Treninger 2011

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

Jeg var innom i 15 minutter på dagens trening og fikk med meg deler av formasjonstreninga på Åråsen.
    Her er 11 ern (uten Gislason på feltet):

Logi
    Essediri - PSA - Pedersen - LKE
    Ruben - Obiefule - Bassey - Bolly
    Ohi
    Lille-Bukken

Ser altså ut som om Ringstad og Knutzon blir vraket.

Kommentar

• KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

Rapport fra Fredrik på twitter
      Kanontrøkk på trening idag. @galu1003 viste hvordan det skulle gjøres.. #knallhardetaklinger

Kommentar

• G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3262

Hadde jo vært fantastisk hvis det endelig var litt trøkk på treningene igjen...

Kommentar

• lars p
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Nov 2005
          • 190

I går var det ikke mye trøkk på treninga, men mye godt humør. Sikkert fordi ikke Henning var å se
          Liker kombinasjonen Belsvik/Powell på feltet. De gir mye bra tilbakemeldinger, både ris og ros

Kommentar

• gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3218

Toindouba og Sbai på treningene

I følge gårsdagens og dagens Romerikes Blad er både midtbanespilleren Guy Roger Toindouba (Kamerun, 23) og venstrebacken Salaheddine Sbai (fransk-marokkansk, 26) med på treningene om dagen. Toindouba har trent med klubben et par uker og fortsetter ut denne uka; Bjarmann er ifølge RB "sjeldent meddelsom" og sier kartleggingen er positiv. Sbai kom i dag, og om han sier Bjarmann "-Vi har kartlagt ham. Nå er det snakk om prøvespill".

To presumptivt proffe og relativt erfarne spillere som satser på å overbevise i prøvespill kan vel fort bidra til å drive opp intensiteten på treningene. Det Bjarmann sier om dem kan vel også tyde på at de er relativt nær en mulighet for kontrakt.

gilbert

Kommentar

• WAK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 969

Kan bekrefte at de to var på treninga i dag da jeg var der de siste 10 min av treninga.

De spilte 10 mot 10 de minuttene jeg så. Fikk med meg at Kippe scorte vinnermålet like før slutt på en pent plassert skudd nede i hjørnet. Fikk også med med meg at Logi klarte å spille ballen utafor banen hele 3 ganger på 10 min. Relativt upressa.

Vanskelig å si noe om prøvespillerne av det lille jeg så. Bortsett fra at de rimelig pumpa ut (slitene).

Må bare si at jeg tror Ohi kan bli meget meget god. Han var nesten med i spillet i hvert eneste angrep de siste 10 minuttene jeg så. Lykkes ikke i alt men får til veldig mye og ikke redd for å prøve på noe. La faktisk merke til at han har et litt dårlig første touch som ble nevnt i en annen tråd. Men holder han seg skadefri og fortsetter utviklinga si så kan jeg ikke skjønne annet enn at han blir knallgod.

Kommentar

• WAK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 969

Kan nevne at Arne Erlandsen også så på treninga som han veldig ofte gjør. Diallo var også ivrig tilskuer. Både Berg, Powell og Belsvik var med på treninga i dag.

Kommentar

• tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

Ifølge enkelte spillere jeg har snakka med er Guy Roger Toindouba meget god på trening ,teknisk,rask,skyter steinhardt og tackler så det svir..Han er jeg sikker på blir signert rimelig snart...... Noen som stikker på treninga i morgen og skriver en liten rapport??

Kommentar

• andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

Ser på Wikipedia at både Guy og Sbai er omtalt som free agents. Det betyr vel at de faktisk kan bidra allerede i höst, så sant de ble sluppet av forrige klubb FÖR overgangsvinduet stengte. Med et forbehold om at lönnsbudsjettet tillater det :S Jeg er forövrig solgt på Sbai allerede. Gleder meg til å höre rapportene om ham.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Tittil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2009
                      • 341

Dagens trening

Overvar dagens trening som av en eller annen grunn var utsatt ift vanlig treningstider. Både TV2, VG, Dagbladet, RB og et par andre sto sto klare med sitt kamerautstyr og mikrofoner på sidelinjen. Et sjeldent syn de siste årene, hvor det stort sett kun har vært RB til stede. En ting skal i allefall Henning Berg ha: Han opptrer upåvirket av både avisoppsslag og alle journalistene på sidelinjen. På dette området opptrer han virkelig proffessjonelt. Godt gjort å holde fokus som han tilsynelatende gjør. De tidligere nevnte prøvespillerne virket positive under spillfasen. Spesielt virket han fra Kamerun positiv. Han virket knallsterk, imponerende i et par hodedueller og hadde også et par veldig gode skudd. Franskmannen virket bevegelig, kvikk og offensiv på venstre backplass. Men de som imponerte mest var fra LSK. Knutzon og Bolly var virkelig gode på hver sin flanke. Hvis begge spiller like godt på søndag, for et LSK som antagelig vil ligge noe lavt, har jeg stor tro på at vi kan score mål på kontringer med en eller begge disse i hovedrollen. Ingen i Norge matcher disse 2 på farten; det kan jeg garantere. Bolly scoret forøvrig 2 flotte mål da han skar skrått inn fra sin høyre flanke. Virkelig flott å se på; han har et steg som jeg ikke har sett siden Tommy's dager, men jeg tror faktisk Bolly er enda raskere enn hva Tommy var. Etter å ha sett denne treningen har jeg faktisk tro på at vi kan score mål i Stavanger, selv om vi mangler de faste spissene. For en gangs skyld er jeg optimist etter å ha sett en trening.

