Er vi for gode på tribunen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Er vi for gode på tribunen?

    Før du tenker "latterlige iL" og flamer meg, tenk iallefall litt seriøst på dette spørsmålet.

    Jeg prøver å finne svaret på hvorfor gutta er så elendelige på bortebane.
    Granted, det er alltid noe å skylde på, dommeren, regnet, glatt bane,
    stang ut, vonde muskler etc etc. men dette er noe som går opp i opp
    tilslutt. Ingen lag har bare flaks eller bare uflaks.

    Tribunestemninga i år har vært landsbeste over hele fjela, og til det kan
    vi gi oss selv klapp på skuldra at vi tør å tenke nytt. Før vi tok i bruk
    tromma fikk vi veldig mye pepper fra andre lags supportere at "nå kom
    hele norge til å le av dere i sammen med tannbørste folka", men nå
    driver trøndra og leker litt med tromma, lyn seriøst vurderer det, hos
    enga har det vært oppe til diskusjon, og samtlige som har vært hos oss,
    er veldig imponert over hva vi får til.

    I tillegg har synginga totalt blitt bedre i ogmed at vi nå synger enklere
    sanger som er lettere å lære. (Jeg håper dog at vi går over til fler
    komplekse sanger nå som vi har fått med flere på å synge)

    Hva synes så spillera? Det sier velt alt når en 3-4 spillere spontant
    kommer og tar flygeren foran oss etter scoring, og hvor glade de har
    vært etter kamp. I tillegg leser jeg kampprogrammet at samtlige som har
    innlegg, skryter av hvor fantastiske vi er, samt kanari-tv viser jo også
    hva de synes. tom Romerikes blad hadde en artikkel om synging på
    åråsen med intervju av mykle, jofle og tommy.

    Dermed til poenget; Vi er så gode at spillera får det psykologiske løftet,
    samt at motstanderene spillere og supportere får så fletta flyr. (Jeg prata
    med en av forsangera for enga, og han nevnte at "vi kom faen ikke til på
    åråsen. utsyngi. gruer meg til dere kommer til ullevål")

    Dette trøkket mangler vi på bortebane, vi er dessverre ikke mange nok
    medlemmer til å ha med nok folk på bortebane til å skape tilsvarende bra
    nok trøkk her. Vi så tendensen mot Lyn, men her var gutta for tamme.

    Så en oppfordring er selvsagt; møt opp på bortebane, kamper kan
    vinnes på tribunen!


    Jeg tror vi blir sterke på lerkendal, (tromma er med)
    briskeby vinner vi glatt tribunekrigen,
    ullevål skal vi synge ut enga for første gang på veldi lenge
    fredrikstad forventer jeg masse folk, mer en i fjor, la oss vise de
    rød/hvite hvor dem har stjelt heia-heia-kanaris fra.

    og da gjenstår bare ålesund. Jeg har allerede bestilt fly billett, har du?


    ps: jeg sier ikke at vi skal bli mindre flinke hjemme da heehe
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Bra innlegg ! Synginga, og ikke minst tromma, har vært gedigen på Åråsen i år (også veldig bra mot Lyn på Ullevål, som er den eneste bortekampen jeg har vært med på - ennå !). MEN: En kan aldri bli FOR god !

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #3
      Godt innlegg, det skal du ha!

      Vet ikke om dere har lagt merke til det, men nesten hver gang vi kjører gospelen på Åråsen, så scorer vi. Og da er spørsmålet hvorfor de gjør det? Er det på grunn av stemninga de blir gira opp eller det tilfeldigheter hver gang? Jeg velger å tro at det er fordi gospelen blir så sinnsykt bra på stadion at gutta får et "gi jern preg" og motstanderene blir litt psyket ut. Håper bare vi blir mange folk i Trondheim, for nå har vi faen meg mulighet til å vinne der opp på mange hundre år.

      Og jeg håper bare vi fortsetter med samme stemningen når motgangen kommer, det er da det er viktig å ha det gående.
      Akkurat nå så mener jeg at vi er totalt overlegne alle andre supportergrupper i Norge når det gjelder sang, og sånn skal det fortsette også. Nå ser jeg utrolig fram til vg svingen mot enga og høre sanga runge otver Oslo!

      Kommentar

      • ON
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3639

        #4
        Hehe kom på noe artig nå..

        VI HAR ALDRI ALDRI ALDRI TAPT MED TROMMA (PÅ HJEMMEBANE) :lol:

        Kommentar

        • Joe Rockokoko
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • May 2004
          • 8

          #5
          Nye teorier er alltid spennende

          Jeg tror det viktigste her er engasjement fra alle tribunedeler hvis man skal få et stort psykologisk overtak for å piske fram laget sammen til seier.

          Jeg vet ikke helt hvordan KFL lyder utenfor feltet vårt i år sammenlignet med andre år, etter som jeg har stått på feltet i alle kampene (bortsett fra Lyn-kampen, og det var før vi kom i gang med tromma). Men det er rimelig å anta at vi høres langt bedre i år.

