Treninger 2011
Collapse
X
-
Trening lørdag 11. juni
Treninga i gråværet i dag var på Vigernesjordet 10.30-12.00, og starta med to keepere og 15 utespillere fra A-laget. Av de femten deltok Stéfan i oppvarminga, men trente så med Geir Kåsene. Stéfan tror han ennå har litt igjen før han er klar, og vil ikke risikere seks-åtte nye uker ute med skade. Etter hvert kom også Youssef Sekour, som ble trent av fysioterapeut Erik Kveen, og Erling Knudtzon, som drev løpetrening og regner med å være tilbake etter ferien. Ohi har kamp i dag, og var ikke på treninga, men er sikkert med i troppen til mandagens hjemmekamp mot Odd. Mathis var ikke å se, og ligger et godt stykke etter Stéfan før han er klar. Edwin er operert i kneet på nytt (i Frankrike), og neppe spilleklar før neste år, etter at den nåværende kontrakten er gått ut.
Kristoffer Tokstad var tilbake på treningsfeltet igjen, etter to måneder med nyttig kamptrening i første divisjon, for en annen klubb i Skedsmo kommune.
I formasjonstreninga var det først seks mot åtte, slik
Karim-Steffi-Frode-Steinar
Ruben-Espen
mot
Ujah
Nosa
Stian-Arild-Nico-Fredrik
Lasse-Kristoffer
og det gir vel et klart hint om start-11'ern mandag. Men dels for å gi Karim, Steinar, Ruben og Espen trening offensivt, dels for å trene alternativer, ble backene og sentral midtbane bytta mellom "lagene" etter hvert, og Fredrik ble også brukt i en tilnærma spissrolle. I morra, med Ohi med på siste trening før kampen mandag, kan flere variasjoner bli prøvd ut.
gilbertKommentar
-
Må nevne at Nosa var fantastisk på dagens trening og han kjørte rundt med alt på feltet i dag. Ujah var også i strålende humør. Treninga i morgen er på Åråsen håper mange møter opp. Og så var det litt snakk rundt på feltet at det kommer 2-3 spillere på prøve neste uke.Kommentar
-
Trening søndag 12. juni
Treninga i dag var 10.30-12.00 i sola på Åråsen. Nosa var ikke til stede, men Ohi og junior-Marius'ene Amundsen og Høibråten, som trolig sitter på benken i morra, var med. Ellers trente de samme som i går trente for fullt. Erling var i området, og Stéfan trente for seg selv med løping og med Geir Kåsene. 11'ern ser som venta ut til å bli
Logi
Karim-Steffi-Frode-Steinar
Fredrik-Ruben-Espen-Stian
Nosa
Anthony.
gilbertKommentar
-
Trening lørdag 18. juni
Treninga var på Åråsen 10.30-12.00. To keepere og nitten utespillere deltok aktivt i fellestreninga, herav de to Marius'ene (Amundsen og Høibråten) og én av de to varslede "kartleggingsspillerne" fra Nigeria. Én av disse skal være spiss og én sentral midtbane, begge er født i 1992 og skal visstnok også være med i JET-turneringa. Gislason deltok i fellestreninga, men var ikke i 11'ern under formasjonstreninga - han spares kanskje til cup-kampen mot RBK. Edwin, Bolly (løp mye) og Erling var også i området.
Ut fra formasjonstreninga starter
Logi
Karim-Steinar-Frode-Lasse
Ruben-Espen-Nosa-Stian
Nico
Anthony
Det er heldigvis en god sjanse for at Björn kommer tidsnok hjem til å starte på topp sammen med Anthony, særlig hvis han ikke har spilt (mye) i den siste kampen for Islands U-21.
Personlig forstår jeg ikke helt laguttaket, og ville spilt med andre backer, f.eks. Stian eller Steinar på VB, Lasse heller på høyre enn venstre. Pål Steffen (selv med en liten trøkk i kneet mot Tromsø) forsvarer plassen bedre enn både Lasse og Karim. Steinar kunne dermed spilt HB eller VB. Karim har ikke levert gode innlegg eller dødballer på flere kamper nå, og er svakere defensivt enn selv Lasse. Stian eller Nico kan ta dødballene. Sundgot kan (hvis Björn ikke starter) gjerne brukes lenger enn 20-30 minutter, kanskje til og med fra start. Kondisen er god nok, og farta har i grunnen aldri vært Arilds sterkeste side. Tabletter før start tar hoftesmertene.
Skal dette laguttaket fungere, må Karim (på overlapp forbi "indreløper" Ruben) heve seg mange hakk fra de siste fire-fem kampene, og Stian må tørre å utfordre på venstresida, noe han dessverre overhodet ikke gjorde mot Odd. Hvis Nico starter, må han få eller skaffe seg rom mellom midtbanen og forsvaret, ellers blir han spist opp av Godsets stoppere.
gilbertKommentar
-
Ingen som kan si noe om prøvespillerne?
Kan vel se ut som at vi trenger forsterkninger fremover med Ujah på vei ut og en magefølelse at Nosa også forsvinner i sommer er jeg spent på hva som kan komme av nye spillere.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Som nevnt over var det planlagt to prøvespillere, en spiss og en (sentral?) midtbanespiller fra Nigeria, begge født i 1992, ingen av dem fra Warri Wolves. Navn har jeg ikke fått med meg, og bare spissen var med på treninga jeg så lørdag 18. juni, uten at jeg fikk noe spesielt inntrykk av ham. Begge disse skal visstnok være med LSK også for JET-turneringa.
