Treninger 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    #81
    Trening tirsdag 19. juli

    Treninga var i vekslende sol og pøsregn på Vigernesjordet 10.00-12.00 i dag. Jeg så siste snaue timen, med formasjonstrening i spill med ganske høy intensitet, temperatur og tempo. Lagene (begge i 4-4-1) var:

    Andreas Fjeldstad
    Karim-Steinar-Frode-Lasse
    Ruben-Stefán-Nosa-Mathis
    Fredrik

    mot

    Oke Akpoveta
    Nico-Arild-Otu Bassey Effyom-Erling
    Stian-Kristoffer-Pål Steffen-Billy Berntsson
    Logi

    Björn hadde en hviledag, og Espen fikk seg en liten smell da treninga starta opp igjen i forrige uke (ikke noe alvorlig, i følge Bjarmann) og trente pasninger med Geir Kåsene (under formasjonsspillet, som var det jeg så av dagens trening). Alexander Nadj var ikke å se den timen jeg var der.

    Billy Berntsson på høyreback skal være en svensk spiller (fra Kilmarnock) som trente med Fugla bare i dag. Den tredje nigerianske prøvespilleren, spissen Alieu Ahmed, er ikke kommet ennå. Oke gjør fortsatt et OK inntrykk, uten at det er så lett å si hvor god han er eller om han får kontrakt, og Effyom sentralt har stor radius og vinner mange, om ikke de fleste, dueller om ballen.

    Hvis Søgård kan være litt småskada reduserer vel det Henning Bergs luksusproblem med mange tilgjengelige midtbanespillere, og hvis Bolly er vurdert til å holde bortimot en hel kamp, kan vel formasjonen her, med BBS inn på topp sammen med Fredrik (og Logi i mål?), fort være 11'ern mot Tromsø.

    gilbert

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      #82
      Lørdag 23. juli

      Etter den største, forferdeligste og mest ufattelige katastrofen som har rammet Norge iallfall siden andre verdenskrig er det meste vi gjør og er opptatt av til daglig smått og meningsløst. Men en del av det vi må gjøre nå er samtidig å komme over det ubegripelige sjokket og sorgen alle nordmenn nå føler. For å prøve å tenke på noe annet, og rive meg løs fra fjernsyn og nyhetsmeldinger på nettet, dro jeg bortom treningsfeltet, der også trenerne og spillerne i likhet med meg selv på sitt vis prøvde å bidra til å opprettholde, eller gjenopprette, noe som iallfall kan likne på "normalitet" i dagliglivet. Serierunden denne helga er som kjent, og helt riktig, avlyst. Hva som skjer neste helg er uvisst, og det kan vel fort bli snakk om ekstra treningskamper, men dagens trening ble som alle forstår ingen forberedelse til noen fotballkamp i morra. Her følger likevel et kort referat fra dagens trening, mest kanskje for å tviholde på rutinen med disse lørdagsreferatene.

      Treninga var på Vigernesjordet 10.30-12.15. Alle tilgjengelige spillere i stallen unntatt Ohi var der; han var borte med G-17, der han som vanlig skårte, selv om Norge tapte. Også Edwin, med stor bandasje rundt høyre kne, dukket opp helt på slutten. Ahmed Alieu, stor og kraftig spiss fra Nigeria på prøvespill, forlot feltet etter oppvarminga, for å trene alternativt på Åråsen. Espen, småskadd og "overtallig" da utespillerne ble redusert til 19 da "Ali" gikk, trente med Geir Kåsene. Først spilte to jevne lag to-touch om å holde ballen i laget. Deretter spilte to "nye" jevne lag, begge i 4-4-1:

      Logi
      Karim-Steinar-Ruben-Stian
      Erling-Stefán-Effiom-Nico
      Fredrik

      mot

      Björn
      Mathis-Nosa-Arild-Oke
      Lasse-Frode-PSA-Kristoffer
      Andreas/Alex

      Tempo og intensitet var høy, mer som "hverdagstreninger" enn som lørdagstreninger før kampdag.

