Prøvespillere 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tittil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2009
    • 341

    Opprinnelig skrevet av biggie
    Noe nytt om Nonso Elias Lala? Er han sendt hjem igjen?
    Hvis du mener spissen som først var innom Sogndal så trente han fortsatt med LSK i dag

    Kommentar

    • Gjest

      Hvordan greier han seg på treningsfeltet?

      Kommentar

      • Tittil
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2009
        • 341

        Opprinnelig skrevet av biggie
        Hvordan greier han seg på treningsfeltet?
        Så han ikke i kampsituasjon, kun i firkant og avslutning. Vanskelig å vurdere ut fra dette, men hadde noen gode avslutninger og virket teknisk god.

        Kommentar

        • lars p
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Nov 2005
          • 190

          Opprinnelig skrevet av Tittil
          Hvis du mener spissen som først var innom Sogndal så trente han fortsatt med LSK i dag
          Var det ikke midtbanespilleren Otu Bassey Effiom som trente med Fugla i dag da ?

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
            I utgangspunktet helt enig. Akkurat nå pågår u20-VM i Colomiba og mitt spørsmål er hvor godt en klubb som LSK følger med på det. Jeg kikket akkurat på stallen til f.eks Kamerun. I stallen deres er det 4-5 spillere i europeiske klubber og ca 20 stk som spiller i afrikanske klubber og helt sikkert kunne vært lokket til Europa for en relativt billig penge. Jeg kan ikke fatte at det ikke skulle være verdt å investere litt tid i spillere som spiller på et såpass høyt nivå som u20-vm i forhold til en del av disse "ukjente" afrikanerne vi har på prøvespill.
            I utgangspunktet er jeg helt enig, men det ligger nok noe i Atta Anekkes modus operandi. Han henter ikke spillere som herjer i Nigeria, han henter de han tror har forutsetningene på plass for å fungere i Norge/Europa. Der er det en stor forskjell, og det er nok tilfelle for mange andre afrikanske land også. Det er tross alt snakk om et kontinent med en fotballkultur som er totalt forskjellig fra vår egen.

            Tildømes var det særdeles lite populært når hvitingstopperen meg på Ghana-tur dro syttimeters klareringer fremfor å ta ned ballen i egen seksten.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • Bukkenbruse
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 515

              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              I utgangspunktet er jeg helt enig, men det ligger nok noe i Atta Anekkes modus operandi. Han henter ikke spillere som herjer i Nigeria, han henter de han tror har forutsetningene på plass for å fungere i Norge/Europa. Der er det en stor forskjell, og det er nok tilfelle for mange andre afrikanske land også. Det er tross alt snakk om et kontinent med en fotballkultur som er totalt forskjellig fra vår egen.

              Tildømes var det særdeles lite populært når hvitingstopperen meg på Ghana-tur dro syttimeters klareringer fremfor å ta ned ballen i egen seksten.
              Joda, men Anekke konsentrerer seg vel om deler av Nigeria, og sine spillere....men det finnes mildt sagt flere spillere i Afrika enn de han styrer med. Jeg synes det er rart om en klubb som Lsk ihvertfall ikke har folk som ser kampene på tv for å kartlegge litt (noe de jo muligens har). Takler du det å møte verdens beste 19-20 åringer fra forskjellige nasjoner og med forskjellige fotballkulturer, så mener jeg ganske bestemt at du vil takle å spille i en tegneserieliga som Tippeligaen også....Jeg tror neppe at disse spillerne vil fungere veldig bra i russisk, sveitsisk og tysk fotball og ikke i tippeligaen. Jeg forstår poenget med å plukke opp de som ikke er i "toppen" - men når 4/5 deler av landslagstropper fortsatt befinner seg i afrikanske klubber tror jeg rett og slett sjansen for å finne gull blandt de beste er større enn å finne gull blandt en enkelts agents tropp. Har man sett litt på Kamerun, Nigeria og Mali under u20 vm er det mye fysikk og mye teknikk, jeg mener ihvertfall helt klart at de fleste jeg har sett ville passet inn i mange typer fotball også fysisk skandinavisk, er mer skeptisk til noen av sør-amerikanerne jeg ser.

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                Som sagt, jeg er ikke uenig med deg, men jeg tror du misforstod meg litt. Med å sikte til Aneke mente jeg ikke at han har hele Afrika som arbeidsområde eller at alle afrikanere må komme gjennom ham. Jeg mente at hans måte å tenke på i forhold til å finne spillere er en modell det meste tyder på at B&B også følger. Altså ser man ikke etter de beste spillerne, men etter hvem som passer. Når det er sagt, bare for å understreke, send endelig noen til diverse ungdoms-VM. Noe annet henger knapt på greip.

