Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Olivier Occean med totalslakt av Henning Berg i kjølvannet av Ujah-saken.
STØTTER UJAH: Olivier Occean støtter Anthony Ujah etter at spissen fikk karantene etter Berg-kritikk. Foto: Morten Holm/SCANPIX
FÅR KRITIKK: Henning Berg har ikke fått den oppkjøringen til Tippeligaen han skulle ønske seg. Foto: Aleksander Andersen ( Scanpix )
FJERNET: Det er denne kommentaren fra Olivier Occean som nå er fjernet fra LSKs hjemmesider. Foto: Faksimile www.lsk.no
LSK-spiss Anthony Ujah gikk denne uken hardt ut mot LSK-trener Henning Berg, etter at lagkamerat Alhassane Dosso ikke får fortsette i klubben. Som straff fikk Ujah én kamps karantene av klubben, og spiller ikke fredagens generalprøve mot Odd Grenland.
Hard kritikk fra Occean
Nå får han støtte av tidligere LSK-spiss Olivier Occean.
«Anthony, du har min fulle støtte. Henning er en hykler og en løgnaktig jævel. Det som fort kan skje nå, er at han ikke vil bruke deg på en halv sesong og fortelle deg at han prøver noen andre spillere fremfor deg. Han har alt planlagt nå, tro meg. Det verste er det som skjer i garderoben. Han snakker bare til to spillere, og med støtten til disse spillerne føler han seg uovervinnelig. Jeg mener virkelig at han lurer supporterne. Jeg husker en spiller sa han hatet LSK i fjor(Mads Dahm, red.anm.), og ble han suspendert? NEI: Henning forsvarte ham. Hvis han ikke kan forsvare sin egen toppscorer, hvem vil da score mål for ham? Ja, det glemte jeg, de har alltids dødballene»
Denne meldingen, oversatt fra engelsk, skrev tidligere Lillestrøm-spiller Olivier Occean i et kommentarfelt på www.lsk.no i går kveld, under denne artikkelen.
- Sa det jeg måtte si
LSKs hjemmesider krever at man identifiserer seg gjennom Facebook for å kommentere, og det er altså dette Olivier Occean har gjort. Da Nettavisen kontakter Occean, vil han ikke utdype meldingen.
- Nei, jeg sa det jeg måtte si, og vil ikke legge til noe mer, skriver Occean i en tekstmelding til Nettavisen.
At Occean ikke er Henning Bergs største fan er ikke noe nytt. I november i fjor fortalte Occean til Nettavisen at han synes Berg behandlet ham som dritt.
Nå har han altså gått hardt ut mot gamletreneren igjen - denne gangen via klubbens egen hjemmeside.
Taus Berg
LSK-trener Henning Berg hadde ikke fått med seg Occeans kommentar da Nettavisen snakket med ham fredag morgen. Han ville heller ikke si så mye om Occeans utblåsning, etter at Nettavisen gjenga kritikken i innlegget.
- Hva han skriver der får stå for seg selv. Jeg kan ikke kommentere det. - Hva synes du om kanalen Occean velger å rette kritikken gjennom?
- Jeg kan ikke kommentere dette. Hva han skriver der kan jeg ikke forholde meg til, avslutter en tydelig oppgitt Berg.
PS: Kommentaren til Occean ble i 0930-tiden fredag fjernet fra LSKs hjemmesider.
Ujah så kampen på pub
Anthony Ujah er ferdig med saken som sørget for at han måtte stå over Lillestrøms generalprøve mot Odd Grenland.
Nigerianeren ble utestengt fra kampen, som et etterspill etter uttalelser på Facebook og i media.
– Nå er jeg ferdig med denne saken og er veldig giret på å vise at jeg er klar til seriestart, sier LSK-spissen til rb.no.
Mens hans lagkamerater fikk tyn av Odd Grenland, så han og integreringsansvarlig Simon Mesfin kampen sammen med LSK-supporterne på stampuben Martins.
– Jeg har fått en konsekvens for det som har skjedd. Den aksepterer jeg og ser framover, fortsetter nigerianeren, som ble LSKs toppscorer med 14 scoringer forrige sesong.
Tenker ikke på Occean-uttalelser Tidligere i dag kom det fram at Olivier Occean ytret sin støtte til Anthony Ujah via sin Facebook-profil. Ujah har registrert det, men ikke lagt noen energi i det.
