Drakta i 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Men fra alvor til mer seriøst alvor. Vi vet ingenting om hvem som blir hovedsponsor enda(men det bør faen ikke bli Nordea, de kan dra til helvete sammen med slumhorene og kose seg der), og med litt hell og lykke(eventuelt rasjonalitet) har Lauritsen og co. lært seg at det er bedre å ta budet med svart skrift til to millioner mindre enn det er å ta blått og hvitt til litt mer penger. Drakta har endel å si for både image og eksponering, det burde være helt åpenbart.
    Med den økonomiske hverdagen i klubben og mangel på hovedsponsor, synes jeg dette hørtes særdels lite klokt ut. Tror du klubben kan takke nei til en anselig sum penger pga fargen på en logo eller at Nordea i en årrekke har sponset både LSK og Søpla? Synes absolutt ikke det høres usannsynlig at Nordea er hovedsponsor for både LSK og Søpla.

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      Opprinnelig skrevet av *46*
      Med den økonomiske hverdagen i klubben og mangel på hovedsponsor, synes jeg dette hørtes særdels lite klokt ut. Tror du klubben kan takke nei til en anselig sum penger pga fargen på en logo eller at Nordea i en årrekke har sponset både LSK og Søpla? Synes absolutt ikke det høres usannsynlig at Nordea er hovedsponsor for både LSK og Søpla.
      Usannsynlig nei. Uakseptabelt ja. Vi kan da ikke leve med en hovedsponsor som også er hovedsponsor for vår verste fiende og betaler dem mye mer! Der er pinlig og ydmykende. En fin drakt(i dette tilfellet sikter jeg til reklame i farger som ikke forstyrrer drakta og får den til å se ut som en tredjedivs drakt) gir et mye bedre inntrykk og ser mer attraktivt ut. Jeg liker ikke mediehoring, men om vi ikke skal bli helt akterutseilt av reklamebyrået på verste øsktant, Bart og bergenspakket, har vi ikke noe valg. Noe må vi i alle fall foreta oss, enn hvor gjerne vi alle skulle ønske at verden var rettferdig og VIF hadde vært der de skulle vært; med 2000 på kampene i Adeccoligaen.

      Herregud, jeg savner Opel.

      RSP: Én sesong. Ikke for alltid. Men at drakter med striper er finere enn ensfargede er hevet over enhver tvil. Mye mer personlighet. Vi har ikke tradisjon for det her til lands, og det er synd. Det er ikke ensbetydende med at jeg ikke er glad i drakta.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
        Når jeg fikk se drakta på treningskampen igår, syntes jeg faktisk ikke det så så værst ut. Jeg er også fan av striper, men vil helst at disse skal dekke hele drakta og ikke bare frontpartiet.

        Veldig riktig gulfarge, men synd at klubblogoen havner nederst på brystbeinet. Er ikke klubben så viktig lenger? Snart finner vi bare klubblogoen tatovert på de sykeste av oss supporterne.
        Selvimotsigelsens mester rir igjen....

        Det er altså kult med sorte striper på drakta, på tross av at klubben har vedtektsfestet helgul trøye, men "klubben er ikke viktig lenger" siden emblemet sitter feil?

        ALT ER JO FEIL MED DEN BÆRPOSEN VÅRE MENN STILTE MED I GÅR! Herregud, vi trenger jo ikke å kle oss som en adeccoklubb, selv om vi spiller som en.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • HolterKanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 1603

          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Selvimotsigelsens mester rir igjen....

          Det er altså kult med sorte striper på drakta, på tross av at klubben har vedtektsfestet helgul trøye, men "klubben er ikke viktig lenger" siden emblemet sitter feil?

          ALT ER JO FEIL MED DEN BÆRPOSEN VÅRE MENN STILTE MED I GÅR! Herregud, vi trenger jo ikke å kle oss som en adeccoklubb, selv om vi spiller som en.
          Jeg er ganske sikker på at LSK spilte med stripete drakter for en god del år siden. Har hvertfall blitt fortalt dette av min bestefar. Uansett så er drakta noe som forandrer seg hele tiden. Når vi hadde Opel som hovedsponsor var også drakta "stripete" med to forskjellige gulnyanser. Jeg ser den ofte på de litt eldre supporterne på feltet. Alle lag skifter draktmønster med jevne mellomrom. Vi er ikke noe annerledes. Mønsteret på drakta har ingengting med klubbsjela å gjøre.
          ***Større baller enn vett***

          Kommentar

          • Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921





            Hvis Nordea skal være hovedsponsor så vil jeg ha Nordea i svart.

