Treninger 2011

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3218

Trening lørdag 19. mars

På årets første lørdagstrening før første seriekamp i sola på KGB 10.30-12.00 stilte to keepere og 18 utespillere, dvs hele stallen på 24 unntatt Edwin (snart klar), Youssef, Marius eller utleide Kristoffer Tokstad (se "Stallen i 2011", jevnlig oppdatert, seinest i går).

Siden det visstnok skal være farlig å røpe start-11'ern oppgir jeg i stedet den formasjonen de spilte mot:

Pål Steffen-Ruben-Petter (Belsvik)
    Nicolay-Stefán-Ohi-Mathis
    Fredrik-Arild

Den oppvakte leser vil dermed lett kunne gjette seg til de elleve som trolig starter i gymsalen i morra....

gilbert

Kommentar

• Superstefan
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 2180

BORKED

Siste trening før seriestart 2011
      Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Sultanen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2005
        • 257

Trening 31. Mars

Alle var tilstede unntatt Ohi (landskamp i går). Edwin syklet på ergometersykkel og Arild trente uten ball sammen med Kåsene.

Ikke så mye å melde fra hallen da dagens trening bestod i hovedsak av øvelser på små flater med ett eller to touch og noe avslutningstrening. Det var ingen formasjonstrening eller spill på større flater så laget som starter mandag er vanskelig å spå utifra dagens trening. I avslutningsøvelsen 1 mot 1 (angriper mot stopper) var Nosa i en klasse for seg selv i både det å finte ut stopper og avslutninger. Kippe var best av stopperne og lei å komme seg forbi. Her ble også Gislason drillet som stopper og han var meget god 1 mot 1.

Keeperne jobbet mest med beina i dag. De trente på utspark og hadde bra presisjon og var med som vegger i et par andre øvelser.

Kommentar

• Kjetil
          Medlem
          Hoffnarr
          • Mar 2006
          • 48

Trening 1. april

Jeg var innom treninga i dag. Arild, Edwin og Bjørn trente ikke med laget (når jeg var der). Bjørn tok det bare med ro (er klar til mandag), mens situasjonen for de to andre virker uforandret.
          Første-elveren drillet defensiv organisering og raske omstillinger. Det ser ut til at det blir to endringer i forhold til 7-0 kampen. Stefan og Bolly kommer inn, og i mine øyne ser nå laget jævlig bra ut.
          Diego for fugla!

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Moderatormelding:
            Lagoppstillingen mot Brann diskuteres i kamptråden. Innlegg flyttet.

Kommentar

• gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3218

Trening lørdag 2. april

På treninga i gråværet på Åråsen 10.30-12.00 i dag stilte 21 utespillere og to keepere. Logi hadde en hviledag, så Alexander Nadj og junioren Andreas Fjeldstad var keeperne. Blant de 21 var også Marius'ene Høibråten og Amundsen samt Steffen Hjelmtvedt, alle fra juniorstallen. Edwin, med bandasjert høyrekne, har fortsatt en lang vei å gå etter operasjonen. Arild Sundgot deltok for fullt i trening og formasjonsspill, og trives langt bedre med hofta på naturgras enn på kunstgras.

Blant de fåtallige tilskuerne befant seg også LSKs forrige hovedtrener, med initialene TN, nå med (for?) nye arbeidsgivere. Grasmatta på Åråsen ser uvanlig bra ut for denne tida på året. Ellers kan meldes at den tidligere "2020-tribunen" nå, langt mer passende, heter "Lillestrøm Torv".

