Nyheter mars 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • El Caco
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2009
    • 2286

    #81
    LSK.no



    Treårig avtale med Skins

    LSK har inngått treårsavtale med SKINS. Vil forebygge skader og få bedre resultater.

    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #82
      lsk.no

      Gislason spilleklar

      Søndag serieåpner LSK mot Stabæk i Telenor Arena. Stefan Gislason er nå spilleklar, og har fått utdelt draktnummer.

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        #83
        LSK.no

        - VI SKAL KLARE Å SLÅ STABÆK
        Petter Belsvik ønsker at LSK skal hente alle poengene i Telenor arena på søndag.

        Kommentar

        • KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

          #84
          LSK.no

          - VIL PRØVE Å SLÅ DE I GYMSALEN
          Espen Søgård tipper fremdeles borteseier på søndag. Samtidig hyller han nykommer Stefan Gislason. - Vil gjøre at vi alle yter enda mer, sier han.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #85
            Tønsbergs Blad


            I RAMPELYSET: I løpet av en vinter har Nicolay Tvedten Solberg tatt steget fra en anonym tilværelse i 2. divisjon med FK Tønsberg til Lillestrøm i eliteserien. 19-åringen har allerede merket engasjementet rundt laget i stasjonsbyen. Her blir han intervjuet av TV Romerike etter trening i LSK-hallen. Alle foto: Eric Johannessen Kjøp bilde


            - Dette er guttedrømmen

            LILLESTRØM: Hele livet har Nicolay Tvedten Solberg drømt om å spille fotball i eliteserien. Søndag kan drømmen bli virkelighet med Lillestrøm.

            Av:Sven-Erik SyrstadPublisertPublisert lørdag 19. mars 2011 kl. 06:00.
            Sist oppdatert fredag 18. mars 2011 kl. 14:17.


            SJEFSSKRYT: – Nicolay er målfarlig, har en god høyrefot og spillerforståelse. Dessuten er han en fin fyr, sier LSK-trener Henning Berg.


            HJEMME, BORTE: Nicolay føler seg hjemme i garderoben på Åråsen. Spøken sitter løst med nabo Ohi Omoijuanfo.

            Nicolay Tvedten Solberg. Merk deg navnet. Gutten kan stå på randen av gjennombrudd i norsk fotball. 19-åringen fra FK Tønsberg, Ørn og Borre har hatt en god vinter i sin nye klubb Lillestrøm.
            – Jeg lever på mange måter drømmen min, sier Nicolay.
            Søndag kan han få sin debut i eliteserien når LSK møter Stabæk på bortebane.

            Avspark
            Denne helgen sparkes eliteserien i fotball anno 2011 i gang. Enda en gang uten et lag fra Vestfold. Enda en gang uten et lag fra Tønsberg. 26 år er gått siden et fotballag fra Tønsberg spilte i vår øverste divisjon.
            Etter Eik-Tønsbergs tre år i eliten fra 1983–85 er Tønsberg nærmest visket vekk fra fotballkartet.
            Årgang etter årgang har forsøkt å spille seg tilbake i det gode selskap. Men Tønsberg har aldri sluppet inn på festen igjen. Selv ikke samarbeidsprosjektet FK Tønsberg – skapt ene og alene for å bringe Tønsberg tilbake i norsk toppfotball – har fått fart på sakene. Ti år etter at FKT ble dannet, står de på stedet hvil – på nivå tre av norsk fotball.
            Tønsbergs manglende resultater resulterer i følgende: De beste spillerne forsvinner. Det er bare sånn de kan leve ut proffdrømmen. I andre drakter. I andre byer.
            Som Lars Grorud i Brann. Espen Næss Lund i Sogndal. Petter Bruer Hanssen i Start. Espen Bugge Pettersen i Molde. Og Nicolay Tvedten Solberg i Lillestrøm. Alle er de best på bortebane.

