Treninger 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ginola
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2010
    • 549

    Fremdeles ingen som har tatt turen på trening? Kommer vi til å se Nicolás Mezquida og Bassey mot MFK på mandag? Kan de sparke ball?

    Kommentar

    • pitbull007
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Sep 2006
      • 128

      Trening 19 august

      Var en tur innom Vigernesjordet i dag fra 10.30 til kl 12.00.

      De holdt på med en litt artig variant av oppvarmingsøvelse/konkurranse/pasningsøvelse. Delt inn i 3 lag med 6-7 på hvert lag. Det var laget to firkanter av kjegler, det var ca 7-8 meters avstand mellom firkantene. Et lag i hver firkant og et lag som skulle jage ball, det var kun 2 stk fra laget som befant seg mellom firkantene som kunne jage ball i firkanten. Det var kun lov med et touch og man måtte spille minimun fire pasninger før ballen skulle spilles over i den andre firkanten uten at laget i midten fikk tak i den. 4 pasninger og vellykket avlevering til andre firkant = 1 poeng, 8 pasninger -> 2 poeng osv.

      Etter dette spilte de 11 mot 11 uten keepere på halve banen, kun holde ballen i laget.

      Lagene:
      Karim, Steinar, Frode, Lasse
      Ohi, Bassey, Obifule, Erling
      Bjørn, Fredrik

      Mot
      Marius Amundsen, Steffi, Anders Grøndahl, Stian
      Nico, Simen Rustadbakken, Steffen Hjelmtvedt, Mathis
      Gilbert, George Akpabio

      Etter ca 20 min med dette spilte de over hele banen hvor det ble terpet på defensiv organisering. Markus Furseth var også på treninga og han kom inn for Rustadbakken på formasjonsdrillen over hele banen.

      Nicolás Mezquida og Nadj var ikke å se, Edwin var innom en liten tur. George Akpabio viste ikke noe som imponerte meg på dagens trening. Men Bassey derimot ser jeg virkelig frem til å se i kamp. Han er rask, veldig duellsterk og bra kontroll på kula. Kan vi drømme om noe nytt gull fra Nigeria?


      Laget på mandag ser altså ut til å bli som følger:

      Stefan
      Karim, Steinar, Frode, Lasse
      Ohi, Bassey, Obifule, Erling
      Bjørn, Fredrik

      Er vel ikke akkurat noe uventet lag, men jeg hadde gjerne sett Bolly på venstre kant og Erling på høyre.

      pit

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Opprinnelig skrevet av pitbull007
        Trening 19 august

        Var en tur innom Vigernesjordet i dag fra 10.30 til kl 12.00.

        De holdt på med en litt artig variant av oppvarmingsøvelse/konkurranse/pasningsøvelse. Delt inn i 3 lag med 6-7 på hvert lag. Det var laget to firkanter av kjegler, det var ca 7-8 meters avstand mellom firkantene. Et lag i hver firkant og et lag som skulle jage ball, det var kun 2 stk fra laget som befant seg mellom firkantene som kunne jage ball i firkanten. Det var kun lov med et touch og man måtte spille minimun fire pasninger før ballen skulle spilles over i den andre firkanten uten at laget i midten fikk tak i den. 4 pasninger og vellykket avlevering til andre firkant = 1 poeng, 8 pasninger -> 2 poeng osv.

        Etter dette spilte de 11 mot 11 uten keepere på halve banen, kun holde ballen i laget.

        Lagene:
        Karim, Steinar, Frode, Lasse
        Ohi, Bassey, Obifule, Erling
        Bjørn, Fredrik

        Mot
        Marius Amundsen, Steffi, Anders Grøndahl, Stian
        Nico, Simen Rustadbakken, Steffen Hjelmtvedt, Mathis
        Gilbert, George Akpabio

        Etter ca 20 min med dette spilte de over hele banen hvor det ble terpet på defensiv organisering. Markus Furseth var også på treninga og han kom inn for Rustadbakken på formasjonsdrillen over hele banen.