I formasjonsspillet var oppsettet slik:

Andreas Fjeldstad
              Karim Essediri-Steinar Pedersen-Frode Kippe-Lars Kristian Eriksen
              Erling Knudtzon-Stefán Gislason-Emmanuel Igiebor-Mathis Bolly
              Björn Bergmann Sigurðarson-Anthony Ujah

mot

Arild Sundgot-Ohi Omoijuanfo (OO)
              Nicolay Solberg-Pål Steffen Andresen-Espen Søgård-Fredrik Gulbrandsen
              Stian Ringstad-Marius Høibråten-Ruben Gabrielsen-Marius Amundsen
              Alexander Nadj

I dagens RB understreker Henning at Stefán har fått mye tid sentralt på midten i treningene fordi han som ny i stallen trenger mest trening og tilvenning, at det med andre ord ikke nøvendigvis betyr at han alt er valgt før Espen på den plassen til mandag. Søndagstreninga vil kanskje gi tydeligere beskjed her. At Bolly spiller på venstre kant, og skyver ut Stian, virker mer avgjort.

gilbert

Kommentar

• gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3218

Trening lørdag 9. april

På treninga i sola på Åråsen 10.30-11.45 i dag stilte de 18 utespillerne og to keeperne som er disponible i A-stallen (ingen juniorer). Av stallen på 24 er Tokstad utleid, Marius, Youssef og Edwin ute med skader.

Formasjonen mot RBK i morra ser ut til å bli den som alt er varsla, blant annet i dagens RB, og som mange av oss gir tommel ned:

Logi
                Karim-Steinar-Frode-Lasse
                Erling-Stefán-Espen-Nosa
                Björn-Anthony

Men miraklenes tid er ikke over, og vi skal vel ikke se helt og fullstendig bort fra at trenerteamet kan ha mer klaff med laguttak og taktikk enn alle vi geniale eksperter her på forumet (der mange nok ville hatt Stian og Mathis på venstresida).

Apropos trenerteamet har jeg notert meg at Magnus Powell ser ut til å ha en viktig rolle i trenerteamet, ikke bare for juniorene og "de yngste" (det er jo for øvrig snart halve stallen...). Powell har en innstilling ("attityd") og innsatsvilje det er bra å formidle videre og innpode i hele stallen.

Av andre positive ting merka jeg meg i dag at Nico Solberg fikk tillit på dødballer, og la flere meget gode og presise cornere og frispark. Det betyr vel at vi nå har to gode høyreføtter (Karim og Nico) på dødballer, og med Mathis Bolly og Stian Ringstad på banen ville vi også ha to gode venstreføtter, til innoverskrudde dødballer (som jeg liker best, og som det uansett er godt å ha på repertoaret).

gilbert

Kommentar

• gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3218

Trening lørdag 16. april

På en meget lett trening på Åråsen 10.30-11.15 lørdag stilte 17 utespillere og tre keepere. Bolly har ikke trent med laget de siste dagene etter å ha slått opp lyskeskaden, og spiller dermed neppe bortekampen mot jordbruksarealet fra Våler i morra. Juniorkeeper Andreas Fjeldstad var trolig innkalt til treninga fordi andrekeeper Alexander Nadj har et kne som gjør ham noe usikker til å sitte på benken.

Treninga var kort og ga ikke helt sikre holdepunkter for spillervalg på søndag (som i parentes bemerka er Arild Sundgots 33-årsdag), men den meget korte sekvensen med formasjonstrening hadde Lars-Kristian Eriksen på venstrebacken (kom igjen med tomler ned, jeg ville gitt en sjøl om jeg kunne). Uten at det automatisk betyr at han starter der i morra. Midtbanen består som venta av Erling-Stefán-Espen-Nosa. Ellers er egentlig bare å melde at Nico fortsetter å vise fram både dødballfoten og gode avslutninger.

gilbert

Kommentar

• gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3218

Trening skjærtorsdag 21. april

18 utespillere (uten Bolly, men med Edwin) og to keepere stilte på treninga på Vigernesjordet 10.00-12.00 idag, i grått vær inntil sola brøyt gjennom. Bolly trener alternativt og er i følge Geir Kåsene neppe spilleklar mot Haugesund; han kunne nok spilt, men det hadde neppe vært lurt. Det kan ta litt tid å bli helt bra i lysken igjen, så nå tar en ingen sjanser.

Den disponible stallen er på snaut 20 spillere, av 24 i alt, tre langtidsskadde (Marius, Youssef, Edwin) og en utleid (Kristoffer Tokstad). Det er egentlig en ganske liten stall, selv om det er mulig å forsterke både treninger og benk med juniorer/rekrutter. Styrken er at praktisk alle disse er mer eller mindre modne og klare for start-11'ern.

