Treninger 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    En sisteårs guttespiller fra start som midtstopper? god er han ikke.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7092

      Det kommer en replikk om dette i saken som legges ut på lsk.no i løpet av i kveld eller i morgen.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Pasi Rasimus
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Feb 2010
        • 226

        Noen som tilfeldigvis var tilstede på dagens trening i LSK-hallen og kan gi oss et referat?

        Kommentar

        • lars p
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Nov 2005
          • 190

          Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
          Noen som tilfeldigvis var tilstede på dagens trening i LSK-hallen og kan gi oss et referat?
          Tja , kjapt fortalt . De fleste tilstede , og en helt grei trening.
          Trur Erik Midtgarden trente med laget alt , og det var en prøvespiller med( Peter Ebimobowei)
          Last edited by lars p; 27.11.2011, 15:32.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3208

            Trening lørdag 26. november

            Ikke mye nytt å rapportere fra Åråsen 10.30-11.45 i dag. Til stede var de tolv (utenom Arild) vi har kontrakt med også neste år:

            Logi; Steinar, Frode, Stian; Erling, Ruben, Effiom, Mathis, Nico; Fredrik, Ohi, Björn (på sidelinja);

            dessuten Karim, Lasse og Edwin som forlater oss, og Andreas, Pål Steffen, Kristoffer, Stefán, Paul og Henrik, som får sin framtid avgjort i løpet av de neste par ukene, samt Marius Høibråten, men ingen Nicolas Mezquida såvidt jeg kunne se.

            Mitt tips er at Stefán, Henrik (opsjon ut 2014) og Pål Steffen får forlenga. Det bygger jeg på at Haglund vil ha en stall med 20-21 utespillere og to keepere, og at vi bare har fire nye hittil (Sead, Erik, Isak og Roger): Det betyr 6-7 flere enn vi alt har avtale med, og jeg tror ikke vi signer sju nye utenfra, men kanskje tre-fire. Et spørsmål er også om noen juniorer kommer opp, men de mest aktuelle (som Marius Høibråten) kan vi aldersmessig fortsatt ha i juniorstallen; de som blir for "gamle" (Amundsen, Hjelmtvedt, Fjeldstad?) går mest trolig til Ull/Kisa eller andre (lokale?) klubber.

            Det var ingen formasjonstrening eller andre tips for morgendagens kamp på dagens trening. Jeg mener jeg så prøvespiller Peter Ebomowei i området, men både han, Sbai og Bangura er vel fortsatt i det uvisse nå som Haglund skal overta. Planen er at Haglund og klubben (det vil nok si Bjarmann, Mathisen, Belsvik og Powell) skal sette seg ned til uka for å drøfte hvem som blir med videre, og hvem/hva slags spillere en skal ha inn i tillegg. Uansett bør vi regne med (og glede oss til) minst fire-fem nye spillere i 11'ern alt på de første treningene etter 9. januar, herav flere i aldersgruppa 24-30 enn vi kanskje har hatt i hele stallen i 2011.

            gilbert

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              Flott rapport, som alltid, gilbert. Jeg registrerer at du for andre gang på rad lar være å nevne Simen Rustadbakken blant de aktuelle sisteårsjuniorene. Har han skrevet under med noen andre?
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3208

                Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                Flott rapport, som alltid, gilbert. Jeg registrerer at du for andre gang på rad lar være å nevne Simen Rustadbakken blant de aktuelle sisteårsjuniorene. Har han skrevet under med noen andre?
                En rein forglemmelse; jeg veit ikke noe om Simens framtid, men jeg tror vi nå har så mange unge i stallen (medregna G-18-spiller Henrik), og at de største talentene etter dem fortsatt holder junioralder, at det skal bli veldig tøft å få A-kontrakt for noen av dem som blir for gamle. Den nærmeste er kanskje Fjeldstad, men Haglund sier to keepere, og Andreas holder vel også junioralder ett år til?

                gilbert

                Kommentar

                • mo-bjer58
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Nov 2010
                  • 73

                  Bra vurdering gilbert! Fikk du noe info om det er protestert på karantenen til Pål S. slik at han kan brukes imorgen, og eventuelt må sone til våren?

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    Opprinnelig skrevet av mo-bjer58
                    Bra vurdering gilbert! Fikk du noe info om det er protestert på karantenen til Pål S. slik at han kan brukes imorgen, og eventuelt må sone til våren?
                    Jeg er også spent på dette, men veit ikke mer enn dere andre.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      En rein forglemmelse; jeg veit ikke noe om Simens framtid, men jeg tror vi nå har så mange unge i stallen (medregna G-18-spiller Henrik), og at de største talentene etter dem fortsatt holder junioralder, at det skal bli veldig tøft å få A-kontrakt for noen av dem som blir for gamle. Den nærmeste er kanskje Fjeldstad, men Haglund sier to keepere, og Andreas holder vel også junioralder ett år til?

                      gilbert
                      Andreas er sisteårsjunior så vidt meg bekjent.
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                        Andreas er sisteårsjunior så vidt meg bekjent.
                        Bevisstløst (og ønsketenkning) av meg; både Amundsen, Rustadbakken, Hjelmtvedt og Fjeldstad er 92-modeller, og går ut på dato som junior i år - neste år må de ha "voksne" kontrakter med en eller annen klubb.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          Moderatormelding:
                          I denne tråden er temaet treninger. Innlegg flyttet.