Men først og fremst er det vel helt opplagt at spissen Oke Akpoveta (født 1991) fra nettopp Warri Wolves (som tidligere har vært på prøvespill også i Odd, stoppet av økonomien, og AaFK) kommer tilbake på siste prøvespill/kartlegging som en mulig erstatning for Ujah.
gilbertLast edited by gilbert; 27.06.2011, 13:52.Kommentar
-
Trening lørdag 2. juli
Treninga i dag var i gråvær og småregn på Åråsen 10.30-12.00. 11'ern mot Viking i morra ser som venta ut til å bli
Alex
Karim-Steinar-Frode-Lasse
Ruben-Stefán-Espen-Nosa
Fredrik-Björn
Det forutsetter at Nosa er klar til å spille og får tillit fra treneren etter bare så vidt å ha vist seg på treninga i dag - uvisst av hvilken grunn; vi får håpe dette ikke er uttrykk for primadonnaholdninger som fort gir mangel på tillit fra lag- og trenings-kameratene. Ellers var også Logi (karantene), Stian, Pål Steffen, Nico, Ohi, Kristoffer, Arild og juniorene Andreas Fjeldstad (reservekeeper i morra) og Marius Amundsen med på treninga. Erling Knudtzon har fortsatt som mål å være kampklar til bortekampen mot Odd fredag 15. juli. Mathis Bolly er vel omtrent i samme situasjon; han sa i går at det går framover, sakte men sikkert.
Hvis Nosa ikke spiller, er vel Stian det opplagte alternativet på VK. (Men jeg ville uansett brukt Pål Steffen som midtstopper, og satt Steinar på venstre back og Lasse på høyre. Steinar er bedre som midtstopper enn som back, men han er tryggere selv som venstre back enn Karim er som høyre back, og Lasse er klart bedre som høyre back. Jeg ville kanskje også vurdert å la min navne- og bursdagsbror A. Sundgot spille på topp sammen med Björn fra start, latt Fredrik ta høyre, flytta Ruben inn sentralt, og ofra min andre "favoritt" Espen. Alt dette bare i parentes bemerket, for ikke å pådra meg vrede fra enkelte nebbete hold for å våge å mene noe annet enn trenerteamet, som jeg som kjent har relativt stor tillit til....)
gilbertKommentar
-
Jeg er stadig vekk overrasket over at Karim får spille, og at PSA ikke spiller, sålenge han sammen med Steinar og Frode er de 3 beste forsvarspillerne vi har pr. idag.
Kanskje dette er den siste kampen Karim spiller med gul drakt, har ikke Tromsø vært interessert i ham? Hans kontrakt går ut etter sesongen, og hvis vi skal få noe igjen for ham bør han selges nå i sommer.Kommentar
-
Jeg er stadig vekk overrasket over at Karim får spille, og at PSA ikke spiller, sålenge han sammen med Steinar og Frode er de 3 beste forsvarspillerne vi har pr. idag.
Kanskje dette er den siste kampen Karim spiller med gul drakt, har ikke Tromsø vært interessert i ham? Hans kontrakt går ut etter sesongen, og hvis vi skal få noe igjen for ham bør han selges nå i sommer.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Prøvespillerne fra neste uke er spissen Oke Akpoveta fra Warri Wolves (født 1991), som har vært på prøvespill i Odd, AaFK og i LSK to ganger før, som ser ut til å være en helt OK spiller og nær signering, Otu Bassey Effyom (ikke Effyou!), sentral midtbane, og Alieu Ahmed, angriper, begge født 1992, i følge Bjarmann i dagens RB. De to siste er vel de som blant annet skal være med i JET-turneringa, som starter 11. juli.Kommentar
-
Dette blir spennende! Noen som vet noe mer om Otu og Alieu?Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339Kommentar
-
Trening mandag 11. juli
Første trening etter en ukes ferie var innendørs i LSK-hallen 16.10-17.40 i dag - på kunstgras fordi neste kamp er på plast i Grenland. Tre keepere (Logi, Alex og Andreas Fjeldstad) og atten utespillere stilte, alle unntatt Nosa (som vel er på landslagsoppdrag for Nigerias U-23). Oke Akpoveta var den eneste nigerianeren foreløpig; de andre to kommer vel onsdag eller deromkring. Oke viste bra fart (og rykk, syntes jeg), god teknikk og ballkontroll, og kraft og snert i avslutningene. Holdninger og spilleforståelse må en nesten se ham i en god del treninger for å kunne vurdere, og det har jeg ikke gjort.
Dagens gladnyhet er at både Erling Knudtzon og Mathis Bolly deltok for fullt i treninga, og begge ser ut til å kunne være fysisk helt klare til bortekampen mot Odd fredag. Mathis har ikke tatt "ferie", men trent med juniorlaget den siste uka, og det skal ha gått bra, når det gjelder den opererte lysken. Erling hadde et par gode løp med mottak og innlegg/avslutninger i sedvanlig høy fart på høyresida, og Mathis hadde blant annet en suser av et skudd, som gikk inn vakkert ved motsatt stolpe, med høyrefoten fra sin venstreside.
gilbertKommentar
Kommentar