Nyheter mars 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

    LSK.no



    - ALL RESPEKT TIL HELE LAGET
    Stefan Logi Magnusson var en stolt sisteskanse etter tidenes sterkeste serieåpning.

    Kommentar

    • KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

      NRK.no

      Super-Ujah tror på medalje

      Lillestrøms Anthony Ujah sjokkerte de aller fleste med fire mål i seriepremieren. Nå tror nigerianeren at Lillestrøm kan gjøre de dystre forhåndstipsene til skamme.

      Den tradisjonsrike klubben fra Romerike ble tippet å få en meget tøff sesong hos de fleste sportsredaksjoner i år. Det kan de selvsagt fortsatt få, men særlig bedre svar på tiltale enn vanvittige 7-0 borte mot Stabæk kan ingen lag gi.

      – Kan overraske alle
      Anthony Ujah scoret fire av målene, og nå sier den sterke spissen at det er mer der det kommer fra. Langt mer.

      – Vi kan bli årets overraskelseslag. Vi kan komme til å overraske alle, sier Ujah til NRK dagen derpå.

      Mandagen ble feiret med kake på Åråsen, som seg hør og bør etter tidenes beste start på sesongen. Mellom munnfullene fikk Ujah spørsmål om medalje er et realistisk mål for Lillestrøm, og angriperen svarte:

      – Ja, selvfølgelig. Ingen ting er umulig.

      Bergs understatement
      – Det er viktig å huske på at vi bare har spilt én seriekamp. Samtidig har vi vist litt av hva vi kan gjøre på vårt aller, aller beste, sier trener Henning Berg til NRK.

      Han har selvsagt fått med seg ekspertenes tips før sesongen startet, og kommer med følgende understatement dagen derpå.

      – Vi føler oss ikke underlegne noen lag i eliteserien.

      På første kampdag var de i hvert fall overlegen

      Lillestrøms Anthony Ujah sjokkerte de aller fleste med fire mål i seriepremieren. Nå tror nigerianeren at Lillestrøm kan gjøre de dystre forhåndstipsene til skamme.

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        LSK.no



        - HELT MAGISK
        Nicolay Solbergs debut i LSK-drakta ble et kapittel for historiebøkene.

        Kommentar

        • KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

          LSK.no

          BILLETTSALGET TIL LSK-BRANN HAR ÅPNET


          Nå kan du kjøpe billetter til de fire første hjemmekampene i Tippeligaen på Åråsen i 2011.

          Lag billettkaos. Få med deg familie, venner, bekjente, naboer, folk du møter. Alle menn, kvinner og barn til Åråsen mandag 4. april. Bli med på oppturen 2011


          Kommentar

          • KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

            LSK.no

            BJÖRN VAR MÅLLØS
            Radarparet Sigurðarson-Ujah lagde hakkemat av bæringenes forsvar.

            Kommentar

            • KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

              LSK.no



              OHI: - DET BLE MEST SKRIKING
              17 år gamle Ohi satte punktum for en perfekt kveld. Før det ble det mye skråling fra benken.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                Nettavisen