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            Ad. treninger 2011, stusset jeg litt over denne: http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...b7C_wlDWZb.ips
                            2/3 oppmøte på trening og man lander øverst på lista??? Høres veldig lite LSK ut.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • klippen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2009
                              • 251

                              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                              Ad. treninger 2011, stusset jeg litt over denne: http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...b7C_wlDWZb.ips
                              2/3 oppmøte på trening og man lander øverst på lista??? Høres veldig lite LSK ut.
                              Det høres jo latterlig lite ut, og må være en medvirkende grunn til at vi ligger der vi ligger. Når bestemann ligger på 70 %, kan fort store deler av lage ligge knapt over 50 %. Når LSK i tillegg ikke akkurat har skremmende treningsmengder sier det seg selv at det er lite.

                              Hadde vært interessant og sett tall fra andre tippeligaklubber.

                              Kommentar

                              • Pasi Rasimus
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Feb 2010
                                • 226

                                Skader trekker vel ned for noen. Og landslagssamlinger for Ohi, Bjørn og Logi. Uansett et mysterium, 2/3 på "vinneren" er altfor lite.

                                Og at Solberg vinner "mål-konkurransen" føyer seg bare inn i mitt spørsmål om hvorfor vi ikke har sett mer av ham.

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3208

                                  And here we go again....

                                  Usedvanlig skarpe og kritiske observasjoner fra forumet, som vanlig.

                                  Jeg tror nesten alle spillerne i stallen er noen slappfisker og kebabspisende sofapoteter, som innbiller seg at den skyhøye lønna deres og det gigantiske naturtalentet de alle innehar gjør at de bare kan gå ut på banen og spille, og møte opp på en og annen trening for å holde varmen. Ikke en eneste av dem har noe som likner profesjonelle holdninger eller motivasjon om å bli bedre, komme på laget, bli solgt til utlandet eller komme på noe landslag. Og hvis de har sånne ambisjoner, har de ikke hue til å skjønne at de må jobbe og trene hardt - og riktig - for å få det til. Slabbedasker, alle i hop.

                                  Når det gjelder trenerne har heller ingen av dem den samme riktige forståelsen av hvor viktig det er med mye og hard trening som hvem som helst av alle oss ekspertene på forumet. Magnus Powell, for eksempel, har både som spiller og motivator alltid vært en unnasluntrende slabbedask. Det er en skam at han har ansvaret for å motivere og coache de unge spillerne; de hadde trengt et langt bedre forbilde. Han må gå! Se på de unge langrennsløperne: Straks de fyller 19-20 år har de nøyaktig samme treningsmengder som etablerte toppløpere på 28-30 år! Geir Kåsene har opplagt ikke filla greie på treningsfysiologi, og sikkert heller ikke den samme ekspertisen på kosthold og ernæring som hver eneste en av oss her på forumet. Han må gå! Ta for eksempel denne tåpelige ideen om individuelt tilpassa trening, der spillere med en skadehistorie eller særlig unge spillere, som slappfisken Björn, trente forsiktig og sto over treninger hver eneste uke det første året han var hos oss: Se hvor gæernt det gikk! Nei, har du lønn i LSK og bare noen timers arbeidstid hver dag, da skal du møte på alle treninger og trene store mengder på egen hånd i tillegg, og unge som gamle skal trene med maks dose. Takke meg til Erlandsen og Nordlie: Jo mere og hardere trening - jo bedre.

                                  Egentlig mistenker jeg at hadde det ikke vært for hvor påpasselige vi er, og hvilken ekspertise på kosthold og treningsfysiologi vi innehar og stadig demonstrerer, vi her på forumet, så hadde ikke verken trenere, fysioterapeut eller spillere giddi å møte opp på treningsbanen i det hele tatt. Jamen godt vi holder dem i øra!

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • tonkro
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2009
                                    • 346

                                    Så du syns ikke det er rart at bestemann kun har vært på 70% av treningene???? Det er da virkelig ikke sånn at LSK-treningene er så fryktelig harde at man ikke kan forvente bedre oppmøte! JEG trener minst 1 time om dagen OG jeg jobber fulltid, så hvorfor skal man ikke kunne forvente det samme av fotballspillere??? Lønna deres er også bedre enn min, så det er virkelig ikke synd på de (ikke at jeg tror de syns det selv, men virker som om du syns det...)

                                    Makan.

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      Den oppmøte prosenten sier fint lite før du veit hva som er reelt oppnåelig prosent. Landslagsfravær, b-lags kamper, etc. etc gjør at ingen noengang vil kunne få 100%. Voldsomt som forumfolket tar av til tider.
                                      (Forøvrig må gilbert passe seg så han ikke plutselig er ansatt i RB, ironi er farlige saker.)
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • GulMakt
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Apr 2005
                                        • 115

                                        Det betyr heller ikke at du ikke trener om du ikke er på fellestreningen.

                                        For øvrig et fantastisk innlegg av Gilbert

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          Er jo bare kremlatterlig å forsvare et så lavt oppmøte. Tallene MÅ være feil. Jeg personlig tror at en spiller som Steinar er på tett opptil 100 % av de treningene han bør være på. Dersom tallene stemmer, må de inkludere alle frivillige ekstratreninger (styrke, div. egentrening som blir gjort i fellesskap), treninger for de som ikke spilte siste A-kamp osv. Dette har garantert en slags forklaring.

                                          Kommentar

                                          Working...