Nyheter februar 2011

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

lsk.no

Gir prøvespilleren sjansen fra start

Henning Berg gir prøvespiller Youssef Sekour startplass på midten sammen med Nosa Igiebor. Kampstart mot Dnipro Dnipropetrovsk på Campeamor er klokka 16:00.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

lsk.no

Årsmøte i LSK

28. februar avholdes årsmøte i Lillestrøm Sportsklubb.

Kommentar

• Hel1017
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Oct 2008
        • 196

RB

Youssef lar beina snakke

Youssef Sekour har overbevist så mye i La Manga, at han får sjansen fra start mot Dnipro i dag. Men selv vil han bare la beina snakke.

Per Kristian Torvik
        Publisert 14.02.2011 kl 23:00 Oppdatert 15.02.2011 kl 16:21

– Jeg har ikke lyst til å si så mye om meg selv, så lenge jeg ikke har kontrakt med LSK. Det får eventuelt vente til det skjer, sier Youssef.

Han er 22 år, fransk statsborger med marokkansk bakgrunn, og har spilt for Lierse i Belgia.

Sentralt
        Trener Henning Berg vil se mer av ham sentralt på midtbanen sammen med Nosa Igiebor.
        – Youssef har gjort et solid inntrykk. Vi har litt dårlig dekning på den sentrale midtbanen. Når vi har mulighet til å sjekke ham nøye, gjør vi det mot Dnipro.

– Hvordan vil du karakterisere ham som spiller?
        – Bra teknikk, gode pasninger, god løpskraft og fysisk sterk. Han har den type kvaliteter vi ser etter. Nå få vi se om han har det som skal til for at det skal bli virkelig interessant.

– Er det aktuelt å ta ham med til Norge slik at han kan trene mer med laget?

– Han er tilgjengelig, så hvis begge mener det er riktig, kan det være mulig.

– Hvor nær kan du si Youssef Sekour er LSK-kontrakt?

– Vi har ikke flere ressurser nå enn vi hadde i går. Så dette er kartlegging, sier Henning Berg.

Investorhjelp
        Skal franskmannen komme til LSK må det skje med investorhjelp. Det skjedde i fjor, da Anthony Ujah, som LSK hadde hatt på besøk tidligere, kom til La Manga og imponerte alle i sin første kamp.

LSK måtte bare handle, for at norske konkurrenter ikke skulle snappe ham. Det er en investering som betalte seg på banen i fjor, og som kan komme til å gjøre det i lommebøkene ved et salg til utlandet.

Hvorvidt det samme vil skje denne gangen, kan dagens kamp gi svar på.

At Sekour blir satset på sier også litt om LSKs midtbaneproblem med Espen Søgårds ribbeinsskade. Hassane Dosso er en god spiller, men han liker best å dekke rom og er ikke like dyktig til å presse motstandere. Det er en utfordring for ham, slik Henning Berg ønsker laget skal spille.

Mer offensivt
        Berg sier han ønsker å se et LSK som satser mer offensivt mot Dnipro enn mot Rubin i forrige uke.
        – Da fikk vi godt utbytte av å tette igjen bak og ha gode kontringer. Nå vet vi ingenting om Dnipro. Men jeg håper vi er i stand til å sette inn presset og vinne ballen høyere oppe på banen og skape sjanser. Er de veldig gode, får vi justere etter hvert. Dnipro er et lag som satser hardt sportslig og har en god økonomi, sier Henning Berg.

– Du gjorde bare ett bytte i forhold til mannskapet som spilte mot Rubin Kazan. Hva har du tenkt denne gangen?

– Jeg hadde ikke trodd Lars Kristian Eriksen ville stå 90 minutter, og så for meg et bytte med Stian Ringstad. Han gjorde det, og trengte en gjennomkjøring. Men Stian vil med stor sannsynlighet komme på banen i dag.

Henning Berg har fått sansen for Nicolay Solberg i spissrollen.
        – Han har gjort et bra inntrykk som spiss, og var god da han kom inn mot russerne.

– Hvordan vil du bruke Björn Bergmann Sigurdarson og Anthony Ujah?