                Synes forøvrig vi burde fokusere mer på Østeuropa. Det er mengder av billige og gode spillere der.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3208

                  Opprinnelig skrevet av Tittil
                  Hvis du mener spissen som først var innom Sogndal så trente han fortsatt med LSK i dag
                  Såvidt jeg kan forstå trente "Lala" bare med LSK et par dager. Både i går, fredag, og i dag, lørdag, var det Effiom som fortsatt prøvespilte - og virker meget nær kontrakt.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    Kan vi få litt spesifikk info om Effiom? Størrelse, hurtighet, teknikk, ro med ball, pasningskvalitet, styrke?
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                      I utgangspunktet helt enig. Akkurat nå pågår u20-VM i Colomiba og mitt spørsmål er hvor godt en klubb som LSK følger med på det. Jeg kikket akkurat på stallen til f.eks Kamerun. I stallen deres er det 4-5 spillere i europeiske klubber og ca 20 stk som spiller i afrikanske klubber og helt sikkert kunne vært lokket til Europa for en relativt billig penge. Jeg kan ikke fatte at det ikke skulle være verdt å investere litt tid i spillere som spiller på et såpass høyt nivå som u20-vm i forhold til en del av disse "ukjente" afrikanerne vi har på prøvespill.
                      Det er nok riktig som du sier at det finnes et hav av unge, spennende spillere der. Mange kunne sikkert vært aktuelle for LSK, men det er også viktig å tenke på at afrikanske fotballklubber også tenker penger. Det er dessverre ikke sånn at LSK bare kan støvsuge spillere gratis fra Afrika, og spesielt ikke u-landslagsspillerne. LSK forsøkte feks. å hente Ogude, men klubben hans krevde noen millioner for han, noe som gjorde at vi ikke hadde råd. LSK har rett og slett ikke penger til å betale overgangssum for spillere nå, og da blir det vanskelig å hente de som allerede har fått vist seg fram på den internasjonale arenaen, hvor det ofte er stort rift om bosmanspillerne og hvor kun klubbene med penger har råd til å hente de som er under kontrakt.

                      Når det er sagt er jeg likevel enig med både deg og Grusom i at LSK kan være flinkere til å lete i u-mesterskap, gjerne både i Afrika, Sør-Amerika og Europa.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Kan vi få litt spesifikk info om Effiom? Størrelse, hurtighet, teknikk, ro med ball, pasningskvalitet, styrke?
                        Høy og slank, men duellsterk og driblesterk. Hørte alt tidlig i prøvespillperioden at Belsvik var imponert (i kommentar til Berg og Powell) over aksjonsradius og duellstyrke (dekker store rom og vinner mange baller). Teknisk god og rolig med ballen i beina. Gode avslutninger fra rundt 20 meter, hardt skudd. Ikke grunnlag for å teste kondisjonen i en hel kamp ennå. Antatt god på hue, ut fra spenst og høyde.

                        Powell trente Effiom og Mezquida i 40-50-meters pasninger i et drøyt kvarter i dag: Mezquida nydelige mottak både med høyrefoten og på brystkassa, ikke så harde og lange, men mer presise pasninger. Effiom harde og lange, men ikke så presise pasninger (neppe så vanlig i Bukola Babes eller i afrikansk fotball generelt), så Powell lærte Effiom mye om teknikken for presise og harde langpasninger.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • 10.09.50
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1410

                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Høy og slank, men duellsterk og driblesterk. Hørte alt tidlig i prøvespillperioden at Belsvik var imponert (i kommentar til Berg og Powell) over aksjonsradius og duellstyrke (dekker store rom og vinner mange baller). Teknisk god og rolig med ballen i beina. Gode avslutninger fra rundt 20 meter, hardt skudd. Ikke grunnlag for å teste kondisjonen i en hel kamp ennå. Antatt god på hue, ut fra spenst og høyde.
                          Og rask. Kanskje til og med veldig rask. Jeg så ham for første gang på dagens trening, og ble imponert over hvordan han tilsynelatende helt uten anstrengelse løp opp Bjørn ved et par anledninger. RBs utskremte snakket om 40-meteren helt ned mot 4,60, uten at jeg vet hvor han hadde det fra.

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                            Og rask. Kanskje til og med veldig rask. Jeg så ham for første gang på dagens trening, og ble imponert over hvordan han tilsynelatende helt uten anstrengelse løp opp Bjørn ved et par anledninger. RBs utskremte snakket om 40-meteren helt ned mot 4,60, uten at jeg vet hvor han hadde det fra.
                            Han løper på 4,64 hørte jeg Powell snakke om ,alle spillere og trenere jeg har snakka med skryter veldig av denne spilleren så han blir nok signert veldig snart....Kanskje blir han presantert i morgen???

