KFLs julekalender 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

Opprinnelig skrevet av egil
    Har dere brukt google-oversetting? Ingen i styret som kan engelsk?
    Google er brukt - som det står i artikkelen.

Vi skulle nok alltids ha greid å oversette innlegget forholdsvis greit, men Google Translate er rett og slett morsomt - og passer utmerket til en uhøytidlig ting som julekalenderen.
    Vidar Evje

Kommentar

• iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

synd denne ikke kom i buggen

hyggelig karer, artig når de prøvde og bestille "mugge med øl"
      Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• KFL109
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1958

Luke 17

En helt utrolig flott og fin fotballsesong fulgte i 1985. Nesten...

LSK leverte en rad fine kamper og seriespillet innholdt mange spenningsladede kamper utover høsten. Tom Sundby, Arne Erlandsen, Joar Vaadal & co hadde føringen lenge, og etter 13 runder var ledelsen hele fem poeng foran trøndera.

Trøndera reduserte stadig forspranget mot serieinnspurten, og foran siste kamp mot rbk ledet LSK med bare ett poeng. For LSK sin del ville det holdt med uavgjort. I 17 av 21 serieomganger hadde LSK ledet.

Nå stod det igjen 25 minutter av kampen, 25 jævla minutter før vi igjen kunne kalle oss seriemestere. Spenningen var intens. Det var krig, det var nerver, nesten nifst.

Så skjer noe av det mest bedritne jeg har opplevd på en kamp... Der dukker hodet til Trond Sollied opp. Header ballen i mål og 33 000 syke bartemennesker går fullstendig av skaftet.
        Sangene ljomer...

Sangene og den bedritne dialekten slår imot de nesten 2000 LSKèrne som hadde tatt busser og tog opp til Trondheim. "når du våkner opp i måååra...så er du nummer to...det er rooosenborg som æ mestere nooooo. Å rooooosenborg åååå rosenborg er Trondheims (møkkalag...)

Uka etter seriefinalen var LSK igjen i farta. Da spilte vi cupfinale mot bydelslaget vif.

"70 pizza"

Dagens Quiz:1. Hva ble resultatet i cupfinalen? 2. Hvem scorte for LSK? 3. Hva er kallenavnet på målscoreren?
        Send svaret til styret@kanari-fansen.no med emnefelt: Luke 17.

Vi vil i år ha en trekning av premier (eks. LSK-toalettmappe og godbiter som signerte årgangslagbilder) når vi er ferdige med kalenderen. Vinnersjansene øker med antall dager med riktig svar.

Svar på gårsdagens quiz: Hull spiller i Championship.

Dagens kalendertilbud fra G-sport i Lillestrøm: - 30 % på skismøring og smøringsprodukter.
        Vidar Evje

Kommentar

• KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

Luke 18

Juletrefest ’09 – friend or foe?

I dag er det igjen tid for KFLs årlige juletrefest. Vi skrur klokka tilbake et år og prøver å friske opp i minnene fra i fjor.

Den store dagen startet med en nærmest fullsatt LSK-hall for showkamp mellom dagens lag, og en tilfeldig sammenrasket gjeng av gamle griser. Eller nøye utvalgte gamle helter, som kanaris kaller det. Sportsklubben 2009 vant 4-2 eller lignende til stor begeistring hos de fremmøtte, men det mest oppsiktsvekkende var at enkelte av Ivar Hoffs disipler – først og fremst Ståle og Diallo – fortsatt var ”bedre” enn dagens fugler. Sistnevnte scora da også begge målene for de gamle, noe som førte til at Bjarmann måtte spandere flybillett på’n.

Dette var bare oppvarminga til en stor kveld. På Martins skulle nemlig KFL arrangere årsfest (som det het da, men selvfølgelig skal det være juletrefest!). Den grusomme Macho og den vakre Chrizza var konferansierer, og haugevis med kjente og ukjente kanarimusikanter skulle spelle. Men først skulle tidenes første KFL-årsvideo screenes på storskjerm. En svært kry Petter Ødemark tok ordet og fortalte om arbeidet bak den, og responsen var god både i lovord og salgstall. Yay!