– Det er naturlig å bruke Sigurdarson i mellomrommet foran midtbanen og Ujah på topp. Der er han best, sier Henning Berg, som presenterer dette laget i kveld:

Stefan Logi Magnusson – Karim Essediri, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen – Erling Knudtzon, Youssef Sekour, Nosa Igiebor, Mathis Bolly – Bjørn Bergmann Sigurdarson, Anthony Ujah.

Last edited by RSP; 15.02.2011, 19:21. Begrunnelse: Fulltekst i nyhetstråden
        Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

RB

Seieren glapp på overtid

Lillestrøm ledet 2-0 over Dnipro Dnipropetrovsk ved halvspilt. Etter pausen valgte Henning Berg å gjøre sju bytter, det gjorde også sitt til at ukrainerne fikk score mål.

Per Kristian Torvik

Fredrik Vestgård
          Publisert 15.02.2011 kl 15:40 Oppdatert 15.02.2011 kl 18:51

Flyten i spillet forsvant litt med alle byttene. Bare Stefan Logi Magnusson, Frode Kippe, Karim Essediri og Mathis Bolly fikk spille 90 minutter i treningskampen mot Dnipro.

To av de var også sentrale da Lillestrøm tok ledelsen etter 8 minutter. Karim Essediri fant Frode Kippe på en corner. LSK-kapteinen steg til værs og headet inn ledelsen, bak en sjanseløs Dnipro-keeper.
          Etter 27 minutter doblet romerikslaget ledelsen.
          Da var det fjorårets toppscorer Anthony Ujah, som var på farten. Nigerianeren satte ballen under Dnipros keeper, etter at han plukket opp sin egen retur etter et mislykket innleggsforsøk.

Scoret på cornere
          Etter 67 minutter traff en Dnipro-corner innbytteren Oleksandr Gladkyy. På bakre stolpe gjorde han ingen feil og skjøt inn reduseringen.
          Rett før kampslutt var samme mann frampå, igjen etter corner. Dermed endte det 2-2 på Campoamor og Lillestrøm ble snytt for årets første seier.
          – Det er surt at vi ikke vant kampen, men ser vi bort fra det har La Manga-oppholdet vært bra for oss, sier LSK-kaptein Frode Kippe.

Trengte hvile
          Mot Rubin Kazan på fredag, gjorde LSK-trener Henning Berg kun to forandringer på laget som startet. Derfor lot han flere få sjansen nå.
          – På det tidspunktet vi er i oppkjøringen kan det bli vel tøft for noen med to kamper på fem dager. Derfor ble det også en del bytter, forklarer han.
          Før byttene kom ledet LSK 2-0 og var solide begge veier.
          – Dnipro skapte lite og vi var veldig solide defensivt. Også framover på banen fungerte ting bra, sier Berg.
          LSK prøvde også ut to spillere i treningskampen. Marokkanske Youssef Sekour startet sentralt på midtbanen sammen med Nosa Igiebor, mens den estiske midtstopperen Igor Morozov ble byttet inn for Steinar Pedersen.

VI FULGTE KAMPEN LIVE!

FAKTA
          LILLESTRØM (4-4-2): Stefan Logi Magnusson – Karim Essediri, Frode Kippe, Steinar Pedersen (Igor Morozov i 32 min.), Lars Kristian Eriksen (Stian Ringstad i 27 min.) – Erling Knudtzon (Ohi Omoijuanfo i 27 min.), Nosa Igiebor (Kristoffer Tokstad i 6 min.), Youssef Sekour (Hassane Dosso i 35 min.), Mathis Bolly – Bjørn Bergmann Sigurdarson (Nicolay Solberg i 32 min.), Anthony Ujah (Fredrik Gulbrandsen i 6 min.).
          MÅL: 1-0 Frode Kippe (7), 2-0 Anthony Ujah (27), 2-1 Oleksandr Gladkyy (68), 2-2 Oleksandr Gladkyy (90).

Les mer om kampen i onsdagens papiravis.

