Kanarifansens Junioraksjon 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    #21
    Opprinnelig skrevet av Mynten
    I min kommune og kommunene rundt er Lions, Rotary og Kiwanis frivillige foreninger som ofte støttet slike prosjekter. Jeg jobber i en kommune hvor Lions har støttet slike tiltak med penger.
    I min hjemkommune sitter det dessuten minst 2 som jeg har observert på Åråsen sporadisk. Kan være en god ide, hvis man utøker omfanget til å gjelde disse kommune/tar med folk fra derfra på de påtenkte turene.

    Kommentar

    • Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

      #22
      Opprinnelig skrevet av *46*
      Kan være en god ide, hvis man utøker omfanget til å gjelde disse kommune/tar med folk fra derfra på de påtenkte turene.
      Og vips, så har man et større område å søke etter sponsorer i.
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

      Even Nordlien

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        #23
        Opprinnelig skrevet av *46*
        I min hjemkommune sitter det dessuten minst 2 som jeg har observert på Åråsen sporadisk. Kan være en god ide, hvis man utøker omfanget til å gjelde disse kommune/tar med folk fra derfra på de påtenkte turene.
        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
        Og vips, så har man et større område å søke etter sponsorer i.

        Vi har opprettet følgende undergrupper i Junioraksjonen:

        - Lillestrøm (6 stk.)
        - Skedsmo
        - Lørenskog
        - Fet
        - Rælingen/Enebakk
        - Aurskog/Høland
        - Sørum
        - Nes/Glåmdalen
        - Øvre Romerike (Ullensaker, Eidsvoll, Hurdal)
        - Nannestad/Gjerdrum
        - Nittedal/Hadeland
        - Oslo
        - Asker/Bærum/Buskerud
        - Resten av landet (Fra Katta i Narvik til Team Åråsen i Kr.Sand)
        - LSK
        - LSK Kvinner
        - LSK Unified
        - Sponsorer

        Selv om gruppeinndelingen er geografisk (i alle fall på papiret), så er nok gruppene mer basert på vennskap og bekjentskap.

        Tar tid til å ringe rundt/komme i kontakt med alle, men vi har startet opp.
        Vi tar gjerne i mot hjelp. Det vi trenger er flere som ringer rundt i sitt område.

        Send meg en PM eller ring 920 61 043.
        Last edited by sparwasser; 09.01.2011, 08:20.

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #24
          Opprinnelig skrevet av Mynten
          Fantastisk bra tiltak! Får dere gjennomfør dette er det gull verdt for de som får lov til å oppleve LSK på station.

          Et par spørsmål av nysgjerrighet:
          1. Har dere vært i kontakt med kommunen om dette? Dette er et tiltak som det helt sikkert er mulig å få kommunen med på. Jeg tenker da barnevern, utekontakt, voksenopplæring, psykisk helsestasjon m.m.
          2. I min kommune og kommunene rundt er Lions, Rotary og Kiwanis frivillige foreninger som ofte støttet slike prosjekter. Jeg jobber i en kommune hvor Lions har støttet slike tiltak med penger.

          1. Jeg jobber selv i kommunal sektor (lærer), og har drøftet - om enn noe forsiktig - mulighetene til et slikt samarbeid i min arbeidskommune. For å gå rett på konklusjonen: Aksjonen høster mange lovord, men instansene jeg har vært i kontakt med ser forløpig ikke hvordan de kan gi oss opplysninger uten at taushetsplikten blir brutt. - Tror løsningen kan være at undergruppene likevel sitter på den samme kunnskapen for sitt lokalmiljø.

          (PS: Voksenopplæringen og utekontakten var to meget gode tips som ikke er prøvd ennå.)

          Uansett først må vi ha sesongkortene på plass, så kommer arbeidet med fordelingen dvs. hvilke barn og unge som skal inviteres.

          2. Lions, Rotary og Kiwanis står på lista over potensielle støttespillere.
          Er det noen her inne på forumet som har gode kontakter event er medl. i en av disse organisasjonene?
          Last edited by sparwasser; 09.01.2011, 01:09.

          Kommentar

          • sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

            #25
            Møller Logistikk støtter Junioraksjonen.



            Sponsortreff: En ikke helt ukjent Sykkelmann tar i mot sjekken på 10.000 kroner i fra direktør Stein Are Olsen i Møller Logistikk.