        Nicolás Mezquida og Nadj var ikke å se, Edwin var innom en liten tur. George Akpabio viste ikke noe som imponerte meg på dagens trening. Men Bassey derimot ser jeg virkelig frem til å se i kamp. Han er rask, veldig duellsterk og bra kontroll på kula. Kan vi drømme om noe nytt gull fra Nigeria?


        Laget på mandag ser altså ut til å bli som følger:

        Stefan
        Karim, Steinar, Frode, Lasse
        Ohi, Bassey, Obifule, Erling
        Bjørn, Fredrik

        Er vel ikke akkurat noe uventet lag, men jeg hadde gjerne sett Bolly på venstre kant og Erling på høyre.

        pit
        Bra jobba Bjørn.

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1422

          Opprinnelig skrevet av pitbull007
          Laget på mandag ser altså ut til å bli som følger:

          Stefan
          Karim, Steinar, Frode, Lasse
          Ohi, Bassey, Obifule, Erling
          Bjørn, Fredrik
          Hva med Ruben? Var han ikke på trening? Er han aktuell mot Molde?

          Kommentar

          • pitbull007
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Sep 2006
            • 128

            Opprinnelig skrevet av BD
            Hva med Ruben? Var han ikke på trening? Er han aktuell mot Molde?
            Godt spørsmål, hverken han eller Tokstad var tilstede. Jeg fikk ikke spurt noen om hvorfor, regner med noen svinger innom treninga i morra og sjekker.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              Opprinnelig skrevet av pitbull007
              Godt spørsmål, hverken han eller Tokstad var tilstede. Jeg fikk ikke spurt noen om hvorfor, regner med noen svinger innom treninga i morra og sjekker.
              Jeg er på saken kommer snart med et svar.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                Opprinnelig skrevet av pitbull007

                Stefan
                Karim, Steinar, Frode, Lasse
                Ohi, Bassey, Obifule, Erling
                Bjørn, Fredrik
                Det mest pussige her er at Basse spiller til høyre for Pål, det var uventa. Ohi har tidligere sagt at han trives best på venstre og det er opplagt at Knudtzon trives best på høyre, derfor tipper jeg Ohi kun vikarierte for Ruben på treninga.

                Kommentar

                • pitbull007
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Sep 2006
                  • 128

                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Det mest pussige her er at Basse spiller til høyre for Pål, det var uventa.
                  Satte nok opp feil her ja, Bassey spiller til venstre for Paul.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Ruben var syk i dag men regner med og rekke Molde kampen ,han kjemper om en sentralmidtbane plass.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      Trening lørdag 20. august

                      Treninga var på Vigernesjordet 10.30-12.00. I formasjonstreninga stilte

                      Karim-Steinar-Frode-Lasse
                      Ohi-Obi-Otu-Erling
                      Fredrik-Björn

                      mot

                      Stian Christensen-Tom Albertsen
                      Mathis Bolly-Ruben Gabrielsen-Arild Sundgot-Nicolay Solberg
                      Stian Ringstad-Petter Belsvik-Pål Steffen Andresen-Magnus Powell

                      At vi bruker trenerteamet i backrekka og guttekeeperen og keepertreneren som Moildespisser viser nok at stallen neppe kan krympes mye mere. (For øvrig en merkelig følelse å se en LSK-trening uten Espen Søgård.) Alexander Nadj har som kjent forlatt oss, og Andreas Fjeldstad (fraværende i dag) er nå, også formelt, andrekeeper bak Logi. Jeg så ikke Nicolás Mezquida, som nå tilhører stallen, selv om han kanskje ikke er klarert for spill fra NFF, slik Effiom Otu Bassey nylig ble. (Jeg er veldig spent på å se vår nye midtbaneduo i kamp, spesielt Bassey virker meget spennende.) Heller ikke nigerianske George Akpabio var på treninga.

