også gjaldt i denne klubben. Hvor er den røde tråden?

                        Å satse ungt er et sjansespill uansett, men det er en sjanse vi må ta. Jeg tviler på at Risholt-løsninger er noe klubben vil se seg fornøyd med i lengden. Jeg synes det mer og mer fremstår som en satsing med bremsen på, frykten for å mislykkes er størst i en situasjon vi har fint lite å tape.

                        Utenom rekken av år uavbrutt i toppdivisjonen da, som om det egentlig betyr noen verdens ting. Eller kanskje det akkurat er dette lille klubben fortsatt klamrer seg til, som en faktor for fortsatt omtale?

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          Vi kan ikke bare satse ungt. Det må være noe erfaring i stallen også, og helst som det allerede er påpekt, i hvert ledd.

                          Signer gjerne Risholt for min del. For eksempel på samme vilkår som Mads Dahm og han andre: frem til nyttår med muilghet for forlengelse. Burde gi fyren motivasjon nok til å ville vise seg frem. Han kan utmerket godt spille i fire-fem år til.
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

                            Opprinnelig skrevet av Kimito
                            Det er under en måned til seriestart. Jeg skjønner og deler frustrasjonen over at vi ikke har fått tak i noen som får oss til å drømme frem mot seriestart, men sånn det står nå, er jeg klar til å gi Risholt en sjanse. Hvem vet, kanskje det til og med blir moro.
                            Risholt får en sjanse til å vise seg fram i morgendagens treningskamp mot Grånissene. Kilde: Sjefen sjøl.

                            Henning sa derimot ikke noe om hvorvidt Risholt skulle starte kampen eller komme innpå som reserve.

                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              Roger Risholt imponerte ikke i dag, men han dreit seg ikke ut heller. Han hadde ikke så veldig mange dårlige innvolveringer, men Gabrielsen spilte mye bedre. Jobbet hardt, løp mye og ville noe offensivt på banen. Så ser ut som om det er bedre å satse på Gabrielsen enn å hente Risholt.

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                Ja takk, begge to. Gi risholt korttidskontrakt frem til sommerferien, la Ruben prøve seg i noen kamper. Selv om Ruben viser gode takter, er jeg ikke så hypp på at han skal være eneste kort i vårseongen.

                                Kommentar

                                • KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

                                  Fra aftenposten:


                                  Roger Risholt fikk prøvd seg sentralt på Lillestrøms midtbane, uten at han viste frem noe som spesielt som skulle tilsi at han blir den nøkkelspilleren Åråsen-laget fortsatt er på utkikk etter.

                                  - Han var helt grei, på det jevne, er Lillestrøm-sjefens oppsummering.

                                  - Vi har fått sett ham på trening den uken her, og ville også ha en titt på ham i kampsituasjon. Det passet bra siden Espen (Søgård) er ute.

                                  Om Bosman-spilleren Risholt har fått vist nok til å sikre seg kontrakt, vil dog ikke Berg ut med.

                                  - Vi er tynnest sentralt på midtbanen og på stopperplass, men har ikke tatt noen beslutninger ennå. Det handler om en pakke om hvor mye folk vil koste, og hva man vet at man kan få igjen, er Bergs kryptiske svar.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av KrisB
                                    Roger Risholt imponerte ikke i dag, men han dreit seg ikke ut heller. .
                                    Viktigst av alt, LSK vant med Risholt på banen for første gang i 2011. Jeg gir egentlig fullstendig blanke i om Risholt er BB, eller om han er usynlig utpå der, så lenge det kan bidra til LSK seiere.

                                    Gabrielsen kan helt sikkert bli god i den posisjonen, men man kan ikke klage på at man slår RBK hjemme den ene uka, for så å tape 1-4 mot Sarpsborg 08 neste uke hvis man bare har 18-20 åringer på banen.

                                    Kommentar

                                    • gullfuglen
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Oct 2010
                                      • 64

                                      Lillestrøm er nødt til å signere Sekour!

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        Opprinnelig skrevet av gullfuglen
                                        Lillestrøm er nødt til å signere Sekour!
                                        Fordi?
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • gullfuglen
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Oct 2010
                                          • 64

                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          Fordi?
                                          Fordi han er ung og en eminent ballspiller!

                                          Kommentar

                                          Working...