Nyheter januar 2011

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

RB.no

Fortsatt med kjøpestopp

Björn Bergmann Sigurdarson er den eneste spilleren sportsdirektør Torgeir Bjarmann hadde på lista for kontraktsfornyelse.

Klubbens kjøpestopp som ble gjort kjent i romjula gjelder fortsatt.

– Ja, der må vi nok avvente inntil videre. Vi har blant annet per dags dato ingen hovedsponsor på plass, sier Bjarmann.

Etter det Romerikes Blad erfarer kommer forrige sesongs hovedsponsor, Nordea, til å gi Åråsen-klubben et svar i løpet av kort tid på om de blir med videre. Selv om LSK gjerne skulle hatt en sentral midtbanespiller, mener sportsdirektøren stallen er god nok til å bite fra seg.

– Det viser seg som en klar fordel å ha kontinuitet i stallen. Det føler jeg vi har. Der er det mange gode spillere. Til tross for kjøpestopp hevder Bjarmann han holdt seg godt innenfor de gjeldende rammene da han signerte ny kontrakt med islendingen. Men han ønsker ikke å si hvor på lønnsstigen i klubben spissen nå havnet.

– Slikt holder vi internt, sier han.

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

RB.no

FORTSATT EN BERG-MANN: Björn Bergmann Sigurdarson var den første spilleren Henning Berg og Torgeir Bjarmann hentet til LSK. Nå har de, Arild Sundgot (skjult) og Espen Søgård, lykkes i å knytte islendingen til Åråsen ut 2013-sesongen. BEGGE FOTO: TOM GUSTAVSEN

– Jeg blir i Lillestrøm
      Kjærligheten til by, klubb og supportere gjorde at Björn Bergmann Sigurdarson (19) i går signerte ny treårskontrakt med LSK.

Islendingen som for kort tid siden var svært tvilende til om han kom til å fortsette i LSK etter at kontrakten hans gikk ut denne sesongen, var i går svært fornøyd etter å ha signert en avtale som knytter ham til Åråsen-klubben ut 2013.
      – De to siste ukene har vi snakket seriøst sammen, og i helgen ble det klart for meg hva som var det rette valget. Jeg har snakket mye med Henning om min rolle i laget. Nå er jeg sikker på at jeg vil bli en dynamisk spiss. Samtidig merket jeg også da jeg var på prøvespill i andre land at dette er blitt mitt andre hjem, sier 19-åringen til Romerikes Blad.
      For spissen har aldri lagt skjul på at han trives svært godt i Lillestrøm.
      – Jeg elsker byen, klubben og supporterne. Det fikk meg også til å skjønne at det var riktig å fortsette karrieren min her.

Bedre underlag
      Sigurdarson legger ikke skjul på at han ønsker seg til en større liga, når tiden er moden.
      Han har til tider vært frustrert og skuffet både over eget spill, uttelling og måten han er blitt brukt på.
      – Men nå føler jeg laget går mot en kjempesesong. Det håper jeg å være med og bidra til.
      Oppkjøringene til angriperen har vært plaget av skader og at han ikke har kunnet trene så mye med laget på hardt underlag.
      – Det nye kunstgresset i LSK-hallen er fantastisk. Det beste jeg har spilt på. Det vil bety mye for meg i vinter, tror han.

Lang prosess
      Torgeir Bjarmann beskriver kontraktsforhandlingene som rekordlange. Den siste tiden har praten gått mest om fotball, og lite om penger.
      – Vi startet vel for et år siden. Vi har vært tålmodige, sier sportsdirektøren.
      Bjarmann legger ikke skjul på at han ser på islendingen som et framtidig salgsobjekt.
      – Nå får Björn tid, kan senke skuldrene og prestere her framover. Han har både innstilling og talent nok til å bli et godt salgsobjekt for oss, når tiden er inne.