Kommentar

• morten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2156

Lsk.no

Tunell på Dnipro-keeperen

- Når keeperen kommer ut er det sikreste å plassere den mellom beina hans, sier Anthony Ujah som scoret på en skikkelig tunell mot Dnipro Dnipropetrovsk. http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...n.9UFRvI12.ips
            Badekar
            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

Nok en god kamp for Erling

- Jeg har tatt steg videre, og blitt i bedre form fysisk form, sier Erling Knudtzon til LSK.no.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

Kippe og LSK med kvalitetsheving

- Vinnerinstinktet må være der, og vi må ofre oss for å få seiere. En betydlig kvalitetsheving siden vi dro fra Norge, sier kaptein Frode Kippe etter 2-2 mot Dnipro.

Kommentar

• Skinke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2007
                  • 3914

G17-landslagstrener Øivind Nilsen har tatt ut troppen til dobbeltlandskamp mot Hellas på Rhodos i perioden 27. februar - 4. mars:

Shåresh Ahmadi - Vålerenga Fotball
                  Veton Berisha - Viking FK
                  Ivar Erlien Furu - Molde FK
                  Thomas Grøgaard - Odd Grenland
                  Anders Gundersen - Pors Grenland Fotball
                  Jonas Halstensen - Rosenborg BK
                  Kristoffer Haraldseid - FK Haugesund
                  Marius Høibråthen - Lillestrøm SK
                  Lars Kallevik - Løv-Ham Fotball
                  Kjetil Skogen Kalve - SK Brann
                  Magnus Aarre Mohus - SK Brann
                  Fredrik Levorstad - Stabæk Fotball
                  Ohi Kwoeme Omoijuanfo - Lillestrøm SK
                  Martin Rønning Ovenstad - Mjøndalen IF
                  Kamer Qaka - Vålerenga Fotball
                  Ole Kristian Selnæs - Rosenborg BK
                  Andreas Skog - Tromsø IL
                  Øystein Øvretveit - SK Brann

Kampprogram
                  1.mars 15:00 Hellas - Norge
                  3. mars 15.00 Hellas - Norge
                  Daukjøtt Felt C

Kommentar

• general
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 1150

Gulltrio

Se opp for disse gutta når Tippeligaen sparkes i gang.
                    I SIN BESTE FORM: Mathis Bolly har aldri vært bedre trent, og nå ser han frem til å vise seg frem for Tippeliga-publikummet. Foto: Kyrre Lien/SCANPIX

Lillestrøms Tippeliga-plasseringer de siste tre årene er mildt sagt ikke noe å skryte av.
                    2008: 12.plass
                    2009: 11.plass
                    2010: 10.plass.
                    Ja, det går i riktig retning, men ikke like fort som LSK-supporterne skulle ønske. Nå setter klubben fra Åråsen sin lit til tre unge herremenn, nemlig Bjørn Bergmann Sigurdarson (19), Anthony Ujah (20) og Mathis Bolly (20). Ujah fikk sitt desiderte gjennombrudd i fjor med 14 scoringer, nå er det mange som forventer at de to andre kjempetalentene følger etter.
                    - Både Bjørn og Anthony, som jeg slåss mot om en spissplass, kan bli veldig, veldig gode, og de har et enormt potensial. De kan fort ende opp i topp europeiske klubber, ingen tvil om det, sier Arild Sundgot til Nettavisen, før han fortsetter;
                    - Det er det samme med Bolly som med de to spissgutta, han har et enormt potensial. Han mangler erfaring, men det får han kun av å spille. Mathis tok et bra steg i fjor, og vi håper han utvikler seg videre i år.