Nå som en er på naturgras trener Arild flere ganger med laget enn da en trente innendørs; han deltok for fullt i denne treninga. Også Edwins kne er i klar framgang, men han trener fortsatt bare for seg sjøl med løpetrening eller på tomannshånd med Kåsene. Andre med mindre plager er Ujah, som sto over den siste delen av treninga med ispose på høyre kne. Han fikk en liten smell på Ullevål, men trener nok i morra igjen, og vil være klar mandag. Også Karim tok det med ro på sidelinja, med ispose på høyre ankel, den aller siste delen av treninga.

Hverdagstreningene er oftest, de få gangene jeg har sjansen til å se dem, mer interessante enn lørdagstreninger, som iallfall under Henning Berg er kortere og roligere enn om hverdagene, selv om en på lørdag oftest kan se start-11'ern i formasjonsspillet. På hverdagstreningene er intensiteten langt høyere, og en driver også mer teknikktrening, ballmottak, triksing, dribling, enn bare oppvarming, pasningstrening, formasjonstrening, dødballer og avslutninger som på lørdagene.

Uten formasjonstrening for 11'ern er det ikke lett å si hvem som ser ut til å starte mot Haugesund, der spesielt venstrebacken vil bli interessant å se på mandag. Ellers gir vel laget seg sjøl, særlig med Bolly mest sannsynlig ute; det gir Nosa på venstre og Stefán-Espen sentralt.

Selv om Lasse stort sett gjorde en langt bedre kamp nå sist, og tydelig er skjerpa, vil det beste for laget på kort og lang sikt etter mitt syn nå være å sette inn Stian. Lasse kan da trøste seg med at han har vist at kan heve seg til et brukbart nivå, og har lettere for å svelge vraking enn om han igjen hadde spilt like svakt som mot Brann og RBK. Henning har nå sagt at det var motstanderen som avgjorde at Lasse ble valgt "på rutinen", og sa dessuten at Stian ville komme inn som back eller kant (hvilket han ikke gjorde). Skal også han få selvtillit, og tillit til at Henning mener alvor når han sier at det er helt jevnt mellom de to, vil det eneste riktige grepet være å gi Stian sjansen fra start denne gangen.

gilbert
                    Last edited by gilbert; 21.04.2011, 13:25.

Kommentar

• gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3218

Trening lørdag 23. april (påskeaften)

På treninga i aprilsommersola på Vigernesjordet i dag 10.45-12.15 stilte to keepere, 16 utespillere fra A-laget, og juniorene Simen Rustadbakken, Didrik Mostue og John Raymond Haraldsen. Jeg tar det som et uttrykk for bredde og kvalitet i juniorstallen at vi denne gangen henta inn tre andre juniorer enn for tre uker siden, da Hjelmtvedt, Amundsen og Høibråten var med på lørdagstreninga (la gå at Høibråten er i Tyskland og trener med Borussia Mönchengladbach). Det er naturligvis også et tegn på at trenerteamene bevisst oppmuntrer og tester ut flest mulig av juniorene - en god politikk, synes jeg.

De tre fraværende fra A-stallen var Mathis Bolly og Edwin, som en delvis kunne vente, og Björn, som er småsjuk, men i følge Geir Kåsene ventes å trene igjen i morra. Både Anthony Ujah og Karim, med isposer på slutten av torsdagens trening, trente for fullt og så ut til å være uten nevneverdige plager.

Lagoppstillinga mot Haugesund mandag virker klar. I formasjonsspill og -trening øvde først Henning forsvaret (Logi, Karim-Steinar-Frode-Lasse) mot Arild-Fredrik, Stian-Ruben-Simen-Ohi, mens Petter Belsvik og Magnus Powell øvde resten av 11'ern (Nosa-Espen-Stefán-Erling, Ujah-Nico/Ray) mot Didrik-PSA og Alex. Deretter spilte samme første-11'er:

Logi
                      Erling-Stefán-Espen-Nosa
                      Nico-Ujah

mot

Fredrik-Arild
                      Ray-Ruben-Simen-Ohi
                      Stian-Petter-PSA-Didrik
                      Alex

Jeg begynner å gå lei av å kommentere hvem som spiller og ikke spiller på venstre back, så denne gangen skal jeg ikke nevne at Lasse ser ut til å få tillit nok en gang, mens Stian i beste fall kommer inn fra benken. Heller ikke vil jeg nevne hva jeg sjøl mener om det valget.

