Kanarifansens Junioraksjon 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #41
    Opprinnelig skrevet av Tony
    Det er ingen hemmelighet at Fuglatifo ikke har god økonomi. Nå er ikke jeg sikker på hvor mye Fuglatifo fikk av KFL ifjor, men det enkelte frykter er at givergleden til bla. Fuglatifo og Kreativ Kanaris vil bli mindre fordi man setter igang et slikt stort prosjekt som innebærer flere hundre tusen kroner.

    På den annen side ville ikke de to overnenvte arbeidsgrupper fått slike summer ved en slik innsamlingsaksjon det er dratt i gang nå for at dette skal bli vellykket.

    PS: Dette er bare noe jeg prøver å resonere meg frem til. Ikke svar om at slik og slik menes det osv. Personlig synes jeg det er et bra tiltak, så lenge det ikke kommer i veien for andre ting. Først og fremst er KFL til for tribunelivet, etter min mening, og da er det nok en fordel at det er en egen arbeidsgruppe av folk som ikke sitter dypt inni arbeidet på tribunefronten som styrer denne aksjonen. Misforstå meg rett

    Det er i alle fall to medlemmer av Fugla Tifo som er svært delaktige i prosjektet, og vet at "når det regner på presten, drypper det på klokkeren".

    I klartekst: Vi vil gå i forhandlinger med LSK om prisen på sesongkortene. Vi ønsker å få forhandlet fram en kvantumsrabatt. Det som blir igjen etter å betalt for de 150 sesongkortene tilfaller KFL. Hvordan KFL ønsker å bruke disse pengene, får bli opp til styret.

    Nok en VINN-VINN-situasjon som dette prosjektet kan skape.

    Kommentar

    • Petter Ø
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3008

      #42
      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
      Nå sliter jeg litt med å se agendaen din, Petter. Jeg kan forstå at du ønsker mer informasjon om prosjektet enn det som står i åpningsinnlegget, men vær snill å:

      1.- vær klar på om du mener at det ikke bare bør være styrets støtte for at KFL-medlemmer tar et slikt initiativ, men et styrevedtak for at medlemmer kan sette i gang tiltak.
      Når det gjelder store prosjekter i KFL sitt navn som innebærer mye administrasjon og store summer så mener jeg det ja. Det er ganke naturlig.

      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
      3.- mener det er negativt at et sosialt tiltak settes i gang, selv om det rent teoretisk kan komme i konflikt med andre prosjekter KFL jobber med kontinuerlig, eks. fugla-tifo.
      Jeg mener det er veldig negativt hvis dette prosjektet går utover budsjettet til KFL forøvrig ja. Jeg mener det er vår oppgave som supporterklubb først å fremst jobbe for tribunelivet. Det er derfor jeg spør om prosjektgruppas vurdering av om dette i praksis kan skje.

      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
      Mål for antall kort er heller ikke hemmelig:
      Det vet jeg

      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
      Regn ut selv. 150 kort har en viss verdi. Midler ut over dette er tilegnet transport.
      Er det sånn prosjektgruppa har tenkt?
      Petter Ø - Kreativ Kanaris
      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        #43
        Opprinnelig skrevet av sparwasser
        Det er i alle fall to medlemmer av Fugla Tifo som er svært delaktige i prosjektet, og vet at "når det regner på presten, drypper det på klokkeren".

        I klartekst: Vi vil gå i forhandlinger med LSK om prisen på sesongkortene. Vi ønsker å få forhandlet fram en kvantumsrabatt. Det som blir igjen etter å betalt for de 150 sesongkortene tilfaller KFL. Hvordan KFL ønsker å bruke disse pengene, får bli opp til styret.

        Nok en VINN-VINN-situasjon som dette prosjektet kan skape.
        Og ikke glem at kfl tjener penger på hvert sesongkort som blir solgt på feltet. Vinn- Vinn her også.

        Kommentar

        • Skinke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2007
          • 3914

          #44
          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Og ikke glem at kfl tjener penger på hvert sesongkort som blir solgt på feltet. Vinn- Vinn her også.
          Dette har de fått de siste årene også.
          Daukjøtt Felt C

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5916

            #45
            Opprinnelig skrevet av Petter Ø
            Jeg mener det er vår oppgave som supporterklubb først å fremst jobbe for tribunelivet.
            Det er jeg helt enig med deg i. Og jeg anser at å skaffe 150 nye tilskuere og potensielle kanari-fans (pokkers bindestrek) og bidra til blæst omkring KFL og LSK, samtidig som man gjør en hederlig innsats for barn og unge i LSKs nedslagsfelt, i høyeste grad er å bidra til tribunelivet.

