Treninger 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Latvijan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 360

    #21
    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Ohi er med og imponerer veldig.
    Hva med Sesay? Hvordan gjør han det?

    Kommentar

    • JFNash
      Medlem
      Hoffnarr
      • May 2010
      • 54

      #22
      Er gutta i gang med treninger igjen? Vurderte å ta turen bort i dag, men orket ikke så lenge jeg ikke var sikker på at det var trening. Får jeg det bekreftet stikker jeg bort i morgen.
      "I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        #23
        Opprinnelig skrevet av JFNash
        Er gutta i gang med treninger igjen? Vurderte å ta turen bort i dag, men orket ikke så lenge jeg ikke var sikker på at det var trening. Får jeg det bekreftet stikker jeg bort i morgen.


        Ser ut til å være trening kl 10 i morgen.

        Kommentar

        • ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

          #24
          Tipper vi har en "prøvespiller" på trening i dag klokken 10, så hvis noen har tid kan man jo ta turen bort

          Kommentar

          • Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

            #25
            Prøvespillere er noe drit! Hent noen som går rett inn på laget!

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              #26
              Er vel Sekour da vel...

              Leste i dag at kjøpestoppet er på vei bort. Jeeezus blir kjipe uker fremover.

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                #27
                Opprinnelig skrevet av Paddis
                Er vel Sekour da vel...

                Leste i dag at kjøpestoppet er på vei bort. Jeeezus blir kjipe uker fremover.

                Vil ha en Robert Koren! En ny Christoffer Andersson! En ny Kasey Wehrman!

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #28
                  En ny Tom Lund!
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Emil B
                    Vil ha en Robert Koren! En ny Christoffer Andersson! En ny Kasey Wehrman!
                    Var ikke Korèn på prøvespill?
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      #30
                      Noen som var på treningen i dag?

                      Kommentar

                      • JFNash
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • May 2010
                        • 54

                        #31
                        Lite interessant å rapportere fra dagens trening. Etter oppvarmingen spilte gutta først boks i mindre grupper, før alle ble samlet i en stor boks. Det mest interessante som skjedde under den øvelsen var en konflikt mellom Kippe og Essediri, som gjorde at Karim egentlig bestemte seg for å dra fra treningen, men etter litt kom han til seg selv og ble værende. Jeg fikk ikke helt med meg foranledningen, men sitter igjen med et inntrykk av at Karim overreagerte veldig.

                        Etter en drøy time ble det satt i gang en spillsekvens på liten bane. Der utmerket Bolly seg og var i mine øyne banens beste, tett etterfulgt av Nico. Nosa, Fredrik og Kippe viste også tidvis gode takter.

                        Sundgot, Pål Steffen og Edwin trente ikke/trente alternativt.

                        Edit:
                        Det var et stykk Risholt på treningen i dag. I utgangspunktet fikk jeg inntrykk av at dette var Roger, men en gang i løpet av treningen ropte Logi navnet Kai til denne spilleren. Jeg kjenner ikke disse gutta så godt, så andre får eventuelt avklare hvem av dem er. Inntil videre forholder jeg meg til at vi har Romanus Risholt på prøve.

                        Ellers var det nokså åpenbart et agentbesøk i hallen. Agenten, hvis navn jeg ikke kjenner, men han skal visstnok være kjent, hadde også med seg en spiller. I denne sammenheng ville kanskje tullebukk påpekt at han sannsynligvis var fra Afrika, for han var mørk i huden...
                        Last edited by JFNash; 22.02.2011, 13:48. Begrunnelse: Paddis' etterlysning
                        "I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #32
                          Moderatormelding:
                          Innlegg flyttet til nyopprettet Roger Risholt-tråd i "Forslag til nye spillere". Her rapporteres/diskuteres treningene.

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            #33
                            Noen som skulket unna skole / jobb for å overvære dagens trening? Leste Roger`n skulle være med hele denne uka. Hva med denne spissen som skal vise seg frem.

                            Kommentar

                            • JFNash
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • May 2010
                              • 54

                              #34
                              Lett henslengt og med snikreklame som intensjon tuslet jeg inn i hallen i halv elleve-tiden med en nyoppfylt Statoil/LSK-kopp i hånda. Særdeles fornøyd med Sportsklubbens fantastiske tilbud til 199 kroner fant jeg så min plass. Uansett, til poenget...

                              Tilstede: Alle, bortsett fra Sundgot, Ujah, Edwin og Pål Steffen

                              Treningen startet med en øvelse i boks, der poenget naturlig nok var å holde ballen i laget. Keeperne stod på hver sin side av boksen, og stilte som pasningsalternativ for begge lag. Øvelsen holdt et høyt og godt tempo og det virket som at samtlige spillere involverte seg godt. Det eneste merkbare under denne øvelsen var Risholts tilnærmet legendarisk talentløse første (første)touch under denne øvelsen. Heldigvis kom han seg veldig etter hvert. Etter denne øvelsen forlot Bergmann hallen, uvisst hvorfor.