            Kommentar

            • Petter Ø
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3008

              #26
              Hvem er det som står bak Kanarifansens Junioraksjon?
              Petter Ø - Kreativ Kanaris
              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                #27
                Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                Hvem er det som står bak Kanarifansens Junioraksjon?
                Akkurat nå er vi en prosjektgruppe på 7 menige medlemmer av KFL + 1 styremedlem. Mulig gruppa utøkes med ytterligere to medlemmer i nærmeste framtid.

                Jan Jensen
                Jørgen Knutsen
                Lene Andreassen
                Joachim Møller
                Magnus Hestad
                Håvard Malones
                Egil Andresen
                Gjørstein Andreassen

                Hva en viss Thailand-farer gjør når han kommer tilbake gjenstår å se. Kan vel regne med at "telefonen ikke står stille"

                Kommentar

                • Skinke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2007
                  • 3914

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av sparwasser
                  Akkurat nå er vi en prosjektgruppe på 7 menige medlemmer av KFL + 1 styremedlem. Mulig gruppa utøkes med ytterligere to medlemmer i nærmeste framtid.

                  Jan Jensen
                  Jørgen Knutsen
                  Lene Andreassen
                  Joachim Møller
                  Magnus Hestad
                  Håvard Malones
                  Egil Andresen
                  Gjørstein Andreassen

                  Hva en viss Thailand-farer gjør når han kommer tilbake gjenstår å se. Kan vel regne med at "telefonen ikke står stille"
                  Så KFL har ikke noe med dette å gjøre? LSK har det heller ikke?
                  Daukjøtt Felt C

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    #29
                    Kanari-Fansen må være hovedgreia, hvis ikke blir det vanskeligere for folk å søke om støtte gjennom arbeidsgiver etc. når det bare står en del navn som ingen kjenner til

                    Kommentar

                    • sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Skinke
                      Så KFL har ikke noe med dette å gjøre? LSK har det heller ikke?

                      Trodde prosjektets tittel var selvforklarende, men ok.

                      Når det gjelder LSK, så føler vi at vi har hele familien i ryggen.
                      - Per Mathisen er informert og har overfor meg gitt sin støtte til prosjektet.
                      - Geir Kåsene hjelper oss med en innsamling hos LSK Herrer.
                      - Mari Knudsen og Nasra Abdullah er kontaktpersonene hos LSK Kvinner. Det vil etter hvert bli en innsamlingsaksjon her også , men dette kan vente til hverdagen har blitt noe mer normal for jentene våre.

                      Når det gjelder LSK Unified vet jeg ikke om Jan har rukket å snakke med Stig Martin (og event. andre), men de er selvfølgelig invitert.

                      I tillegg stilte Arild Sundgot og Nora Neset Gjøen opp, da vi i midten av desember gikk ut med dette i Romerikes Blad.

                      Når det gjelder KFL så er styret informert, og vi har muntlig aksept i fra KFLs leder å drive prosjektet videre.

                      I tillegg er jeg invitert på styremøtet førstkommende tirsdag (?) og skal legge fram videre planer og status for prosjektet.
                      Last edited by sparwasser; 12.01.2011, 21:41.

                      Kommentar

                      • Skinke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2007
                        • 3914

                        #31
                        Bra å ha det avklart, vet aldri når Thailands store sønn driver på
                        Daukjøtt Felt C

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Skinke
                          Bra å ha det avklart, vet aldri når Thailands store sønn driver på
                          Bare og slappe av han har vi full kontroll på ...Eneste han blir brukt til er og skaffe navn og tlf nummer til folk....Der er han flink.

                          Kommentar

                          • Petter Ø
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3008

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av sparwasser
                            Når det gjelder KFL så er styret informert, og vi har muntlig aksept i fra KFLs leder å drive prosjektet videre.

                            I tillegg er jeg invitert på styremøtet førstkommende tirsdag (?) og skal legge fram videre planer og status for prosjektet.
                            Jeg synes det var ganske merkelig at ikke styret er mer involvert da det er snakk om store pengesummer. Og at styret i KFL blir informert om at KFL har satt igang en aksjon. Ble ganske overasket da jeg hørte at dette var satt igang uten at styret viste om det. Men det til side så dette et godt initiativ.

