Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Lillestrøm spilte uavgjort i årets første treningskamp, men kanarifuglene viste allerede solide saker. I andreomgang dominerte nemlig hjemmelaget, og hadde fortjent å vinne oppgjøret.
Før pause var det jevnere og det var gjestene som tok ledelsen da Adis Maglic vartet opp med en perle. Venstrekanten limte ballen i vinkelen, bak LSK-keeper Stefan Logi Magnusson, etter 28 minutter.
– Typisk treningskamp
– Dette ble en typisk første treningskamp, sier LSK-trener Henning Berg etter årets første dyst i LSK-hallen.
– Vi hadde mer enn nok sjanser til å vinne kampen med flere mål, men vi var ikke gode nok på den siste tredjedelen. Det gjelder både den siste pasningen og avslutningene, fortsetter Berg. LSK-trener Henning Berg gjorde flere bytter i pausen og Lillestrøm avsluttet blant annet kampen med seks spillere født i 1990, eller senere. Han er fornøyd med hva unggutta serverte.
– Det er viktig å få med de unge spillerne helt fra starten. Nærmere mot sesongstart vil nok førsteelleveren sette seg mer, sier Berg.
Bolly imponerte
Spesielt Mathis Bolly bød på flere farligheter fra sin venstreside. Og det var også han som satte inn utlikningsmålet da han dro seg fint innover i banen, før han lurte Nybergsunds keeper og avsluttet frekt i nærmeste hjørne.
Også etter Bollys scoring i det 51 minuttet produserte LSK flere store muligheter, men det ble med den ene scoringen.
BEDRE MED SELVTILLIT: Mathis Bolly leverte varene fra første spark i går. Hurtigtoget mener at det skal mye til å ta fra ham en plass på venstrekanten denne sesongen. Lørdag styrket han aksjene sine med ett mål og flere flotte raid. alle foto: geir egil skog
Tar jerngrep om startplassen
(LSK – Nybergsund-Trysil 1-1). – Den som skal ta fra meg en plass på serielaget, skal være veldig god, sier en selvsikker Mathis Bolly. Årets første treningskamp viste hvorfor.
20-åringen holdt til tider lekestue på venstrekanten og scoret også LSKs mål i en kamp kanarifuglene burde ha vunnet.
Etter at han fikk sjansen i fjor høst har formpila til Bolly bare pekt én vei. Og det er oppover.
Hurtigtoget ser ingen grunn til at den ikke skal fortsette å gjøre det.
– Serieslutten kom altfor tidlig på meg. Med den følelsen jeg hadde i fjor høst kunne jeg bare ha spilt og spilt. I stedet har jeg jobbet hardt i månedene etter også. Den som skal ta fra meg en plass i startoppstillingen når serien starter skal være veldig god, sier Bolly til Romerikes Blad.
Først i køen
Trener Henning Berg gleder seg også over Holmlia-karens utvikling.
– Sånn det ser ut nå ligger Mathis godt an i kampen om venstrekanten. Han har hatt en fin utvikling, trente bra i desember og er i bedre form enn noen gang. Men det er konkurranse også om den plassen, skryter Berg.
Lørdag gjorde Bolly mye av det han ikke har hatt selvtillit til å utføre tidligere; bruke den enorme farten sin og utfordre, både utover og innover i banen.
Tidligere endte det ofte i en støttepasning.
– Det er riktig. Jeg har jobbet mye mentalt. Selvtilliten er bedre enn på lenge.
Ingen døgnflue
Også i sin første virkelige sesong – i 2009 – var Bolly en åpenbaring i treningskampene på vinteren. Men da seriespillet startet forsvant han nesten helt.
Bolly er skråsikker på at det ikke vil bli tilfellet i år.
– Nei, jeg er på et helt annet nivå. Det kan ikke sammenliknes, mener han.
Det tror heller ikke Henning Berg. Han tror det har gått mye på tilvenning.
– Vi får brukt ham bedre nå, og satt ham opp i gode posisjoner.
Og da Bolly kom én mot én mot høyreback Ole Kristian Nygård – som nok var svimmel i timevis etter kampen – ble det også uttelling.
Bolly dro seg inn i boksen, dro av backen, fikk tidligere Eidsvold Turn-keeper Fredrik Tervaniemi på feil bein, før han satte ballen tilbake i hans venstre hjørne.
– Jeg har hatt som oppgave å skyte mer. Deilig å se den gå inn.
20-åringen burde trolig også hatt straffespark rett før pause, etter å ha tatt nevnte Nygård med på en skikkelig rundreise i LSK-hallen.
– Som ventet
Det var først etter pause LSK virkelig kom til sjanser. Etter at gjestene tok ledelsen på et skudd Stefan Logi Magnusson kunne ha avverget, dundret vertene skikkelig til fra start etter pause.
– Det ble som forventet. Vi hadde fokus på etablert angrep og gjenvinning. Jeg synes vi vant igjen ballen i mange gunstige posisjoner og kunne fått bedre uttelling. Vi kom også til mange innlegg, men bevegelsen i boksen var ikke god nok. Generelt synes jeg vi hadde en del å forbedre på den siste tredjedelen. Der var uttellingen ikke god nok, sier Henning Berg.
Han valgte å gi mange mye spilletid. Nicolay Solberg gjorde en grei figur fra start på høyrekanten den omgangen han spilte. Hassane Dosso balanserte midtbanen bra de siste 45 minuttene.
Fredrik Gulbrandsen (45 min.) og Ohi Omoijuanfo (30 min.) gjorde det langt bedre på topp enn Anthony Ujah og Björn Bergmann Sigurdarson som startet kampen. Erling Knudtzon viste at han fortsatt ikke ser ut til å bli noen hit i den omgangen han spilte.
– Det er viktig å få mange i gang. Og det er bedre for dem å spille mot de beste og mot Nybergsund, som er bedre enn det Ull/Kisa som B-laget møtte, sier Berg.
Han kunne også glede seg over Nosa Igiebor som viste veldig mye bra med ball og at gjestene kun kom til to sjanser.
– Målet kunne Stefan ha tatt, og sjansen de fikk etter corner gikk mye på samhandling. Vi spilte sone og alle var nok ikke vant til det ennå, sier Henning Berg.
Frank Grønlund, daglig leder: – Vi er veldig usikre, for dette er jo ikke prøvd ut før. Lørdagskamper har vist seg å ikke være heldig for vår del. Samtidig kan jo fredagskamp være en fin inngang til helgen. Jeg vil ikke si så mye mer før vi har fått prøvd det.
Kommentar