Treninger 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bukkenbruse
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 515

    Orker ikke leite på nett, men om jeg ikke husker helt feil var vel dette noe av det Henning Hauger nevnte når han flyttet bra Tippeligaen til Bundesliga....Han uttalte noe i den duren at Stabæk alltid hadde rolige treninger dagen etter kamp, mens det i Tyskland var fullt trøkk også på disse øktene.

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Treningsfri bør kun brukes som "frynsegode" etter spesielt gode prestasjoner.
      Slikt indikerer sviktende profesjonalitet, kansellerte treninger bør oppfattes som straff.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        I iveren etter å være den mest kritiske og knusende negative til alt som er gæernt og svikter i Sportsklubben for tida (og her har vi flere ting å ta tak i), tror jeg det kan være greit å minne om enkelte fakta:

        - En dags treningsfri i uka er ikke noe urimelig, iogmed at fotballspillere oftest er på jobb (om ikke akkurat åttetimersdag) lørdag og søndag, mens de fleste andre arbeidstakere har femdagersuke.
        - Det betyr ikke at det ikke er klokt med restitusjonstrening (gjerne sykkel eller lett jogging) rett etter kampen, eller at spillerne bør tilbringe fridagen i sofaen, uten å ta ansvar for egen restitusjon og kondisjon
        - Men det er faktisk hvileperiodene som bygger opp styrke og kondisjon, treninga utsetter kroppen for belastninger, som gir den signal om å bygge opp (jf at Northug "hviler seg i form i senga" - i periodene mellom hardtreninga)
        - Det er mye snakk om at fotballspillere ikke er toppidrettsutøvere av typen Bjørndalen/Dæhlie/Northug - men det er litt uklart om lagidrett over 2x45 minutter (intervall) er helt sammenliknbar med individuelle idretter som langrenn/sykling/langdistanse friidrett
        - Selv tror jeg de fleste har mye å hente på å være mer profesjonelle i holdning og innstillinger, både med kondisjonstrening, spesialtrening på teknikk (bl.a. mottak og dødballer....), og restitusjon, kosthold, livsstil og stadig leting etter forbedringer
        - Intensitet og annen innretning på treningene kan definitivt bli bedre lagt opp; altfor ofte står grupper og ser på, mens noen få gjør øvelser
        - Men krav om MER trening, for å forbedre kondisjon og styrke, synes jeg ofte er misforstått; for igjen å sammenlikne med individuelle kondisjonsidretter er det her vanlig å regne med at max treningsmengde ikke bør komme før midt i tjueåra, mens fotballspillerne (ikke minst LSK-stallen for tida) ofte fortsatt er tenåringer: Spranget fra junior til senior i f.eks. langrenn er langt og meget tøft
        - Den ensidige og iallfall overdrevne satsinga på kondisjonstrening LSK hadde under Erlandsen og Nordlie er etter min vurdering nå helt riktig erstatta av mer variert, og individuelt tilpassa, trening under Geir Kåsene (som jeg har stor tiltro til); testresultatene både på kondistester (biip), hurtighet og spenst viser vel at det har vært vellykka, det samme gjør innsatsen av unggutta i de fem seire av seks i midtsesongen, da vi stadig kom sterkt (tilbake) siste kvarteret: Svikten de siste kampene kan ikke primært skyldes manglende kondis
        - Høyere intensitet og mer/bedre teknikktrening har jeg derfor tro på, men å pøse på med større mengder med kondisjons- og styrketrening er neppe svaret (selv om litt styrketrening for Bolly, som for Erling i vinter, sikkert er lurt, men igjen, individuelt tilpassa)

        Vi kan gjerne misunne fotballspillerne få arbeidstimer per dag og uke, men krav/ønske om at de også skal "jobbe" mer som åttetimersdager er neppe veien å gå.

        gilbert

        Kommentar

        • Ytre
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 773

          Opprinnelig skrevet av gilbert
          I iveren etter å være den mest kritiske og knusende negative til alt som er gæernt og svikter i Sportsklubben for tida (og her har vi flere ting å ta tak i), tror jeg det kan være greit å minne om enkelte fakta:

          - En dags treningsfri i uka er ikke noe urimelig, iogmed at fotballspillere oftest er på jobb (om ikke akkurat åttetimersdag) lørdag og søndag, mens de fleste andre arbeidstakere har femdagersuke.
          Jo det er sykt urimelig, de som ser idrett som en jobb bør ikke få kontrakt i en klubb med ambisjoner.
          I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7092

            Gilbert - fornuftens stemme i et hav av svada. Takk.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Seb.R
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 4159

              Jeg observerte etter kampslutt at enkelte spillere (de på benken og de som fikk et lite innhopp) hadde løpetrening på matta, samt litt spill på små mål. Så vidt jeg kjenner til er vel dette nytt etter trenerskiftet?
              www.sebastianramsland.com
              www.twitter.com/sebramsland

              Kommentar

              • ragnarrock
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 937

                Opprinnelig skrevet av Seb.R
                Jeg observerte etter kampslutt at enkelte spillere (de på benken og de som fikk et lite innhopp) hadde løpetrening på matta, samt litt spill på små mål. Så vidt jeg kjenner til er vel dette nytt etter trenerskiftet?
                Neida.. iallefall løpingen fantes under Berg...
                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                -RagnarRock-

                Kommentar

                • lars p
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Nov 2005
                  • 190

                  Trening 1 November

                  Trening inne i Hallen i dag , de fleste tilstede men ingen juniorer eller prøvespillere.
                  Arild kom på sykkel, og uten krykker. Bergmann var ikke der, han skal vel fjerne noen skruer fra beinet nå. Så ikke Paul heller..