Det er trener Henning Berg også helt enig i.
      – Det er viktig for oss å ha de beste spillerne på kontrakt, slik at de ikke går som bosmenn. Vi har hele tiden hatt troen på at vi ville bli enige med Björn. Nå gleder vi oss til å utvikle ham videre. Et naturlig mål for Björn er også U21-EM i sommer. Der har han mulighet til å få en plass i troppen, sier Berg.

Kommentar

• Hexaphim
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 2830

INGEN KRISE: Økonomien til Lillestrøm, her ved Karim Essediri, skal ikke være like ille som meldt forrige uke. Foto: Stian Lysberg Solum ( Sanpix ) LSK: - Helt feil

Dag Langerød Tips meg

Publisert 20.01.11 14:27
        Lillestrøm slår tilbake mot påstandene om at de mangler 25 millioner kroner av årets budsjett.

KLAR TALE: Per Mathisen hevder at LSKs økonomiske situasjon er som vanlig på denne tiden av året. Foto: Cornelius Poppe ( Scanpix )

LSK-HALLEN (Nettavisen): Forrige uke ble det skrevet at Lillestrøm fortsatt manglet 25 av 40 millioner i markedsbudsjettet for 2011.

Ille, tenkte mange.
        Ikke bare på Lillestrøm.
        - En misforståelse
        Klubbformann Per Mathisen sier imidlertid til Nettavisen at tallene som ble presentert var helt gale.
        - Vi mangler ikke 25 millioner av markedsbudsjettet vårt. Vi mangler et sted mellom ti og 15 millioner, sier Mathisen til Nettavisen.
        - Det hele ble rett og slett misforstått. Vi manglet 25 millioner, men det var i fjor høst - før vi startet innsalget for 2011. Det korrekte er derfor at vi nå mangler 10-15 millioner av de 40, fortsetter han.
        Ifølge LSK-lederen er ikke det «mot normalt».
        Det skal være helt vanlig.
        - Sover godt
        - Ingen LSK-krise, altså?
        - Nei. Overhodet ikke, sier han.
        - Noen av de 40 millionene kommer jo også i løpet av sesongen ved ulike tiltak og bonuser. Vi er i rute, og regner med å få de inntektene som er forventet og som er på linje med det vi fikk inn under fjoråret. Derfor sover jeg også godt om natta, sier Mathisen.
        Hvis noen Lillestrøm-supportere skulle tro at disse tallene åpner for et mer offensivt LSK på overgangsmarkedet, må de imidlertid tro om igjen. Det er nemlig fortsatt kjøpsstopp i klubben.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

lsk.no

Åpent hus på Åråsen

Torsdag 27. januar klokka 19:00 inviterer LSK til supportermøte på Åråsen for alle gule og svarte.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

lsk.no

- Ekstremt godt fornøyd med ny kontrakt

Björn Bergmann Sigurdarson har funnet seg til rette i LSK. Nå vil han utvikle seg videre med en ny treårskontrakt i boks.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

LSK-Hønefoss fredag klokka 12

Fredag kan du få med deg årets andre treningskamp i LSK-hallen.

Kommentar

• Oddis
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 2744

- Angrepsspill i fokus

Petter Belsvik ser etter gjenvinning, offensiv bevegelse og scoringer mot Hønefoss klokka 12.

Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• Hexaphim
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 2830

BLIR: Nosa Igiebor har lagt flytteplanene på is. Foreløpig. Foto: Torgersrud, Marius ( Scanpix )

LSK avslo Nosa-bud

Dag Langerød Tips meg

Publisert 21.01.11 09:01

- Sa nei etter to sekunder, sier Torgeir Bjarmann.

TO SEKUNDER: Det var alt Torgeir Bjarmann brukte på å si nei til et tilbud på Nosa Igiebor. Foto: Junge, Heiko ( SCANPIX )

LSK-HALLEN (Nettavisen): Nosa Igiebor viste i fjor i en del glimt at han er en av Tippeligaens beste offensive midtbanespillere, og etter sesongen dro på en lite prøvespill hos Ståle Solbakkens FC København.