            Kometen
            Formiddag i stasjonsbyen Lillestrøm. På den ene siden av jernbanesporet ligger Åråsen stadion snødekt. På den andre siden ruver LSK-hallen. Her inne er gresset kunstig grønt, lyset gult og håpet et sted i det blå.
            Like utenfor 16-meteren legger en ung mann ballen til rette på gressteppet. Tar sats og dunker til lærkula. Akkurat som han har sett Ronaldo gjøre på TV gang på gang. På femte forsøk sitter det. Ballen fyker over muren, får den særegne duppen og klistrer seg helt inn i krysset.
            – Jeg pleier å stå sånn og terpe og terpe på frispark etter trening. Helt til Henning roper at nok er nok, sier Nicolay Tvedten Solberg.
            – Det har gått veldig fort.
            Nicolay Tvedten Solberg er svett i luggen. Formiddagens økt er over. På samme tid i fjor satt han på skolebenken. På Re videregående skole. Nå er han heltidsansatt for å gjøre det han liker aller best: Å spille fotball.
            – Om dette er guttedrømmen? Erru gæren! Jeg har alltid drømt om å få spille i eliteserien.
            Nicolay Tvedten Solberg har spilt på bylag, kretslag og regionslag siden han var guttunge. Talentet har alltid vært der. Troen på at drømmen skulle bli virkelighet har ikke alltid vært like sterk.
            – Jeg har mye å takke Re videregående skole for. De ga meg lysten til å fortsette med fotball. Det var liksom da jeg begynte der i 2008 at jeg skjønte det kunne bli noe.
            Etter å ha spilt barne- og ungdomsfotball i Borre og Ørn, gikk Nicolay til FK Tønsbergs juniorlag i 2008. Et halvt år senere ble han tatt opp i A-stallen. Og i fjor høst ringte Lillestrøm.
            – Nicolay har overrasket de fleste, sier lokalavisjournalisten som følger treningen fra sidelinjen. Og ham er det verdt å lytte til. Romerikes Blad følger så å si hver trening. Året rundt.
            – Han kommer til å få mye spilletid av Henning, sier han.

            We are United
            Henning heter Berg til fornavn og har de siste tre årene vært trener for Lillestrøm. Men aller best var han til å spille selv. Tre sesonger i Manchester United – og 100 A-landskamper for Norge – forteller at Henning Berg vet hva han driver med, der han går rundt i LSK-hallen og roper ut en og annen kommando. Selv om noen i Tønsberg og omegn sikkert stusset da den tidligere forsvarskjempen før jul kjøpte en ukjent 2. divisjonsspiller. En som ikke engang hadde fast plass på et FK Tønsberg-lag i motvind.
            – Mulig andre er overrasket over at vi hentet Nicolay, men vi er ikke overrasket. Da han prøvespilte for oss i fjor høst, så vi at dette er en spiller med ferdigheter. Han er målfarlig, har en god høyrefot og god spilleforståelse.
            – Det gjør heller ingenting at han er United-fan, gliser Berg og refererer til at Nicolay og familien har sesongkort på Old Trafford.
            Henning Berg er ofte blitt oppfattet som mutt og humørløs i mediene. Ikke nå lenger. Nå er Berg vennligheten selv. Han fleiper og smiler. Og inviterer Tønsbergs Blad til en kikk i kulissene i klubben. Vi møter ingen låste dører under vårt opphold på Åråsen.
            – Det skulle bare mangle at dere får se hvordan Nicolay har det, sier Berg.
            Sjefen syns Nicolay har tatt flere steg framover i løpet av vinteren.
            – Han trengte litt tid til å venne seg til tempoet. Her går alt fortere – og det er tøffere fysisk – enn det Nicolay er vant til. Men jeg syns han har løst utfordringen bra. Ikke minst med tanke på at dette er første året han er senior. Han er definitivt en mann for framtiden, sier Berg.
            – Dessuten er Nicolay en fin fyr. Det betyr mye det også.