                  Vanlig oppvarming med lett jogg og litt hopp og sprett.
                  Så var det fokus på føre ball i en ganske lang løype rundt kjegler . Helt grei øvelse med moderat tempo.
                  Etter det blei det øvelser der tre stk gikk sammen med fokus på blikk, orientering og mottak og retningsbestemt mottak. Bra trykk her og moro og se noen nye øvelser.

                  Etterpå blei laget delt i to , en del spiller 4 mot 4 på liten bane med små mål .
                  Andre gruppa kjører 1 mot 1 med på store mål med Keeper. Annenhver gang angrep og forsvar. Bra øvelse med veldig bra trykk og noen bra taklinger
                  Etterpå spilte disse 4 mot 4 på kort bane med store mål.

                  Ellers så kom Diallo på treninga, mulig han har lyst på trenerjobb?

                  Kommentar

                  • lars p
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Nov 2005
                    • 190

                    Trening 2 November

                    Var en tur på treninga i dag. Laget trente inne i Hallen i dag også .
                    Det var stort sett samme mannskap som i går , i tillegg var Marius Høibråten der.

                    Mye bra øvelser og høyt tempo på mange av øvelsene . Og det er lite dødtid
                    Synes Belsvik og Powell utfyller hverandre bra og de gir klare beskjeder. Virker som spillerne er fornøyde også, svette blir dem også.
                    Litt kjefting og smelling bland spillerne og ikke minst synlig vinnervilje i spillsekvensene.

                    Eller var Arne Erlandsen og se , han ser vel både etter spillere og kanskje Trenerjobb

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Herlig at noen tar seg bryet med og skrive fra treninga..... Spør og grav litt rundt spillere når du er der , eller så er det lurt og stå i nærheten av Bjarmann med laaaaange ører om han er der......Bare et lite tips fra en erfaren Tullebukk.

                      Kommentar

                      • lars p
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Nov 2005
                        • 190

                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Herlig at noen tar seg bryet med og skrive fra treninga..... Spør og grav litt rundt spillere når du er der , eller så er det lurt og stå i nærheten av Bjarmann med laaaaange ører om han er der......Bare et lite tips fra en erfaren Tullebukk.
                        Må jo passe på når man er sykmeldt, gi litt tilbake etter dine rapporter
                        Bjarmann er ikke å se om dagen gitt , er nok opptatt på kontoret . Spør nok ikke om spillere , er ikke like frekk som deg
                        Last edited by lars p; 02.11.2011, 17:47.

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          Sykmeldt her også. Når er treninga imorra?

                          Kommentar

                          • lars p
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Nov 2005
                            • 190

                            Opprinnelig skrevet av Serbern
                            Sykmeldt her også. Når er treninga imorra?
                            Kl 10

                            Kommentar

                            • lars p
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Nov 2005
                              • 190

                              Trening 3 November

                              Treninga var inne i hallen i dag også . Litt mere frafall, Obifule var ikke å se i dag heller, bolly var borte , Karim ga seg litt før alle i går og trente heller ikke.
                              Største savnet var dog at Logi ikke trente . Så Albertsen måtte steppe inn i spillsekvensene.

                              En ny trening med bra tempo og grei variasjon .

                              Var vel en prøvespiller der også , en liten ,kjapp og teknisk venstrekant(her har vel Tullebukk navn om noen timer)

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                Opprinnelig skrevet av lars p
                                Treninga var inne i hallen i dag også . Litt mere frafall, Obifule var ikke å se i dag heller, bolly var borte , Karim ga seg litt før alle i går og trente heller ikke.
                                Største savnet var dog at Logi ikke trente . Så Albertsen måtte steppe inn i spillsekvensene.

                                En ny trening med bra tempo og grei variasjon .

                                Var vel en prøvespiller der også , en liten ,kjapp og teknisk venstrekant(her har vel Tullebukk navn om noen timer)
                                Har ikke navn men veit han var fra Marocco , bor i Frankrike spiller venstre back og at han gjorde et veldig bra inntrykk i dag til og være første treninga..Spennede spiller..

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Har ikke navn men veit han var fra Marocco , bor i Frankrike spiller venstre back og at han gjorde et veldig bra inntrykk i dag til og være første treninga..Spennede spiller..
                                  Så vi har to stk prøvespillere på venstrebacken som kommer fra marocco og bor i frankrike? Denne beskrivelsen passer jo perfekt til Sbai. Du blander ikke?

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7092

                                    Det høres ut som Salaheddine Sbai, ja.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • lars p
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Nov 2005
                                      • 190

                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Det høres ut som Salaheddine Sbai, ja.
                                      Men han ligna ikke mye på samme Sbai jeg så for noen uker siden. Men han spilte hele tiden på andre siden av der jeg satt så det kan jo være en liten mulighet....

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7092

                                        Klart, det fins sikkert flere venstrebacker i Marokko. Spent på navn, hvis noen kan hoste opp det.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Det er ikke Sbai mere veit jeg ikke dessverre..Men har hørt at han takla steinhardt og kom veldig bra fra det i dag.

                                          Kommentar

                                          Working...