      En annen refleksjon jeg har gjort meg er at når det norske samfunnet skal bli MER demokratisk og åpent, som blant annet statsministeren har understreket, så kunne det være en tanke at samfunnsdebatten ble mer saklig og på et nivå og med en tone som viser større respekt for motpartens meninger, om en er aldri så uenig. Det er tross alt relativt små meningsforskjeller vi har i Norge, selv om de kan være om viktige spørsmål. I de seinere år mener jeg å ha sett en negativ utvikling, dels fra media, der ikke bare tabloide media som TV2 og VG, men også NRK og gamle tante Aftenposten, kjører sterkt overdreven "skandalejournalistikk" som kan gi inntrykk av at Norge er et u-land og en sinke på nær sagt ethvert samfunnsområde, og tonen i nettdebatter (og RBs klare melding-spalter) bidrar ikke til konstruktiv samfunnsdebatt. Jeg nevner dette her, fordi vi kan ha tendenser også på forumet; anonymiteten bak nickene er ikke bare en herlig frihet, men også et ansvar en må ta alvorlig. Stort sett synes jeg tonen på forumet er vennlig og sivilisert, men også vi har et ansvar for en respektfull tone, selv om den også kan være spøkefull, mot meningsmotstandere.

      gilbert
      fortsatt i dypt sjokk

      Kommentar

      • pitbull007
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Sep 2006
        • 128

        #83
        Trening fredag 29 juli

        Dagens trening gikk i LSK-Hallen, er vel vanlig prosedyre når neste kamp spilles på kunstgress. Noe rart å sitte inne i dette flotte været som endelig har kommet :-)

        Regner med de startet kl 10 som vanlig, jeg var der fra 10.30.

        De fleste tilstede, Gilbert var ikke å se(vet ikke hvorfor). Edwin var innom og syklet en del runder rundt banen.

        Da jeg kom kjørte de forskjellige pasningsøvelser i store firkanter med 9-10 mann innvolvert i hver firkant.
        Etter dette samlet Henning spillerne i midtsirkelen og delte inn i 2 lag.

        Følgende lag:
        Mest sannsynlig startoppstilling på søndag:
        Logi
        Karim, Steinar, Frode, Lasse
        Erling, Stefan, Ruben, Nosa
        Bjørn , Fredrik

        Mot:
        Fjeldstad
        Tokstad, Steffi, Belsvik, Stian
        Nico, prøvespiller(Effiom), Søgård, Bolly
        Ohi, ny prøvespiller(Lala)

        Her ble det kjørt en del angrep fra de antatte reservene hvor det defensive ble terpet, og hvor kontringer ble kjørt når anledningen bøy seg. Etter ca 10 angrep byttet de og da radet det antatte startlaget på søndag opp en del gode angrep. Blant annet Erling og Nosa hadde fine intitiativ og Fredrik flere gode avslutninger.

        Etter dette ble det slått en del dødballer fra Nico for terping på defensiv dødball.

        Fikk et par ord med Atta Aneke om han nye prøvespilleren. Hans navn er Nonso Elias Lala, født 91, spiller på Enyimba i Nigeria.
        Bilde + litt info her: http://www.enyimbafc.net/team/player...php?playerID=7
        Fotrapp spiller, men veldig vanskelig å få noe inntrykk av han etter dagens trening.

        Ellers synes jeg Effiom Otu Bassey virker veldig spennende, veldig duellsterk spiller med bra teknikk så vidt jeg kan se.


        pit

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208

          #84
          Trening fredag 5. august

          Treninga var i gråvær og etterhvert pøsregn på Vigernesjordet 10.30-12.15. Logi og 15 år gamle Stian Christensen av keepere (Nadj og Fjeldstad fraværende). Alle unntatt Gislason av utespillerne pluss Marius Amundsen fra junior og prøvespillerne Otu Bassey Effiom og Gabriel Nicolás Mezquida. Edwin løp for seg sjøl (uten bandasje på kneet).

