Nyheter januar 2011

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

lsk.no

- Gleder meg til å ta på meg LSK-drakta

Nicolay Solberg ser med lengsel og glede fram til lørdagens treningskamp. Ønsker å etablere seg i sitt første år på Åråsen.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

lsk.no

Bolly nærmer seg formen

Får skryt av Henning Berg som mener at det må være alt annet enn gøy å være motspiller på 40-50-metersløp.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

RB

FØRSTE KAMP: Nosa Igiebor drar av en av spillerne fra Nybergsund/Trysil under årets første treningskamp i LSK-hallen. FOTO: GEIR EGIL SKOG

– Burde vunnet med flere mål

(Lillestrøm – Nybergsund-Trysil 1-1). Årets første LSK-treningskamp endte 1-1 mot Nybergsund/Trysil. Henning Berg er halvfornøyd.

Per Morten Sødal
        Espen Bolstad
        Fredrik Vestgård

Publisert 15.01.2011 kl 17:43 Oppdatert 15.01.2011 kl 18:16

Lillestrøm spilte uavgjort i årets første treningskamp, men kanarifuglene viste allerede solide saker.
        I andreomgang dominerte nemlig hjemmelaget, og hadde fortjent å vinne oppgjøret.
        Før pause var det jevnere og det var gjestene som tok ledelsen da Adis Maglic vartet opp med en perle. Venstrekanten limte ballen i vinkelen, bak LSK-keeper Stefan Logi Magnusson, etter 28 minutter.

– Typisk treningskamp
        – Dette ble en typisk første treningskamp, sier LSK-trener Henning Berg etter årets første dyst i LSK-hallen.
        – Vi hadde mer enn nok sjanser til å vinne kampen med flere mål, men vi var ikke gode nok på den siste tredjedelen. Det gjelder både den siste pasningen og avslutningene, fortsetter Berg.
        LSK-trener Henning Berg gjorde flere bytter i pausen og Lillestrøm avsluttet blant annet kampen med seks spillere født i 1990, eller senere. Han er fornøyd med hva unggutta serverte.
        – Det er viktig å få med de unge spillerne helt fra starten. Nærmere mot sesongstart vil nok førsteelleveren sette seg mer, sier Berg.

Bolly imponerte
        Spesielt Mathis Bolly bød på flere farligheter fra sin venstreside. Og det var også han som satte inn utlikningsmålet da han dro seg fint innover i banen, før han lurte Nybergsunds keeper og avsluttet frekt i nærmeste hjørne.
        Også etter Bollys scoring i det 51 minuttet produserte LSK flere store muligheter, men det ble med den ene scoringen.

REFERAT: Vi fulgte kampen LIVE!

Kommentar

• lskgogo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2010
          • 633

Bolly viste klasse mot Nybergsund
          Nettkjenning, dribleshow og utallige raid til tross. - Jeg har mer å gå på, sier banens beste til LSK.NO.

Tar seg en pause til mars 2012..

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

lsk.no

- Mye positivt

Men Frode Kippe mente LSK absolutt burde slått Nybergsund.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

Ohi fikk en halvtime som spiss

Var nære på å bli matchvinner i sluttminuttene.

Last edited by Rønnern; 16.01.2011, 12:05. Begrunnelse: Rettet URL

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

Den lange veien tilbake

Stian Ringstad spilte sin første kamp på seks måneder.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

lsk.no

LSK-TV: Her er Bollys raid

Fikk du ikke med deg gårsdagens Bolly-raid? Her er høydepunktene fra LSK-Nybergsund.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

lsk.no

Møter brasiliansk lag

Juniorgutta får meget god motstand i neste treningskamp.

Kommentar

• Martini
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2007
                      • 294

BEDRE MED SELVTILLIT: Mathis Bolly leverte varene fra første spark i går. Hurtigtoget mener at det skal mye til å ta fra ham en plass på venstrekanten denne sesongen. Lørdag styrket han aksjene sine med ett mål og flere flotte raid. alle foto: geir egil skog

Tar jerngrep om startplassen

(LSK – Nybergsund-Trysil 1-1). – Den som skal ta fra meg en plass på serielaget, skal være veldig god, sier en selvsikker Mathis Bolly. Årets første treningskamp viste hvorfor.

PER MORTEN SØDAL
                      Publisert 16.01.2011 kl 23:00 Oppdatert 17.01.2011 kl 17:24

20-åringen holdt til tider lekestue på venstrekanten og scoret også LSKs mål i en kamp kanarifuglene burde ha vunnet.

Etter at han fikk sjansen i fjor høst har formpila til Bolly bare pekt én vei. Og det er oppover.

Hurtigtoget ser ingen grunn til at den ikke skal fortsette å gjøre det.
                      – Serieslutten kom altfor tidlig på meg. Med den følelsen jeg hadde i fjor høst kunne jeg bare ha spilt og spilt. I stedet har jeg jobbet hardt i månedene etter også. Den som skal ta fra meg en plass i startoppstillingen når serien starter skal være veldig god, sier Bolly til Romerikes Blad.

Først i køen
                      Trener Henning Berg gleder seg også over Holmlia-karens utvikling.
                      – Sånn det ser ut nå ligger Mathis godt an i kampen om venstrekanten. Han har hatt en fin utvikling, trente bra i desember og er i bedre form enn noen gang. Men det er konkurranse også om den plassen, skryter Berg.