Av de musikalske innslagene skulle bandet til Chris fra daværende Junior Kanaris åpne ballet. Eargazm kalte de seg, og rocka overraskende bra Tror du meg ikke? Dokumentasjon kan finnes her: http://www.youtube.com/user/KreativK...14/rDv53i8rY04

Diverse kåringer skulle unnagjøres før Råholt-svina i Bob Fugl skulle på scenen. Thomas Antonsen, som hadde fått med seg samtlige seriekamper for andre år på rad, ble kåra til årets sliter, Andreas Bratlie ble selvsagt kåra til årets tifo-bajas, Macho ble naturligvis årets sklie, og Mykle ble – som seg hør og bør – kåra til årets cowboy, eller mest slitsomme person. Alle disse fikk en papptallerken med tittelen sin til å henge rundt halsen. Unntatt årets sklie, som fikk en altfor trang topp han måtte gå med resten av kvelden. Under dressjakka, selvsagt. Han har jo stil.

Bob Fugl tok scenen. De... tok den ikke med storm, for å si det sånn. Men skal jeg være helt ærlig synes jeg personlig faktisk at ”Kanari-Fansens Fuggelband” er en fet låt. Igjen ble Machos PR-kåthet en faktor, da han ble bedt om å synge med på en coverversjon av Drekkameratene-klassikeren ”Drekkadag”. I et intervju med Vogue sier han følgende om hendelsen: ”Jeg må bare beklage til alle som befant seg i rommet på det daværende tidspunkt... Unnskyld, alle sammen. Av alle obskure ting jeg kan nevne i denne sammenhengen, kom faktisk broren til Ciise Abshir opp på scenen og satte på meg jakka si underveis i sangen. Hæ?”

Nye kåringer skulle til, og nå begynte folk å bli ganske påseila. Derfor kommer ting ikke nødvendigvis i rekkefølge herfra, og kanskje stemmer de ikke med virkeligheten en gang. Nuvel. Rune Kvalheim kom opp for å kåre årets mest drita person, der vinneren ble årets konferansier, Rønnern. Men Ronnie var jo ikke der! Så mens musikken gikk og vi venta på at han skulle entre scenen og ta imot premien, fant Rune det best å mongodanse i det som opplevdes som nærmere 20 minutter, før det gikk opp for ham at han ikke kom. En telefonsamtale fra scenen med capoen ble ”redninga”...

Sykkelmann ble kåra til årets gubbe/veteran, mens det (på den tida) vordende styremedlemmet Kristin Buskerud ble årets supporter. Og slik ebba det ut, tror jeg, med The Barmates og mer fuglamusikk... i tillegg til et par nigerianske fugler og Heidi Martinsen på scenen. Og en busslast med andre. Det er vel ikke helt umulig at Änglarna ble spilt på dette tidspunktet, men hvem husker vel slikt?

Årets juletrefest går av stabelen i kveld fra klokka 18. Inngang koster 50 kroner, og du er invitert til en vill og trivelig kveld med dine kanarisøsken. Kom!

Mer informasjon om juletrefesten 2010 finner du her: http://www.kanari-fansen.no/les.php?id=627

Anne Enger Lahnstein

Dagens Quiz: De fleste visste at André Krogsæther ble cuphelt da vi slo vif i cupfinalen 1985, men hvor mange mål scorte Kråka mot Lørenskog i første runde dette året?
          Send svaret til styret@kanari-fansen.no med emnefelt: Luke 18.

Vi vil i år ha en trekning av premier (eks. LSK-toalettmappe og godbiter som signerte årgangslagbilder) når vi er ferdige med kalenderen. Vinnersjansene øker med antall dager med riktig svar.

Svar på gårsdagens quiz: LSK – vif 4-1. Alle Fuglas mål av André ”Kråka” Krogsæther.

Dagens kalendertilbud fra G-sport i Lillestrøm: LSK-sykkelen selges for 799 kroner!
          Vidar Evje

Kommentar

• Superstefan
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 2180

Opprinnelig skrevet av KFL109
            Det er vel ikke helt umulig at Änglarna ble spilt på dette tidspunktet, men hvem husker vel slikt?
            BORKED
            Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• *46*

Er dette grunnen til at de fikk ekstra lang ferie i år?

Kommentar

• KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

Luke 19

Future world – brød og sirkus

Året er 2017, og akkurat som for hundre år sida er det tøffe kår. Lillestrøm SK har jubileum, Hamas får fredsprisen, Tony Blair er statsminister i Danmark og alle partysvensker reiser hjem. I og for seg greit nok, men dystre tider er i emning. For tre år sida kom det ennå en finanskrise, og ting gikk skikkelige på tverke rundt om, så EU har kjørt i gang en altomfattende plan for et bedre Europa: ”Den nye hverdagen.”