- Store forventninger
                    LSK-trener Henning Berg følger opp skryten fra Sundgot.
                    - Mathis Bolly etablerte seg på laget på slutten av sesongen i fjor, gjorde det bra og har bare fortsatt utviklingen. Vi har store forventninger til Mathis, sier Berg.
                    - Når det kommer til spissplassene, er det Ujah og Sigurdarsson som ligger lengst frem i rekka. De har bra potensial, begge to. Nå har Sigurdarsson fått orden på kroppen sin og spilt treningskamper gjennom hele vinteren. Det har han ikke gjort tidligere. Ujah var ny i fjor, scoret 14 mål og er nå mer kjent med norsk fotball. De to utgjør et meget bra spisspar, skryter Berg til Nettavisen etter torsdagens trening i LSK-hallen.
                    Lillestrøm har de siste årene foretatt en real opprydning i stallen, og høytlønnede spillere som Olivier Occean, Khaled Mouelhi og Jon Midttun Lie har alle forlatt portene på Åråsen. Der Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft hentet etablerte, norske spillere til en dyr penge, velger Torgeir Bjarmann og Henning Berg å hente unge, ukjente spillere og forme dem selv. I tillegg til de tre nevnte talentene, har de også hentet inn gode spillere som Nosa Igiebor og Stian Ringstad.
                    - Det er en bevisst strategi at vi har mange unge, for vi har ikke økonomi til å hente etablerte spillere. Da må vi utvikle spillere selv. Vi henter dem inn tidlig og jobber med dem, påpeker Berg.
                    - Siden 2008 har vi skiftet ut nesten hele laget, med unntak av fire, fem mann. Nå har vi samme lag som i fjor, og nå håper jeg vi endelig kan klatre oppover på tabellen og lukte litt på medaljer, og hvert fall en Europacup-plass. Vi har en målsetting om å prege norsk fotball i år, forteller en ambisiøs Arild Sundgot.

- Fin miks
                    Unggutta selv tar skrytet fra Berg og Sundgot med knusende ro.
                    - Vi er et ungt lag, men vi har en fin miks av yngre og eldre spillere. Jeg ser frem til at sesongen begynner, for dette laget har mye å vise frem, sier Ujah til Nettavisen.
                    Han forteller at han lærer mye av Sundgot på treningsfeltet, men tror Lillestrøm gjør rett i å skape et spisspar av han og islandske Sigurdarson.
                    - Det er bra for laget at Bjørn og jeg spiller sammen på topp. Vi er begge raske og sterke, og vi jobber for å utvikle samarbeidet oss imellom hele tiden. Vi må sørge for at det fungerer bra å spille sammen, og det synes jeg det gjør, sier Ujah.

Lærer av Ronaldo
                    Mathis Bolly spilte seg til fast plass på LSK-laget i slutten av fjorårets sesong, og forteller at han kommer til å bli enda bedre i år.
                    - Jeg har aldri vært i så god fysisk form som jeg er nå, og det gjør at jeg orker mer. Det er dette som har vært hovedfokuset mitt, for det andre har jeg fra før av, sier Bolly til Nettavisen.
                    - Blir du nervøs av forventingene lagkamerater og supportere har til deg?
                    - Jeg blir ikke nervøs av det. Det at folk har forventninger til meg er bra, for det sier meg at folk har sett meg gjøre gode ting.
                    Han studerer gode spillere for å utvikle seg videre som fotballspiller.
                    - Jeg ser på de gode kantspillerne som er rundt om i Europa, som Cristiano Ronaldo for eksempel, men du må ikke skrive at jeg sammenligner meg med ham. Jeg kan ikke sammenligne meg med Ronaldo, men jeg kan lære av ham, avslutter Bolly.

Last edited by RSP; 17.02.2011, 16:41. Begrunnelse: Ryddet.
                    Seriegull 2016!!!

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

lsk.no

Ønsker å spille seriepremieren

Stian Ringstad har fått spille mye i sesongoppkjøringen så langt. Nå har han satt seg mål om å få spille seriepremieren mot Stabæk 20. mars.

Kommentar

• Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

VURDERER Å HENTE MIDTBANESPILLER

Youssef Sekour har vært på prøvespill i LSK i to uker. Nå kan det bli kontrakt på franskmarokkaneren.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

lsk.no

Vil slå ut Karim

Respekten for Karim Essediri er stor, men det er høyrebacken Kristoffer Tokstad ønsker seg.