                Mannen bak LSKs storseier


                Dag Langerød
                Publisert 22.03.11 08:10
                Tre mann scoret sju mål for Lillestrøm. Én mann hentet dem til klubben.
                - Torgeir og Henning er ekstremt flinke
                - Det som alltid er morsomt med Nigeria er at de spissene som de verdsetter høyt der nede, det er ikke dem som har det som skal til for å lykkes i Tippeligaen, sier Aneke til Nettavisen.
                - Ta for eksempel Odion Ighalo, som jeg hentet til Lyn og som så ble solgt til Udinese, han satt på benken på klubblaget i Nigeria.
                - Anthony Ujah spilte riktignok da jeg så ham, men det var ikke sånn at han var på landslaget eller var den store spilleren i ligaen der nede. Jeg har en speider som jobber på heltid for meg i Nigeria. Han anbefalte Anthony for meg. Det var sånn det begynte.
                - Da jeg så reiste ned for å se ham i aksjon så jeg med en gang at han hadde egenskapene som vi ser etter i Norge. Han var sterk, hadde bra fart og gode avslutteregenskaper. Men han scoret vel bare fire mål eller noe på en halv sesong i Nigeria før han kom til Norge.
                - Hvor sikker var du på at han kom til å lykkes?
                - Man kan aldri være sikker, men det er én ting som gjør det gøy å jobbe med nettopp Lillestrøm, Torgeir Bjarmann og Henning Berg. Det finnes en del klubber som henter prøvespillere fra Afrika. De henter spillerne til noe helt ukjent. De trener gjerne på kunstgress, men etter 1-2 treninger har trenerne gjerne bestemt seg for at spillerne ikke er gode nok. Sånn er ikke Torgeir og Henning. De er ekstremt flinke til å gi spillerne tid. De har jobbet med mange afrikanske spillere, og vet at de ikke får sett det beste av spillerne første uka. Anthony var første gangen i Norge sommeren 2009. Deretter kom han hit tre-fire ganger på prøvespill før Lillestrøm skrev kontrakt med ham.
                Årsaken til de mange prøvespillene var ikke at Lillestrøm var usikre på ham. Det var heller at de allerede hadde Arild Sundgot, Bjørn Bergmann Sigurdardson, Edwin Eziyodawe og Olivier Occean på spissplass.
                Det var derfor ikke en ny spiss som stod øverste på ønskelista.
                Men til slutt, like før seriestart i fjor, hadde Ujah vært så god at han også fikk kontrakt.

                - Da lyver jeg...
                - Jeg mener å huske at Lillestrøm egentlig hadde en plan på å først hente ham sommeren 2010. Han var imidlertid så bra at de valgte å gjøre alt med en gang og også bruke ham fra starten av.
                Det var imidlertid først i juni Ujah spilte seg fast inn på laget. Etterpå har han ikke sett seg tilbake. Nå står han med 16 mål på sine siste 18 Tippeliga-kamper for romerikingene.
                - Som forventet?
                - Hehe. Det er ikke til å legge skjul på at det har gått bedre enn forventet. Han scoret 14 mål i fjor. Så fire på én kamp i år. Sier man at det er som forventet, da juger man, sier Atta Aneke.

                Var først hos Vålerenga
                Nosa Igiebor, som scoret to av de sju målene mot Stabæk, har delvis den samme bakgrunnshistorien, men han kunne spilt for Vålerenga hvis Oslo-klubben hadde vært litt raskere på labben.
                Han hadde relativt kort tid bak seg i nigeriansk Premier League da han kom til Norge, og spilte som Anthony Ujah også i Warri Wolves.
                - Det var egentlig helt tilfeldig at jeg kom i kontakt med ham. Jeg var i Nigeria og så U20-landslaget, ikke live, men på tv. Jeg fattet interesse, sjekket referanser og fant fort ut at det er ikke var snakk om en spiller som bare hadde spilt sitt livs kamp i den ene kampen jeg så. Deretter ba jeg spillerne jeg kjente på U20-landslaget om nummeret hans og tok en telefon, sier Aneke.
                - Det virket som om Nosa var vant til at agenter tok kontakt, og han ba meg høflig om å ta kontakt hvis jeg hadde noe. Deretter ble jeg ringt opp av et annet agentselskap som lurte på om jeg hadde noen spillere jeg mente var gode nok for skandinavia. Jeg trakk frem Nosa, og sånn var det at han endte i Vålerenga.
                Etter 45 dagers prøvespill i Oslo hadde Vålerenga fortsatt ikke klart å ta en endelig avgjørelse. Spilleren ble utålmodig. Atta Aneke også. Til slutt varslet agenten Vålerenga om at hvis det ikke skjedde noe, så ville han sende spilleren på prøvespill til en annen klubb.
                - Jeg fikk beskjed om at det var greit. Dermed dro Nosa til Lillestrøm, imponerte der og de ville skrive kontrakt. Da ville imidlertid også Vålerenga tilby kontrakt, sier Aneke.
                Det hele endte med bråk.
                Vålerenga mente de hadde førsteretten, men spilleren ville heller til Lillestrøm.
                http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3114686.ece#

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  Bladet Tromsø (Lars Tjernås, blogg)

                  BLOGG: Det er bare å glede seg til mer!