            Men det kan jo være et definisjonsspørsmål.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5916

              #46
              Opprinnelig skrevet av Skinke
              Dette har de fått de siste årene også.
              Eh...ja?? Hva var det slags poeng?

              150 kort til tiltaket - 150 ekstra kort som også gir noen kroner til KFL.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • Frode Thai
                KFL styremedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 380

                #47
                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                Eh...ja?? Hva var det slags poeng?

                150 kort til tiltaket - 150 ekstra kort som også gir noen kroner til KFL.

                Personlig mener jeg at det blir helt feil at KFL skal tjene penger på denne aksjonen. Skal man ha en slik aksjon, bør den tilfalle i sin helhet til dem/de man "reklamerer med" som mottaker. Ikke la flere få en smakebit av kaka.

                Frode
                Frode Johansen
                styremedlem KFL

                Kommentar

                • glasgow
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 1252

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av sparwasser
                  Det er i alle fall to medlemmer av Fugla Tifo som er svært delaktige i prosjektet, og vet at "når det regner på presten, drypper det på klokkeren".

                  I klartekst: Vi vil gå i forhandlinger med LSK om prisen på sesongkortene. Vi ønsker å få forhandlet fram en kvantumsrabatt. Det som blir igjen etter å betalt for de 150 sesongkortene tilfaller KFL. Hvordan KFL ønsker å bruke disse pengene, får bli opp til styret.

                  Nok en VINN-VINN-situasjon som dette prosjektet kan skape.

                  Når mann samler inn " øremerkede "kroner til en god sak som
                  " Kanarifansens Junioraksjon 2011 "
                  Og det f.eks blir gitt kvantumsrabatt av LSK på sesongkort, bør vel disse pengene fortsatt brukes til opprinnelig sak.
                  Enten flere sesongkort eller transport som tidligere nevnt.
                  Om jeg skal vurdere og støtte denne saken skal jeg vit e hva pengene går til.

                  F.eks tifo gruppa støtter jeg på andre måter.
                  Last edited by glasgow; 13.01.2011, 11:16. Begrunnelse: skriveleif

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #49
                    Kfl sitt styre skal vell ha et styremøte på tirsdag tror jeg ,hva med og vente til etter det med alle spørsmål.. Detta blir jo bare kålabi.
                    Last edited by tullebukk; 13.01.2011, 12:00.

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Skinke
                      Dette har de fått de siste årene også.
                      Jepp og du vill kanskje ikke at det skal selges 150 kort ekstra.

                      Kommentar

                      • Petter Ø
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3008

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Kfl sitt styre skal vell ha et årsmøte på tirsdag tror jeg ,hva med og vente til etter det med alle spørsmål.. Detta blir jo bare kålabi.
                        Du mener vel styremøte?
                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                          Du mener vel styremøte?
                          Jepp sorry,,,foreslår at vi legger denne tråden død til Styremøte er over ...Her er det tideligvis mye som må avklares og det er ikke en fordel at det gjøres her inne på forumet.
                          Last edited by tullebukk; 13.01.2011, 14:03.

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Jepp sorry,,,foreslår at vi legger denne tråden død til Styremøte er over ...Her er det tideligvis mye som må avklares og det er ikke en fordel at det gjøres her inne på forumet.
                            Forumet er ikke, og har aldri vært, et besluttende organ.




                            Selv om det av og til virker som om mange tror det...
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Frode Thai
                              Personlig mener jeg at det blir helt feil at KFL skal tjene penger på denne aksjonen. Skal man ha en slik aksjon, bør den tilfalle i sin helhet til dem/de man "reklamerer med" som mottaker. Ikke la flere få en smakebit av kaka.

                              Frode
                              En fin tanke, Frode Thai.
                              Personlig mener jeg at du har helt rett. Tommel opp er avgitt.

                              Tanken var å bidra til KFLs økonomi, med bakgrunn i at flere sentrale aktører var redde for at Junioraksjonen tok av "deres" sponsormarked og KFLs økonomi var noe anstrengt.

                              Ser at Tullebukken har lagt "denne tråden død" inntil neste styremøte.
                              Den er grei. Skal avstå fra og kommentere andre innlegg, men ditt syntes jeg fortjente en positiv tilbakemelding.

                              Kommentar

                              • Robiwan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2006
                                • 603

                                #55
                                Først og fremst for et fantastisk tilltak! Vurderer å sponse midler til et helt sesongkort til denne aksjonen. Slik jeg ser det er det "viktigere" for LSK at de får sesongkort enn jeg. Det er 16 lag i serien, noe som gir 15 hjemmekamper i løpet av sesongen. Det vil si at pr sesongkort så kommer det 15 nye potensielle LSK-fans!