          Mye fotballtennis i dag etter oppvarminga, ingen formasjons- eller spilltrening, men mye avslutningstrening (for de som klarte å rive seg løs fra ekstra fotballtennis). Herfra kan rapporteres at både Effiom og Nicolás Mezquida er gode på avslutninger, Effiom på langskudd og Mezquida på alt som skjer av muligheter inne i seksten.

          gilbert

          Kommentar

          • norskpoker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 399

            #85
            Opprinnelig skrevet av gilbert
            Mezquida på alt som skjer av muligheter inne i seksten.

            gilbert
            Jeg kjenner at jeg blir våt i blikket av denne karen allerede...

            Kommentar

            • lars p
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Nov 2005
              • 190

              #86
              Opprinnelig skrevet av norskpoker
              Jeg kjenner at jeg blir våt i blikket av denne karen allerede...
              God grunn til det, han var god i avslutningene på treninga i dag, har god teknikk og kjappe vendinger .

              En annen som ser skarp ut er Ohi , veldig gode innlegg og mange gode avslutninger i dag. Burde få prøve seg på høyrekant fra start på Søndag

              Kommentar

              • Lars2
                Medlem
                Møteplager
                • Jul 2009
                • 89

                #87
                Gikk hele treninga i dag ut på fotballtennis og avslutninger? Ingen andre øvelser eller spillsekvenser?
                "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3208

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Lars2
                  Gikk hele treninga i dag ut på fotballtennis og avslutninger? Ingen andre øvelser eller spillsekvenser?
                  Drøy halvtimes oppvarming, inklusive holde-på-ballen-med-et-par-i-midten øvelser. Ny drøy halvtime med fotballtennis/volleyball med fire lag, stort engasjement og intensitet, semifinaler og finaler, fulgt opp av "ekstraturnering" for de ivrigste, mens resten øvde avslutninger, siste halvtimen. Ingen formasjonstrening eller egentlige spillsekvenser. Foruten Effiom og Mezquida hadde Arild Sundgot også mange gode avslutninger, men det kan knapt sies å være noen nyhet.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

                    #89
                    Noen som vet når og hvor trening blir Lørdag ?

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      #90
                      Trening lørdag 6. august

                      Treninga var på solfylte Åråsen fra 10.30-11.45. 20 utespillere (med Marius Amundsen fra junior, som i går). Edwin løper fortsatt for seg sjøl. Logi, Andreas Fjeldstad og igjen Stian Christensen (15 år) av keepere. Blir ikke voldsomt overraska om 15-åringen sitter på benken i morra, siden det for meg kunne se ut som Andreas dro litt på det ene beinet, og Alexander Nadj ikke var til stede i dag heller, og opplagt er på vei bort.

                      En annen som glimra med sitt fravær var Emmanuel Igiebor, best kjent som "Nosa" etter mellomnavnet Nosakhare. Jeg fikk ingen forklaring på fraværet*, men sannsynligheten for at han går til Hapoel Tel Aviv på mandag blir vel ikke mindre av at han ikke var å se i dag.

                      11'ern som ble drilla i formasjonstreninga var

                      Stian Christensen
                      Karim-Steinar-Frode-Lasse
                      Ohi-Espen-Obiefule-Stian
                      Björn-Fredrik

                      som spilte mot

                      Nicolás-Arild
                      Mathis-Nico-Effiom-Erling
                      Ruben-Marius-Pål Steffen-Kristoffer

                      et "andrelag" med mange kvalitetsspillere som beit godt fra seg mot første-11'ern.

                      Ellers kan det se ut til at både Effiom og Mezquida er meget nær å få kontrakter, og ut fra det jeg har sett av de to er det lett å forstå.

                      gilbert

                      *Signaturen "Kjetil" opplyser i Nosatråden at Nosa i følge Bjarmann har magetrøbbel, men er aktuell for start-11'ern i morra.
                      Last edited by gilbert; 06.08.2011, 12:25. Begrunnelse: Oppdatert info om Nosas fravær

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #91
                        Noen forklaring til eller tanker om hvorfor PSA ikke står i første 11'ern? Han gjør det jo bra i kamp, så skulle jo tro at han fikk sjansen selv når alle er tilgjengelige.