                  KNUSTE STABÆK: Lillestrøms Nosa Igiebor løfter Anthony Ujah mens lagkameratene feirer mer behersket. Foto: Digitalsport

                  0-7 var like sannsynlig som at Mubarak og Gaddafi deler årets fredspris, skriver Lars Tjærnås.

                  Publisert: 21.03.2011 kl. 22:58 , endret: 21.03.2011 kl. 23:23

                  Den erfarne fotballtreneren og tv-kommentatoren Lars Tjærnås skal i år analysere hver runde i eliteserien for 100% Fotballs lesere. Selv har Tjærnås som mål å få forklart hvordan og hvorfor ting gikk som det gjorde. Tjærnås kommer også til å ha jevnlige nettmøter hvor han vil svare på lesernes spørsmål, det første allerede torsdag 24.mars. Her kommer hans første blogg!

                  Jeg har hvert år foran seriestart prediket det samme mantra. Det mest overraskende ved en seriestart er hvis det ikke skjer noe overraskende. Dette er serierunden hvor alt av opplagret energi fra måneder med vinter skal tømmes ut i løpet av 90 minutter med fri flyt av endorfiner og testosteron. Dette er de nederlagdømtes runde, hvor en klok trener får brukt den velkjente «oss mot alle»-motivasjonen som bakgrunn for å slå nedenfra, og slå hardt.
                  Derfor tok jeg høyde for de overraskelser som kom allerede i åpningskampen. Men jeg tok aldri, aldri høyde for noe i nærheten av det vi opplevde på Telenor Arena. At Stabæk og LSK skulle avslutte kampen med 0-7 lysende på tavla regnet jeg som like sannsynlig som at Mubarak og Gaddafi skulle dele årets fredspris. Så er det da også en av de rareste fotballkamper jeg har sett.
                  Litt enkelt sagt var Stabæk omtrent jevngode med Lillestrøm mellom de to 16-metrene, og ufattelig mye svakere innenfor begge. Spesielt var det i én av spillets faser kampen ble avgjort, nemlig på evnen til å skape sjanser og score mål etter innlegg. 4 av 7 scoringer kom etter relativt like situasjoner; innlegg fra høyre og avslutning fra innenfor ti meter.
                  Når Jörgen Lennartson får gått gjennom kampen får han en pedagogs største dilemma. Evnen til å prioritere blir helt sentral i den gjenreisningsprosessen Stabæk alt har startet på. Den største gevinsten på kort sikt kan hentes ut av det som gjøres innenfor egen 16-meter etter innlegg. Her gjelder tre ting:
                  • Sørg for at du går etter ball, og klarér den hvis du kan
                  • Kan du ikke ta ball, sørg for at du tar ut nærmeste motstander
                  • Hvis du ikke kan ta hverken ball eller motstander så dekker du farlige rom
                  En topp forsvarer har med andre ord kontroll på ball, motstander og rom samtidig. Stabæk hadde forsvarere i går som i flere situasjoner ikke hadde noe i nærheten av kontroll på noen av delene. Det var ikke bare deres feil.
                  Lillestrøm hadde nemlig en spiller som drev en helt annen idrett enn de 21 andre. Anthony Ujah var alt for smart, alt for kvikk og alt for presis til å la seg stoppe. Kanskje så vi allerede i åpningsrunden den aller beste individuelle prestasjonen vi skal sitte igjen med fra 2011. Jörgen Lennartsson uttalte før kampen at han ikke ville bytte Henning Hauger med noen. Jeg tror han mer enn gjerne ville byttet til seg Ujah uansett hvem eller hva han måtte gitt fra seg søndag. Han fikk følge av en Nosa som løp langt mer inn i farlige rom enn i fjor, og av smarte Sigurdarson, som bidro til en fest ingen i gult og svart hadde våget å drømme om i sine våteste drømmer.
                  iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    Det beste fra første serierunde