            LSK-land
            Sluddbygene kommer vannrett over Åråsen. Et lokaltog dundrer forbi kloss inntil stadion. Onde tunger vil si at Lillestrøm er et høl. Og hadde de ikke hatt jernbanestasjon og LSK, ville ingen funnet bryet med å stoppe der.
            Mulig det. Det er i hvert fall ingen tvil om at fotballaget er viktig for byens borgere. LSK er det laget som har vært lengst i eliteserien. For 37. året på rad spiller kanarifuglene i toppdivisjonen. Klart innbyggerne blir stolte av sånt.
            Nicolay Solberg har for lengst fått merke at hele byen er interessert og engasjert. Kanarifansen har allerede trykket ham til sitt fuglebryst.
            – De sender meg oppmuntrende SMS-er. Om at de støtter meg, uansett. Det er veldig hyggelig å vite at du har supporterne i ryggen. Det gjør at du føler deg hjemme, sier Nicolay.
            Patriotismen i byen er så stor at det ofte vanker frynsegoder på fotballspillerne.
            – Jeg var hos frisøren i går. Klippen ble gratis. Og når vi er ute og spiser, er det ofte vi slipper å betale. Det er visst sånn det er å spille for LSK, sier Nicolay.
            Å spille for LSK betyr også at du må stille på stadion kvart på ni hver morgen for felles frokost. Etter trening er det varm lunsj – og restene får gutta med seg hjem. Alt av treningstøy ligger vasket og brettet på spillernes faste plasser i garderoben. Det bugner av frukt og grønt og smoothies og sunnhet overalt, i kantina, på treningsfeltet og i garderoben. Mye må visst til for å overleve på norsk fotballs øverste nivå.
            – De passer veldig på kostholdet vårt, tar blodprøver og måler fettprosenten – og gjør alt for at vi skal holde oss friske, sier Nicolay.

            Coverboy
            I LSK-garderoben sitter vinnerkulturen i veggene og en ny generasjon spillere på benkene. Lagkameratene fleiper med Nicolay når fotografen tar bilder av ham.
            – Coverboy!
            – Which magazine?
            – FHM?
            Nicolay fleiper med. Selv om savnet av Tønsberg og kameratene var der i starten, gikk det fort over. For selv dét passer eliteserieklubber på. En ansatt har ansvar for at nye spillere ikke sitter alene i leiligheten kveld etter kveld.
            – Simon tar seg av alt mulig rundt oss spillere. Han ringer gjerne rundt på kveldene og lurer på om vi skal finne på noe. Det er veldig bra, sier Nicolay.
            Bra er også årslønna. Et knapt år etter han ble ferdig med videregående.
            – Mamma er litt sur fordi jeg tjener mer enn henne for å drive med hobbyen min. Men hun er stolt også, da, smiler Nicolay.
            Grå eller sort?

            I et rom i den nye delen av Åråsen står LSK-spillerne i bare underbukse og sokker. Det er tid for å finne sesongens kampantrekk. Ikke drakt og shorts, men dress. En dress som spillerne plikter å ha på til og fra kamp. Fotball er fest, må vite. Og det er lenge siden norske toppspillere møtte opp til kamp i joggebukse og slippers.
            – Den passer perfekt, sier Nicolay og går et par skritt rundt i rommet med det som lagkompisene syns minner mest om en konfirmasjonsdress.
            Kanskje blir de avkledd av motstanderne på banen i år. I så fall skal de gjøre det med stil.

            – Møte nå!
            Henning Berg kommer inn med myndig stemme og jager på spillerne. Ingen stiller spørsmål ved sjefens ordre. Nicolay smetter ut av dressen, griper en lunsjtallerken i farta – og sier «ha det!». Vi håper han hører vårt «lykke til!»
            Det er bare å blåse i fløyta. Nicolay Tvedten Solberg er klar for den største scenen.
            Han er kledd for suksess.
            På bortebane.

            Se video og intervju fra LSK-treningen:

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #86
              lsk.no

              Fjeldstad: - Deilig start på serien

              Lagkaptein og keeper Andreas Fjeldstad var meget tilfreds med sesongstarten til juniorlaget.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #87
                lsk.no

                - Ingen hensyn på søndag

                Alvoret begynner på søndag for Henning Berg og hans disipler. - Alt fram til nå har vært forberedelser. På søndag er det ingen hensyn å ta, sier Berg til LSK.no.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #88
                  lsk.no

                  - Vi skal klare å slå Stabæk

                  Petter Belsvik ønsker at LSK skal hente alle poengene i Telenor arena på søndag.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #89
                    lsk.no

                    - Det kribler nå

                    Kun kort tid igjen til LSK serieåpner. Kaptein Frode Kippe innrømmer at han gleder seg veldig.

