Lillestrøm SK - Strømsgodset IF torsdag 3.2. kl. 12.00 i LSK-hallen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    #61
    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Øh? Kanskje nettopp derfor?

    Ellers er det vel ganske tydelig at vi skal spille 4-4-2 i år.
    og du mener at det har fungert før i år ,vi bør vel kansje beherske 442 før vi prøver noe nytt.

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #62
      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      og du mener at det har fungert før i år ,vi bør vel kansje beherske 442 før vi prøver noe nytt.
      Hvis vi skal bytte formasjon ser jeg ikke poenget i å beherske en annen formasjon er poenget mitt.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #63
        Denne kampen var bare så ufattelig dårlig.

        I 1. omgang blir vi rundspilt av et svakt Godset-lag. I 2. omgang løfter vi oss fra elendig til dårlig, slik at vi spiller jevnt med et fortsatt svakt Godset-lag.

        Logi var elendig.

        Forsvaret var like elendig, med Kippe som sjefsklovn.

        Midtbanen hang overhodet ikke sammen, spesielt ikke i 4-5-1. Vi MÅ hente en sentral midtbanespiller om dette laget noen gang skal fungere. Søgård duger ikke på dette nivået lenger, nå som kunstgress og gress med undervarme gjør at spillet går mye raskere langs bakken.

        Spissene fikk til lite, men å spille spiss uten et lag bak seg er vanskelig.

        For øvrig var 4-5-1-formasjonen helt latterlig komponert. Vingene var for så vidt riktige valg - Bolly på venstre og Solberg på høyre. Men Nosa og Ohi som indreløpere, med Søgård som anker??? Med de ekstremt offensive indreløpertypene er det kun Annan i hele Tippeligaen (eller, nå er han solgt) som kunne greid å gjøre en grei jobb i ankerrollen. Og da sier jeg grei jobb, for det er en helt umulig oppgave. En ting hadde vært Dosso som anker (eller Ruben!), og Søgård og Nosa som indreløpere, det kunne kanskje fungert. I tillegg er Fredrik alt annet enn en alenespiss i 4-5-1.

        Greit å trene på andre formasjoner, men da må man i alle fall gjøre det for en grunn, f.eks. at man har passende spillertyper til den aktuelle formasjonen. Det er bare pinlig at klubben tar inngangspenger for å vise fram verdenshistoriens mest ubalanserte 4-5-1-formasjon.

        Og ja, det var kanskje en 4-1-4-1-formasjon for å være helt nøyaktig, men nesten alle som spiller 4-5-1/4-3-3 har et dyptliggende anker (f.eks. Hauger på landslaget), så jeg ser ikke grunnen til at ankeret skal få sitt eget ledd i formasjonsnavnet.

        Kommentar

        • Ginola
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2010
          • 549

          #64
          Dette var sørgelige greier. Trodde at treningskampene var til for at laget skulle bli bedre frem mot seriestart...ikke dårligere!!! vi taper fortjent mot en svak motstander, igjen.

          Kommentar

          • taraldsen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2006
            • 161

            #65
            Var nitrist å se på.... knudtzon og bolly med XXXX antall junior feil. Nosa med fler med XXX antall feil pasninger.. Ser = 0 aggressivitet fra gutta og liten lyst til å vinne noe som helst av 2're baller... Det ja la merke til mest i dag var at vi klarer f.... meg ikke mer en 2 trekk også kommer feil pasningen eller somlingen fordi et aggressivt godset presser oss til å gjøre feil (noe som vi ikke klarer å gjenngjelde). Neeei i dag er jeg sikker på at et godt 4 div lag hadde spilt gjevnt hvis ikke kanksje spillt oss ut.. helt forferdelig å se på.... Også jeg er personlig ganske lei alle unnskyldingene om at mange av gutta er så unge osv osv.... greit det, men ser jo f... ikke ut som de har lyst til å spille fotball en gang??... Her må det gjøres noen store grep hvis vi ikke skal ryke på en skikkelig smell i Tippeligaen 2011.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #66
              Etter denne kampen blir det nok mye lettere og få Hovedsponsor.Rart ingen i klubben fatter at med litt bedre resultater så hadde det hvert lettere og fått inn penger..Neida vi skal prøve ut nye ting vi ,isteden for å prøve å få det enkle til og fungere.Jeg tviler på om Henning er rett mann for Lsk ,han skal få dette året på seg men ser jeg ikke bedring så håper jeg han er ferdig.

