Rykker vi ned eller overlever vi?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1252

Opprinnelig skrevet av tullebukk
    det som er skremmende er at vi tror vi ikke kan rykke ned og at vi ikke tar faresignalene,jeg gjentar med store bokstaver 2011 KAN BLI SISTE ÅRET OPPE BLANDT DI STORE.

Det som skremmer meg litt. er at 99 % tror 1 mann skal snu hele trenden.
    1 ny midtbanespiller skal altså være den store forskjellen.

Da håper jeg denne evnt nysigneringen er en meget rutinert spiller, for makan til forventningspress som legges på ham......

Tror fortsatt mye av jobben må gjøres bakerst.

Kommentar

• Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

Hmm. Fryktelig mye negativitet her. La gå, så har treningskampene vært labre saker, men så svart er det ikke. Vi har i utgangspunktet en perfekt miks av gammelt og rutinert og ungt og lovende, og om vi faktisk skulle få til en god start(tro meg, Stabæk er mektig mye verre ute enn oss) kan det bli mange som får seg en skikkelig overraskelse. Bolly ser for meg ut som en soleklar kometkandidat, og Nosa vil heve seg når selve serien starter. Han er nok ikke helt proff nok til å spille for full maskin hverken fysisk eller mentalt i betydningsløse treningskamper. Vi har heller ikke hatt med Ujah i noen av kampene(annet enn i andre omgang i går, vel?), og det han tilfører av duellstyrke og aggro på topp kan ikke undervurderes. Han er et helvete å møte for et hvilket som helst forsvar. Jeg er ganske trygg på at vi ikke rykker ned, men jeg blir ikke overrasket om det blir en ny sesong i nedre tabellsjikt.

Skal vi få et nytt 2001 må følgende skje:

1. Midtbaneanker. Selvsagt. Søgårds taktiske og tekniske begrensninger tilsier at han overhodet ikke bør være et automatisk førstevalg. Begriper ikke hvorfor ikke Dhosso får sjansen, det jeg så i Strømmen i fjor var nettopp en teknisk og taktisk dyktig midtbanespiller som evnet å strø de enkle og konstruktive pasningene laget trenger.

2. Bevegelighet og presisjon. Strømsgodset viste det med all tydelighet: Vi står for mye i ro, både mens vi har ballen og når vi mister den. Dette tror jeg i stor grad går på manglende modenhet hos mange av ungguttene samt den mye omtalte manglende intensiteten på treningene. Forøvrig vil jeg innvende at denne manglende intensiteten fort kan være en konsekvens av at vi har en veldig tynn stall, og intensitet tilsvarer flere skader. For alt hva vi vet er dette kalkulert av Berg, så får man være enige om man vil. Det er også en kjennsgjerning at unge spillere ikke bør belastes med like tung trening som spillere over 20 år gjør.

3. Hovedsponsor!!! Få ut fingern! Dette er i ferd med å bli pinlig, og plutselig står vi der i vårsesongen med helgule drakter igjen. Dette går på økonomisk stabilitet slik at vi faktisk kan ha inn spillere på prøvespill med en reell mulighet til å hente dem(eller andre som ikke er tilgjengelige for prøvespill, for den saks skyld), og det går på signaleffekt til både spillere og omgivelser. Enda lengre nå uten fastlagt budsjett og tom, tom, tom drakt og følelsen av nedtur og mislykkethet vil legge seg over klubben som en kald, klam og nylig brukt våtserviett.

Kommer alt dette i orden kan vi plutselig få en kanonsesong. Husk på at det bare er Søpla, Molde og Haugesund som har forsterket laget, alle andre er på status quo eller mye dårligere. Vi er på status quo med en haug med kids som alle har fått et ekstra år på baken, og med litt flyt kan det bli en veldig morsom sesong. Og med morsom mener jeg at alt over åttendeplass må regnes som en betydelig opptur etter de senere år.
      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Mynten
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 484

Er ikke enig i at vi har perfekt balanse av gammelt og ungt. Vi trenger mer erfaring i det offensive spillet. En spiller eller to med offensive fibre mangler. Per i dag har vi bare Gilbert, og hvor mye vi enn er glad i mannen, så begynner skader å få mer og mer fotfeste.

Føler meg ikke like sikker på at Nosa sånn uten videre skal heve seg når serien starter. Hvis han ikke tar treningskamper seriøst, hvor seriøs er han da på treningene hvor grunnlaget legges?

I tillegg til de lagene Grusom B nevner, så vil jeg påstå at lagene som har kommet opp fra Adecco er bedre enn de som rykket ned i fjor. Med andre ord vil bunnen være nærmere LSKs nivå i år enn hva den var i fjor.

Kommentar

• glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1252

Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Husk på at det bare er Søpla, Molde og Haugesund som har forsterket laget, alle andre er på status quo eller mye dårligere.
          De andre lagene er vel ikke ferdig med spillerkjøp de heller. Akkurat som vi håper på forsterkinger.
          fortsatt noen uker til seriestart, desverre for våre motstandere også.