– Jeg har jo fått det med meg, men det får være Oliviers sak.
Selv om det har vært mye uro rundt Ujah den siste tiden, lover han at det ikke har gått ut over forberedelsene fram mot Stabæk-kampen neste søndag.
– Jeg er sulten på å vise meg fram for alle i klubben når sesongen begynner, sier han.
Siden 20-åringen var utestengt fra Odd-kampen, spiller han rekruttkamp mot Fjellhamar i LSK-hallen på lørdag.
Håpløs generalprøve
(Odd Grenland – Lillestrøm 3-0). Lillestrøm fikk bank i den siste kampen før Tippeligaen starter neste helg.
I generalprøven mot Odd Grenland var Henning Bergs menn særdeles tamme, og vertene preget kampen allerede fra start.
Etter sju minutter headet Morten Fevang et innlegg via Stefan Logi Magnusson og i mål. Vertene styrte kampen fram til halvspilt førsteomgang.
Da kom Lillestrøm mer med, men gultrøyene skapte ingen store sjanser før det var spilt 39 minutter.
Karim Essediri banket til på et frispark fra 17-18 meter. Ballen gikk over muren, men fjorårets Lillestrøm-keeper André Hansen reddet til corner.
Børven-show
Etter pause styrte hjemmelaget alt på Skagerak Arena, anført av unggutten Torgeir Børven.
Etter 60 minutter lurte han seg inn bak LSK-forsvaret, etter et vakkert innlegg fra Jone Samuelsen, avsluttet i bue over en sjanseløs Stefan Logi Magnusson, og doblet ledelsen.
15 minutter senere gjorde Børven igjen LSKs bakre firer til statister. Han smøg seg inn ved bakre stolpe og bredsidet inn sitt andre for dagen etter en pasning fra venstresiden.
Gjestene maktet aldri komme tilbake, og Odd Grenland vant komfortabelt 3-0.
Lillestrøm har nå en drøy uke fram til serieåpningen mot Stabæk, søndag klokken 18.00 i Telenor Arena.
«Lillestrøm var skremmende svake», oppsummerte TV 2 Sumos kommentator Kasper Wikestad etter at Odd Grenland hadde slått kanarifuglene 3-0 på Skagerak Arena.
Det er neppe mange som vil protestere på den påstanden.
19 år gamle Torgeir Børven scoret to mål i andre omgang. Begge målene kom etter svakt forsvarsspill hos gjestene fra Romerike.
- Det defensive spillet vårt var ikke så bra som det kan være, innrømmer Lillestrøm-trener Henning Berg overfor Nettavisen. Forsvar på tjuvperm?
Børvens første mål kom etter en times spill. Jone Samuelsen fant Børven med et innlegg, og den unge spissen headet ballen i en vakker bue over Stefan Logi Magnusson.
Det andre målet til Børven kom et kvarter senere. Ved dette tilfellet passerte ballen hele forsvarsrekka til Lillestrøm før Børven, fra sin posisjon ved bakerste stolpe, enkelt kunne styre inn 3-0.
LSK-forsvaret så ut til å være på tjuvperm. Det var i alle fall ikke til stede.
Til stede var heller ikke LSK-spissen Anthony Ujah. Han ble ilagt én kamps karantene av Henning Berg etter at han på Facebook og i Nettavisen uttalte seg kritisk til sin egen trener. Les mer her: Ujah får karantene av LSK
0-3-tapet til tross, Berg er ikke bekymret med tanke på at seriestarten nå bare er én uke unna.
- Det går litt opp og ned. Vi var gode mot Vålerenga, dårlige i dag. Men dette var god trening for oss, sier Berg. Sekour ut med skade
Morten Fevang scoret for øvrig kampens første mål.
Det verste for Lillestrøm var kanskje at Youssef Sekour, som undertegnet kontrakt med åråsenklubben torsdag, måtte ut med skade tidlig i første omgang. Franskmarokkaneren så ut til å få en vond vridning i kneet.
- Han fikk en skade i kneet. Jeg vil ikke spekulere i en diagnose, men vi vet mer til uken, sier Lillestrøms fysioterapeut Geir Kåsene til Nettavisen.