                    Rundens lag:
                    Frode Kippe (Lillestrøm) - Var sikkerheten selv i LSK-forsvaret, som vanlig. Kunne med hell også fått et mål, men LSK-laget hadde andre som tok seg av scoringene. Oser erfaring.
                    Nosa Igiebor (Lillestrøm) - «Nosamannen» scoret to mål, var drivende god på midtbanen og sterkt delaktig i LSKs Stabæk-slakt. Har fysikk kombinert med eleganse.
                    Anthony Ujah (Lillestrøm) - Rundens spiller. Scoret fire mål og gjorde som han ville mot et stakkars Stabæk-lag. Speiderne som så Ujah i denne kampen må ha satt kaffekoppen i halsen, for Ujah var på et helt eget nivå.
                    Rundens råtass: LSKs Lars Kristian Eriksen kunne like gjerne vært proff i karate som fotball. Mot Stabæk kom han i ren «Chuck Norris-stil» og sparket ned Pontus Farnerud i nakkehøyde. Burde nok vært rødt kort.
                    Rundens spøk: Lillestrøms Espen Søgård er ikke kjent for å være en målscorer. På Telenor Arena fikk han ballen på rundt 40 meter på stillingen 0-7, ladet kanonen med hele kroppen og utførte en skuddfinte til tross for at han sto helt alene. Det medførte latter fra både Søgård selv og LSK-publikumet. Søgård valgte å la det bli med skuddfinta og spilte heller ballen til en medspiller.
                    Rundens øyeblikk: Anthony Ujahs 1-0-scoring mot Stabæk. Det var ikke selve målet som er grunnen til at Ujah vinner denne kåringen, men feiringen. Ujah løp rett bort til trener Henning Berg, og viste at det ikke er en strid gående mellom ham og treneren, til tross for bråket den siste tiden.

                    Kommentar

                    • KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

                      LSK.no



                      RINGSTAD FOR U21-LANDSLAGET
                      Per Joar Hansen har tatt ut Stian Ringsatd på U21-landslaget som skal møte Østerrike og Rapid Wien til helgen. - Det blir spennende å se han, sier landslagstreneren

                      Kommentar

                      • KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

                        LSK.no



                        DU ER VÅR BESTE AMBASSADØR
                        Dekorer bilen din slik at alle vet hvor du skal mandag 4. april. Bilstreamerne er tilbake.


                        Kommentar

                        • KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

                          - Vi kan slå alle i Tippeligaen

                          Berg bryr seg ikke om tabelltipsene.


                          LILLESTRØM (Dagbladet): Etter tre sesonger med 10. plass som beste notering er optimismen tilbake på Romerike.


                          «Fugla» regelrett slaktet Stabæk på Telenor Arena søndag kveld, og ga klar beskjed om at de slettes ikke blir noen kasteball denne sesongen.

                          For flere aviser, Dagbladet inkludert, tippet Lillestrøm på nedrykksplass før sesongen startet. Den tidligere Lyn-treneren hevder han ikke har tenkt så mye på det som har blitt skrevet.

                          - Vi har brukt vinteren godt. Resultatene var kanskje ikke de beste, men vi vet hva vi har holdt på med, sier Berg til Dagbladet.

                          Verdibygging
                          Og en av tingene Berg har jobbet mye med i løpet av vinteren er verdibygging. Sammen med spillerne har han satt opp fire punkter for hva som kreves av alle involverte i Lillestrøm:

                          • Hardtarbeidende.
                          • Vise respekt og lojalitet.
                          • Vise glede og humør.
                          • Være modige og offensive.

                          - Stabæk-kampen var en bra bekreftelse på det vi har jobbet med. Vi fikk vist toppnivået vårt i går. Det var godt å vise det for fansen som har backa oss gjennom lang tid. Husk at vi har hatt store utfordringer i denne klubben, sier Berg.

                          - I 2008 holdt vi på å rykke ned, og det med det eldste og dyreste laget i Tippeliagen. Nå har vi senka gjennomsnittsalderen betraktelig, halvert lønningene og kutta kostnader i apparatet rundt. Vi har også forbedret prestasjonene våre, selv om vi ikke har sett like store forbedringer der i forhold til sluttresultat.

