Rykker vi ned eller overlever vi?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanariz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 2507

Setter en tier på at Berg får fyken før sommerferien.
    Er jævlig redd for at vi får en start med null poeng på de første fire kampene. Skjer dette og "klassespillerne" våre går lei så blir det en seig kamp om å få ny kontrakt..

Kommentar

• Skinke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2007
      • 3914

Opprinnelig skrevet av Kanariz
      Setter en tier på at Berg får fyken før sommerferien.
      Hvem mener du skal ta over LSK uten å kreve så veldig mye lønn og klare den flotte utviklingen med LSKs unge spillere?

Hvem kan gjøre ting så mye bedre enn det Berg har klart med SVÆRT lite ressurser?
      Så fort vi fikk hentet enn god midtbanespiller (tarik) så ble vi gullkandidat over natta, vi spilte god offensiv fotball, varierte i spillet fremover, spilte fotball publikum liker. Men så fort Tarik dro har vi ingen på midten som kan gjøre de geniale trekkene,

Har vi glemt at vi har byttet ut så og si hele laget siden Berg kom?

Jeg tror vi er på rett vei, det gror veldig godt under A-laget, det er mange som kommer til å ta steget opp de neste årene. Jeg har troa på at vi bygger oss opp igjen sakte men sikkert.
      Daukjøtt Felt C

Kommentar

• fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1509

Opprinnelig skrevet av Skinke
        Hvem mener du skal ta over LSK uten å kreve så veldig mye lønn og klare den flotte utviklingen med LSKs unge spillere?

Hvem kan gjøre ting så mye bedre enn det Berg har klart med SVÆRT lite ressurser?
        Så fort vi fikk hentet enn god midtbanespiller (tarik) så ble vi gullkandidat over natta, vi spilte god offensiv fotball, varierte i spillet fremover, spilte fotball publikum liker. Men så fort Tarik dro har vi ingen på midten som kan gjøre de geniale trekkene,

Jeg tror vi er på rett vei, det gror veldig godt under A-laget, det er mange som kommer til å ta steget opp de neste årene. Jeg har troa på at vi bygger oss opp igjen sakte men sikkert.
        Bare unngå å rykke ned de neste årene så gutta rekker å bli store og sterke og flinke fotball spillere da....

Jeg har fortsatt litt trua på Berg og det han gjør på treningsfeltet.

Men han (og resten av administrasjonen) må for pokker lære seg å flørte litt med media og få opp blesten rundt klubben vår. Og slutte med å si at "vi gjorde en grei kamp, men var litt uheldige" typen når vi taper. Show some passion!! Vi har ihvertfall ikke råd til å bli en klubb ingen bryr seg om lenger....

Og hvor er investorer som har pumpa inn så mye penger tidligere? Finnes det ikke en som har lyst til å smelle inn en mill eller to for å dekke en spillerlønn?
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

Kommentar

• Skinke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2007
          • 3914

Opprinnelig skrevet av fjacob82
          Bare unngå å rykke ned de neste årene så gutta rekker å bli store og sterke og flinke fotball spillere da....

Jeg har fortsatt litt trua på Berg og det han gjør på treningsfeltet.

Men han (og resten av administrasjonen) må for pokker lære seg å flørte litt med media og få opp blesten rundt klubben vår. Og slutte med å si at "vi gjorde en grei kamp, men var litt uheldige" typen når vi taper. Show some passion!! Vi har ihvertfall ikke råd til å bli en klubb ingen bryr seg om lenger....
          Du har kanskje ikke fulgt med så mye i det siste? Berg og LSK har tatt tak i dette utad mot media og personlig synes jeg det har blitt langt bedere.
          Daukjøtt Felt C

Kommentar

• sten
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2005
            • 873

får se i november om vi rykker ned eller overlever. mye som fortsatt kan skje med bæde LSK og andre lag.