- NYTTER IKKE Å GRAVE OSS NED
Stefan Logi Magnusson var alt annet enn fornøyd med 3-0 tapet i Skien, men mener det likevel kan være en viktig vekker for klubben bare en drøy uke før seriestart
– Må tro det skal løsne
SKIEN: (Odd – LSK 3–0). Det er åtte dager til seriestart. LSK-kaptein Frode Kippe tror det er nok til at laget kommer på offensiven, til tross for et ydmykende 0–3-tap for Odd.
– Jeg kan ikke gå rundt å være bekymret. Jeg mener vi lærte mye av denne generalprøven, og at vi skal løse problemene, sier Kippe.
Han er enig i at det meste gikk galt på Skagerak Arena, der hjemmelaget dominerte kampen.
– Prestasjonene var i sin helhet langt under pari. Vi var upresise med ballen og flyttet oss ikke raskt nok defensivt. Det gjorde at vi ble spilt lave.
– Hvorfor skjedde det?
– Det ser ut som hele laget er preget av dårlig selvtillit. Vi må få inn en større vilje til å vinne og bli tøffere i duellene.
– En skal være i overkant positiv hvis en skal si LSK skapte noe i det hele tatt?
– Siste halvdel av 1. omgang er godkjent. Men etter pause stoppet vårt offensive spill opp.
– I hvilke grad har bråket rundt Anthony Ujah preget laget?
– Det har vært noe støy, og det er aldri bra. Men jeg tror ikke noen har latt seg påvirke av det. Vi er avhengig av at alle spillerne bidrar. Jeg tror Anthony kommer sterkt tilbake. Nå må vi fyre oss ordentlig opp før Stabæk-kampen, så har jeg tro på at det vil gå bra, sier Frode Kippe.
Ut med skade etter 15 min.
Skien: Yousef Sekour fikk sjansen fra start dagen etter han hadde skrevet under kontrakt med LSK. 15 minutter seinere hinket han ut med det som kan være en alvorlig kneskade. -Vi får vente til over helga med å se hva undersøkelser viser, sier fysioterapeut Geir Kåsene.
-Trur du dette kan være en langvarig skade? -Jeg har ikke lyst til å spekulere. Men jeg er skeptisk og redd for at dette kan være noe alvorlig som tar lang tid å lege.
RUNDSPILT: LSK-trenerne Petter Belsvik (t.v.) og Henning Berg fikk litt å tenke på før seriepremieren mot Stabæk etter 0?3 mot Odd. FOTO: ARILD HANSEN, TELEMARKSAVISA
– God forberedelse til Stabæk-kampen
SKIEN: LSK-trener Henning Berg var misfornøyd med mye etter generalprøven mot Odd. Men han synes likevel kampen var en god forberedelse til seriepremieren.
PER KRISTIAN TORVIK
Publisert 13.03.2011 kl 23:00 Oppdatert 12.03.2011 kl 13:09
LSK serieåpner mot Stabæk i Telenor Arena neste søndag.
– Selv om Stabæk spiller annerledes enn Odd var det god trening. Vi møtte et lag som er dyktige på frispilling og var spillemessig bra. Det vil også skje mot Stabæk, sier Berg. – Hva må dere først og fremst rette på?
– Defensivt hele veien fra spissene og ned til forsvaret må vi bli bedre. Vi ble strukket ut og hadde problemer med å vinne ballen. Når vi fikk ballen ga vi den bort for lett, spesielt etter pause.
Henning Berg synes deler av 1. omgang var godkjent.
– Vi hadde gode dødballer og skapte noen gode muligheter etter bra spill. Men som helhet 90 minutter sett under ett ble vi for stillestående. – 0–3 en uke før seriestart er foruroligende?
– Vi var gode mot Vålerenga i forrige uke, og mindre bra denne gangen. Jeg håper vi gjorde unna den svake kampen nå. Vi skal forberede oss ordentlig de neste dagene. – Hvordan er Anthony Ujahs situasjon etter karantenen?
– Han har sonet en kamp. Mandag stiller vi med blanke ark. Jeg tror ikke det blir noen problemer med å få ham til å prestere på høyt nivå igjen. – Du er ikke redd at både han og Nosa Igiebor vil være preget av det som skjedde?
– Nosa var en av dem som presterte en god kamp mot Odd. Så det er jeg ikke redd for. Jeg er sikker på at både han og Anthony er innstilt på å vise seg fram det beste de kan, sier Henning Berg.
Kommentar