                          - Vi ble nummer ti i fjor, men det var stor forskjell på da og sesongene før. Da holdt vi på å rykke ned, men i fjor var vi ikke i nærheten av det. Da var vi nærmere 4. eller 5.-plass. Vi spilte 13 kamper uavgjort, noe som var rekord, og hadde vi hatt noen av de marginene på vår side kunne vi kjempet høyere på tabellen.

                          Kan slå alle
                          Han beskriver kampen som en av de beste han har vært vitne til som trener,

                          - Som trener, spiller eller supporter er det slike kamper en har lyst til å være involvert i. Det er ikke alle som får oppleve det, men det fikk vi, sier han.

                          - Vi forberedte oss slik vi hadde tenkt, og tenkte egentlig mest på det vi kunne gjøre noe med og ikke hva alle andre tenker om oss. Vi har et godt lag med masse potensiale. Det har variert litt, men vi føler oss ikke underlegne mot noen i ligaen. Vi kan slå alle, sier han.

                          En av utfordringene fra fjoråret blir å avgjøre jevne kamper. Lillestrøm spilte 13 kamper uavgjort i fjor.

                          - Hvis vi hadde klart å avgjøre noen av dem i fjor, ville vi vært på 4. eller 5. plass, og da hadde vi ikke blitt tippa så langt ned i år, sier Berg.

                          Kommentar

                          • Skinke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2007
                            • 3914


                            - Solskjær har ikke skjønt poenget
                            Fotballprofilen slakter Tippeligaen, Solskjær og Stabæk, men hyller favorittklubben LSK.


                            GOD START: Lillestrøm fikk en knallstart på sesongen, og det gleder selvsagt Ivar Hoff.


                            Mannen bak LSKs storseier

                            - Er ikke engang deppa

                            - Ikke så lurt av meg å svare på det

                            Nå er 12 millioner for lite
                            Nøkkelord:
                            Tippeligaen Lillestrøm Ivar Hoff
                            Den første serierunden er ferdigspilt. Det som er helt sikkert, er at det ikke er lett å forstå seg på Tippeligaen. Det mener også Ivar Hoff.

                            - Det var en fantastisk serieåpning, men dessverre forteller resultatene litt om nivået på Tippeligaen. Den er ikke høy. Her taper fjorårets seriemester Rosenborg fortjent mot et kastrert Brann-lag, se på det som skjedde på Telenor Arena, og ikke minst kampen i Sarpsborg. Hva er det som skjer, spør Ivar Hoff lettere oppgitt da Nettavisen spør han om hva han synes om Tippeliga-starten.

                            Slakter Solskjær
                            Han gjør det klart at han ikke er en av dem som har tippet Molde i toppen, og gjør alt annet enn å hylle Molde-trener Ole Gunnar Solskjær.

                            - Jeg blir overrasket over forherligelsen av Ole Gunnar Solskjær. Jeg skjønner for eksempel ikke hva en spiller som Daniel Berg Hestad gjør på benken. Det virker som om Solskjær ikke har skjønt poenget, for det Molde driver med er dessverre «tivoli og rock and roll». De ble også dummet ut mot Tromsø i vinter (5-1-tap, red.anm), sier Hoff.

                            Det er en dårlig skjult hemmelighet at Hoff er LSK-mann. Derfor var det ingen overraskelse at han var fornøyd med det som ble vist på Telenor Arena, der LSK vant 0-7.

                            - Det var helt utrolig. Jeg sammenligner det med å vinne i lotto, sier han, og minner om følgende:

                            - I 1977 vant LSK «the double». Da vant vi 4-0 borte mot VIF i seriepremieren. I år vant LSK 7-0 i seriepremieren, smiler Hoff.


                            Ole Gunnar Solskjær får det glatte lag av Ivar Hoff.
                            Foto: Stian Lysberg Solum
                            - Alle scorer mot Stabæk
                            Han ble, i likhet med resten av Fotball-Norge, veldig imponert av Anthony Ujah, og forteller at han vært det en god stund.