Kommentar

• Mynten
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 484

Synes HB er mer defensiv i sine uttalelser enn hva TB er: http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3073735.ece

Jeg tror vi klarer oss, men at vi vil havne i bunnen med det mannskapet vi har per dags dato. HB trekker fram ungguttene som er blitt ett år eldre som positivt. Bare husk på at det har faktisk ungguttene i de andre klubbene også. HB sier at Nosa kan bli bedre, fint det, men hvem kan ikke det også i de andre klubbene? Synes det er litt urovekkende at Nosa ikke har vist bedring på de punktene som frustrer oss supportere så langt. Han virker til å være der han var i fjor, og det ser kanskje HB også?

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Opprinnelig skrevet av Skinke

At vi spilte svært god fotball med Tarik på laget er en sannhet med modifikasjoner. Ting løsnet da han endelig ble flyttet over på høyrekanten, etter at vi skuslet vekk spisskompetansen hans i åtte av tretten seriekamper på venstra. Her gjorde Berg en stor feilvurdering som man bare kan spekulere i hvor mye kosta oss.

Jeg har fortsatt tro på Berg, for å være helt ærlig føler man jo at man ikke har råd til annet heller, i likhet med klubben selv.

Kommentar

• maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1289

Rykke ned? Tja det kan vi sikkert. Medalje? tja ikke helt umulig det heller.
                  Tippeligaen er en uforutigbar greie uansett. Clayton Zane sikret oss sølv nærmest alene i 2001. Skulle en eller flere av spissene våre slå skikkelig til er en plass nær toppen ikke helt umulig.
                  Realistisk sett er vel en plass mellom 8 og 10 det mest sannsynlige.
                  Folk kan sutre så mye de vil, men må snart forstå at LSK ikke lengre er noen maktfaktor i norsk fotball. Klubben har funnet et nivå som pr. dags dato er fornuftig og det er på tide at Åråsen publikummet forstår at vi må kunne glede oss over enkeltresultater og en plass midt på tabellen.
                  Dessuten minner jeg de mest pessimitiske her om at vi tapte alle trenigskampene i 2001 og at vi strengt tatt det året hadde et svakere lag på papiret enn i dag.
                  Bare sånn til ettertanke.

Kommentar

• antikris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 520

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Folk kan sutre så mye de vil, men må snart forstå at LSK ikke lengre er noen maktfaktor i norsk fotball. Klubben har funnet et nivå som pr. dags dato er fornuftig og det er på tide at Åråsen publikummet forstår at vi må kunne glede oss over enkeltresultater og en plass midt på tabellen.
                    Der har du oppskriften for nedrykk og eventuell konkurs. Er vel for faen ingen som ønsker å innfinne seg med å være midt på treet ræva? Hva slags spillere får man da? Man gleder seg over medaljer og cupfinaler, ikke 7 plasser.

Kommentar

• Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

Opprinnelig skrevet av reka
                      1. prioritet må være å ha en stall som kan overleve i tippeligaen.
                      1. prioritet er å ha en økonomi som på sikt gir handlingsrom. Selv om vi pr. dags dato ikke har de samme økonomiske musklene som RBK, Viking, Brann og VIF, så er vi ingen fattigklubb sett opp mot konkurrentene våre. Vi må bare få kontroll nok til at man har muligheten til å ta noe risiko uten at det medfører konkurs dersom ikke alt skulle klaffe en sesong.

Berg burde absolutt klare å levere bedre enn nedrykk i år basert på den stallen han disponerer. Har dere sett hva de andre lagene har av spillere? Vi snakker ikke creme de la creme her. Laget er godt nok, men må, som gjentatt til det kjedsommelige, bli bedre til å avgjøre kamper.

Sentral midtbane i 2001: Espen Søgård og Magnus Kihlberg....
                      Last edited by Rønnern; 08.02.2011, 21:25. Begrunnelse: Kihlberg, ikke Kihlstedt
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

Opprinnelig skrevet av Rønnern

Sentral midtbane i 2001: Espen Søgård og Magnus Kihlsted....
                        4 armer på midtbanen?

Magnus Kihlberg.