                    Last edited by RSP; 20.03.2011, 13:25. Begrunnelse: Rett lenke.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #90
                      RB

                      Må knekke Stabæk-koden

                      Stabæk på bortebane vekker neppe særlig mange gode minner for folk med LSK-sympati. Romerikingene har ikke vunnet seriekamp i Bærum siden 2000.

                      MORTEN SVESENGEN
                      Publisert 20.03.2011 kl 12:30 Oppdatert 20.03.2011 kl 13:06

                      Hvis LSK skal få den starten alle på Åråsen drømmer om, må det gjøres noe med den vonde Stabæk-statistikken når lagene møtes i Telenor Arena i morgen kveld.
                      Den eneste i dagens LSK-stall som spilte kampen i oktober for over ti år siden, var Arild Sundgot.
                      Han scoret LSKs andre mål og husker kampen godt.
                      – Jeg fikk et oppspill fra Peter Werni som jeg dempet og sendte i bue over keeper og i mål, minnes Sundgot.

                      – Stabæk har hatt gode lag
                      Da hadde Tommy Berntsen allerede satt inn 1-0 fra straffemerket etter at Stabæks Tobias Linderoth hadde handset og blitt utvist.
                      Men tidenes LSK-toppscorer husker ikke at det er så lenge siden LSK har vunnet mot Stabæk på bortebane.
                      – Visste ikke at det var så lenge siden vi slo dem. Vanskelig å si hvorfor vi har slitt slik med Stabæk, men vi må huske at de har hatt gode lag i denne perioden. På tide å gjøre noe med det nå, sier Sundgot.
                      LSK-spissen, som ikke spiller fra start mot Stabæk denne gangen, har ikke bare gode minner fra kampene mot bæringene.
                      – De har hatt mange spillere som har vært gode med ball, og de gangene vi har blitt løpende mellom har vi slitt, sier Sundgot.

                      VI FØLGER KAMPEN LIVE HER!

                      Jevnt i hallen
                      Lagkamerat Espen Søgård var også i LSK-stallen sist LSK slo Stabæk borte, men han spilte ikke kampen. Han mener heller ikke at historien skal ha så mye å si foran dagens kamp.
                      – Vi ser framover, ikke bakover. Siden jeg ikke en gang husket dette, så skjønner du at jeg ikke ser på denne statistikken som noe problem, sier Søgård.
                      Sportsdirektør Torgeir Bjarmann var på banen i seieren i 2000. Han har også et annet fokus.
                      – I de to seriekampene som vi har spilt i Telenor Arena, har vi spilt helt jevnt med Stabæk. Det tror jeg vi kommer til å gjøre nå også, sier han.

                      – Visste det ble tøft
                      Nåværende LSK-assistent Petter Belsvik har møtt LSK både som spiller og trener for Stabæk.
                      – Jeg husker det alltid var artig å møte LSK. Vi visste det ville bli tøft, og vi var godt forberedt. Tidligere var det litt lettere å vite hva som ventet motstanderen. Jeg føler at vi har litt flere strenger å spille på i LSK nå enn tidligere, sier Belsvik

                      Kommentar

                      • KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

                        #91
                        LSK.no



                        - VI ER EN STOR FAMILIE
                        Erling Knudtzon føler det er god stemning i troppen før serieåpningen og gleder seg til

                        Kommentar

                        • KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

                          #92
                          LSK.NO FØLGER SERIEPREMIEREN
                          Har du ikke anledning til å reise til Fornebu har LSK.no løsningen. Radio, livechat og liveoppdatering fra 17:30.