Denne gjaldt også for EØS-land. Så klart. Våre valgte ledere med sine selvvalgte titler hadde finni løsningen på alles problemer. Nå var den lagt på bordet: markedsstyrt kommunisme! Under parolen ”Livet er langt, og lykken er kort” skal vi kontinuerlig manes til jobbing mot én visjon: å redde Europa!

Hvem, om noen, hadde vel trodd at Kim Larsen skulle bli tatt til inntekt for dystopien vi nå fikk tredd over hue? Aller minst ham selv, skulle det vise seg.. han rakk å spille inn en slags protestsang med ”Lykken er bange, og livet er grått,” før han blei arrestert og seinere hang seg på cella.

Planen gjennomsyrer alle samfunn i Europa før folk rekker å si napoleonskake. Og på alle nivåer. Her hjemme for eksempel er NFF mer enn ivrige etter å sette i verk det ene tiltaket etter det andre, for å tukte bort det som er igjen av frihet på norske fotballbaner. Folk spør seg om det er en ny EM-søknad på lur.

Fotballterminologien forandres i et tempo ingen klarer å følge med på. For eksempel er vi ikke supportere lenger. Kjøpere og brukere er også vi blitt. I et samarbeid mellom forsikringsbransjen og helsevesenet betaler vi nå en liten egenandel til klubb, stat og næringsinteressene for å gå på match. Resten blir finansiert gjennom statsbudsjettet. Brød, sirkus og butikk og alle utenom oss er fornøyd.

Det hele er et underholdningsprodukt som NFF og VG styrer. Å handle billett skjer i kontrollerte former på LSK-shopen, hvor vi betaler og får et adgangspass til det som en gang het Åråsen stadion. Nå er det omdøpt til Ari Behn Peace Stadium. Trist som faen, ikke sant?

Selv om vi synger fortsatt, vanker det bøter for ord og armbevegelser som kan gjøre andre ulykkelige, for det vil jo ingen være. Tifo er dødt pga bestemmelsene i EUs plan om hva fritida kan brukes til (ingen får gjøre noe gratis). Blussing er fremdeles kun lov i tinnsoldat-form.

Hva så med baris? Ikke lenger lov. ”Beklager, vi så du tok av deg på overkroppen, noe som kan føre til nedsatt helse. I tillegg er det brudd på Riga-konvensjonen som forbyr hud i offentlig rom. Vennligst bli med oss.. du skal inn på Gaustad.”

Gurum Fjøs

Dagens Quiz: Hvilken dato er grunnlaget for LSK-jubileet omtalt i dagens tekst?
                Send svaret til styret@kanari-fansen.no med emnefelt: Luke 19.

Svar på gårsdagens quiz: 6 mål (i omkampen).
                Vidar Evje

Kommentar

• KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

Luke 20

Om å drite seg ut...

Det er ingen ting innen fotballen jeg respekterer mer enn supportere som setter av tid, avspaseringstimer, feridager, gjennomfører vaktbytter og bruker sykt mye penger for å følge laget sitt land og strand rundt.

Hvor idiot er du ikke da når du drekker deg så sveiseblind at du blir nekta inngang på stadion, holder med feil lag eller får blackout sånn at du ikke husker moroa. (Sjøl har jeg aldri blitt nekta inngang, så ikke prøv dere...

Jeg tar aldri bølgen på stadion. Husker tilbake til en landskamp på Ullevaal i yngre dager. Bølgen gikk rundt stadion og jeg var så opptatt med å følge med på når henda skulle i været at jeg gikk glipp av en norsk scoring. Aldri mer!

Nå imponeres vel ingen som er mer enn normalt opptatt av tribunekultur av et statement om å ikke ta bølgen. Men bare inrøm det for dere sjøl. Hadde bølgen blitt starta av ei ultrasgruppe hadde vi blitt tuta øra full om engasjement og mektig syn.

Derfor klinker jeg til. Hvor idiotisk er ikke ryggdans? Går nok ikke av moten før det kommer ei LSK-scoring mot bydelslaget vi hater mens folk står med ryggen til banen. Ingenting er deiligere på en fotballbane enn å feire mål!

Men drit nå i hypotetiske situasjoner. Temaet jeg hadde tenkt å ta opp var egentlig hvor sterkt jeg hater folk som forlater stadion før kampslutt. Respektløst overfor laget og klubben! Stort sett et klassisk skille mellom tilskuere og supportere, men også her er det noen som greier å drite seg kraftig ut.