                            - Ujah har vært på det nivået lenge, men i Norge følger man jo ikke med. Han var 19 år og gjorde som han ville i fjor, og det er ikke rart han var nærme å havne i Spania. Han er et fantastisk talent, konstaterer TV-profilen.

                            Han vil ikke si seg enig med eksperter som mener Ujah økte verdien sin med mange millioner på Telenor Arena.

                            - Ujah er nok verdt omtrent det samme, selv om TV-bildene fra den klamme gymsalen på Fornebu sikkert rullet over skjermene i Italia og Spania, som jo elsker norsk fotball, sier Ivar Hoff ironisk, og fortsetter:

                            - Det er ingen som ser norsk fotball. RBK har slitt med å få solgt sine beste spillere, selv om en mann som Annan var god i VM. Man dobler ikke verdien sin selv om man scorer mål mot Stabæk. Alle scorer jo mot Stabæk, sier Hoff.

                            - Ser ting jeg så hos Tom Lund
                            Han ser derimot lyst på situasjonen på Åråsen, og hos en av unggutta drar han paralleller til Norges kanskje beste spiller gjennom tidene.

                            - I Nosa og Ujah har LSK en duo som kan gi LSK rundt 20 mål i sesongen, de har en bra keeper, stabilt forsvar og har andre spillere som kan utrette ting på egenhånd. Mathis Bolly er en uslepen diamant, og jeg ser ting i ham jeg så i Tom Lund. Han er ikke i nærheten av Tom Lund nå, men det er opp til ham selv hvor god han vil bli, forteller Hoff.

                            Han har ikke skiftet mening om hvem som stikker av med den gjeveste troféet, til tross for den mildt sagt sjokkerende seriestarten.

                            - Jeg tror fortsatt på RBK-gull, men VIF har den nødvendige flaksen som gjør at de tar poeng selv på dårlige dager. Jeg ble også imponert av det Start viste borte mot Odd Grenland. Etter kampen hilste jeg på Knut Tørum, og jeg gratulerte ham med en god prestasjon. Det var god taktikk, god gjennomføring og en fortjent seier. Det blir spennende å følge med videre, avslutter Hoff.


                            Daukjøtt Felt C

                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              LSK.no



                              - MAGISK Å SE LSK
                              Mini Jakobsen sparte ikke på godordene da LSK senket Stabæk med 7-0 i deres egen hall.

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                LSK.no

                                SEKS SPILLERE PÅ RUNDENS LAG
                                LSK-feberen har virkelig slått ut i TV2. De har satt opp hele seks LSK-spillere på rundens lag etter 7-0 over Stabæk.

                                Kommentar

                                • LSK N/B
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 830

                                  Se hvem vi fant på hockeykamp

                                  Si din mening
                                  Del på Facebook
                                  Del på Twitter

                                  Anthony Ujah koste seg på sin aller første ishockeykamp. Her sammen med Lillestrøms «integreringsminister» Simon Tekeste Mesfin. Foto: ESPEN HANSEN



                                  Anthony Ujah på sin aller første ishockeykamp.

                                  Publisert: 22.03.2011 kl. 20:44 , endret: 22.03.2011 kl. 20:50
                                  Av: Espen Hansen

                                  - Det er første, men helt sikkert ikke siste gang. Kjempegøy. Jeg skal bli Lørenskog-supporter, sa en smilende Anthony Ujah til ap.no i den første periodepausen i semifinalekampen mellom Lørenskog og Stavanger.
                                  Nigerianeren har naturlig nok aldri hatt skøyter på bena, og da vi snakket med ham grudde han seg fælt til kampen var slutt. Da skulle han nemlig ut på isen for å dele ut bestemannspremie – dog uten skøyter.
                                  - De må finne en stol jeg kan dytte foran meg, ellers må jeg gå på knærne, sa LSKs firemålsscorer fra søndagens 7-0-knusing av Stabæk.