                                Klarer dere målet blir det 150 x 15 = 2250 potensielle nye fans. Og hvis bare 10% av disse får "blod på tann" kan man ha fått over 200 nye medlemer i Kanari-fansen og personser som i fremtiden kjøper sesongkort og tar med venner og familie på kamp.

                                Kanskje blir noen av disse ressurssterke personer i næringslivet som velger å sponse LSK i fremtiden, eller enda bedre kanksje en av disse er den neste Tom Lund.

                                Så ja, til flere hjerter i gult og svart!

                                Et lite spørsmål helt på tampen, hvor lenge kan man betale inn på denne aksjonen? Grunnen til spørsmålet er at jeg vurderer å putte inn noen hundrelapper hver måned, å spre utgiften litt utover. Lurer også på om dette er noe som kan trekkes fra på skatten som middler til veledighet?
                                Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  #56
                                  Tvilsomt om du får det godkjent: http://www.skatteetaten.no/no/Alt-om...rganisasjoner/

                                  Kommentar

                                  • Robiwan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 603

                                    #57
                                    Tror ikke det det at man får igjen på skatten er det største argumentet. Er hvertfall ikke det som skal hindre meg og donere. Men trur uansett det er hvert en telefon til skatteetaten for å undersøke hva som er kravet for å bli godkjent.
                                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                    Kommentar

                                    • KFL109
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1958

                                      #58


                                      Kanari-Fansens Junioraksjon 2011 er en innsamlingsaksjon som har til formål å gi barn og unge et underholdningstilbud på Åråsen Stadion og i LSK-hallen.



                                      Vi har til hensikt å samle inn penger til sesongkort som skal fordeles på barn og unge som av ulike årsaker ikke får oppleve Åråsen stadion eller LSK-hallen. Samtidig håper vi selvfølgelig at vi kan styrke Juniorkanaris-feltet og bidra til en god start for framtidige stående, syngende supportere.

                                      I tillegg ønsker vi også å gi barna gratis transport til og fra Åråsen stadion/LSK-hallen på kampdagene.

                                      For å nå disse barna og ungdommene vil KFL i løpet av de første månedene av 2011 sammen med hele LSK-familien opprettet et samarbeid med ulike frivillige organisasjoner, institusjoner, skoler og ungdomsklubber.

                                      Vi søker herved om din støtte, slik at barn og unge som ikke har opplevd den gode stemningen og samholdet som finnes på Åråsen og i LSK-hallen får en mulighet til dette.

                                      All bidrag, store og små, vil bli mottatt med stor takk.

                                      Penger kan settes inn på kontonummer: 1286.47.53572

                                      Kanari-Fansens Junioraksjon er satt ned som en gruppe under styret i KFL på samme måte som f.eks. Tribunegruppa og FuglaTifo. Kontaktpersoner er Jørgen Knutsen, Håvard Malones og Jan Jensen.
                                      Vidar Evje

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                        Når det gjelder SOS Rasisme har prosjektgruppa bestemt seg for å møtes etter treningskampen mot Nybergsund neste lørdag (15. januar) og drøfte denne saken nærmere. Skal ikke foregripe begivenhetenes gang, men det finnes andre frivillige organisasjoner der ute, med (nesten) den samme type kontaktflate.
                                        Hvordan gikk møtet?
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                          Hvordan gikk møtet?
                                          Møtene gikk veldig bra. Prosjektgruppa på lørdag, KFL-styret i går.
                                          KFL-styret og prosjektgruppa er nå enige om innholdet og veien videre i forbindelse med Junioraksjonen.

                                          Som du sikkert legger merke til så er det gjort noen få, men viktige endringer i teksten i "supporterbrevet". De samme endringene er også gjort "sponsorbrevet".


                                          Men det du, og andre, lurer mest på er vel samarbeidet med SOS Rasisme.
                                          Her er KFLs offisielle uttalelse:
                                          "KFL har hatt et godt samarbeid med SOS Rasisme på lokalt plan i mange år, men vi ønsker ikke å inngå noe nytt samarbeid så lenge organisasjonen framstår slik den gjør pr. i dag".

                                          (Har tatt meg friheten av å utheve ordet - ikke - med fet skrift)


                                          Etter min mening kan ALLE nå være med på å støtte Junioraksjonen.
                                          Last edited by sparwasser; 19.01.2011, 21:10.

                                          Kommentar

                                          Working...