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Noen forklaring til eller tanker om hvorfor PSA ikke står i første 11'ern? Han gjør det jo bra i kamp, så skulle jo tro at han fikk sjansen selv når alle er tilgjengelige.
                          Det lurer jeg veldig på sjøl. En mulighet er at Kippe fortsatt er noe usikker, og hvis han må stå over, går Pål Steffen rett inn i midtforsvaret sammen med Steinar. Hvis Kippe spiller, mener RB, undertegnede og svært mange andre at Steinar bør ta venstrebacken fra Odd-aktuelle Lasse, og la "Steffensen" og Kippe spille midtstoppere.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1252

                            #93
                            Er det ingen som er på treningene om dagen, som kan gi en rapport om de nye spillerne. Gjerne også en filmsnutt.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3208

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av glasgow
                              Er det ingen som er på treningene om dagen, som kan gi en rapport om de nye spillerne. Gjerne også en filmsnutt.
                              Egentrening fredag, lørdag og søndag. Ferien er over for min del, så andre må gripe første sjanse mandag klokka 10.00, antagelig på Vigernesjordet.

                              Kommentar

                              • ror1
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Aug 2008
                                • 12

                                #95
                                Jeg tok litt video av en liten sekvens på trening i går. Det er vel greit at jeg deler den med dere. http://www.youtube.com/watch?v=dNZ-H3g9W-g
                                Last edited by ror1; 12.08.2011, 14:31.
                                LSK

                                Kommentar

                                • El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

                                  #96
                                  Mezquida på 1:34. Leker seg!
                                  Last edited by RSP; 12.08.2011, 17:48. Begrunnelse: Fjernet unødvendig sitering.
                                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                  Kommentar

                                  • ragnarrock
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 937

                                    #97
                                    her ser man altså bevis på at forsvaret blir aktivt trent i å rygge, Henning vil altså gjerne ha gutta til å rygge i stadig større tempo også.. stas
                                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                    -RagnarRock-

                                    Kommentar

                                    • Jan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2007
                                      • 386

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                      her ser man altså bevis på at forsvaret blir aktivt trent i å rygge, Henning vil altså gjerne ha gutta til å rygge i stadig større tempo også.. stas
                                      Er vell taktikk bak det. Gutta rygger for å la Kippe komme i posisjon til å smelle dem ned

                                      Kommentar

                                      • ror1
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Aug 2008
                                        • 12

                                        #99
                                        Trening torsdag 11. august

                                        Kan jo legge til litt info om treningen. Kom etter at de var ferdig med oppvarming. De trente da i liten firkant to lag(flest mulige pasninger). Etter det gikk de over til øvelsen på videoen. Her var det mye bra angrep de spilte en mot en. De som utmerket seg var Bjørn, Gulbrandsen og Bolly(Kippe og Steinar i forsvar). Svakest var Karim i denne øvelsen. Siste øvelse var spilleskens 7 mot 7 gammelt mot ungt. Her vant vel gammelt tilslutt(de begynte dårlig men etter at Bolly måtte ut på grunn av skade (ikke farlig tror jeg) og erstatter var lars(fra det eldste laget) gikk det dårligere for de unge.

                                        De jeg så på terning var en målvakter(vet ikke fra junior?) gikk etter en liten skade.

                                        Tom Albertsen
                                        Karim - Steinar - Frode
                                        Pål Steffen- Obiefule - Lasse(Arild)
                                        mot
                                        Fredrik - Björn - Mezquida
                                        Bassey - Stian - Mathis
                                        Andreas

                                        Treningens beste spiller var: Björn
                                        LSK

                                        Kommentar

                                        • sten
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2005
                                          • 873

                                          Håper noen er på treninga i dag og kan gi ett lite referat her. Er veldig spent på de nye spillerne

                                          Kommentar

                                          Working...