For eksempel å bruke tid, krefter og penger på å reise til Molde 6. juni i år, se en bedriten kamp hvor vi ligger under 3-0 etter 70 minutter, vente ennå 10-15 minutter for så å komme på ideen om at dette gidder jeg faen ikke å se på mer når det gjenstår 5 minutter + tillegg.

Jævla idioter! Jeg ler av dere ennå. Uansett hvor mye dere prøvde å hive dere inn i feiringa i etterkant blir det bare på liksom. Dere så det ikke. Dere opplevde det ikke på kroppen. Disse øyeblikka man lever på som supporter når man ikke tilfeldigvis holder med laget som alltid blir seriemester. En av de sykeste opphentingene gjennom tidene. 3 mål på fire minutter. Frode Kippe, Tarik Elyounoussi og Anthony Ujah. Jubelscener som om vi hadde vinni cupfinalen. Tipper det er noen klovner som aldri mer kommer til å forlate en stadion før fløyta har gått for siste gang

Skuffelsene i fotball kommer tidsnok, ingen grunn til å ta noe på forskudd. Da kunne man finne på å skru av TV'n da Bebeto ga Brasil ledelsen 1-0 etter 77 minutter i en VM-kamp mot Norge i 1998 fordi kampen var tapt. Men ingen ville vel finne på å drite seg sånn ut..?

Dagens Quiz: Hva ble sluttresultatet mellom Brasil og Norge i VM-kampen i 1998?
                  Send svaret til styret@kanari-fansen.no med emnefelt: Luke 20.

Vi vil i år ha en trekning av premier (eks. LSK-toalettmappe og godbiter som signerte årgangslagbilder) når vi er ferdige med kalenderen. Vinnersjansene øker med antall dager med riktig svar

Svar på gårsdagens quiz: 2. april 1917.

Dagens kalendertilbud fra G-sport i Lillestrøm: 1000 kroner avslag på Salomon Hub dunjakke.
                  Vidar Evje

Kommentar

• KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

Luke 21

Pasientåret 2010 – del 1

Dagens Quiz: Én tribune vises mye i dagens klipp. Hvor var vi?
                    Send svaret til styret@kanari-fansen.no med emnefelt: Luke 21.

Svar på gårsdagens quiz: Norge slo Brasil 2-1.

Dagens kalendertilbud fra G-sport i Lillestrøm: - 30 % på sokker og undertøy fra Norheim.
                    Vidar Evje

Kommentar

• Fuggel
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Sep 2004
                      • 46

Mykle kliner til med tidenes dårligst formulerte og mest intetsigende setning:

Kommentar

• KFL109
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1958

Luke 22

Venter på tilbud fra Manchester United

Det er gått noen år og det har rent noen liter vann under brua siden Michael "Miffe" Mifsud herjet på norske fotballbaner for Sportsklubben. kfl.no har fått et eksklusivt "intervju" med Miffe, takke være journalistisk teft, gode kontakter og mye fantasi.

Miffe startet sin karriere i 1997 i Sliema Wanderes, en liten maltetisk drittklubb i følge Miffe. Der bøttet han inn med mål før han ble hentet til tyske Kaiserslautern i 2001 et opphold som ikke ble som forventet.

- Hva skjedde egentlig der Miffe?

- Selve overgangen til Kaiserslautern var ikke mitt førstevalg for å si det slik, jeg siktet høyere enn en middelmådig klubb i Bundesligaen, men jeg hadde en agent som ikke kunne jobben sin og jeg hadde knapt noe alternativ. Jeg reiste til Tyskland, men ikke overraskende så ikke den würstspisende, bedritne treneren mitt potensial. Jeg spilte veldig bra i treningskampene, fansen elsket meg og mine medspillere forgudet meg. Men, det ble lite spilletid.

- Derfor ble du løst fra kontrakten?

- Nei. Mot slutten av kontrakten så ble jeg ikke enige med dem om en kontraktsforlengelse, de tilbød meg et altfor lavt lønnshopp i forhold til min markedsverdi, så da ble vi enige om å avslutte kontrakten mot et saftig sign off fee.

kfl.no har snakket med kilder i Kaiserslautern og de har en litt annen versjon av denne historien. Her dreier det som et klassisk eksempel av navnforvirring og sleipe agenter. Kaiserslautern var ute etter en target spiss og hadde blitt tipset om en ung maltetisk spiller som ble regnet som den nye Jan Koller. Selve kontraktspapirene skulle settes
                        opp av advokatfirmaet Mifsud & Mifsud Advocates (http://www.mifsudadvocates.com.mt), det var her det hele startet. Representanter for Kaiserslautern var, som dere sikkert alle skjønner, temmelig overrasket når de da på flyplassen møter en liten dverg. Men, papirene var signert og det var ingen vei tilbake.