Kommentar

• *46*

Hva andre lag har blitt redusert på papiret, gir jeg blanke faen i! Stabæk møtte nettopp Örebro som tok bronse i Allsvenskan i 2010 og de slo svenskene med 4-2. Smaker litt bedre av det enn 0-2 mot godset og 3-4 mot FFk...... Hva andre lag er svekka på papiret av, bryr jeg meg fint lite om - for i realiteten behøver det ikke bety så mye.

Kommentar

• egil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1119

Er det sånn at det er kun to lag som rykker direkte ned og at det ikke er kvalik for tredje siste lag i år?
              KFL - medlem nr 23

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7134

Jeg tror ikke vi rykker ned. Men heller ikke at vi kommer høyere opp enn i fjor med mindre minimum en, helst to midtbanespillere kommer på plass før seriestart og Sundgot stables på beina i tide til å komme i en viss form.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

Det var da voldsomt til pre-sesong depresjon her inne, "Rykke-ned" spørsmål før første spark er tatt, hyling etter "redningsmann" når gutta ikke enda engang har besøkt La manga. Bah!

Dårlige treningkamper, javel. Det behøves jobbing, trening på samhandling og bedret bevegelse uten ball. Selv ikke Platini får til stort om alle andre står stille. Det trengs vinner mentalitet, men den er litt værre å grave frem sånn uten videre. Enhver må gå på leiting i sitt eget hode. Finn testosteronet, let frem galskapen, engasjement, aggresjon og energi.

PS;
                  Jeg nekter å besvare idiotiske "Undersøkelse" spørsmål før vi konstanterer at spørsmålet i det minste kan ha et snev av realitet. Pokker heller, jeg nekter å starte sesongen som taper.
                  Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Oddis
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 2744

Er ganske negativ selv foran denne sesongen. Frister å dra fram sitatet fra en Kamma-sang faktisk:
                    - "Gamle minner gir oss alt for få poeng."

Vi er ikke udødelige, og selv om det er masse rævva lag i tippeligaen er det fortsatt om å gjøre å ikke være blandt de mest rævva. Det jeg har sett av høydepunkter fra treningskampene, og rapporter jeg har fått fra dem gjør meg ikke mer positiv.
                    Man skal selvsagt ikke legge alt for mye i resultatene i disse kampene, men når jeg også hører at spillet bare blir dårligere og dårligere blir det vanskelig å være positiv dessverre.

Men som mange andre også nevner: Håper inderlig at jeg tar feil og at det blir øvre halvdel.
                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• Bibaboy
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 712

Opprinnelig skrevet av mooph
                      Enhver må gå på leiting i sitt eget hode. Finn testosteronet, let frem galskapen, engasjement, aggresjon og energi.
                      Dette utsagnet er det kanske mer betimelig å be Berg stille til spillertroppen enn til oss som bare skal lage liv på tribunen og bivåne det hele. Norges beste supporterklubb (KFL) trenger ikke bes om å lage et helvetes liv på tribune. Det gjør de uten å ble bedt om det.
                      Fugla Forever

Kommentar

• mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                        Dette utsagnet er det kanske mer betimelig å be Berg stille til spillertroppen ...
                        Utsagnet var rettet mot spillertroppen, beklager dersom det kunne misforståes.
                        Fugla mot nye høyder

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3492

Så pessimistiske som mange er her inne blir jeg nesten lysten på å ta en tur innom Brann-forumet.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Så pessimistiske som mange er her inne blir jeg nesten lysten på å ta en tur innom Brann-forumet.
                            Ærlig talt... Etter det LSK har vist frem og prestert de siste årene har vi full rett til å være skeptisk. I tillegg har dem spilla Rævva på treningskampene og tapt og spilt uavgjort mot lag som skal slås med både 3 og 4 mål om man skal være med å kjempe om noe.

Vi har rett til å være skeptiske
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

Kommentar

• Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4666

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                              Ærlig talt... Etter det LSK har vist frem og prestert de siste årene har vi full rett til å være skeptisk. I tillegg har dem spilla Rævva på treningskampene og tapt og spilt uavgjort mot lag som skal slås med både 3 og 4 mål om man skal være med å kjempe om noe.

Vi har rett til å være skeptiske
                              Det er bare tull at vi SKAL slå lag som FFK eller Strømsgodset med 3 eller 4 mål. Tippeligaen er rekordjevn, noe fjoråret viste. Strømsgodset havnet forøvrig et godt stykke høyere enn oss på tabellen i 2010.

Tiden med kalasseire er over (hjemme mot HBK ifjor er et hederlig unntak). hardt tilkjempede ett- og tomålsseiere er det LSK burde satse på i 2011.

så var det det med innsatsen, blø for drakta og den regla der igjen da....