                      Etter formasjonstrening og spill mellom to jevne lag på liten bane var det avslutningstrening. Karim trente på frispark over mur, Obi og Otu trente på langpasninger seg i mellom. Geir Kåsene trente Marius Høibråten, som har vært skada en stund, og fort kan være vår neste A-lagsspiller fra junior/guttestallen.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • pitbull007
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Sep 2006
                        • 128

                        Trening 25 august på Vigernesjordet fra 10.30 til 12.30. Greit å bruke fridagene på LSK trening før man skal sykle Birken i morra....

                        Tilstede på dagens trening: Logi, Fjeldstad, Karim, Steinar, Frode, Steffi, Lasse, Stian, Ohi, Tokstad, Erling, Ruben, Paul, Bassey, Bolly, Nico, Mezquida, Bjørn, Fredrik, Arild, Marius Amundsen(jr), John Raymond Haraldsen(jr), Christoffer Holsten(jr) og en ukjent unggutt(Asan??)

                        Edwin kom som vanlig tråkkende på en sliten sykkel med stor ispose/bandasje på høyrekneet.
                        Nicolás Mezquida virket ikke å være skadet og deltok for fullt på hele treninga. Gjorde et greit inntrykk, liten, kvikk og teknisk. Virker noe lett i duellene, men er jo ikke overraskende Er denne karen spilleklar enda, kan ikke huske å ha lest noe om dette??

                        Geir Kåsene kjørte som vanlig oppvarminga. Så tok Petter Belsvik og Magnus Powell over med noen pasningsøvelser(4 lag) hvor det ble avsluttet med et par konkurranser og armhevningsstraff for taperne

                        Så over til formasjonstreninga hvor Henning drilla følgende 11 mot Aabrekks defensive lag(5-3-2)

                        Logi
                        Karim, Steinar, Frode, Lasse
                        Ohi, Paul, Bassey, Erling
                        Bjørn, Fredrik

                        Mot:
                        Fjeldstad
                        Tokstad, Amundsen, Steffi, Ringstad, Mezquida
                        Nico, Ruben, xxx(Asan??)
                        Bolly, Gilbert

                        Jr gutta Holsten og Haraldsen var ikke med på formasjonstreninga.
                        Ikke uventet at Henning trener på å spille mot 5 manns forsvar, dette er som kjent stilen til Aabrekks mannskap(noe som de har lyktes bra med må man vel si). Det virker som Bassey får muligheten fra start i denne kampen, det blir spennende å se om han kan levere det han viser på trening. Virkelig på hugget på dagens trening i hvert fall, noe Ruben fikk merke. Hele tida oppi Ruben og vant mange dueller, noe som helt tydlig frustrerte Ruben. Godt å se skikkelig fighting om midtbaneplassen ved siden av Paul Obiefule

                        De avsluttet treninga med skuddtrening, her var Fredrik og Ohi virkelig i slaget. En konkurranse med skudd utenfor 16 meteren vant Fredrik med 5 mål på rad, Ohi fulgte nermest.


                        pit
                        Last edited by pitbull007; 25.08.2011, 15:30.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          Hvem er han nye (Asan?) som var på trening i dag? Mulig han har hvert her før, men ikke sett han.

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5099

                            Kan det være Asan Intimwash, nigeriansk midtstopper med forkjærlighet for rene taklinger. Hørte snakk om det før i uka.

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5916

                              Opprinnelig skrevet av McGuffy
                              Kan det være Asan Intimwash, nigeriansk midtstopper med forkjærlighet for rene taklinger. Hørte snakk om det før i uka.
                              Hææ??? Hva het han, sa du??
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2366

                                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                Hææ??? Hva het han, sa du??
                                Du kommer til å angre på den posten der

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  Kan det være Asan Intimwash, nigeriansk midtstopper med forkjærlighet for rene taklinger.
                                  ...og i senere tid rene baller, meldes det på TV2.