Lørdag gjorde Bolly mye av det han ikke har hatt selvtillit til å utføre tidligere; bruke den enorme farten sin og utfordre, både utover og innover i banen.

Tidligere endte det ofte i en støttepasning.
                      – Det er riktig. Jeg har jobbet mye mentalt. Selvtilliten er bedre enn på lenge.

Ingen døgnflue
                      Også i sin første virkelige sesong – i 2009 – var Bolly en åpenbaring i treningskampene på vinteren. Men da seriespillet startet forsvant han nesten helt.

Bolly er skråsikker på at det ikke vil bli tilfellet i år.
                      – Nei, jeg er på et helt annet nivå. Det kan ikke sammenliknes, mener han.

Det tror heller ikke Henning Berg. Han tror det har gått mye på tilvenning.
                      – Vi får brukt ham bedre nå, og satt ham opp i gode posisjoner.

Og da Bolly kom én mot én mot høyreback Ole Kristian Nygård – som nok var svimmel i timevis etter kampen – ble det også uttelling.

Bolly dro seg inn i boksen, dro av backen, fikk tidligere Eidsvold Turn-keeper Fredrik Tervaniemi på feil bein, før han satte ballen tilbake i hans venstre hjørne.
                      – Jeg har hatt som oppgave å skyte mer. Deilig å se den gå inn.

20-åringen burde trolig også hatt straffespark rett før pause, etter å ha tatt nevnte Nygård med på en skikkelig rundreise i LSK-hallen.

– Som ventet
                      Det var først etter pause LSK virkelig kom til sjanser. Etter at gjestene tok ledelsen på et skudd Stefan Logi Magnusson kunne ha avverget, dundret vertene skikkelig til fra start etter pause.
                      – Det ble som forventet. Vi hadde fokus på etablert angrep og gjenvinning. Jeg synes vi vant igjen ballen i mange gunstige posisjoner og kunne fått bedre uttelling. Vi kom også til mange innlegg, men bevegelsen i boksen var ikke god nok. Generelt synes jeg vi hadde en del å forbedre på den siste tredjedelen. Der var uttellingen ikke god nok, sier Henning Berg.

Han valgte å gi mange mye spilletid. Nicolay Solberg gjorde en grei figur fra start på høyrekanten den omgangen han spilte. Hassane Dosso balanserte midtbanen bra de siste 45 minuttene.

Fredrik Gulbrandsen (45 min.) og Ohi Omoijuanfo (30 min.) gjorde det langt bedre på topp enn Anthony Ujah og Björn Bergmann Sigurdarson som startet kampen. Erling Knudtzon viste at han fortsatt ikke ser ut til å bli noen hit i den omgangen han spilte.
                      – Det er viktig å få mange i gang. Og det er bedre for dem å spille mot de beste og mot Nybergsund, som er bedre enn det Ull/Kisa som B-laget møtte, sier Berg.

Han kunne også glede seg over Nosa Igiebor som viste veldig mye bra med ball og at gjestene kun kom til to sjanser.
                      – Målet kunne Stefan ha tatt, og sjansen de fikk etter corner gikk mye på samhandling. Vi spilte sone og alle var nok ikke vant til det ennå, sier Henning Berg.

Last edited by RSP; 17.01.2011, 19:03. Begrunnelse: Fulltekst.
                      FUGLA TIL VI DØR!

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

lsk.no

Enveiskjøring uten seier

Med første treningskamp unnagjort setter LSK og Henning Berg nå fokuset mot fredagens oppgjør mot Hønefoss i LSK-hallen.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

lsk.no

Slo Ull/Kisa etter frisparkperle

Rekruttlaget tok i mot motstand fra divisjonen over, og vant etter frisparkperle av Sondre Jakobsen.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

lsk.no

Ønsker du omvisning på Åråsen?

Nå har du muligheten til å få se innsiden av Åråsen stadion. LSK gir lag, foreninger, og andre interesserte omvisning i Romerikes storstue.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

lsk.no

Brasil og Hønefoss

Det er ikke ofte disse to har noe med hverandre å gjøre, men denne uka er det gjestene i LSK-hallen.

Last edited by RSP; 18.01.2011, 14:22.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

Slo Karanba 2-0

LSK var sjefer på eget kunstgress da brasilianske Karanba var gjester i LSK-hallen.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

Seier over sambaen

LSK-juniorene var sjefer på eget kunstgress da brasilianske Karanba var gjester i LSK-hallen tirsdag formiddag.

Kommentar

• Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

Klubbledere usikre på fredagskamper.

Lillestrøm:

Frank Grønlund, daglig leder: – Vi er veldig usikre, for dette er jo ikke prøvd ut før. Lørdagskamper har vist seg å ikke være heldig for vår del. Samtidig kan jo fredagskamp være en fin inngang til helgen. Jeg vil ikke si så mye mer før vi har fått prøvd det.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

lsk.no

LSK gir ut bok til jubileet

Når LSK tar i mot Molde på Åråsen 16. mai vil klubben feire den 1000. kampen i toppserien med bokutgivelse.

Kommentar

• Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

BBS har forlenget kontrakten ut 2013

Kommentar

• KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

- Ekstremt godt fornøyd med ny kontrakt

Björn Bergmann Sigurdarson har funnet seg til rette i LSK. Nå vil han utvikle seg videre med en ny treårskontrakt i boks.

Kommentar

Working...