Stabæk - Lillestrøm 20.03 kl 18:00 Telenor Arena

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 1229

En kan jo spekulere i hvordan sakene hadde sett ut om Søpla hadde banket Viking 7-0 på lørdag. Tviler på at det hadde vært skrevet mye om lavt nivå, og Branns 2-1 seier over Bart da.

Dæhli skriver på slutten at det kanskje ikke er vakkert, men at det er litt artig å følge norsk fotball fordetom. Tydelig at han ikke så kampen i går før han skrev kommentaren sin. De siste 45 minuttene i går er det vakreste som er gjort i norsk fotball på mange mange år.
    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Deilig å se at vi gir juling igjen. Et gult kort, mange blåmerker til motstanderen.

LSK begynner å ligne det LSK jeg husker fra jeg starta å følge laget.

Det skal gjøre vondt å møte LSK!
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• egil
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1119

I min barndom leste jeg en fotballtegneserie som het Benny Gullfot. Det var underholdende lesning, men du verden så usannsynlige kampplot. I går opplevde jeg to magiske timer med gode gamle Benny igjen........ Han var blitt svart og het noe afrikansk...
        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

Lite kreditt ute å går for LSK synes jeg. Leser inervjuer med Ingebrigt , trenere og diverse fra stabæk. Dem nevner ikke særlig om at LSK gjorde det bra, det fokuseres veldig mye på at dem hadde total kontroll første 15 minutter av kampen og at vi "kontra" dem i senk. Vi hadde minst like mange sjanser som dem, bare at dem scora, sier dem :-)

Her kjører vi over dem og vinner 7 føkkings 0 også vil dem ikke si at vi gjorde det bra, dem mener på en måte at dem gjorde slik at vi vant :-)

vel vel....... føkk off stabukker. Hadde ikke hjulpet det spor hvem dere hadde hatt der bak i går mot Ujah & co, i går hadde ujah rundspilt forsvaret til Barca også om dem hadde vært der :-) fantastisk bra angrepsspill og kjappe presise overganger.
          Kreditt til LSK!
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

Kommentar

• trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7130

Kim Ojo hylles som "Norges beste spiss" av Dagbladets hjelpeløse nettredaksjon, mens LSK avspises med en notis om at Stabæk dropper videogjennomgangen.

Lev med det, folkens: Alle hater oss. Men det er akkurat sånn det skal være. Både i medgang og motgang viser rikspressen (NRK er et hederlig unntak) at de ikke er likegyldige til LSK, uansett hvor mye de later som.

(Men jeg skrev en svært nedsettende e-post til "journalisten" som smørte opp Branns ettmålsscorer som Norges nye Messi likevel.)
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6099

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
              det fokuseres veldig mye på at dem hadde total kontroll første 15 minutter av kampen og at vi "kontra" dem i senk.
              Synes fokuset på kontringene våre er litt overdrevet. Det var langt fra alle målene osm kom på kontringer. 1-0 kom bl.a. ikke på en kontring. Her hadde lsk press på stabæk i en lenger periode før Bjørn slo den geniale passningen bak forsvaret. Så jeg synes det blir litt feil å si at vi kuontra dem i senk. Kontringene kom først og fremst etter at vi tok over matchen.

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Blir Ingebrikten å se på Bakrommet i morgen for å forklare slakten, slik han ble invitert dit etter Legendens hånd i cupsemien for å få ta på seg kappen som norsk fotballs moralske hersker?

Medieklovnen hevder jo til og med at han ikke la merke til folkevandringa fra gymsalen i går. Verden er som kjent ikke helt den samme sett fra VIP-boksene.

Kommentar

• Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

Opprinnelig skrevet av HSft
                  Synes fokuset på kontringene våre er litt overdrevet. Det var langt fra alle målene osm kom på kontringer. 1-0 kom bl.a. ikke på en kontring. Her hadde lsk press på brann i en lenger periode før Bjørn slo den geniale passningen bak forsvaret. Så jeg synes det blir litt feil å si at vi kuontra dem i senk. Kontringene kom først og fremst etter at vi tok over matchen.
                  Enig i det du skriver, untatt en ting! Jeg mener fortsatt at vi spilla mot stabæk og ikke Brann. men du får jo ha din personlige mening om det vettu :-)
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13278

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                    . Leser inervjuer med Ingebrigt , trenere og diverse fra stabæk. Dem nevner ikke særlig om at LSK gjorde det bra, det fokuseres veldig mye på at dem hadde total kontroll første 15 minutter av kampen og at vi "kontra" dem i senk.
                    Synes ikke man kan forvente annet. Supportere vil alltid ha fokus på eget lag, det ser vi jo i dekninga fra TV2 VG hadde forøvrig flott dekning av fuglas historiske seier i går over mange sider. Jeg tror den redaksjonelle artikkelen av Dæhlie også var ment som en hyllest til oss: Som når ungene kommer hjem fra skolen med en dassrull de har tusja på og limt noen vattdotter på, så får man også forsøke å fortolke Dæhlies ubegripelige artikkel som et velment forsøk på å formidle en eller annen form for positivitet.