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Sentral midtbane i 2001: Espen Søgård og Magnus Kihlberg....
                          Ville foretrukket den over dagens.

Kommentar

• Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

Vi rykker ikke ned. Det er så usannsynlig at det bare blir teit å snakke om. Utover det er jeg veldig enig i mye av det reka sier om manglende spillerom for taktiske disponeringer og variabel form pga alle kidsa. Vi bør overhodet ikke eksperimentere med formasjon, men heller legge en fast taktikk som vi følger slavisk uansett. Det vil kunne gi mer trygghet til ungdommene ved at de får et fast sett med oppgaver de må mestre, og dermed er mer bevisste på hva det er de møter ute på banen når fløyta går. Spesielt tror jeg dette gjelder Ringstad og Bergmann, to spillere med fantastisk fotballtalent men som ikke er helt "der" i valg og posisjonering enda. Skal spillerne modnes må det legges opp til at de skal kunne gjøre det, og der er faste rammer en absolutt nøkkel.
                            Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                              Vi rykker ikke ned. Det er så usannsynlig at det bare blir teit å snakke om..
                              Og hvorfor skal det være så usannsynlig?? Det har vært nære på mange ganger de siste årene, og det ser ikke ut til at vinnerkulturen har inntatt veggene på Åråsen i år heller...
                              Får ikke Berg til noe bedre i år heller så skjønner jeg ingenting om han får fortsette. Der Uwe fikk fyken med LANGT bedre resultater.

Kommentar

• andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

Opprinnelig skrevet av veiron
                                Der Uwe fikk fyken med LANGT bedre resultater.
                                LANGT större ressurser hadde han også...

Godt mulig at Berg ikke er rett mann for å ta hjem ett seriegull, men akkurat nå er det helt rett person for LSK. Vi behöver noen som kan holde skuta flytende med ett minimum av ressurser, fostre opp egne talenter og selge spillere med god avkastning.

Vi har ikke engang råd til å grave fram en adekvat spiller på defensiv midtbane. Sögård i all äre, men det er grenser for hva man kan utrette med rånern i en av lagets viktigste posisjoner. Berg bör i mine öyne sitte trygt helt til vi har stabla ökonomien på bena igjen. Fyren gjör en god jobb med å forvalte ressurser og bygge et grunnlag for fremtiden, og alle som mener at vi med den tilgjengelige troppen er en seriös medaljekandidat tar grundig feil. Det er godt mulig for denne gjengen å ta medalje i en serie som Tippeligaen, men det er ingenting vi skal forvente oss.

De seneste to sesongene har handlet om å justere oss til en bärekraftig drift og samtidig legge grunnlag for fremtiden. Det kommer nok 2011 også å handle om, og muligens 2012 også. Ikke dermed sagt at vi ikke kan hevde oss i toppen, men med objektive briller så er det ingenting man kan kreve av denne troppen. På den andre siden ser jeg ingen lag i Tippeligaen som har mer iboende potensiale enn vi har, og Berg er bra på talentutvikling. Når vi har kommet oss opp av ökonomihelvete og flere av ungguttene har stabilisert seg og blitt naturlige förstevalg, så kan man begynne og snakke om veien videre. Akkurat nå har vi mange spillere som kan prestere sykt bra kamper, men ikke holder nivået i kamp etter kamp gjennom en hel sesong. Vi har helt klart et lag som kunne behöve flere selvskrevne stabile förstevalg. Det i kombinasjon med en fortsatt god tilvekst av talenter og unge spennende spillere fra andre land, vil legge grunnlaget for senere å kunne ta opp kampen helt i toppen.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Ginola
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2010
                                  • 549

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  LANGT större ressurser hadde han også...

Godt mulig at Berg ikke er rett mann for å ta hjem ett seriegull, men akkurat nå er det helt rett person for LSK. Vi behöver noen som kan holde skuta flytende med ett minimum av ressurser, fostre opp egne talenter og selge spillere med god avkastning.