- Jeg kom til Norge. Jeg har tatt utfordringen her, men nå trenger jeg en enda større utfordring enn det som finnes her, sa han til Nettavisen umiddelbart etter siste seriekamp, borte mot Strømsgodset.
                  Det ble imidlertid ingen kontrakt med FC København.
                  Flere interesserte
                  Det ble ingen kontrakter andre steder, heller, selv om spanske Racing Santander også ville se nærmere på ham.
                  Konkrete bud har det også kommet til Lillestrøms kontor.
                  - Ja, det har vært bud på meg i vinter, men Lillestrøm følte ikke at det var rett. Det gjorde heller ikke jeg, sier han.
                  - Hvilken klubb?
                  - Det vil jeg ikke si. Men jeg synes det er greit at du får vite at det har vært bud, sier han.
                  - Altfor lavt
                  Torgeir Bjarmann bekrefter midtbanespilleren uttalelse.
                  - Ja, vi fikk et bud på Nosa, men det var for dårlig. Det brukte vi nøyaktig to sekunder på å vurdere. Det var altfor lavt. Det var rett og slett ikke noe vits i å gå videre med det, sier han.
                  - Norsk eller utenlandske klubb?
                  - Det vil jeg ikke si noe om, sier LSKs sportsdirektør.

- Hodet er i LSK
                  Bjarmann sitter imidlertid ikke igjen med en skuffet nigerianer.
                  - Nei, jeg vil ikke si at jeg er skuffet. Etter forrige sesong forventet jeg noen tilbud, det kom også, men det var verken rett for meg eller Lillestrøm. De er flinke til å informere meg, og jeg forsto avgjørelsen deres, sier Igiebor til Nettavisen.
                  - Nå er fokuset derfor kun på Lillestrøm i 2011. Hvis noe skulle skje, gjerne det, men det er ikke noe jeg går rundt og tenker på. Mitt fokus er kun på å bli en bedre fotballspiller i år.
                  Akkurat det har han også god tro på at han kan bli.
                  - Hvorfor ikke? Jeg har blitt en bedre fotballspiller i hvert eneste år tidligere i livet. Holder jeg meg skadefri ser jeg derfor ingen grunn til at ikke 2011 skal bli et enda bedre Nosa-år, sier han glisende.
                  For Lillestrøm handler 2011 mye om å få en god start. Laget har bortekamp mot Rosenborg, Vålerenga og Stabæk i tre av de fire første rundene, mens den ene hjemmekampen innimellom spilles mot Brann.

http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3070359.ece#

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

lsk.no

Ujah kan bli straffeskytter i 2011

Nigerianeren seiler opp som en av de heteste kandidatene.

Kommentar

• Laksen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2004
                      • 287

Eliteserieklubbenes momskompensasjon for 2009:

• Bodø/Glimt - 46 670
                      • Brann - Søkte ikke
                      • Fredrikstad - Søkte ikke
                      • Lillestrøm - 1 650 888
                      • Lyn - 220 723
                      • Molde - 1 312 143
                      • Odd Grenland - 1 391 324
                      • Rosenborg - 4 874 020
                      • Sandefjord - Søkte ikke
                      • Strømsgodset - Søkte ikke*
                      • Stabæk - 1 885 186
                      • Start - 1 135 850
                      • Tromsø - 59 699
                      • Viking - Ikke søkt **
                      • Vålerenga - 1 890 951
                      • Aalesund - Søkte ikke

Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

Kommentar

• Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5918

rb.no

FØLTE SEG SNYTT: LSK-trener Henning berg etter 2-1-tapet på Ullevaal mot Vålerenga. FOTO: SCANPIX

– Under vanlig nivå

LSK-HALLEN: (LSK – Hønefoss 1-1). Lillestrøm-trener Henning Berg var ikke fornøyd med årets andre treningskamp.