Hovedvekt i formasjonsdrillen var på alternative valg framover, tempo og presisjon i angrepsspillet mot etablert forsvar.

gilbert

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

Hyggelig at Arild er tilbake i trening, men stusser litt over at Nico blir valgt over Ohi og Legenden som feilvendt. Trur begge passer bedre i rollen.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3218

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          Hyggelig at Arild er tilbake i trening, men stusser litt over at Nico blir valgt over Ohi og Legenden som feilvendt. Trur begge passer bedre i rollen.
                          Jeg regner med at Björn er klar til mandag, slik at Nicos (og John Raymond Haraldsens) opptreden i dag nok var et gjestespill. Som møtende spiss og oppspillspunkt tør det være godt kjent at undertegnede i svært mange år har ment at Arild Gilbert Sundgot er nær uovertruffen (selv om alderen en dag vil innhente også ham). Ut fra fysikk og hodestyrke kan også Ohi være et alternativ i en slik rolle. Men for det første er det nok litt tvil om Arilds kampform enda noen uker (selv om han sikkert, med sin erfaring, kan gjøre gode innhopp og forsåvidt også en grei kamp fra start, om det skulle være nødvendig). For det andre, og viktigere, spiller Fugla nå egentlig ikke med noe møtende oppspillspunkt, men med Björn i en rolle i mellomrommet mellom motstanderens midtbane og forsvar (der for eksempel RBK ikke lenger hadde Anthony Annan til å ta ut angriperne), og gjør en utmerket jobb i en slik rolle, involvert som nest siste eller tredje siste i åtte av våre 13 skåringer hittil i år. I den rollen kan også Nico være aktuell. Både Björn og Nico (eller andre) er da avhengig av raske, presise pasninger (mest langs bakken) inn i dette mellomrommet fra vår forsvarsrekke eller midtbane, men det har vi terpa mye på og klart ganske bra hittil i år. Jeg er derfor mer og mer innstilt på at laget ikke lenger er så avhengig av Arild som møtende oppspillspunkt som under mange tidligere trenere, og det må jeg være ærlig å si, selv med nicket

gilbert

Kommentar

• Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Arild selv sier han kun kan bidra 60%.. Hoftene plager han og han skal oppsøke en spesialist til uka. Det blir nok neppe noen Sundgot å se på banen med det første!

Kommentar

• gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3218

Trening lørdag 30. april

Bare 14 utespillere og to keepere deltok i en lett trening 10.30-11.30 i sola på Vigernesjordet i dag. Av stallen på 24 er Kristoffer utleid (for en ny måned), Marius, Youssef og Edwin langtidsskadde, og Mathis spares for å bli helt god i lysken. Nosa og Ruben er med sine U23- og G19-landslag, og Stian har dessverre (i følge dagens RB) fått en krampeliknende skade i låret da han spilte en god kamp for andrelaget.

Karim spares (han drev løpetrening) pga litt trøbbel med foten/ankelen.

Start-11'ern i cup'en i morra ser ut til å bli

Logi
                              Steinar-Steffi-Frode-Lasse
                              Erling-Stefán-Espen-Ohi
                              Nico-Frederico

De ti utespillerne her trente på variasjoner og alternativer i oppspill fra Steffi, Frode og Lasse i backrekka og bevegelsesmønster mot etablert forsvar. Deretter trente de på dødballer, lagt av Nico og, kanskje litt overraskende, av Espen (innøvde trekk på frispark, jeg vil ikke røpe mer...).

Dødballer kan bli viktige mot Fu/Vo; og selv om vi ikke har putta særlig mange hittil i år, var jo tre av de fem mot Haugesund skallemark (= "hodemål", for de som ennå ikke har lært seg islandsk).