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #93
                            Lsk.no

                            Her er laget til seriepremieren

                            Henning Berg har tatt ut de elleve utvalgte til seriepremieren mot Stabæk i Telenor Arena klokka 18


                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Trondeo
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3062

                              #94
                              TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video


                              Berg: – Høy, høy klasse

                              (En del videoklipp av noen av målene)

                              Kommentar

                              • Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

                                #95
                                0-1,2,3,4,5,6,7:

                                U’jah, Lillestrøm!



                                Anthony Ujah banket inn mål på mål mot Stabæk. Foto: Digitalsport



                                Stabæk-LSK 0-7: Brennhete Ujah ga Jørgen Lennartsson skrekkstart.



                                TELENOR (Aftenposten): Stabæk har et av landets mest spennende, offensive lag. Det har de – dessverre for Stabæk-tilhengerne – også defensivt: Du vet nemlig aldri helt hva som kan skje i bæringenes bakre rekker.
                                Etter åtte baklengs på de siste to treningskampene før seriestarten, mange av dem som følge av personlige feil, lurte mange på om Jørgen Lennartsson ville endre på midtstoppperduoen han har drillet i vinter – Jørgen Roll og Haris Skenderovic. Det gjorde svensken ikke, og det måtte Stabæk betale for.
                                Ujah x 4

                                Haris Skenderovic fikk en marerittstart, glapp markeringen etter et kvarters spill, og Anthony Ujah fikk upresset dunke inn ledermålet. Syv minutter senere la samme inn en sterk søknad om en tidlig dusj da han tok dobbelt armgrep rundt den fremadstormende Ujah, men han måtte vente til pausen før Jørgen Lennartsson lot ham slippe mer lidelse – og erstattet ham med Morten Skjønsberg.
                                Da hadde LSK trillet inn ytterligere to mål ved Ujah og Nosa Igiebor.
                                Byttet gjorde likevel ikke sakene mye bedre. Var Igiebor vanskelig å takle (ytterligere en scoring), var Anthony Ujah umulig. Morten Skjønsberg ble også noen nummer for små, og slapp nigerianeren gjennom ytterligere to ganger, mens stortalentetet Ohi Omoijuanfo nikket inn 7-0 ti minutter før slutt.
                                Fire mål på Anthony Ujah, men de som har satset penger på 20-åringen som årets toppscorer, trenger ikke å ta av. Han var nær ved å gå til Mallorca i januar, og denne karen blir garantert ikke værende lenge i


                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #96
                                  VG

                                  Lillestrøm med sjokkseier


                                  FESTFOTBALL: Nosa Igiebor (t.v.) og Anthony Ujah scoret henholdsvis to og fire mål mot Stabæk i kveld. Her koster de på seg en dans etter at Igiebor har satt inn det tredje. Foto: Scapix

                                  Av Ole Kristian Strøm Publisert 20.03.11 - 19:47, endret 20.03.11 - 20:34 (VG NETT)

                                  FORNEBU (VG Nett) (Stabæk-Lillestrøm 0-7) Nigerianerne Anthony Ujah og Nosa Igiebor sjokkerte med sine seks scoringer i serieåpningen mot Stabæk.


                                  Lillestrøm har blitt tippet langt ned på tabellen av de fleste eksperter, men med fire mål av Ujah og to av Igiebor - pluss ett av unge Ohi Omoijuanfo - ble Stabæk ydmyket til 0-7 hjemme i Telenor Arena.

                                  Debuten ble et mareritt for Stabæks nye trener Jörgen Lennartsson. Det første møtet med norsk ligafotball kunne ikke ha blitt verre.
                                  - Sånn er det i fotball. Vi skapte i alle fall ti skikkelige målsjanser, men det er ikke det det handler om. Vi må jo utnytte dem og hindre motstanderen i å score, sa en tydelig oppgitt Lennartsson til TV 2 etter kampen.

                                  Lillestrøm tok sin største seier i den øverste ligaen med 8-0 over Eik i 1985. Henning Berg var et eneste stort glis etter sjokkseieren i kveld.