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5916

                                    Hehe, skal kanskje vente med å poste til man er våken. Ikke glem at jeg jobber mot utlendingsdatabasen og ser mer utrolige navnekombinasjoner enn det der stadig vekk.
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3208

                                      Trening lørdag 17. september

                                      Treninga var i sola på Åråsen 12.00-13.00. 20 spillere fra A-stallen, alle utenom de to langtidsskadde Edwin og Marius og Henrik Kjelsrud Johansen (meniskoperasjon), samt juniorkeeper Stian Christensen (15) og Marius'ene Amundsen og Høibråten, også fra junior. Formasjonstreninga var slik:

                                      Logi
                                      Karim-Steinar-Frode-Lasse
                                      Erling-Obi-Ruben-Stian
                                      Björn-Fredrik

                                      mot

                                      Arild-Mezquida
                                      Ohi-Bolly-Bassey-Nico
                                      Høibråten-Amundsen-PSA-Tokstad
                                      Andreas

                                      Etter en vending med skudd ble Björn liggende og vri seg, og har nok fått en stygg vridning i foten/ankelen, som ikke så god ut. Ohi spilte på topp sammen med Fredrik resten av treninga (med Petter Belsvik inn som markør i hans posisjon).

                                      (Jeg tror vi skal være MEGET glad for at vi hadde både marginer og tæl da vi vant fem av seks kamper etter at først Ujah, så Espen, Stefán og Nosa forsvant. Med bare halvparten av de femten poengene vi der tok hadde vi ligget i sumpa, uten selvtillit og vinnervilje. Det hviler nå litt for mye ansvar på en gjeng unge gutter og noen nyervervelser vi ikke er helt sikre på kvaliteteten til ennå, samtidig som våre faste, mye kritiserte sidebacker er på utgående kontrakter.)

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • Kanariz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 2507

                                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                                        Treninga var i sola på Åråsen 12.00-13.00. 20 spillere fra A-stallen, alle utenom de to langtidsskadde Edwin og Marius og Henrik Kjelsrud Johansen (meniskoperasjon), samt juniorkeeper Stian Christensen (15) og Marius'ene Amundsen og Høibråten, også fra junior. Formasjonstreninga var slik:

                                        Logi
                                        Karim-Steinar-Frode-Lasse
                                        Erling-Obi-Ruben-Stian
                                        Björn-Fredrik

                                        mot

                                        Arild-Mezquida
                                        Ohi-Bolly-Bassey-Nico
                                        Høibråten-Amundsen-PSA-Tokstad
                                        Andreas

                                        Etter en vending med skudd ble Björn liggende og vri seg, og har nok fått en stygg vridning i foten/ankelen, som ikke så god ut. Ohi spilte på topp sammen med Fredrik resten av treninga (med Petter Belsvik inn som markør i hans posisjon).

                                        (Jeg tror vi skal være MEGET glad for at vi hadde både marginer og tæl da vi vant fem av seks kamper etter at først Ujah, så Espen, Stefán og Nosa forsvant. Med bare halvparten av de femten poengene vi der tok hadde vi ligget i sumpa, uten selvtillit og vinnervilje. Det hviler nå litt for mye ansvar på en gjeng unge gutter og noen nyervervelser vi ikke er helt sikre på kvaliteteten til ennå, samtidig som våre faste, mye kritiserte sidebacker er på utgående kontrakter.)

                                        gilbert
                                        Hvis BBS ikke starter, håper jeg vi får se Messi hengende bak Fredrik på topp. Syns det er meget merkelig om Ohi skulle starte som spiss...

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                          Hvis BBS ikke starter, håper jeg vi får se Messi hengende bak Fredrik på topp. Syns det er meget merkelig om Ohi skulle starte som spiss...
                                          Hvorfor er det merkelig om Ohi skulle starte som spiss? Ohi er ett kommende "monster" som spiss, mens han nok aldri blir noe særlig mer en en habilt god ving.. Vel og merke hva jeg selv tror! "Messi" er god nok til å finte vål'enga sine midtstoppere langt opp på tribunen, så sier ikke at det er noen dårlig spiller, men frykter han blir litt for liten/lett sammen med Fredrik.

                                          Kommentar

                                          Working...