Vi har ikke engang råd til å grave fram en adekvat spiller på defensiv midtbane. Sögård i all äre, men det er grenser for hva man kan utrette med rånern i en av lagets viktigste posisjoner. Berg bör i mine öyne sitte trygt helt til vi har stabla ökonomien på bena igjen. Fyren gjör en god jobb med å forvalte ressurser og bygge et grunnlag for fremtiden, og alle som mener at vi med den tilgjengelige troppen er en seriös medaljekandidat tar grundig feil. Det er godt mulig for denne gjengen å ta medalje i en serie som Tippeligaen, men det er ingenting vi skal forvente oss.

De seneste to sesongene har handlet om å justere oss til en bärekraftig drift og samtidig legge grunnlag for fremtiden. Det kommer nok 2011 også å handle om, og muligens 2012 også. Ikke dermed sagt at vi ikke kan hevde oss i toppen, men med objektive briller så er det ingenting man kan kreve av denne troppen. På den andre siden ser jeg ingen lag i Tippeligaen som har mer iboende potensiale enn vi har, og Berg er bra på talentutvikling. Når vi har kommet oss opp av ökonomihelvete og flere av ungguttene har stabilisert seg og blitt naturlige förstevalg, så kan man begynne og snakke om veien videre. Akkurat nå har vi mange spillere som kan prestere sykt bra kamper, men ikke holder nivået i kamp etter kamp gjennom en hel sesong. Vi har helt klart et lag som kunne behöve flere selvskrevne stabile förstevalg. Det i kombinasjon med en fortsatt god tilvekst av talenter og unge spennende spillere fra andre land, vil legge grunnlaget for senere å kunne ta opp kampen helt i toppen.

Det er sant det du skriver. Men problemet er nå at folk begynner å bli lei. Alle forstår at vi må få orden på økonomien, men samtidig ønsker alle et lag som er atttraktivt og spennende. Publikumssvikten viser ganske tydelig at folk er lei av å vente. Mao trenger Berg resultater i år for å få opp publikumstallet igjen, og dermed mer penger i kassa.

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

Synes heller det er kombinasjonen på midten som ikke fungerer. Søgård gjør sine ting greit (taklinger/gjenvinninger), men han burde hatt en erfaren pasninglegger og spielfuhrer som makker, ikke en soloartist (uansett hvor brilliant han er i den rollen). Oppfordrer alle til å følge med i neste kamp for å se på hvordan midtbaneleddet opptrer i overgangsspillet. Jeg mener at Søgård forsøker seg på flest pasninger fremover, noe han burde slippe. Han bruker litt for mange touch og orienterer seg litt langsomt. Dette har vel litt med form å gjøre også. Søgård burde kunne gå høyt i banen, skaffe oss overtall, vinne dueller/binde opp motspillere og øke sjansen for ny gjenvinning om vi (som vanlig) mister kula under angrepet. Jeg mener at han kom høyere i banen på overganger og etablert angrepsspill under Nordlie, noe som kledde ham bedre enn å ligge bak med ball- fremfor kroppskontakt.

Kommentar

• GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

Nå kan skaden på Søgård kanskje være en liten "blessing in disguise" da, forhåpentligvis griper Dosso sjansen og gir ham skikkelig kamp om plassen. En Søgård uten konkurranse er det mest begredelige LSK kan stille med.

Søgård blir så ofte opphøyd til å være selve hjertet i LSK, men faktum er at han ikke heller på innsatsfronten har gått i bresjen siden Tam forsvant. Og innsatsen er det han lever på.

Kommentar

• glasgow
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 1252

[QUOTE=veiron;441826]og det ser ikke ut til at vinnerkulturen har inntatt veggene på Åråsen i år heller...
                                        QUOTE]

Enig i noe av det du skriver, bortsett fra at LSK ikke har spillt på Åråsen i år ennå.

Kommentar

• armykanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2009
                                          • 745

Lurer på hvor vi hadde vært i dag, vis ikke uwe hadde blitt sparket:P

Kommentar

Working...