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
              Mønsteret på drakta har ingengting med klubbsjela å gjøre.
              Men det har altså plasseringen av en klubblogo som både har blitt flyttet og forandret før?
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • rælingen kanaris
                Kaptein Reketråler
                Myklebust Light
                • Jul 2005
                • 1446

                Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                Når vi hadde Opel som hovedsponsor var også drakta "stripete" med to forskjellige gulnyanser. Jeg ser den ofte på de litt eldre supporterne på feltet. Alle lag skifter draktmønster med jevne mellomrom. Vi er ikke noe annerledes. Mønsteret på drakta har ingengting med klubbsjela å gjøre.


                Ja, dette er hva jeg kaller en stripete drakt...
                Custodes
                I med og motgang

                Kommentar

                • Seb.R
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 4159

                  Ganske mye lettere for Nordea/Søpla å få til en passende drakt i og med at Nordea-logoen strengt tatt er nettopp hvit med blå bakgrunn.

                  Ideelt skulle vi hatt en hovedsponsoravtale med enten



                  eller



                  eller


                  (I så fall må bøffelberget gjenoppstå)

                  www.sebastianramsland.com
                  www.twitter.com/sebramsland

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                    Usannsynlig nei. Uakseptabelt ja. Vi kan da ikke leve med en hovedsponsor som også er hovedsponsor for vår verste fiende og betaler dem mye mer!
                    Litt historieløst. Nordea sin forgjenger, K-bank, har sponset begge lagene samtidig tidligere. Husker de gjorde et stort nummer av at de fikk begge "sine" lag i cupfinalen.
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      Poenget er overhodet ikke at de ikke kan (hoved)sponse begge to, poenget er at de ikke kan sponse begge to og gi den ene klubben store økonomiske fordeler i forhold til den andre. I alle fall ikke når den andre er oss.

                      Er virkelig ikke dette helt åpenbart???

                      Du kan da ikke kalle meg historieløs fordi jeg ikke husker noe som skjedde da jeg var tre år!
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • AG-3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 1081

                        Er ingen fan av stripehelvetet vi spilte med i treningskampen...Mitt estetiske mareritt er de stripete draktene med Bunnpris på brystet...oh herre!
                        Den dritgrønne Elixia-logoen hadde heller ikke vært noe fruktfat...:/

                        Kommentar

                        • *46*

                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Poenget er overhodet ikke at de ikke kan (hoved)sponse begge to, poenget er at de ikke kan sponse begge to og gi den ene klubben store økonomiske fordeler i forhold til den andre. I alle fall ikke når den andre er oss.

                          Er virkelig ikke dette helt åpenbart???

                          Du kan da ikke kalle meg historieløs fordi jeg ikke husker noe som skjedde da jeg var tre år!
                          Jeg beveger ikke ett øyenbryn av den grunn. Og hva vet vi om de økonomiske rammene som er gitt? Penger er penger og de er det tydligvis lite av om dagen, men det er kanskje ikke så nøye? Bedre å kjøre økonomien på ræva og selge seg ut av Åråsen i stede kanskje?

                          Kommentar

                          • thogro2
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Jan 2011
                            • 1

                            Opprinnelig skrevet av SAEDbeger
                            ser for meg at Legea draktene kommer til få en feeling av billig thailand kopier av adidas og nike drakter. Hvis kvaliteten blir dårligere enn diadora kommer vi til å se mange halvnakne lsk spillere etter hver døball neste sesong.
                            Fare for at det du sier der, stemmer.. Brukte LEGEA i to sesonger på mitt lag for noen år tilbake og jeg kan vel ikke si at jeg var storfornøyd for å si det mildt..
                            Men uansett artig å prøve noe nytt

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                              Jeg er ganske sikker på at LSK spilte med stripete drakter for en god del år siden. Har hvertfall blitt fortalt dette av min bestefar.
                              Ja, LSK har hatt smale sorte striper i drakten tidligere, da som besetning på en gul drakt, det er ikke det samme som striper. Umbro leverte disse på 80-talet, da LSK var sponset av Norsk Tipping.

                              Uansett så er drakta noe som forandrer seg hele tiden.
                              Nei. Dette er bare tull. At det er små designendringer fra år til år ikke det samme som at drakta forandrer seg. "AC Milan burde legge inn hvite striper i draktene sine, det ser mye fetere ut. Dessuten har de hvitt i logoen sin" Feil, feil, feil! Man kødder ikke med plagget som gjør oss til de vi er.