                            Kommentar

                            • 10.09.50
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1410

                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Han løper på 4,64 hørte jeg Powell snakke om ,alle spillere og trenere jeg har snakka med skryter veldig av denne spilleren så han blir nok signert veldig snart....Kanskje blir han presantert i morgen???
                              I så fall er han omtrent på nivå med Bolly og Knudtzon. Har ikke de hhv 4,61 og 4,62 som bestenoteringer?

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                Bolly har satt ny pers. Tror det var 4,53.

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3208

                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Bolly har satt ny pers. Tror det var 4,53.
                                  Pers'ene på 40m-testen for noen aktuelle LSK-navn:

                                  Mathis Bolly 4,53 (11.11.2010, i følge RB 12.11.2010), ned fra 4,61 i 2009
                                  Erling Knudtzon 4,61 (i 2009, ned fra 4,62 i 2008)
                                  Otu Bassey Effiom 4,64 (se ovenfor)
                                  Anthony Ujah 4,65
                                  Edwin Eziyodawe 4,69
                                  Fredrik Gulbrandsen 4,72
                                  Björn Bergmann 4,75
                                  Pål Steffen Andresen 4,77 (2010)
                                  Stian Ringstad 4,78
                                  Kristoffer Tokstad 4,80

                                  (Steinar Pedersen (35 år) forbedra sin pers fra 4,92 til 4,87 i samme tester 11. november i fjor.)

                                  For å sette disse tidene litt i perspektiv nevner jeg "norske rekorder" fra 1990-tallet fram til i dag. Rundt 1990 hadde Ronny Johnsen 4,78, før Rune Bratseth hadde 4,74 og 4,72 og Åsmund Bjørkan 4,69 (1992). John Carew hadde så 4,68, deretter 4,65, etter at Dagfinn Enerly (i 2000) hadde 4,66. Også Morten Kræmer og Lasse Olsen hadde tider rundt 4,65. Kim Holmen tok 4,63 i 2007, før Erling Knudtzons 4,62 i 2008 og Bollys 4,61 i 2009. Av utenlandske spillere i Norge har Luton Shelton løpt på 4,47 (2009), det samme hadde den kanadiske prøvespilleren på blant annet LSK, Toussaint Ricketts, samme år.

                                  (Denne lista er satt sammen av litt tilfeldig refererte tider fra RB og andre kilder gjennom de siste par år; Geir Kåsene har sikkert en fullstendig liste for hele stallen per november 2010.)

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Har Effiom to fotballbein også? Ser at han står oppført med kamper på venstrevingen, i så fall begynner han jo å ligne en våt drøm! Vi trenger nye spillere, merkes at man begynner å bli litt utålmodig når det drøyer med avklaringer. Er det pengene det står på, som vanlig?

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Er det pengene det står på, som vanlig?
                                      I så fall har vi verdens dummeste investorer. Etter Ujah-dealen så burde dem kaste lommebøkene sine etter bjarman hver eneste gang han presenterer et afrikansk talent.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • Pasi Rasimus
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Feb 2010
                                        • 226

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Har Effiom to fotballbein også? Ser at han står oppført med kamper på venstrevingen, i så fall begynner han jo å ligne en våt drøm!
                                        Her er "rundens lag" fra tidlig juli i nigeriansk premier league.

                                        Ser at Effi her er satt som venstre indreløper (hans lag "babes" stiller også i 4-3-3. Men konge hvis han kan bekle både sentral og ving. Hans grunnlag for å komme på rundens lag var ifølge Naija Football 247: "Effiom makes the cut for tormenting the opposition's backline and getting one of the goals". Kan virke som han er gjennombruddshissig...

                                        The Team
                                        GK: Ebele Obi (Enugu Rangers)
                                        RB: Promise James (Bukola Babes)
                                        CB: Azubuike Egwuekwe (Warri Wolves)
                                        CB: Papa Idris (Kaduna United)
                                        LB: Moses Bunde (Lobi Stars)
                                        RMF: Barthlomew Ibenegbu (Heartland)
                                        CMF: Michael Okoyoh (Warri Wolves)
                                        LMF: Otu-Bassey Effiom (Bukola Babes)
                                        LWF: Moshood Kasali (Juth)
                                        CF: Jude Aneke (Kaduna United)
                                        RWF: Chibuzor Ozurumba (Heartland)
                                        Coach: Sulaiman Kabir Dogo (Bukola Babes)
                                        Last edited by Pasi Rasimus; 07.08.2011, 13:32.

                                        Kommentar

                                        • KFL41
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 3648

                                          Interessante tall Gilbert kommer med, men en ting er farten i beina. Viktigste er farten i hodet. Denne høyrebacken på Tromsø som er sprinter (deltatt i NM i sprint) er flere ganger observert på etterskudd. Forgjengeren (Høgli) var vel ikke kjent for dette.

                                          Hva er tida til Kippe, forresten? Beklager ot, bør kanskje flyttes til treningstråden eller annen passende tråd.

                                          Kommentar

                                          Working...