                                  PANGÅPNING: Her setter Anthony Ujah inn det første målet, og markerer starten på en utrolig kveld for Lillestrøm. Foto: Scanpix


                                  - Dette var fantastisk. Jeg er utrolig stolt av laget, og jeg tror ikke det var et eneste mål på dødball heller. Vi var rett og slett outstanding på overganger i dag, sa Berg til TV 2.

                                  - I dag er det tier på børsen for Anthony. Vi har sett potensialet tidligere, men det han gjør her i dag er fantastisk bra, sa Berg om dagens store helt.

                                  Mot spillets gang
                                  Mens Stabæk hadde ballen før pause, var det Lillestrøm som gjorde målene. Henning Berg hadde fortalt gutta sine at de skulle bruke hodet, det gjorde de til gangs. Smarte Lillestrøm forsvarte seg glimrende og scoret nesten på alt når de fikk sjansen fremover.

                                  Anthony Ujah gjorde 1-0 i det 15.minutt da han brukte to touch på å sette innlegg fra Bjørn Bergmann Sigurdarson i mål bak Jan Kjell Larsen.

                                  2-0 var det også Ujah som stod for - og det var en klassescoring. Han scoret på hel volley etter at Karim Essediri hadde lagt vakkert inn fra høyrekanten.

                                  3-0 kom i det 45. minutt da Erling Knudtzon spilte fram Nosa Igiebor - og han forserte forbi Stabæk-forsvaret og skjøt til side for en sjanseløs Jan Kjell Larsen.

                                  Lillestrøm spilte dypt, de spilte klokt - og de var veldig effektive foran mål. Stabæk fortsetter der de var i fjor: mye bra spill, men et forsvar som ikke holder mål og ikke effektivt nok foran motstanderens mål.

                                  Innbytterne leverte
                                  Målfesten fortsatte med 4-0 rett etter pause. Nok en gang var det Nosa som scoret - på pasning fra Ujah. 5-0 og 6-0 kom begge ved Ujah, etter store forarbeider av Erling Knudtzon og Bjørn Bergmann Sigurdarson.

                                  Innbytterne ville også være med på festen. Ohi gjorde 7-0 etter flott forarbeid av Nicolay Solberg.

                                  17 år gamle Ohi scoret for øvrig også i sin eneste seriekamp sist sesong da han satte inn et mål mot Strømsgodset.
                                  LSK hadde før denne kampen ikke vunnet noen av de ti siste bortemøtene med Stabæk - på Nadderud og i Telenor Arena.

                                  Mareritt-debuter
                                  Med landslagskeeper Jon Knudsen ute med skade, var det Jan Kjell Larsen som voktet buret for hjemmelaget. Keepertrener Pål Albertsen måtte ta jobben som reserve. Det vil trolig ta fire uker før Jon Knudsen er i full trening igjen.

                                  Stabæk stilte med en helt ny midtstopperduo med Haris Skenderovic og Jørgen Hammer. Skenderovic hadde store problemer og ble byttet i pausen, til fordel for Morten Skjønsberg.

                                  Bærumsklubben kommer ikke til å hente inn flere spillere i dette overgangsvinduet. Det betyr at Jörgen Lennartsson må klare seg med 17 utespillere og to keepere fram til sommeren.

                                  Lillestrøm sikret seg denne uken Stefan Gislason, som tidligere har spilt for Viking, Lyn og Strømsgodset. Det skjedde etter at nysignerte Youssef Sekours LSK-karriere bare hadde vart i 15 minutter før han fikk korsbåndskade i den siste treningskampen.
                                  Gislason åpnet imidlertid på benken i dag, men fikk drøyt 20 minutter som innbytter for Stian Ringstad.

                                  FORNEBU (VG Nett) (Stabæk-Lillestrøm 0-7) Nigerianerne Anthony Ujah og Nosa Igiebor sjokkerte med sine seks scoringer i serieåpningen mot Stabæk.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #97
                                    RB

                                    FESTFORESTILLING AV LSK

                                    Ujah, Ujah, Nosa, Nosa, Ujah, Ujah. Og Ohi. 7-0 til LSK mot Stabæk.