              Kommentar

              • Ginola
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2010
                • 549

                #67
                Opprinnelig skrevet av taraldsen
                Var nitrist å se på.... knudtzon og bolly med XXXX antall junior feil. Nosa med fler med XXX antall feil pasninger.. Ser = 0 aggressivitet fra gutta og liten lyst til å vinne noe som helst av 2're baller... Det ja la merke til mest i dag var at vi klarer f.... meg ikke mer en 2 trekk også kommer feil pasningen eller somlingen fordi et aggressivt godset presser oss til å gjøre feil (noe som vi ikke klarer å gjenngjelde). Neeei i dag er jeg sikker på at et godt 4 div lag hadde spilt gjevnt hvis ikke kanksje spillt oss ut.. helt forferdelig å se på.... Også jeg er personlig ganske lei alle unnskyldingene om at mange av gutta er så unge osv osv.... greit det, men ser jo f... ikke ut som de har lyst til å spille fotball en gang??... Her må det gjøres noen store grep hvis vi ikke skal ryke på en skikkelig smell i Tippeligaen 2011.
                Helt enig. LSK kan få seg en skikkelig smell i år om ingen tar tak. Greit nok at resultatet i treningskampene ikke betyr noe, men det betyr faktisk noe hvordan laget fremstår. Nå har vi spiilt mot 4 i utgangspunktet svake lag, og vi klarer ikke å få til noe eget spill. jeg er oppriktig bekymret for hvordan dette laget skal klare å utrette noe i årets TL. Slik de fremstår nå er de skremmende dårlige. De er trege, det florerer av personlige feil og det er ingen fasong på laget. og noen av spillerne er rett og slett for dårlige...

                Håper virkelig at Bjarmann trekker noen ess ut av ermet i løpet av kort tid. For klubben sin skyld.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #68
                  Kanskje like greit at jeg ikke fikk med meg denne kampen heller, da. Virker jo som de to første faktisk har vært de minst dårlige. Det var altså en ny formasjon i dag, der ideen var at Søgård skulle ligge som et anker kun med defensive oppgaver. Unnskyld meg, men dette er jo roten til alt vi sliter med fremover! Når vi sender ut en sentral midtbanespiller uten offenisve oppgaver sier det seg selv at ingen ser noe mønster, spesielt ettersom Nosa aldri vil bli noen ballfordeler. Men det er nettopp det han må brukes til fordi hans kollega er komplett udugelig fremover.

                  Umulig å bygge noe nytt og slagkraftig når fundamentet for et godt angrepspill er råttent.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #69
                    Vi har for mange unggutter som ikke vet hva det dreier det seg om. Her er jeg enig med Solskjærs prinsipp. Spille inn en unggutt av gangen. Hvor mange har vi? Fredrik, Ohi og Solberg har nær sagt ingen erfaring fra nivået. Bolly og Ringstad har begrenset erfaring. I tillegg har vi Nosa som er veldig ung. Vi har ikke noe valg i forhold til Solskjærs (og forøvrig også Arne Erlandsen) prinsipp.

                    - Og grunnen til at vi vil ha spillere som Børre Steenslid (sagt før Steenslid ble skadet), er jo fordi vi ønsker å la unggutter få sjansen ved siden av. Når vi har topp fotballspillere så øker det sjansene våre til å la de unge komme utpå. Vi kan ikke slippe utpå fire unggutter samtidig. Men vi kan slippe utpå noen av dem – sammen med mer rutinerte.


                    Er veldig spennende med mange talenter, men de trenger masse tid og de trenger gjerne enda lenger tid siden de må spilles inn samtidig med en hel haug av andre unggutter. Det er ikke gjort i fei å få unggutter til å fremstå som garva rutinerte fotballspillere.