– Vi var ujevne hele kampen. En del er bra, men vi har mye å gå på. Kampen var under vanlig nivå, sier LSK-trener Berg til rb.no etter 1-1 mot Hønefoss i LSK-hallen.
                        – Ikke slitne

Han skulle ønske det var tøffe treningsmengder som var årsaken til at laget leverte under pari.
                        – Men det er nok dessverre ikke det. Vi ble ikke slitne, det går mer på samhandling, touch og presisjon. Jeg skulle gjerne sett at vi gjorde de tingene bedre, selv om det er lenge igjen til sesongstart, utdyper Berg.

Anthony Ujah fikk straffespark da han ble felt etter 35 minutter. Straffen omsatte han selv i mål. Bare to minutter senere kranglet Hønefoss' David Hanssen inn utligningen etter en Hønefoss-corner. Ingen av lagene scoret i andreomgang og 1-1 ble sluttresultatet.
                        Samme som sist

Det er samme resultat som da LSK møtte Nybergsund lørdag.
                        – Men i denne kampen møtte vi et bedre lag. Selv om vi var det beste laget og skapte flest sjanser, spilte Hønefoss oss lavere enn Nybergsund gjorde, mener LSK-treneren.
                        Han var mest fornøyd med at mange spillere fikk spilletid.
                        – Det er viktig for oss at flest mulig får spille med tanke på framtiden, sier Berg, som også gjorde fem bytter underveis i kampen.

For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

lsk.no

LSK-TV: - Varierende spill

Det ble uavgjort mot Hønefoss. Hovedtreneren mente prestasjonene både var veldig gode, men også ikke bra nok i forhold til Tippeliga-standard.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

lsk.no

- Did you see where the ball went?

Før kampen ble Anthony Ujah lansert som straffeskytter i 2011, og 20-åringen tok utfordringen på alvor. Hønefoss-keeperen ble forvirret da storscoreren satt inn LSKs ledermål.

Kommentar

• Sem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2005
                              • 1626

Henning Berg vil kvitte seg med sutrestempelet

TOMMEL OPP: Henning Berg har bestemt seg for å fremstå positiv i 2011. FOTO: DAG W. GRUNDSETH

Da Henning Berg overtok Lillestrøm, fikk romerikingene en av Norges største fotballprofiler, men samtidig forsvant også blesten rundt gultrøyene.

Publisert: 22.01.2011 kl. 10:08 , endret: 22.01.2011 kl. 10:09
                              Av: Marius Vik

Lillestrøm-Hønefoss 1–1
                              Ikke tilfeldig, skal vi tro styreleder Per Mathisen.
                              – Det var vel mye støy i 2008, og vi ønsket å tone det ned i 2009. Kanskje ble det vel rolig etter hvert, og nå må vi stå frem på en annen måte, sier Mathisen.
                              For det er ikke bare at klubben er blitt mindre synlig i mediene. Humøret er også fraværende.
                              – Vi ønsker ikke å være sure, men skal stå frem som en offensiv og positiv klubb.
                              Sponsor-murring

– Samholdet og tonen i troppen og klubben er bra, men da må vi også vise det utad, mener Mathisen. Det er det også behov for. Det er nemlig ikke bare fra supporterhold at Henning Berg og hans mannskap oppleves som humørløse og lite synlige.
                              – Vi har merket oss kommentarene, og det har også blitt tatt opp av sponsorene våre. Slikt er ikke ønskelig, og slik skal vi ikke ha det.
                              – Lillestrøm er den klubben som har vært lengst i Tippeligaen, vi spiller i toppdivisjonen for 37. året på rad i år. Det må også komme frem utad, sier Mathisen.
                              Tar grep

Og, uten at Mathisen nevner noen ved navn, lover Henning Berg at han skal vise seg fra en ny side i årets sesong.