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

LSK.no

Dobbeltoppgjør mot VIF

LSK møter VIF to ganger i løpet av fire timer den 4. mars.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

lsk.no

Nabooppgjør på lørdag

Lørdag spiller LSK treningskamp mot Strømmen i LSK-hallen. Før det er det treninger på samme sted.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

Billettinformasjon: Lillestrøm-Strømmen

Lørdag spiller Lillestrøm mot Strømmen i LSK-hallen klokka 14. Her er informasjon om billetter og annet.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

Årsmøte i LSK

28. februar avholdes årsmøte i Lillestrøm Sportsklubb.

Kommentar

• Geirfugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 561

Papir-RB

Med døra på gløtt

Per Morten Sødal

LSK mykner litt opp rundt kjøpestoppen. Men for å få grønt lys må man være skråsikre på at spilleren er den rette.
                                    LSKs økonomiske situasjon har ikke bedret seg nevneverdig de siste ukene og de har heller ikke fått signert hovedsponsor.

Likevel sier arbeidende styreleder Per Mathisen at det kan være rom for å hente forsterkninger, også uten hjelp fra investorer.
                                    - Styret er alltid villig å se på muligheten for å flytte kostnader. Det å låne ut en spiller vil selvfølgelig gi rom, men det er mange måter å spare penger på, sier han til Romerikes Blad.

Trener Henning Berg har lenge ønsket å forsterke både midtforsvar og sentral midtbane. Med Espen Søgård ute med ribbeinsbrudd, er fransk-marokkanske Youssef Sekour (23) en stadig mer aktuell kandidat. Han trente og spilte med laget på La Manga, men har nå reist hjem.

Vil ha noe tilbake
                                    Mathisen bekrefter at LSK er i dialog med Sekours agent for å få kartlagt hvor et eventuelt lønnskrav vil ligge.
                                    Men Mathisen sier de ikke har diskutert saken med klubbens investorer, med Øie sport og LSK invest i spissen.

- Sportsdelen skal først mene at han er den rette, og så skal han passe inn i vår økonomi.

Skal man få ekstern hjelp må imidlertid investorene føle at det er rett spiller. Det var åpenbart ikke tilfellet med Mads Dahm som rett før nyttår ikke fikk kontrakt, selv om det var trener Henning Bergs klare ønske.

- Hvis det er en absolutt riktig spiller, har vi investorer som kan være med. Men vi har også fått signaler om at det ikke bare kan hentes inn. De ønsker jo også at det går noen andre veien. I så måte var vi jo nære med Anthony Ujah, sier Mathisen om spissens nesten-overgang til spanske Mallorca.

- Slipper ikke ballongene
                                    Uten en hovedsponsor mangler LSK fortsatt over ti millioner kroner på inntektsbudsjettet. Mathisen har tidligere uttalt at det ikke bør stå igjen mange millionene før seriestart.
                                    Men skulle pengene komme, er det også andre ting enn spillere å bruke dem på.

- Vi har blant annet som mål at alle likviditetslån som klubben har fått muligheten til å ta opp skal være gjort opp i løpet av 2014. Vi skal ikke slippe alle ballongene i været. Men samtidig er det viktig å presisere at vi nå har oversikt og kontroll, sier han.

Spørsmålet er om det som har skjedd på banen i år også har vært oversiktlig nok til at det handles ...

Kommentar

• Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

Nærmer seg seriestart:

Men fremdeles er det vinter på Åråsen. Vi gir deg tilstanden på LSKs hovedbane.

Kommentar

• gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3218

Ny prøvespiller

Dagens RB (papir) har oppslag om Oke Akpoveta (19), spiss fra Warri Wolves, klubben til både Nosa og Ujah. Han er spiss og skal trene med LSK en måned. Han skårte 7 mål på 12-13 kamper for Warri i fjor, men var en del skada. Han har tidligere vært aktuell for Odd, som ikke hadde penger, og fikk skryt av Rekdal etter trening med AaFK.

Han testes mest som alternativ hvis enten Ujah eller Björn skulle bli solgt.

RB har også en notis om Roger Risholt (31), som trener med LSK, og som Berg vil sammenlikne med Sekour.

gilbert

Kommentar

• KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

LSK.no

Sterke plasseringer for LSK.no

De siste ukene har LSK.no vært innom bronseplassen på fotballisten.

Kommentar

Working...