                              "Jeg bryr meg om drakten, ikke så mye om de som er inni den"

                              Når vi hadde Opel som hovedsponsor var også drakta "stripete" med to forskjellige gulnyanser. Jeg ser den ofte på de litt eldre supporterne på feltet.
                              Gul og gul blir stripete? Ta deg et par boller igjen...

                              Alle lag skifter draktmønster med jevne mellomrom. Vi er ikke noe annerledes.
                              Nei, alle lag skifter ikke drakter med jevne mellomrom - noen gjør det. LSK bør ikke være blandt de.

                              Mønsteret på drakta har ingengting med klubbsjela å gjøre.
                              Siden du foreslår å endre fargene i drakten, bør vi egentlig velge noe mer salgbart enn gult og svart? Hva med helhvitt? Vi kunne blitt et norsk svar på Real Madrid, en franchise det virkelig svinger rundt! Eller...?
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3447

                                Kan vel ikke si at designen på treningsdrakta var all verden å skryte av. Ble ikke pent med stripene avkuttet, så skal striper bli vurdert så bør de dekke hele kroppen, og ikke bare bryst/mage-regionen. Skal vi spille i striper bør de svarte være betydelig smalere slik at drakta fortsetter å være primært gul.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Kan vel ikke si at designen på treningsdrakta var all verden å skryte av. Ble ikke pent med stripene avkuttet, så skal striper bli vurdert så bør de dekke hele kroppen, og ikke bare bryst/mage-regionen. Skal vi spille i striper bør de svarte være betydelig smalere slik at drakta fortsetter å være primært gul.
                                  Skal vi spille med noe annet enn de vedtektsfestede draktene kan man jo like gjerne spille i en annen farge også? Ta over Rosa-sløyfe kampanjen til Follo under treningskampene? Spille i bortedrakta?

                                  Hva synes du Grusom? Vi kunne jo lånt West Hams farger, drakten vår er jo ikke så viktig lenger?
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5916

                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Ja, LSK har hatt smale sorte striper i drakten tidligere, da som besetning på en gul drakt, det er ikke det samme som striper.
                                    Like imponerende hver gang hvor mye folk klarer å hause opp uvesentligheter. Jeg vi vel påstå at stripene på treningsdrakta fint kan betegnes som besetning på en gul drakt og den er en treningsdrakt. Punktum! som sådan kunne den hatt paljetter og tutu for min del.

                                    Det som teller er drakta som presenteres før seriestart. Får sikkert god grunn til hysteri da også, så hvorfor ikke la dette ligge inntil videre?
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                      Like imponerende hver gang hvor mye folk klarer å hause opp uvesentligheter. Jeg vi vel påstå at stripene på treningsdrakta fint kan betegnes som besetning på en gul drakt og den er en treningsdrakt. Punktum! som sådan kunne den hatt paljetter og tutu for min del.

                                      Det som teller er drakta som presenteres før seriestart. Får sikkert god grunn til hysteri da også, så hvorfor ikke la dette ligge inntil videre?
                                      Selvfølgelig skal det hauses! Det skrikes jo allerede fra folk man tidligere trodde var fornuftige mennesker med sansen for tradisjon om at vi bør spille med striper også i sesongen. La oss slå ned på galskapen med det samme!
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Skal vi spille med noe annet enn de vedtektsfestede draktene kan man jo like gjerne spille i en annen farge også? Ta over Rosa-sløyfe kampanjen til Follo under treningskampene? Spille i bortedrakta?

                                        Hva synes du Grusom? Vi kunne jo lånt West Hams farger, drakten vår er jo ikke så viktig lenger?
                                        Du tar feil av meg og Holter. Jeg har aldri sagt noe slikt. Og må jeg virkelig påpeke atter en gang at jeg mente det kunne være morsomt for én enkelt sesong, ikke for evig og alltid?

                                        Det er stor forskjell på å pisse på tradisjoner og å gjøre noe litt artig en enkeltstående sesong. Drakta ville i tillegg blitt et klenodium.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                          Du tar feil av meg og Holter. Jeg har aldri sagt noe slikt. Og må jeg virkelig påpeke atter en gang at jeg mente det kunne være morsomt for én enkelt sesong, ikke for evig og alltid?

                                          Det er stor forskjell på å pisse på tradisjoner og å gjøre noe litt artig en enkeltstående sesong. Drakta ville i tillegg blitt et klenodium.
                                          Med tanke på hvor mange sesonge vi har spilt med enten sorte armer, eller voldsomt mye sort bestning på drakta har vi kanskje nok klenodier nå?

                                          Ja til klassisk gul drakt med enkelt design!
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...