– Jeg har evaluert meg selv, og vet at mange synes kroppsspråket mitt er negativt. Jeg skal gjøre mitt for å få folk til å oppleve meg annerledes i årets sesong.
                              Lite glede i går

Lillestrøm-treneren lover han allerede har tatt grep, men mot Hønefoss var det i sannhetens navn ikke mye å glede seg over, hverken for LSKs supportere eller ansatte.
                              Gjestene satte ballen i treverket allerede etter tre minutters spill. LSK var rufsete bak, og slet med effektiviteten fremover.
                              Anthony Ujah var den eneste gulkledde som fant veien til nettmaskene, mens David Hanssen utlignet for bortelaget bare to minutter senere.

Berg er likevel ikke nevneverdig bekymret:
                              – Vi er tre uker inne i sesongoppkjøringen, og da merkes det i beina.
                              LSK endte i fjor på 10.-plass på tabellen.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

Ensom spiss

Fredrik Gulbrandsen fikk en halvtime på topp aleine. - Litt vanskelig ble det, men god læring var det, sier han.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

- Vi må jobbe med effektiviteten

LSKs uavgjortsyke har ikke blitt kurert i fotballpausen.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Stian spilte 90 minutter

- Fortsatt mye å gå på, sier venstrebacken etter hans hele første kamp på over et halvt år.

Kommentar

• Skinke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2007
                                      • 3914

G19-landslagstrener Bård Flovik har tatt ut troppen til firenasjonersturnering på La Manga, Spania i perioden 5.-12. februar 2011:

Mushaga Bakenga - Rosenborg BK
                                      Eirik Benjaminsen - Stabæk Fotball
                                      Valon Berisha - Viking FK
                                      Thomas Drage - Tromsø IL
                                      Aslak Falch - Viking FK
                                      Ruben Gabrielsen - Lillestrøm SK
                                      Fredrik Gulbrandsen - Lillestrøm SK

Alexander Hassum - Hønefoss BK
                                      Eirik Holmen Johansen - Manchester City FC
                                      Ørjan Hopen - Sogndal IL
                                      Etzaz Hussain - Manchester United FC (Vålerenga IF)
                                      Christian Landu-Landu - Viking FK
                                      Yann-Erik de Lanlay - Viking FK
                                      Håvard Nielsen - Vålerenga Fotball
                                      Magnus Stamnestrø - Molde FK
                                      Gustav Valsvik - Sogndal IL
                                      Hugues Wembangomo - Sarpsborg 08
                                      Krister Wemberg - Molde FK
                                      Magnar Ødegaard - Sarpsborg 08
                                      Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Skinke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2007
                                        • 3914

G17-landslagstrener Øivind Nilsen har tatt ut troppen til firenasjonersturnering på La Manga, Spania i perioden 5.-12. februar 2011:

Shåresh Ahmadi - Vålerenga Fotball
                                        Veton Berisha - Viking FK
                                        Eirik Birkelund - SK Brann
                                        Ivar Erlien Furu - Molde FK
                                        Thomas Grøgaard - Odd Grenland
                                        Jonas Grønner - SK Brann
                                        Anders Gundersen - Brevik IL
                                        Jonas Halstensen - Rosenborg BK
                                        Kristoffer N. Hansen - Sandefjord Fotball
                                        Kristoffer Haraldseid - FK Haugesund
                                        Lars Kallevik - Løv-Ham Fotball
                                        Kjetil Skogen Kalve - SK Brann
                                        Johan Kolbjørnsrud - Lillestrøm SK
                                        Fredrik Levorstad - Stabæk Fotball
                                        Ohi Kwoeme Omoijuanfo - Lillestrøm SK
                                        Martin Rønning Ovenstad - Mjøndalen IF
                                        Ole Kristian Selnæs - Rosenborg BK
                                        Tony Hien Vo - Odd Grenland
                                        Øystein Øvretveit - SK Brann
                                        Daukjøtt Felt C

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

lsk.no

Årsmøte i LSK

28. februar avholdes årsmøte i Lillestrøm Sportsklubb.

Kommentar

Working...