Kommentar

• gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3218

Trening lørdag 22. oktober

På treninga på Åråsen i dag 10.30-11.30 stilte seksten mann, keeperne Logi og Andreas og 14 utespillere. Av prøvespillerne er Toindouba reist hjem (uten at jeg vet hva som skjer med ham videre), mens Sbai deltok på dagens trening. Ingen junorer, og Ringstad, Tokstad, Solberg, Bassey og Mezquida er antagelig på vei til andrelagskamp, mens Johansen er på Kypros for G-18. Arild Sundgot dukket opp, med krykker, mens Edwin deltok i den lette treninga som var, uten formasjonstrening.

Fra trener- og støtteapparatet var Berg, Bjarmann, Belsvik, Powell, Albertsen, Kåsene og Mesfin alle til stede. Min største bekymring i forbindelse med diskusjonen om Henning Bergs framtid er at andre i dette teamet også kan forsvinne; jeg har stor tillit til særlig Bjarmann, Powell, Kåsene og Belsvik, som jeg mener alle har gjort en meget god jobb i sine roller.

gilbert

Kommentar

• mo-bjer58
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Nov 2010
                          • 73

Er det "noen" som ser treningen idag 1200 som kan fortelle oss som er på jobb hvem som leder treningen?

Kommentar

• Rune
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 1229

Til de treningsnarkomane her inne (Ytre(?) og lignende), og de som følger treningene.

Er det vanlig og en god løsning å ha fri dagen etter kamp, også ha restitusjonstrening to dager etterpå?

Bør man ikke ha resitusjonstreningen så tett opptil forrige kamp som mulig (maks et døgn etter). Jeg merker at jeg er på tynn is her, men kan noen enten arrestere meg eller bekrefte at dette er spesielt?

Et annet spørsmål som dukker opp etter at jeg har googlet litt. Hvor stor effekt har egentlig restitusjonstrening. Burde man ikke bare kjørt på for fullt idag?

Rune
                            Last edited by Rune; 25.10.2011, 14:12.
                            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Bibaboy
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 712

Opprinnelig skrevet av Rune
                              Til de treningsnarkomane her inne (Ytre(?) og lignende), og de som følger treningene.

Er det vanlig og en god løsning å ha fri dagen etter kamp, også ha restitusjonstrening to dager etterpå?

Bør man ikke ha resitusjonstreningen så tett opptil forrige kamp som mulig (maks et døgn etter). Jeg merker at jeg er på tynn is her, men kan noen enten arrestere meg eller bekrefte at dette er spesielt?

Rune
                              Jeg tror du er inne på noe vesentlig her nå Rune. Restitusjon starter allerede etter kamp samme kveld. Det er vanlig å sykle ned eller veldig rolig jogging på mølle. Dette er det sikkert mange meninger om men å starte restitusjonstrening 2 dager etter kamp med en dag fri imellom høres for meg helt vilt ut. Har spillergruppa vært igjennom et vanvittig kjør i forkamt av kampen så kan en fridag være på sin plass, men slik jeg oppfatter det er det rimelig lav intensitet på LSK treningene om dagen. Jeg er heller ikke noen besserwisser på akkurat dette men jeg vet så mye at restitusjon er meningsløst så lang tid etterpå. Jeg blir overrasket over hvol lite gutta egentlig trener. Trodde dette var toppidrett selv om det ikke ser slik ut for øyeblikket.
                              Fugla Forever

Kommentar

• mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                Restitusjon starter allerede etter kamp samme kveld.
                                Jeg antar at den egentlige restitusjonstreninga er det den enkelte spiller som selv har ansvar for. Hvor lurt eller dumt dette er har jeg få meninger om.
                                Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Oddis
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 2744

De burde absolutt ha restitusjonstreningen dagen etter. Da kunne de heller ha hatt fridagen i dag.
                                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

De lærde strides om dette tror jeg. En form for restitusjon er hvile, og noen sverger til det. Også er det vel normalt at intensitet og treningsmengde trappes ned mot slutten av sesongen? Uansett, LSK har helt sikkert masse å lære på dette feltet. Også.

Kommentar

• mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

Opprinnelig skrevet av Ola
                                      De lærde strides om dette tror jeg. En form for restitusjon er hvile, og noen sverger til det.
                                      Tja, det er litt individuelt. Noen personer trenger å holde maskineriet i gang for ikke "å stivne", mens andre blir fortere klare med senga.

Derfor kan det vel kanskje være smart å droppe en fellestrening hvor noen aldri kommer allikevel. Da får spillerne også dagen "fri" dersom de troddler sykkel i heimen (eller lignende).
                                      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Rune
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 1229

Opprinnelig skrevet av mooph
                                        Tja, det er litt individuelt. Noen personer trenger å holde maskineriet i gang for ikke "å stivne", mens andre blir fortere klare med senga.

Derfor kan det vel kanskje være smart å droppe en fellestrening hvor noen aldri kommer allikevel. Da får spillerne også dagen "fri" dersom de troddler sykkel i heimen (eller lignende).
                                        Greit for meg at restitusjonstreningen er opp til hver enkelt. Jeg antar at spillerne tar vare på arbeidsredskapene (kroppen) sine på best mulig måte. Det jeg stusser på er at man tydeligvis kjører en felles restitusjonsøkt to dager etter kamp i tillegg.
                                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5918

Da får jeg kanskje refrasere spørsmålet en smule, siden jeg egentlig bryr meg døyten om hvordan hver enkelt best restitueres, bare de gjør det.

Hvor vanlig er det at Henning Berg ikke møter opp på trening, restitusjonstrening etter kamp eller ikke, så lenge spillerne faktisk er der? Anyone?
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

Working...