                    Tror våre defensive problemer også henger sammen med mange unggutter samtidig. De gjør sikkert en helhjertet innsats (har ikke sett noen av treningskampene), men det tid før de lærer hva som fungerer.

                    Kommentar

                    • detvarvondtdet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 398

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Ginola
                      vi taper fortjent mot en svak motstander, igjen.

                      Hva mener du egentlig med "svak motstander"? Sammenlignet med LSK så er Godset en sterk motstander.
                      "Dere kan sitere meg på dette:
                      Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                      Fjøra

                      Kommentar

                      • Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Etter denne kampen blir det nok mye lettere og få Hovedsponsor.Rart ingen i klubben fatter at med litt bedre resultater så hadde det hvert lettere og fått inn penger..Neida vi skal prøve ut nye ting vi ,isteden for å prøve å få det enkle til og fungere.Jeg tviler på om Henning er rett mann for Lsk ,han skal få dette året på seg men ser jeg ikke bedring så håper jeg han er ferdig.
                        Å være resultatorientert i treningskamper er bare håpløst. Noen av disse kampene bør absolutt kunne brukes til å prøve ut nye ting, slik at man har testet ut alternativer på forhånd før de viktige kampene begynner.

                        Utrolig hvordan folk er i fyr og flamme etter dårlig spill i treningskamper i januar og starten av februar. Ta det med ro! Disse første kampene har ingenting å si. Skulle vi dømt Petter Northugs sjanser for å prestere i langrenssesongen basert på hva han hadde fått til i juli?

                        Selvsagt må spillet totalt sett heves betraktlig til seriestart, men det tror jeg også skjer når vi får et mer eller mindre fast lag samspilt, og det tror jeg helt sikkert Berg får til!

                        Kommentar

                        • holmiz
                          The kjøkken-kanariz
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6064

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                          Selvsagt må spillet totalt sett heves betraktlig til seriestart, men det tror jeg også skjer når vi får et mer eller mindre fast lag samspilt, og det tror jeg helt sikkert Berg får til!
                          Seriestart er 20. mars eller siste dagen i uke 11. Vi skriver denne uka uke 5. Rekrutt-perioden for de fleste som blir innkalt til forsvaret varer som regel lenger enn bare 6 uker, andre avdelinger har mye lenger rekrutt som feks. GSV sine grensejegere.

                          Uten sammenlikning forøvrig, men når er rekrutten over for Sportsklubben og spillerne sin del, og når er egentlig spillerne klar for det virkelige alvoret?
                          Hilsen Anders

                          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                            Skulle vi dømt Petter Northugs sjanser for å prestere i langrenssesongen basert på hva han hadde fått til i juli?
                            Om han hadde hostet blod i juli ville det nok fått konsekvenser sponsorinntektene og presseomtalen. Dessuten mener jeg at det var flere signaler før sesongen som korrekt nok predikerte at PN ikke var i rute.

                            Det er en grunn til at man arrangerer disse kampene fremfor å kjøre innbyrdes oppgjør, det er en grunn til at man selger billetter og det er en grunn til at spillerne jubler etter å ha skåret mål/og eller ha vunnet kampen. Videre er det ett spørsmål som går igjen når trenerene blir intervjuet etter kampen, og det er "Ser det ut som dere er i rute til sesongstart?" Samtlige treneres oppfatning om dette er basert på treningskampene.

                            Kort sagt: Selvfølgelig betyr resultatet noe. Men enda viktigere er det hvordan laget fremstår, og det er vel ingen tvil om at våre resultater reflekterer vårt skuffende spill. Enda mer bekymringsfullt er det når man får høre at laget har trent på x og y og skal fokusere på det under kampen, hvoretter x og y er umulig å få øye på gjennom 90 minutter.

                            Summa summarum tror jeg det bare er å stålsette seg for en ny horrorsesong. Om klubben noengang har hatt behov for støtte må det være i 2011 - overlever vi med dette laget tror jeg vi er trygge de neste 35 åra også.
                            Last edited by reka; 04.02.2011, 04:47.