                            Jeg har noen spørsmål siden jeg vurderer å gi gronker:
                            1.Hvordan skal egentlig sesongkortene fordeles? Gis de til andre organisasjoner som bruker de innad? Hvem skal bestemme hvilke som får bruke de? Er det prosjektgruppa?
                            2.Er det sesongkort til feltet eller andre steder?
                            3.Hvordan regner dere ut hvor mye av potten som skal brukes til transport før dere kjøper x antall sesongkort for resten? Og hvor stor andel av potten er det?
                            4.Har dere vurdert om det går ut over sponsorinntektene og givergleden til andre ting KFL driver på med at dere samler inn flere hundre tusen øremerket til dette prosjektet? F.eks innsamling til FuglaTifo etc
                            Petter Ø - Kreativ Kanaris
                            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5916

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                              Jeg synes det var ganske merkelig at ikke styret er mer involvert da det er snakk om store pengesummer. Og at styret i KFL blir informert om at KFL har satt igang en aksjon. Ble ganske overasket da jeg hørte at dette var satt igang uten at styret viste om det. Men det til side så dette et godt initiativ.

                              Jeg har noen spørsmål siden jeg vurderer å gi gronker:
                              1.Hvordan skal egentlig sesongkortene fordeles? Gis de til andre organisasjoner som bruker de innad? Hvem skal bestemme hvilke som får bruke de? Er det prosjektgruppa?
                              2.Er det sesongkort til feltet eller andre steder?
                              3.Hvordan regner dere ut hvor mye av potten som skal brukes til transport før dere kjøper x antall sesongkort for resten? Og hvor stor andel av potten er det?
                              4.Har dere vurdert om det går ut over sponsorinntektene og givergleden til andre ting KFL driver på med at dere samler inn flere hundre tusen øremerket til dette prosjektet? F.eks innsamling til FuglaTifo etc
                              Nå sliter jeg litt med å se agendaen din, Petter. Jeg kan forstå at du ønsker mer informasjon om prosjektet enn det som står i åpningsinnlegget, men vær snill å:

                              1.- vær klar på om du mener at det ikke bare bør være styrets støtte for at KFL-medlemmer tar et slikt initiativ, men et styrevedtak for at medlemmer kan sette i gang tiltak.

                              2.- si fra om du vil være negativ til slike tiltak uten et spesifikt vedtak.

                              3.- mener det er negativt at et sosialt tiltak settes i gang, selv om det rent teoretisk kan komme i konflikt med andre prosjekter KFL jobber med kontinuerlig, eks. fugla-tifo.

                              Selv ser jeg prosjektet som utelukkende positivt. Det kommer barn og unge til gode, som ellers ikke ville kunne benyttet seg av tilbudet som en LSK-kamp er og det kan skape den smule blest om LSK og KFL som halve forumet syter etter for tida. Win-win-situasjon!

                              Formålet er greit nok:

                              Kanarifansens Junioraksjon 2011 er en innsamlingsaksjon som har til formål å gi vanskeligstilte barn og unge et underholdningstilbud på Åråsen Stadion og i LSK-hallen.
                              Mål for antall kort er heller ikke hemmelig:

                              Vi har til hensikt å samle inn penger til ca. 150 sesongkort som skal fordeles på barn og unge som av sosial nød, sykdom, funksjonshemming, ikke er integrerte i samfunnet eller av andre årsaker ikke får oppleve Åråsen stadion eller LSK-hallen.

                              I tillegg ønsker vi også å gi barna gratis transport til og fra Åråsen stadion/LSK-hallen på kampdagene.
                              Regn ut selv. 150 kort har en viss verdi. Midler ut over dette er tilegnet transport.

                              Dine øvrige spørsmål er betimelige og bør besvares, men du kan godt forklare hvori den store skepsisen jeg leser av innlegget ditt ligger.

                              Selv velger jeg å støtte denne type tiltak. Jeg anser det som en selvfølge at KFL - enten styret eller prosjektgruppa - disponerer midlene. (og administrere kortene, noe som vil bli en brukbar jobb)

                              Når det gjelder SOS Rasisme, så har jeg en klar oppfatning av at prosjektgruppa vil vurdere samarbeidet ut fra de opplysninger de nå har fått.
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • glasgow
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 1252

                                #35
                                Lurer på en ting.

                                Støtter LSK denne aksjonen.

                                De trenger ikke nødvendigvis gi penger. ( noe de tydligvis ikke har )

                                Men hva med sponsing av skjerf, t-shorte eller andre LSK effekter fra f.eks Leage til de som får sessongkort.