PS! Ingerbritt sier jo nesten rett ut at det var en enorm klasseforskjell og at LSK vant fortjent:
                    Real Madrid røk 0-5 for Barcelona de også¿
                    Last edited by reka; 21.03.2011, 14:37.

Kommentar

• egil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1119

KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Dæhli fokuserer nærmest som vanlig på manglende stabilitet og kvalitet i TL i dagens VG, irriterende! "Verdens villeste liga" og mest Ujah-ros. Helt fortjent ros selvfølgelig, men ingenting om syv kvalitetsangrep og vakre scoringer.

Vi er dessverre belemret med journalister som elsker å snakke ned norsk fotball og som totalt mangler perspektiver i sin iver etter å sammenligne med verdens beste ligaer. Først når den tiden kommer at en norsk klubb kan beholde sine kvalitetspillere mer enn et par sesonger, heretter med RBK inkludert i den ligninga, så kan man begynne å trekke de sammenligningene. And it will never ever happen. Hovedårsaken til manglende stabilitet er manglende kontinuitet i spillergruppa. Det handler om å være best, eller minst dårlig, på og stadig fornye seg.
                        Øy, hvis du leter etter stabilitet og stayerevne i TL Dæhli, så er det jo bare å lete opp det eneste laget som snart har spilt 1000 kamper eller 3-4 tiår sammenhengende uten å drite seg ut gjennom en hel sesong med påfølgende nedrykk - og skrive en artikkel om det.

Den burde for det aller aller meste være ladet med positive ting siden det er ingenting som kan argumentere mot reine tall, langtidstabeller og statistikk i fotball. Antall mål scora, antall poeng sanket inn snakker liksom for seg selv.

Ta gjerne med noe om at Lillestrøm med 15000 innbyggere har flere titler enn Oslo's mest overfokuserte lag av mediehorer, søkkrikt VIP-publikum og narkomaniserte medgangspublikum og spør deg selv noe som de fleste i ditt yrke burde tenke nøye gjennom: nemlig om du helst vil være sportsjournalist eller sensasjonsjournalist alla se & hør.

NRK er fortsatt best, selv uten dyrekjøpte senderettigheter. TV2 omtaler mest Brann som forventet av en lokalkanal, mens NRK plastra opp LSK's historiske åpningsseier behørig.
                        LSK Norges beste lag

Kommentar

• Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3501

Det eneste som bekymret meg med kampen i går var at vi fremdeles slipper til motstanderen på dødballer i mot altfor enkelt. Dette har jo gått igjen igjennom hele vinteren, og selv Stabæk produserte de fleste av sine muligheter på denne måten.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

Det eneste kjente bildet hittil av en Feigur Fall Snublarsson som holder seg oppreist & stående på beina. Men dømmekraften er like blåst som alltid.

LSK Norges beste lag

Kommentar

• Jan Banan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 809

Fantastisk oppvisning i går, gratulerer!

Nå gjelder det å ha stålkontroll på forsvaret mot neste kamp, slik at vi ikke går på en ny "Shelton" når Ojo og Brann kommer til Åråsen.
                              - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

"- Det er kamper hvor vi må tenke mer forsvar enn angrep. De blir annerledes enn denne, sier Veigar Pall Gunnarson."

Umiddelbar kommentar: Fint at du ikke behøver tenke på eget forsvar etter å ha tatt 7 i hekken, Feigur.
                                LSK Norges beste lag

Kommentar

• Rune
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 1229

Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                  Fantastisk oppvisning i går, gratulerer!

Nå gjelder det å ha stålkontroll på forsvaret mot neste kamp, slik at vi ikke går på en ny "Shelton" når Ojo og Brann kommer til Åråsen.
                                  Jeg tror ikke det blir noe problem. Ojo er mer oppskrytt enn Moa.
                                  "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• brisbane-kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2006
                                    • 597

Overrasket over at det ikke lå en voldtektsanmeldelse av Sportsklubben på Asker og Bærum politikammer idag.

"de avkledde oss og penetrerte oss brutalt gang etter gang. Det stoppet ikke før dem hadde kommet hele syv ganger. Vi prøvde å gjøre motstand, men vi var totalt maktesløse"

Kommentar

• Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

Opprinnelig skrevet av Rune
                                      Jeg tror ikke det blir noe problem. Ojo er mer oppskrytt enn Moa.
                                      Jeg registrerer bruken av overdrivelse som språklig virkemiddel, men det får da være grenser. Hva blir det neste, Angan opphever tyngdekraften?
                                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• sigurdsen
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 1825

Har spillt mot Ojo, og han er kjapp og råsterk, men hvis han går litt sur og ikke får til ting med en gang så er han dritt dårlig. Regner med at Kippe og Steinhard putter han i lomma og han blir bytta ut i pausen. Han hadde tur i går med at han møtte et elendig stopperpar som tydelig aldri hadde spillt sammen og var mer rustne enn en 10 år gammel fiat punto

Kommentar

• fjacob82
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 1509

Så nettopp TV2 sporten, og registrerer at de velger å fokusere på en spiss som har scora ett år. Ikke veldig overrasket da vi faktisk snakker om TVBrann, men det får da nesten være grenser!

Ujah putta 4 mål!!

blir forbanna på dårlig vinkling ass...
                                          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                          *Brasseberget*

Kommentar

Working...