                            Kommentar

                            • Johnny Sack
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Jun 2007
                              • 127

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                              Å være resultatorientert i treningskamper er bare håpløst. Noen av disse kampene bør absolutt kunne brukes til å prøve ut nye ting, slik at man har testet ut alternativer på forhånd før de viktige kampene begynner.

                              Utrolig hvordan folk er i fyr og flamme etter dårlig spill i treningskamper i januar og starten av februar. Ta det med ro! Disse første kampene har ingenting å si. Skulle vi dømt Petter Northugs sjanser for å prestere i langrenssesongen basert på hva han hadde fått til i juli?

                              Selvsagt må spillet totalt sett heves betraktlig til seriestart, men det tror jeg også skjer når vi får et mer eller mindre fast lag samspilt, og det tror jeg helt sikkert Berg får til!
                              Jepp. Mener å huske at vi i oppkjøringa til 2001-sesongen tapte og spilte uavgjort nesten samtlige matcher. Det ble sølv i ligaen, 1 p bak RBK.

                              Før sesongen 2002 gjorde vi reint bord omtrent. Vi lå nære nedrykk sommeren samme året.

                              Kommentar

                              • *46*

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
                                Jepp. Mener å huske at vi i oppkjøringa til 2001-sesongen tapte og spilte uavgjort nesten samtlige matcher. Det ble sølv i ligaen, 1 p bak RBK.

                                Før sesongen 2002 gjorde vi reint bord omtrent. Vi lå nære nedrykk sommeren samme året.
                                Og hva så? Ser du utelukkende i speilet når du kjører fremover eller konsentrer du deg om nuet og veien fremfor deg?

                                Kommentar

                                • Johnny Sack
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jun 2007
                                  • 127

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Og hva så? Ser du utelukkende i speilet når du kjører fremover eller konsentrer du deg om nuet og veien fremfor deg?
                                  ...jøss

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
                                    ...jøss
                                    Er det ditt svar på at jeg mener hypotesa du presenterer ikke holder vann?

                                    Kommentar

                                    • Bolsen3
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 1061

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Er det ditt svar på at jeg mener hypotesa du presenterer ikke holder vann?
                                      Tror nok ikke meningen var å fremstille en hypotese, bare sette et spørsmålstegn ved hvor mye vekt man skal legge på resultater fra treningskamper?

                                      Kommentar

                                      • Bolsen3
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 1061

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Det er en grunn til at man arrangerer disse kampene fremfor å kjøre innbyrdes oppgjør, det er en grunn til at man selger billetter og det er en grunn til at spillerne jubler etter å ha skåret mål/og eller ha vunnet kampen. Videre er det ett spørsmål som går igjen når trenerene blir intervjuet etter kampen, og det er "Ser det ut som dere er i rute til sesongstart?" Samtlige treneres oppfatning om dette er basert på treningskampene.
                                        Jeg vil vel tro at hovedgrunnen til å arrangere treningskamper er å få variasjon i forhold til både trening og motstander, og å få en konkurranselignende treningsøkt. I den tellende sesongen vil man møte ulik type motstand, og da må man også trene på det. Samtidig vil jeg for guds skyld håpe at trenerenes svar på spørsmålet om laget er "i rute" ikke kun baserer seg på treningskampene, men minst like mye hvordan ting ser ut på treningsfeltet hver dag. Og når det gjelder jublende spillere, så husk på at vi her snakker om konkurransemennesker til det ytterste. De jubler da også etter gode prestasjoner på treningsfeltet?

                                        Men det er klart at fra et kommersielt ståsted, så har disse treningskampene noe å si. Og det er vel (dessverre, etter min mening) litt slik fotballen idag har blitt. Men det virker ikke akkurat som LSK har satset på dette i år uansett, se bare på når mange av kampene er satt opp. Disse kampene er trening, ikke stort mer.

                                        Kommentar

                                        • Johnny Sack
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Jun 2007
                                          • 127

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av *46*
                                          Er det ditt svar på at jeg mener hypotesa du presenterer ikke holder vann?
                                          Jeg sier ikke at i og med at vi gjør det rævva nå så blir det heving av bøtte i november. Jeg bare sier at sesongen kan tone seg helt annerledes enn oppkjøringa.

                                          Kommentar

                                          Working...