Miffes endelikt i klubben kom etter en trening før jul 2003, da Kaiserslauterns nye trener tok feil av Miffe og en hagegnom. Det sier seg selv at det ble et anstrengt forhold etter at han forsøkte å bære hagegnomen, eh. Miffe, ut av treningsbanen. Miffe tydde til sitt eneste våpen, nemlig biting og dermed var det gjort.

- Etter en kort periode tilbake i maltesisk fotball, så blir du hentet til LSK. Hvordan var det?

- Det var merkelig. Jeg trodde jeg skulle til fransk fotball og Lille, jeg trodde helt ærlig at Strøm var en fransk aksent av en eller annen art. Etter opplevelsen i Kaiserslautern ga jeg agenten min sparken og skulle fikse alt selv. I etterkant kanskje ikke det lureste jeg har gjort... Jeg ble temmelig sjokkert når flyet snudde nordover og landet i et snødekt land langt nord.

- Du mener Norge?

- Det veit jeg ingenting om, det må du nesten høre med agenten min om.

- Men, du husker at du spilte for Lillestrøm? LSK? Tippeligaen?

- Ja, en liten drittklubb. Gode supportere, men en liten drittklubb.

- Fortell om hvordan du opplevde den tiden.

- For meg var jo dette en walk in the park. Jeg herjet på banen og dro bondedamer over en lav sko utenfor. Husker godt at jeg ble toppscorer flere år på rad og var kåret til den beste fotballspilleren i den ligaen. Ikke at det i seg selv er noen stor prestasjon. I tillegg var jeg elsket av fansen. Det ble en offisiell sørgedag da jeg forlot klubben.

- Er det noen spillere eller episoder du husker spesielt godt? Noen du holder kontakten med ennå?

- Nei, jeg hadde ingen venner der, ikke trengte jeg noen heller. Men, jeg husker en spiller, jeg tror han ble kalt "Kompis" av supporterne. Han ga meg en fin pasning i en kamp. Jeg scoret også et fantastisk mål. Han var det nærmeste jeg kom venner i LSK.

Vi husker alle Miffe sine herjinger på Ullevaal. Et av årene var det Lyn som fikk unngjelde, men da han ble byttet ut, kastet han LSK-drakta i bakken og tråkket på den. Av en eller merkelig grunn benekter han dette.

- Nei, jeg fikk akutt krampe i overkroppen som gjorde at drakta ble kastet av meg og deretter fikk jeg akutt krampe i begge beina og klarte ikke å stokke dem. Dette fikk jeg en legeattest på fra en lege som jobbet for et av de andre lagene. Rosenbart eller noe sånt...

- Hvorfor ble det ingen kontraktsforlengelse med LSK?

- Manageren deres var en skikkelig gjerrigknark som ikke ville gi meg den lønnen jeg fortjente. Men, hårgele, det hadde han nok penger til å kjøpe! Massevis av! I tillegg var det jo en drittklubb.

- Coventry ble din nye klubb, men det ble ikke noen kontraktsforlengelse der heller. Hvorfor ikke?

- Jeg var jo stor stjerne der og scoret blant annet fire mål på Old Trafford, men de gjenkjenner ikke et kjempetalent selv om det står foran dem. Men, jeg regner med at Alex Ferguson ringer hvert øyeblikk. Han mente at jeg skulle få komme til Manchester United så fort Arsenal vant en pokal...

- Don't hold your breath, Michael!

Rønnern

Dagens Quiz: Hvem var Michael Mifsuds ”Kompis”?
                        Send svaret til styret@kanari-fansen.no med emnefelt: Luke 22.

Svar på gårsdagens quiz: Gjemselund, Kongsvinger.

Dagens kalendertilbud fra G-sport i Lillestrøm: 2500 kroner avslag på The North Face Himalayan Parka dunjakke.
                        Vidar Evje

Kommentar

• KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

Luke 23

Pasientåret 2010 – del 2

Dagens Quiz:1. Hva er Fuglas største seier i Tippeligaen mellom år 2000 og 2010? 2. Mot hvilket lag?
                          Send svaret til styret@kanari-fansen.no med emnefelt: Luke 23.