                                Eller så kunne de gitt x antall sesongkort til saken.

                                Forøvrig et meget bra tilltak.

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                  Jeg synes det var ganske merkelig at ikke styret er mer involvert da det er snakk om store pengesummer. Og at styret i KFL blir informert om at KFL har satt igang en aksjon. Ble ganske overasket da jeg hørte at dette var satt igang uten at styret viste om det. Men det til side så dette et godt initiativ.

                                  Jeg har noen spørsmål siden jeg vurderer å gi gronker:
                                  1.Hvordan skal egentlig sesongkortene fordeles? Gis de til andre organisasjoner som bruker de innad? Hvem skal bestemme hvilke som får bruke de? Er det prosjektgruppa?
                                  2.Er det sesongkort til feltet eller andre steder?
                                  3.Hvordan regner dere ut hvor mye av potten som skal brukes til transport før dere kjøper x antall sesongkort for resten? Og hvor stor andel av potten er det?
                                  4.Har dere vurdert om det går ut over sponsorinntektene og givergleden til andre ting KFL driver på med at dere samler inn flere hundre tusen øremerket til dette prosjektet? F.eks innsamling til FuglaTifo etc
                                  Prøve og svare litt
                                  1. Det er satt ned en gruppe som fordeler kortene etter der det trengs,kortene blir tatt inn igen etter hver kamp.
                                  2. Dette er ikke avklart enda ,men noen på feltet og andre på sittatribunen tenker jeg det blir.Dette må vi forhandle med Lsk om.
                                  Resten får andre svare på men vi prøver jo selvsagt ikke og trå i samme spor som der kfl får inn penga sine.

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                    3.- mener det er negativt at et sosialt tiltak settes i gang, selv om det rent teoretisk kan komme i konflikt med andre prosjekter KFL jobber med kontinuerlig, eks. fugla-tifo.
                                    Det er ingen hemmelighet at Fuglatifo ikke har god økonomi. Nå er ikke jeg sikker på hvor mye Fuglatifo fikk av KFL ifjor, men det enkelte frykter er at givergleden til bla. Fuglatifo og Kreativ Kanaris vil bli mindre fordi man setter igang et slikt stort prosjekt som innebærer flere hundre tusen kroner.

                                    På den annen side ville ikke de to overnenvte arbeidsgrupper fått slike summer ved en slik innsamlingsaksjon det er dratt i gang nå for at dette skal bli vellykket.

                                    PS: Dette er bare noe jeg prøver å resonere meg frem til. Ikke svar om at slik og slik menes det osv. Personlig synes jeg det er et bra tiltak, så lenge det ikke kommer i veien for andre ting. Først og fremst er KFL til for tribunelivet, etter min mening, og da er det nok en fordel at det er en egen arbeidsgruppe av folk som ikke sitter dypt inni arbeidet på tribunefronten som styrer denne aksjonen. Misforstå meg rett

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Prøve og svare litt
                                      1. Det er satt ned en gruppe som fordeler kortene etter der det trengs,kortene blir tatt inn igen etter hver kamp.
                                      Jeg tror det er særdeles viktig å samle inn sesongkortene med en gang man har kommet inn på Åråsen. Hvis dere venter til etter kampen, vil det garantert bli færre sesongkort å fordele for hver kamp som går. Bare et lite tips...

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av glasgow
                                        Lurer på en ting.

                                        Støtter LSK denne aksjonen.

                                        De trenger ikke nødvendigvis gi penger. ( noe de tydligvis ikke har )

                                        Men hva med sponsing av skjerf, t-shorte eller andre LSK effekter fra f.eks Leage til de som får sessongkort.

                                        Eller så kunne de gitt x antall sesongkort til saken.

                                        Forøvrig et meget bra tilltak.

                                        Ikke Legea-produkter, derimot er det langt lettere å få tilgang på diverse Diadora-effekter av ymse art.

                                        De gruppene som ønsker å samle inn penger via loddsalg eller trenger premier tar kontakt med Jan Jensen. Han har full oversikt over dette.

                                        Kommentar

                                        • sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          Jeg tror det er særdeles viktig å samle inn sesongkortene med en gang man har kommet inn på Åråsen. Hvis dere venter til etter kampen, vil det garantert bli færre sesongkort å fordele for hver kamp som går. Bare et lite tips...

                                          Helt sikkert.
                                          Godt tips, Torolf.

                                          Kommentar

                                          Working...