                              Under øvelse nummer to ble spillergruppa delt i to, med backer og vinger på en banehalvdel, og alle de andre på den andre. Backene og kantene øvde på å utfordre med samspill, der venstresidene angrep, i hvert fall mens jeg så på denne øvelsen, og høyresiden forsvarte. Konstellasjonene bestod av Lasse/Bolly som førstevalg og Ringstad/Ohi som andrevalg på venstresiden, og Karim/Erling som førstevalg og Ruben/Nico som andrevalg på høyresiden.

                              På den andre siden utfordret offensive spillere de sentrale forsvarerne en mot en. Jeg synes Nosa virket frisk og positiv, opp mot nivået før fjorårssesongen (ref. målet mot det russiske laget, for lesere med over gjennomsnitlig god husk). Fredrik har fremdeles det tenningsnivået som gjør at det er moro å se på ham. Kommer seg rundt forsvareren og får avsluttet. Jeg har tidligere påpekt av avslutningsteknikken hans er en svakhet, og det kan se ut til at det fremdeles er en utfordring, selv om øvelsen var i korteste laget for egentlig å få et skikkelig inntrykk av dette.
                              Prøvespilleren Akpoveta virket lovendel. Kunne sendt Kippe i pølsebua flere ganger med den legendariske overstegsfinta til Fjøra. Han så rask ut, og avslutningsteknikken så god ut. En ung mann ved siden av meg trakk paralleller til Ujah, der han ved første øyekast kun ser ut til å besitte noe dårligere fysikk.

                              På slutten ble det en formasjonsdrill der førstelaget bestod av
                              Logi
                              Karim - Kippe - Pedersen - Lasse
                              Knudtzon - Risholt(!) - Nosa - Bolly
                              Belsvik(!!!)

                              Belsvik stilte alene på topp, etter alle solemerker fordi verken Ujah eller Bergmann var tilstede på det tidspunktet.

                              Risholt virket trygg og god her. Uten at min fotballforståelse er allverdens virket plasseringsevnen hans god, han visste hvor han skulle være, og pasningsfoten så også grei ut. Om han er god nok har jeg overhodet ingen formening om, men i tilfelle noen skal bruke dette i debatten, får jeg for ordens skyld medgi at min første tanke om Risholt var at dette ville være en katastrofesignering. Utover dette markerte Knudtzon seg med dagens mål. Strak vrist i lengste kryss fra 20-25 meter. Mer av dette, Zorro!
                              Last edited by JFNash; 24.02.2011, 15:12.
                              "I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #35
                                Ingen Sekour?

                                Kommentar

                                • erikh
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2008
                                  • 443

                                  #36
                                  reist hjem for noen dager siden.

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    #37
                                    Mobilisering på siste trening lørdag kl. 10.30?
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av El Caco
                                      Mobilisering på siste trening lørdag kl. 10.30?
                                      Ute på kunstgresset.

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        #39
                                        Dagens trening 15 mars.
                                        Alle på plass +Johan Kolbjørnsrud,Sondre Jacobsen,Torje Slettli og Simen Rustabakken. Oke har reist hjem til Nigeria mulig han kommer tilbake seinere. Sekour trente alternativt inne i hallen (sykkel og medesinball)
                                        Edwin og Bolly blei testa i ca 1 time og Bolly regner med og rekke kampen i helga. Edwin er tilbake for fult neste uke? Tilbake til Sekour, Lsk kommer ikke til og tape noe penger på denne saken da det meste dekkes av forsikring og sykeordningen. Treninga begynner med lett oppvarming div øvelser blant annet firkanter. Så blir det delt inn i 2 lag, spill mellom 16 meterne og her er nok gult lag veldig likt startlaget til helga. Jeg røper ikke laget her da det sikkert er noen innom og snuser(fy dere). Men kan røpe så mye at Bjørn,Ujah og Nosa var veldig gode her og spesielt Bjørn som var utrolig på hele treninga. Må si at det er en merkbar nivå heving nå og veldig bra trøkk. Erling lurer Johan gang på gang og er i kjempeslag, blir spennede og følge Erling i år. Synes av juniorgutta at Sondre er veldig god og bør kanskje tas opp i stallen nå som det er så lite midtbanespillere på plass. Så trenes det på liten bane med storemål 4 mot 4 med vegger. Mye mål og bra trøkk her nok en gang Ujah,BB og Nosa veldig gode her. Nosa gjør ting med ballen som ingen andre klarer. Rykter i dag går vel på at det jobbes og at ny sponsor er klar ..

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6082

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Synes av juniorgutta at Sondre er veldig god og bør kanskje tas opp i stallen nå som det er så lite midtbanespillere på plass.
                                          Takk for fin rapport Tullebukk, godt å ha deg på plass på feltet igjen.

                                          Angående Sondre så har han aldri imponert meg spesielt. Han er vel opprinnelig sentral midtbane, men har for det meste blitt brukt på venstrevingen på juniorlaget. Selvfølgelig veldig moro om han har utvikla seg voldsomt i vinter og om han skulle få muligheten for a-laget så bør det ikke være noen tvil om at han bør ta frispark. Makan til venstrefot er det ikke ofte man ser.

                                          I likhet med Rustadbakken og Slettli så er han 92 model og må nok overbevise stort i år om han fortsatt skal være i klubben neste sesong.

                                          Kommentar

                                          Working...