Svar på gårsdagens quiz: Daniel Fredheim Holm.

Dagens kalendertilbud fra G-sport i Lillestrøm: - 30 % på Frost (unntatt skipakker).
                          Vidar Evje

Kommentar

• KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

Luke 24

KFL sier usammenhengende ting om kommende sesong

Disclaimer: Dette er kun en enkeltpersons meninger og kan, men bør ikke, tas til inntekt for KFLs offisielle synspunkter.

I forrigårs blei terminlista klar, og i så måte har jo alle sine betraktninger. Under følger mine. Men først vil jeg gjerne åpne artikkelen på litt smådramatisk og teatralsk vis:

(kremt)

Desember 2009: Hele LSKs supportermiljø, som på den tiden var i krig, raser mot NFF for tidenes dårligste terminliste for Sportsklubbens del. Bortekamp i første og siste runde, samt 16. mai. Våre to største hjemmekamper i fellesferien. Tromsø borte på sommeren skulle bli en gulrot, men det ble jo mandagskamp. I tillegg hadde vi alle langtura på våren.

Vi hopper et år fram i tid. Hvis du har falt ut, er vi nå i desember totusenogti.

Perfekt valg av bortekamp i 1. runde – faktisk det jeg mener LSK selv ville ha. Sykt! Hjemmekamp 16. mai, som av enkelte sies å være kamp nr. 1000 på øverste nivå. To av to! Hjemmekamp i siste runde – glimrende! Tenk om vi mot formodning skulle ha noe å spille for da, a…

Men så er det jo plusser og minuser utenom merkedagene også. Minusene er langturer på midtukerundene. Det er de stooooore minusene, og hvis FKH borte i sist sesong skal være en indikasjon, lukter det utagerende indignasjon fra Kannari-Fansen. Utagerende! Indignasjon!

Et annet minus er rett og slett det beinharde programmet på våren. Åssen skal vi kunne herje vilt når vi ikke får møte lag som Hønefoss i begynnelsen av sesongen? Når det er sagt, er det jo historisk sett gunstig å møte RævBK tidlig på våren (se Rønnerns tidligere kalenderinnlegg om første hjemmekamp ’99 for dokumentasjon), men dem og Vålerengen borte i runde tre og fire? Her lukter det utbrente supportere allerede i april.

Men om vi bruker opp de gode bortekampene tidlig på vinteren/våren, er det jo et positivt aspekt i det: Gudbedre for noen hjemmekamper vi får på høsten! Man får jo vann i munnen av å tit’e på terminlista… Riktignok med et forbehold: At vi har noe å spille for på den tiden av året.

Og det er her jeg føler for å trekke inn forumet. Man kan si mye om de tidvis håpløse debattantene der inne, men enkelte ting har de rett i. Og de skal jeg liste opp nå:

1) Hent Tarik!
                            2) Skaff en ordentlig defensiv midtbanemann. Denna skal værra ruttinert og kunne gå rett inn og dominere i Tippeligaen. Sånn som vi alle trodde Tam ville, veit dere.
                            3) Behold ne… nigerianerne! Ujah og Nosa må med videre, skal det bli buttikk. Men de må holdes i tøylene. De skal bli her, og de skal elske å være her!

Når jeg tenker meg om, så spiller det liten rolle hvordan terminlista ser ut så lenge klubben oppfyller kravene mine. Men for én jævla gangs skyld skal vi få i pose og sekk! 2011 er året etter det onde året, som etterfulgte enda ondere år – og det skal bli vårt!

(PS: Dette innlegget er skrevet i medium til sterk rødvinsrus.)

Bad Boy Johansen, Inc.

Dagens Quiz: Får alle som sender inn svar i dag automatisk et lodd i årets julekalendertrekning?
                            Send svaret til styret@kanari-fansen.no med emnefelt: Luke 24.

Svar på gårsdagens quiz: 7-0. Både Start og Aalesund gir godkjent pga. dårlig formulert spørsmål.

Dagens kalendertilbud fra G-sport i Lillestrøm: - 70 % på alle LSK-varer.
                            Vidar Evje

Kommentar

• Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5918

Vi vil i år ha en trekning av premier (eks. LSK-toalettmappe og godbiter som signerte årgangslagbilder) når vi er ferdige med kalenderen.
                              Der var advent, jul, nyttår og de første arbeidsdagene over. Da blir det vel trekning snart, da?
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

Working...