          Det samme gjelder nok publikum ellers på stadion. De er mer med i år enn tidligere. De lange sangene våre og andre rop som får Åråsen til å bli med på klapping, reise seg opp eller reagere på situasjoner slik at dommerne blåser i vår favør, er klart det viktigste hvis vi skal ha et lyd- og dermed spilleovertak på Åråsen.

          Vi har vært mange KFL'ere på bortekamper land og strand, vi lager bra liv i hjørnet vårt hvor vi står, men vi blir alltid små når det kommer til stykket hvis hele hjemmepublikummet heier fram sitt eget lag. Det er ikke få ganger jeg har sett LSK har blitt kjørt over med mange mål av et entusiastisk publikum (selv om det er slik at de våkner til live først når de har skåret og 0-1 blir fort 0-2 og 0-4 - på Åråsen skal målet vårt, altså for hele stadion, være å lage liv hele matchen).

          Dessverre, jeg tror det eneste stedet hvor vi kan lage en lydgryte (nytt ord?) av engasjementet til LSK-fans og KFL'ere på bortebane, er på Ullevaal mot Lyn. Der har vi mulighet til å kapre to hele tribuner og lage et kjempetrøkk hvor vi aldri lar hjemmelagets "kjempefå" tilskuere slippe til eller lar deres spillere få føle seg på hjemmebane. Den sjansen til å kapre 3 poeng der i år har vi latt gå fra oss, og jeg som ikke var der skammer meg med resten av LSK-familien på 20-40000 fans(?) eller grunnfjellet på 6000, over at vi ikke gikk 10 minutter/tok bil 20 minutter/syklet 60 minutter/lot ferie være ferie eller hva som passer for å støtte opp om Fugla ... :oops:

          Det eneste som synes å være negativt med tromma nå er at andre lags supportere kan se ut til å kopiere den. Jeg har vært på Chinese Premier League-kamp i Beijing og der så jeg et felt med 250 trommiser bak det ene målet. Det er ikke noe i veien for at vi kopierer dem for fremdeles å være foran resten av supporter-Norge, er det vel?... :wink:

          Kommentar

          • blue
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2004
            • 1429

            #6
            Opprinnelig skrevet av Joe Rockokoko
            Det eneste som synes å være negativt med tromma nå er at andre lags supportere kan se ut til å kopiere den. Jeg har vært på Chinese Premier League-kamp i Beijing og der så jeg et felt med 250 trommiser bak det ene målet. Det er ikke noe i veien for at vi kopierer dem for fremdeles å være foran resten av supporter-Norge, er det vel?... :wink:
            Hvorfor nøye oss med 1 tromme?
            Tenk deg hvilken effekt det hadde blitt hvis vi hadde hatt 6 trommer! (2 på hver langside og 1 på hver kortside) Da kunne vi kjørt greker'n over hele stadion sammenhengende i 90 minutter!! Tenk deg hvor mange mål vi hadde scoret da!!
            Fugla 4 Life!

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Opprinnelig skrevet av blue
              Opprinnelig skrevet av Joe Rockokoko
              Det eneste som synes å være negativt med tromma nå er at andre lags supportere kan se ut til å kopiere den. Jeg har vært på Chinese Premier League-kamp i Beijing og der så jeg et felt med 250 trommiser bak det ene målet. Det er ikke noe i veien for at vi kopierer dem for fremdeles å være foran resten av supporter-Norge, er det vel?... :wink:
              ...1 på hver kortside...
              Tror det hadde blitt en kjempesuksess med en tromme foran bortesupporterne, spesielt Klanen. :lol:

              Neida, veldig artig tanke. Med trommer over hele stadion tror jeg det hadde blitt et vanvittig trøkk på "trommesangene".

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #8
                Noen som melder seg til å være trommelsager? Elelr starter man en kloning av meg...? :lol: :lol:

                Kommentar

                • iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

                  #9
                  Utopi folkens.

                  KFL har flere ganger i år prøvd å få med andre tribunedeler på kamper, dette er noe som naturlig bygger seg opp når vi blir flere, og mange faste sangere flytter til andre felt.

                  Bare se 5-6-7 år tilbake i tid og sammenlign hvor mange vi er nå. Vi har vokst, enormt faktisk når du ser på hvor mange basisgrunnlaget vårt her. Hadde KFL vært i oslo, så hadde du ikke sett ynkelige 12k medlemmer.
                  Det er jeg hellig overbevist om.

                  Det er vel bare Celtic fansen som har 4 syngene tribune deler.
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #10
                    Veldig enig med iL. Selv om jeg er med i KFL er jeg ikke den som synger mest, selv om jeg jobber med saken. Under kvartfinalen mot RBK i fjor (da vi som alle husker vant 3-2 med en fantastisk stemning på Åråsen) satt jeg på OKS. Stemningen på OKS var god, men da det mot slutten av kampen kom en storsanger fra kanarifeltet over til OKS og dro i gang synginga var det flere som vanligvis ikke synger som ble med og stemningen tok skikkelig av. Derfor er jeg enig med iL i at dette nok naturlig vil bygge seg opp.