Kommentar

• Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

Vi er enige, vogel, men han mener nok Nybergsund og Hønefoss, ikke FFK og Godset, som er lag vi bør snitte 4 poeng mot over en sesong, men som jeg kan leve godt med at slår oss i treningskamper. Husk at Godset var bedre enn oss i fjor, men da vi møtte dem i treningskamp var det stor nivåforskjell. Ingenting som tilsier at det ikke kan gå motsatt vei i år.

Vær positive, mennesker. Ingenting kan være verre for en ung spillergruppe enn å få nederlagsfordømmelse og dommedagsstemning før de i det hele tatt har sparket en konkurranseball.
                                Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Vær positive, mennesker. Ingenting kan være verre for en ung spillergruppe enn å få nederlagsfordømmelse og dommedagsstemning før de i det hele tatt har sparket en konkurranseball.
                                  Tror ærlig talt de har verre ting i vente enn et par dommedagsinnlegg på supporterforumet. Er kanskje bedre for dem å vite at forventningene er nokså lave.

Kommentar

• HolterKanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 1603

Jeg må innrømme at det ikke er mye optimisme å spore hos meg før denne sesongen. Skulle vi klare oss i TL er det på bakgrunn av 1-3 spillere som spiller jevnt over evne og gir oss de 3 poengene vi trenger. Hvis ingen av gutta står frem som outstanding (noe jeg ser som svært realistisk) er vi ferdig i TL. Jeg har allerede begynt å forberede meg på at vi spiller 2012 sesongen i adecco.

At folk tror HB kommer til å få til noe med det laget vi har er rett og slett bare tåpelig. Han gjorde det samme i Lyn som han er på vei til å gjøre hos oss. Kjøpe billige, unge spillere og selge de dyrt. Ingen kontinuitet eller fjennomført spilleplan. Null engasjement fra folket som resulterer i færre og færre tilskuere. Klubben vår er uten tvil på vei ned i gjørma. Ingen vilje til å satse penger for å vinne noe. Vi skal forberede oss mot en sesong med spill mot anntatt dårligere motstand, og allikevel tape...

Håper B-gjengen får fyken og det kommer inn en gjeng med folk som har en visjon om hvordan LSK skal spille fotball. En fastsatt formasjon og spillestil som man ikke beveger seg bort fra, uansett hva. Da kan man kjøpe spillere ihht hvordan de passer inn i spillestilen, istedenfor å tilpasse spillestilen etter hvordan spillere vi har tilgjengelig. Prakteksempelet på at denne typen kontinuitet fungerer har vi i Spania. Barca har en stadfestet spillestil og utifra den velger de spillere og trenere.

Skal gi så mye gass jeg bare kan denne sesongen, slik at jeg hvertfall kan stå med nesa høyt hevet i November og si at jeg gjorde det jeg kunne for å forhindre nedrykk. Håper ALLE andre fuglafans er med på å gjøre alt i vår makt for å støtte gutta, så vil vi kanskje oppleve mirakler iløpet av 2011...

Lykke til, alle fugler. Måtte bart, søppel og alle andre møkkalag i TL få kjenne hvordan en ekte sportsklubb fungerer....!
                                    ***Større baller enn vett***

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av reka
                                      Tror ærlig talt de har verre ting i vente enn et par dommedagsinnlegg på supporterforumet. Er kanskje bedre for dem å vite at forventningene er nokså lave.
                                      Etter en dram, har ikke forventingene mine steget. Eneste forventningene jeg har før første seriekamp, er at sesongkortet mitt fungere og at ingen har plenta ræva si ned på setet jeg skal ha. Skal ta enda en dram for å se om optimismen øker!

Det er pr dags dato etter ei uke med mye jobb og sliten i hodet. Jeg er jo i utgangspunktet like positiv som Ludvig i Flåklypa, så ta ikke mine domedagsprofetier for tungt - de som måtte lese det.

Kommentar

• Kanaris93
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Nov 2007
                                        • 232

37 år,
                                        og rekorden står,
                                        vi er alltid med,
                                        rykker ALDRI ned,
                                        vi er LSK!

Må si jeg er litt overrasket over all pesemismen rundt om på forumet. Ja, treningskampene hittil i år har vært en vits. Ja, det har ikke kommet inn den klassespillern vi trenger får å være helt i toppen. Og vi ser ikke den utviklingen vi ønsker under Berg. Men drit i det! Vi er Sportsklubben for faen!
                                        Nå det bare å håpe på en kraftig form stigning på La Manga. Og ett nytt lag i gymsalen 20.Mars. Har trua på en bedre sesong enn i fjor, og med litt marginer trur jeg det kan bli bra til slutt!

Rekorden skal bestå!
                                        I med og motgang <3

Kommentar

• Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

Om sesongen går bra vet jeg hvem som er Rikerud. Og jeg skal huske det.

At det er mulig å være så pessimistiske! Triste greier.
                                          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

Working...