                                  Powell-idé


                                  Lillestrøm-spillerne prøver å gjøre noe sosialt sammen minst en gang i måneden, og de aller fleste ble med da spillerutvikler Magnus Powell foreslo å gå på hockeykamp. Svensken var selv en meget lovende ishockeyspiller som ungdom og var bl.a. med på å vinne TV-pucken sammen med Peter ”Foppa” Forsberg i 1988.

                                  - Det er en veldig hurtig og fysisk idrett. Artig å se noe nytt. Resten av tiden er det bare fotball-fotball-fotball. Jeg vet at de i USA har minst en slåsskamp i hver kamp, men her har det foreløpig ikke vært noen.

                                  - Håper du å få se en?

                                  - Nei, nei. Det liker jeg ikke.



                                  Statistikksenter Eliteserien: Gullshorts?


                                  - I ishockey har de beste poengplukkerne en gullhjelm på hodet. Kunne det være en idé at dere fotballspillere for eksempel hadde en gullshorts til toppscoreren?

                                  - Morsom idé. Vi burde kanskje ha noe i hvert fall, sa Ujah som ikke var helt fornøyd med at det sto 2-0 til gjestene fra Stavanger etter de første 20 minuttene. Det ble bare verre, og tre minutter ut i midtperioden hadde de regjerende norgesmesterne lagt på til 5-0.

                                  Arild Sundgot så sin andre hockeykamp. Mannen med flest LSK-scoringer var også imponert av både fart og fysikk:

                                  - Vi fotballspillere blir bare pyser i forhold, sa Sundgot som er skadet og ikke vet helt når han er spilleklar igjen.

                                  LSK har også hatt en trening på is i Lørenskog Ishall for moro skyld, men ifølge Sundgot var ikke trener Henning Berg helt happy for ideen.

                                  - Det ble litt fysisk etterhvert, og han var nok redd for skader på et par av spillerne, forklarte Sundgot som selv ikke var med på istreningen.

                                  - Trakk meg i siste liten. Gammel, vet du, sa han med et stort smil.


                                  03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                  Nei til NFF!

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Asker og Bærums Budstikke

                                    Avviser kritikk fra LSK-fans

                                    Lillestrøm-supporterne var misfornøyde med Stabæks håndtering av dem søndag. Stabæk-leder Jon Tunold kjenner seg ikke igjen i kritikken.


                                    Av: Lars Johnsen Publisert Publisert onsdag 23. mars 2011 kl. 07:30. Sist oppdatert onsdag 23. mars 2011 kl. 08:08.

                                    – Det var et fryktelig lite køområde utenfor inngangen, slik at det ble svært trangt, og folk måtte stå lenge i sølepyttene ute, sier Lillestrøm-supporter Joachim Karlsen fra Heggedal.

                                    Bare en port var åpen, og Karlsen klagde til en av vaktene ved inngangen men fikk til svar at «sånn er det alle andre steder».

                                    – Jeg har vært på mange arenaer i Norge, og der er bare på Nadderud og Fornebu vi opplever dette, sier han.

                                    På Ullevaal får bortefansen tre innganger, og strømmen gjennom telleapparatene går knirkefritt, ifølge Karlsen.

                                    Positivt overrasket
                                    Flere kanarifans skal ha fryktet for å ikke rekke kampen, og da oppsto det amper stemning i køen, forteller 18-åringen fra Heggedal.

                                    Leder i Kanari-Fansen Lillestrøm, Morten Galåsen, sier det ofte tar lang tid å få bortesupporterne inn på Telenor Arena.

                                    – Dette er tredje gang vi spiller på Telenor Arena, og det har vært problemer hver gang. Problemet er at dørene åpner for sent. Jeg synes det var mindre trøbbel i år, så jeg ble positivt overrasket, sier han.

                                    Han sier de tok kontakt med Stabæk på forhånd for å få åpnet dørene tidligere.

                                    – Det mente de var en dårlig idé, men vi fikk gå inn med en del utstyr på forhånd.

                                    Topp tre på arrangement
                                    På grunn av køståingen, kom mange sent inn. Kanari-Fansen har som mål om alltid å være til stede når spillerne varmer opp for å lage en ramme, men det fikk de ikke gjort søndag.