                    Kommentar

                    • Kanaristar
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • May 2005
                      • 155

                      #11
                      Under Lynkampen på Ullevål tok jeg meg i å synge for full hals (sammen med resten av Kanarifansen selvfølgelig) at vi skulle "drekke opp ølen og bli drita, drita, drita, drita fulle". Ved siden av meg stod en liten Kanari på ca. 9 år og kikket undrende på meg. Det slo meg da at det kanskje ikke er helt OK å synge slikt om en ønsker å fremstå som gjeng med sunne verdier som appellerer til fans i alle aldre. Noen synspunkter?

                      mvh
                      Kjøp Citroën !

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Kanaristar
                        Under Lynkampen på Ullevål tok jeg meg i å synge for full hals (sammen med resten av Kanarifansen selvfølgelig) at vi skulle "drekke opp ølen og bli drita, drita, drita, drita fulle". Ved siden av meg stod en liten Kanari på ca. 9 år og kikket undrende på meg. Det slo meg da at det kanskje ikke er helt OK å synge slikt om en ønsker å fremstå som gjeng med sunne verdier som appellerer til fans i alle aldre. Noen synspunkter?

                        mvh
                        Dette er en del av supporterkulturen, kan ikke slutte å banne å synge om alkohol bare fordi noen unger kanskje synes det ikke er optimalt.
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • blue
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2004
                          • 1429

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Kanaristar
                          Under Lynkampen på Ullevål tok jeg meg i å synge for full hals (sammen med resten av Kanarifansen selvfølgelig) at vi skulle "drekke opp ølen og bli drita, drita, drita, drita fulle". Ved siden av meg stod en liten Kanari på ca. 9 år og kikket undrende på meg. Det slo meg da at det kanskje ikke er helt OK å synge slikt om en ønsker å fremstå som gjeng med sunne verdier som appellerer til fans i alle aldre. Noen synspunkter?

                          mvh
                          Fotball og øl går hånd-i-hånd!! (Som supportere, vel å merke )
                          Fugla 4 Life!

                          Kommentar

                          • masta
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2004
                            • 143

                            #14
                            Dere får lese signaturen hans også..
                            Men alt kan ikke være pent og pyntelig.. Selvom vi sikkert hadde fått Bondevik til og få ett nytt yndlingslag om vi hadde vært så "voksene" at vi ikke hadde syngi om: øl, vold og ikke minst drap (etter matchen skal du dø)

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              #15
                              Vi har da vel junior-kanaris for en ting? synes ikke 9 åringer har noe på feltet å gjøre.

                              Men de hører jo hva vi sier uansett, vi synger ikke akkurat lavt for tida
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • Macho-Morten
                                Ikke KFL-styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2687

                                #16
                                Dette kan da umulig være noe problem. Hvis en 9-åring ikke vet at fotballsupportere er jalla og alkoholiserte er det på tide at han/hun lærer det. Selv har jeg vært fast inventar på feltet siden jeg var 11-12 år og ble ikke alkis før mange år senere. Ikke banner jeg jævlig mye heller. Osv.

                                Kommentar

                                • ON
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3639

                                  #17
                                  Hehe bør ikke være noe problem, er bare en sang..Selv var jeg jo med på den sangen vær gang den ble syngi for 7 år siden når jeg var 10 år, og jeg tenkte aldri at det var feil..fotball og øl hører litt sammen:P

                                  Kommentar

                                  • masta
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Mar 2004
                                    • 143

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Nordby
                                    Hehe bør ikke være noe problem, er bare en sang..Selv var jeg jo med på den sangen vær gang den ble syngi for 7 år siden når jeg var 10 år, og jeg tenkte aldri at det var feil..fotball og øl hører litt sammen:P
                                    At du var 10 da vil si at du er 17 nå.. Du skal ikke vite hva øl er og ikke at fotball og øl hører sammen iværtfall, og det gjør det ikke heller.. Fotball = Sunne mennesker, fine sommerdager, blomsterenger og alt som er fint og sånn ...
                                    (noen som tror han gikk på den?)

                                    Kommentar

                                    • Kanaristar
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • May 2005
                                      • 155

                                      #19
                                      OK og takk for synspunktene, gutta, da er stemnngen rundt denne typer sanger lodda.

                                      mvh

                                      PS jeg begynner nok å bli gammel og konservativ
                                      Kjøp Citroën !

                                      Kommentar

                                      • Kanariz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 2507

                                        #20
                                        Men over til tromme igjen, jeg synes ikke vi skal ha trommer på de andre tribunedelene, hadde det ikke vært bedre med 3 trommer på feltet? en helt til venstre en i midten(der den er nå) og en borte til høyre...
                                        Dette vil jo føre til en jevn og fin lyd over hele stadion!

                                        Hadde vært moro å prøvd..

                                        Kommentar

                                        Working...