                                    Rune Bernhus
                                    Publisert 20.03.2011 kl 18:17 Oppdatert 20.03.2011 kl 20:15


                                    En fantastisk kamp er over og Lillestrøm banket Stabæk 7-0 på bortebane i serieåpningen.
                                    Anthony Ujah ble den store helten med fire scoringer og en målgivende pasning.

                                    Ufortjent ledelse
                                    LSK gjester Stabæk i årets første seriekamp, og for en start på kampen det ble. Allerede etter 15 minutter var det klart for jubel i Bærum. Til bortelaget.

                                    Et tidlig innlegg fra Sigurdarson fra høyre snek seg vakkert mellom forsvar og keeper. På seks meter kommer Ujah ut fra intet og tar ned ballen før han enkelt setter ballen opp i nettaket fra fire meter.
                                    0-1 til bortelaget, selv om rapportene fra Bærum tyder på at ledelsen er noe ufortjent.
                                    Etter 27 minutter var det klart for mer jubel. Karim Essedir slo innlegget og igjen var det Ujah som befant seg på rett sted.

                                    Med ryggen mot mål og en Stabæk-forsvarer i ryggen avslutter spissen på hel volley fra åtte meter. Ballen klistrer seg inntil stolpen bak en sjanseløs Larsen i målet til hjemmelaget.

                                    Men Ujah er ikke den eneste nigerianeren som kan score på årets LSK-lag. Ett minutt før pause dreper bortelaget kampen.
                                    Etter en flott prestasjon av fjorårsfloppen Erling Knudtzon, havner ballen i beina til Nosa Igiebor. Etter ett touch banker han ballen i det venstre hjørnet.

                                    3-0 til LSK ved pause. Fansen er i ekstase.
                                    Assistenttrener Petter belsvik var strålende fornøyd ved pause.
                                    – Det gjør oss ikke noe at Stabæk står og triller ball på midtbanen. Når den kommer på vår tredjedel, så vinner vi den og får kjøre overganger.. Stabæk sliter med våre hurtige spillere, sier han til TV 2.

                                    Drømmestart på 2. omgang
                                    Festspillet fortsetter etter pause.
                                    Etter bare to minutter er Nosa der igjen. Og denne gang er det Ujah som assisterer.
                                    Ujah fører fremover for LSK og spiller til Igiebor på 20 meter. Hauger får ikke taklet skikkelig og Igiebor klemmer til fra 17 meter. Ballen går hardt ned i venstre hjørne.
                                    Og målfesten bare fortsetter. Etter 64 minutter var det klart for mer.
                                    Og for et angrep det var. Ringstads pasning til Knudtzon. Det perfekte innlegget fra Ullern-gutten til Ujah. Og for andre gang traff nigerianeren på hel volley.
                                    Ujah gjør som han vil, og "Fugla på topp" gjaller gjennom gymsalen på Fornebu.
                                    Og så var det klart for kampens sjette fulltreffer. Denne gang er det igjen samarbeidet mellom Sigurdarson og Ujah som sitter. Og nok en gang er det sistnevnte som hamrer inn ballen.
                                    LSK-yndlingen parkerer hele Stabæk-forsvaret og klinker inn sitt fjerde mål fra 16 meter.
                                    Men det var ikke bare nigerianerne som ville markere seg.
                                    I det 79. minutt markerte innbytterne seg. det nydelige innlegget fra Nicolay Solberg havnet på hodet til Ohi Omoijuanfo. 7-0 til bortelaget.

                                    VI FULGTE KAMPEN LIVE HER!

                                    Imponerte Mini
                                    Spillet til LSK imponerte TV 2-ekspert Mini Jacobsen. Kanskje ikke så rart.
                                    – Det var fantastisk godt spill av Lillestrøm i dag. Laget viste også fram kliniske avslutninger, sa Jacobsen, som spår at Ujah snart blir solgt.

                                    Kommentar

                                    • KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

                                      #98
                                      LSk.no



                                      ROVDYRET HAR VÅKNET
                                      - Min beste kamp noensinne, sier Anthony Ujah etter å ha scoret utrolige fire mål på en historisk aften i Telenor Arena.