                                    Galåsen mener håndteringen av inngangen til Telenor Arena er dårligere enn andre steder i Norge.

                                    Stabæk var i 2010 på topp tre på arrangement av eliteseriekamper, og Jon Tunold i Stabæk er ikke enig i kritikken.

                                    – Klagene fra Lillestrøm-supporterne begynte dager før kampen. Dette er tribunen med høyest bemanning, og søndag var bemanningen på topp, som en høyrisikokamp, sier han.

                                    Nødbluss
                                    Vel 1000 Lillestrøm-supportere gikk gjennom billettkontroll og fullstendig ransaking ved inngang til kampen. Grunnen til at det tok litt lengre tid var ifølge Tunold at fansen fra den andre siden av Oslo blant annet fyrte av nødbluss utenfor.

                                    Arenaen er bygget for at bortesupporterne skal inn på felt B1. Her er det fire såkalte turnstiles – eller telleapparater – som gjør at det er fire køer inn for bortesupportere. Det er dette antallet som betyr noe, ikke antall innganger, hevder Tunold. Kapasiteten er 2.800 per time i denne inngangen, men redusert ned til 1.400 per time når det foretas fullvisitasjon i henhold til NFFs sikkerhetsreglement.

                                    Kanari-Fansen hadde meldt at det kom 800, og Stabæk mener de hadde vi god dekning og et veltrimmet mottaksapparat for dem.

                                    Arrestasjon
                                    – Vi anbefalte Lillestrøm supporterne å ha differensiert avreisetidspunkt på bussene fra Lillestrøm, men de valgte å kjøre alle bussen samtidig. Dette førte til et stort trykk på kort tid.

                                    – Den tribunen tar 1067 mennesker, og det greier vi fint på en time, poengterer Tunold.

                                    Ifølge politiloggen ble én person arrestert på kampen. En beruset mann i 20-årene fra Gjerdrum ble bortvist grunnet ordensforstyrrelser og besittelse av alkohol han nektet å kvitte seg med. Han kom tilbake, og ble derfor kjørt i arresten. I tillegg ble en beruset mann i 30-årene med bosted Oslo innbragt, og en mann i midten av 20-årene fra Strømmen bortvist grunner ordensforstyrrelser.

                                    http://www.budstikka.no/sport/stab-k...fans-1.6121705#

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      RB

                                      Ringstads drømmedager

                                      ÅRÅSEN: LSKs Stian Ringstad er tatt ut på landslaget.

                                      Per Morten Sødal Profil E-post
                                      Publisert 23.03.2011 kl 08:08 Oppdatert 23.03.2011 kl 08:11

                                      Søndag innkasserte han sin første trepoenger i eliteserien etter å ha startet for LSK. Rett etter gårsdagens restitusjonstrening fikk Stian Ringstad (bildet) gladmeldingen om at han er med i U21-troppen.
                                      – Det ble hektisk. Jeg hadde bare noen timer på meg på å pakke og komme meg til Gardermoen. Uttaket var helt uventet, jeg hadde ikke tenkt på det en gang. En fin fortsettelse etter den strålende opplevelsen mot Stabæk, sier 19-åringen.

                                      Landslagssjef Per Joar Hansen fant nesbuen verdig en plass i troppen til landslagets kamper mot Rapid Wien (fredag) og det østerrikske U21-landslaget tirsdag.
                                      Dermed forsvinner en ny spiller fra LSK-treningene denne uka. Ringstad er dermed heller ikke aktuell for lørdagens treningskamp mot Kongsvinger.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        lsk.no

                                        Integreringsministeren

                                        Du kjenner han nok igjen fra TV2-sendingene. Simon Mesfin er LSKs nye spillerrådgiver.

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          lsk.no

                                          Fredrik sikret juniorseier

                                          LSKs juniorgutter vant tirsdag 3-1 over Valdres i LSK-hallen. Fredrik Gulbrandsen satt inn to mål.

                                          Kommentar

                                          Working...