Imens trente angrepstrioen Anthony (som kanskje spiller fra start, og garantert kommer inn), Björn og Arild på avslutninger, mot Logi, med Magnus Powell.

gilbert

Kommentar

• gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3218

Trening søndag 8. mai

18 A-lagsspillere og 12 juniorer trente sammen fra 14.00 i sommerværet på Vigernesjordet i dag. Fraværende fra A-stallen var langtidsskadde Marius og Youssef, bortleide Kristoffer, Stefán Gislason (leggskade, borte et par uker?) og nyopererte Mathis Bolly. Heller ikke Nosa var å se, uvisst hvorfor, mens Edwin deltok i oppvarming og ellers trente en del med Geir Kåsene. Av de 12 juniorene identifiserte jeg i farten keeper Fjeldstad, Mostue, Amundsen, Høibråten, Hjelmtvedt, Rustadbråten, Osvold, Sesay, Haraldsen.

De som spilte mot FFK fredag kveld nøyde seg med en time, mens resten kjørte raske, intense angrep på liten bane, ledet av Magnus Powell, som forberedelse til andrelagets hjemmekamp mot Røa i morra klokka 19.00.

gilbert

Kommentar

• perrern80
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 603

Trening 12. Mai

Stakk innom vigerlands jorde ett øyeblikk, og det var ett glisent skue.
                                  De som var i aksjon var: Legenden, Ruben, LKE, BBS, EK(som ga seg etter en halvtime), PSA, Gullet og Nadj.
                                  Var en meget lett økt, med litt en tuch i liten boks. Kun ledet av Magnus Powell, som kunne medele at resten av gruppa var i møte.
                                  Last edited by perrern80; 12.05.2011, 19:44.

Kommentar

• ragnarrock
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 937

Opprinnelig skrevet av perrern80
                                    Trening 12. Mai

De som var i aksjon var: Legenden, Ruben, LKE, BBS, EK(som ga seg etter en halvtime), PSA, Gullet og Nadj.
                                    hvem er gullet? mener du gullik?
                                    Ellers takk for info, VELDIG greit å vite om hva som skjer!
                                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• perrern80
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 603

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                      hvem er gullet? mener du gullik?
                                      Ellers takk for info, VELDIG greit å vite om hva som skjer!
                                      Fredrik Gulbrandsen

Kommentar

• gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3218

Trening lørdag 14. mai

18 A-lagsspillere pluss keeper Andreas Fjeldstad fra juniorstallen stilte på Vigernesjordet i dag 10.30-12.00. De fraværende (av de 24 i stallen) var som forventa (Marius, Youssef, Kristoffer, Edwin og Mathis) samt Alexander Nadj (uvisst av hvilken grunn*).

I formasjonsspill trente Henning og Petter først

Logi

mot

Anthony-Björn
                                        Nosa-Espen-Ruben-Erling

Det tyder på at Ruben går inn sentralt sammen med Espen fra start mot Molde. Björn stilte for øvrig nyklipt, slik at han trolig kan klare seg uten hårbånd også på mandag.

Imens trente Magnus Ohi, Steffi, Stian, Fredrik, Arild og Nico mot Fjeldstad. Geir Kåsene tok seg av Stefán Gislasons bein og fot. Etterpå øvde den samme forsvarsfemmeren som over mot

Ohi-Arild
                                        Stian-Espen-Ruben-Nico

så da ser vi vel de mest aktuelle utfordrerne/innbytterne i disse posisjonene. Arild er dermed trolig i form til å sitte på benken. Til slutt øvde alle disse alternativene, Stian/Nosa, de to spisspara, annen hver gang, på oppspill og angrep, men med Erling/Ohi som høyrekanter og Arild/Nico som hengende spisser.

Ellers er å melde at Karim og Nosa avslutta treninga med frispark over mur/markører.

gilbert

*Alexander Nadj spilte, som den eneste fra A-laget, andrelagskamp (vant 3-1 borte mot Korsvoll).
                                        Last edited by gilbert; 14.05.2011, 22:08. Begrunnelse: Nadj borte på andrelagskamp

Kommentar

• WAK
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 969

Trente Gislason?

Kommentar

Working...