                                      Kommentar

                                      • morten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2156

                                        #99
                                        FORNEBU (VG Nett) Anthony Ujah (20) herjet vilt med stakkars Stabæk, og skrudde sin egen prislapp i været.


                                        Berg: - Ujah blir dyr

                                        IDYLL: Etter noen trøblete uke var det god stemning mellom Henning Berg og Anthony Ujah i kveld. Her gir spissen treneren en klem etter 0-1-målet. Foto: Scanpix

                                        Av Ole Kristian Strøm Publisert 20.03.11 - 22:00, endret 20.03.11 - 22:05 (VG NETT)

                                        FORNEBU (VG Nett) Anthony Ujah (20) herjet vilt med stakkars Stabæk, og skrudde sin egen prislapp i været.
                                        VG Nett følger
                                        Les også:





                                        - Hvis Anthony Ujah skal forlate Lillestrøm, så skal det være for mye penger, fastslår trener Henning Berg.

                                        Les også: LSK med sjokkseier

                                        Kveldens firemålsscorer i Telenor Arena vil videre i karrieren, men Henning Berg håper i hvert fall å beholde Ujah "noen måneder til".

                                        - For hver sånn kamp han gjør, så vokser prisen, fastslår Berg til VG Nett.

                                        - Det er en fordel at Anthony ikke ble solgt i januar, for nå blir han dyrere.

                                        - Hadde du noen tanke om å vrake Ujah etter uenigheten dere hadde før seriestart?

                                        - Nei! Han var satt ut av Odd-kampen, men ellers er alt greit. Anthony var outstanding, sier Berg etter 7-0 over Stabæk.

                                        Les også: Ujah: - Måtte spille med appelsiner da jeg var liten

                                        Viste seg fram i fjor

                                        - Han viste klasse også i fjor - i perioder. Derfor er han en attraktiv spiller. Men heldigvis er det vel ikke så mange overgangsvinduer som er åpne nå, sier Lillestrøm-treneren.

                                        - Anthony levert 90 minutter på høyt nivå, fortsetter Berg og mener at Lillestrøm gjorde "ekstremt mye bra offensivt" i denne matchen.

                                        VG-børsen: Se Ujahs statistikk!

                                        - Hadde du i dine villeste drømmer drømt om 7-0 i seriepremieren, ble han spurt på pressekonferansen.

                                        - Jeg drømmer ikke, smilte Berg.

                                        Han nevnte derimot en kamp for Lyn i Branns mestersesong 2007.

                                        - Vi vant 6-0, men det var midt i sesongen, så det blir litt annerledes.

                                        Bekymret Stabæk-trener

                                        Stabæk-trener Jörgen Lennartsson var en slagen mann i kveld:

                                        - Jeg er bekymret, innrømmer han om 15 baklengsmål på tre kamper.

                                        VG Debatt:
                                        "Lag som taper med så store sifre, pleier å reise seg igjen i neste kamp. Statistisk sett."
                                        Diskuter her!

                                        - Men vi tror på de spillerne vi har og jobber for at de skal utvikle seg og lagets kollektive spill skal bli bedre, sier Lennartsson politisk korrekt etter sin første kamp i den norske ligaen.

                                        - Jeg tror ikke vi kommer til å vise ett sekund av denne kampen til spillerne. Vi i støtteapparatet skal studere videoen sammen, men det blir nok ikke noe mer.

                                        - Vi vet hva vi kan . Vi har et godt angrepsspill med mange som kan skape sjanser, sier Jörgen Lennartsson.

                                        Det har han helt rett i. Stabæks problem ligger defensivt...
                                        Badekar
                                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                        Kommentar

                                        • KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

                                          LSK.no



                                          - NOSAMANNEN ELSKER DERE
                                          Beskjeden fra Nosa Igiebor er klar etter 7-0 over Stabæk. Han viser også hva hemmeligheten bak suksessen er.

                                          (se inervju med Nosa på LSK TV:
                                          http://lsk.no/no/sportslig/a-laget/n...e.9UFRzM23.ips )

                                          Kommentar

                                          Working...